MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt wrz 09, 2025 11:36 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr kwie 27, 2011 3:03 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
Witam,

Zaobserwowałem wyciek oleju silnikowego z mojej gwiazdy. Nie jest on duży (mała plamka po całodziennym staniu).
Silnik to 4,2 litra M119.971.

Wstępne oględziny przeze mnie i mechanika umiejscawiają wyciek gdzieś po lewej stronie silnika na przodzie (stojąc przodem do maski).

Mechanik stwierdził, że z dużym prawdopodobieństwem będzie to uszczelka pod głowicą :(.

Zanim ściągnę jedną głowicę - może są jakieś miejsca w w/w okolicach silnika aby sprawdzić je?
Czytałem na necie, że słabością tych silników są oringi - gdzie je znaleźć?
Przy aparacie zapłonowym na pewno jest jakiś.
Może ktoś zna jeszcze jakieś podejrzane miejsca?

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
Post: śr kwie 27, 2011 3:17 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
mza pisze:
Zanim ściągnę jedną głowicę - może są jakieś miejsca w w/w okolicach silnika aby sprawdzić je?
Czytałem na necie, że słabością tych silników są oringi - gdzie je znaleźć?
Przy aparacie zapłonowym na pewno jest jakiś.
Może ktoś zna jeszcze jakieś podejrzane miejsca?


Uszczelka pokrywy zaworów [zlosnik]

Proponuję nie wymieniać na chybił trafił jak w ASO, tylko zlokalizować wyciek.
Jeśli wzrok nie sięga, to pomocny jest czasem aparat w telefonie.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Post: śr kwie 27, 2011 3:18 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
zegarek pisze:
Uszczelka pokrywy zaworów

Raczej nie. Pod tą uszczelka nie jest mokro ... chyba, że gdzieś z przodu .

Oglądając z góry i z dołu najbardziej mokro jest poniżej pokrywy zaworów na pewno.
Mokre są bardzo: alternator i inne ustrojstwa w jego okolicy.

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
Post: śr kwie 27, 2011 3:30 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
zegarek pisze:
Proponuję nie wymieniać na chybił trafił jak w ASO, tylko zlokalizować wyciek.


Ale jak?
Rozbierać powoli i sprawdzać (tak proponował mechanik).
Mało miejsca przy M119 na sprawdzanie.

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
Post: śr kwie 27, 2011 9:04 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Jeśli masz silnik z aparatami zapłonowymi, to możliwe ze cieknie spod wałka napędzającego palec rozdzielacza.

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
Post: pt kwie 29, 2011 3:44 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt sty 02, 2009 10:57 am
Posty: 138
Lokalizacja: gorzów wlkp
miałem podobny problem, mechanik twierdził, ze to uszczelka pod głowicą, naprawa ok 3tyś naprawiłem sam w 1godz koszt z 50 zł
od czoła na wysokosci wałków rozrzadu jest przykrecany element aluminiowy jak masz aparat zapłonowy to na nim sie on trzyma, jest to bardzo wiotka konstrukcja, wymien oring na wałku od palca jezeli masz aparat zaplonowy a potem odkrec ta czesc i na silikon specjalny przykrec i bedzie ok

_________________
C 140 4.2 rok 1995


Na górę
Post: wt maja 03, 2011 1:27 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
Na razie zmieniona uszczelka pokrywy zaworów. Stara była popękana. Zobaczymy co dalej.

Ze względu na gorący kolektor oleju tam nie widać, gdyż płynie dalej ...

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
Post: czw maja 05, 2011 4:04 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
Jednak to nie to. A tak brzydko wyglądała uszczelka.
Cieknie dalej.
Pozostaje:
1. uszczelka pod głowicą (mój mechanik tak twierdzi).
2. napinacz łańcucha (tam też jest możliwy wyciek)
3. pokrywa rozrządu jak w wątku (M104 wyciek), u mnie są 2 takie M104 (bardziej M111), ale to to samo.
4. Przy aparacie zapłonowym jest za sucho (ale może)

Wyciek jest w okolicy pompy EGR. (to na pewno).

Nie wiem jak się za to zabrać, chyba odłożę trochę kasy i zrobię mały remont góry i przodu.

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
Post: czw maja 05, 2011 9:02 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Ja dalej bym obstawiał wyciek spod wałka przy aparacie zapłonowym, lecz aby było widać czy z niego cieknie trzeba zdemontować kopułke, palec rozdzielacza i ta plastikową obudowe aparatu.

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
Post: pt maja 06, 2011 7:27 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
Na weekend sprawdzę aparat zapłonowy. Jak to to to będę szczęściarzem.

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
Post: ndz maja 08, 2011 9:13 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 22, 2006 12:57 am
Posty: 75
Lokalizacja: Warszawa / Kraków
Witam,

ja w moim M119 uszczelniałem uszczelniaczem anaerobowym(MB#A002989472010; Loctite 574) miejsce montażu przyspieszaczy wałków rozrządu. Jest to specyfik do uszczelniania szczelin lub połączeń między elementami nieruchomymi(twardnieje po odcięciu dopływu tlenu).

Sprawdź czy nad aparatem zapłonowym nie sączy się ten olej?

Zdjęcie poglądowe poniżej:

Obrazek

_________________
W124 500E '92 929 Nautical Blue


Na górę
Post: pn maja 23, 2011 5:12 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
A więc tak:
Simering na aparacie zapłonowym wymieniony.
Oczyszczony elektromagnes do wałków.
jednak stamtąd to tylko pocenie ... Ale ładnie nie wyglądało - taki spalony żużel.
Załączam parę zdjęć.


Załączniki:
Komentarz: Zestaw naprawczy
2011-05-13_14-12-26_757.jpg
2011-05-13_14-12-26_757.jpg [ 33.98 KiB | Przejrzano 478 razy ]
Komentarz: Elektromagnes od wałków
2011-05-07_10-10-33_856.jpg
2011-05-07_10-10-33_856.jpg [ 31.7 KiB | Przejrzano 478 razy ]
Komentarz: Pod aparatem zapłonowym
2011-05-07_09-26-50_671.jpg
2011-05-07_09-26-50_671.jpg [ 38.5 KiB | Przejrzano 478 razy ]

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe
Na górę
Post: pn maja 23, 2011 5:18 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
Następny trop:

Pod pompą EGR - odkręcona śruba - jakby korek jakiegos otworu.
Po dokręceniu - wyciek dalej.


Załączniki:
2011-05-22_20-12-56.jpg
2011-05-22_20-12-56.jpg [ 32.17 KiB | Przejrzano 478 razy ]

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe
Na górę
Post: pn maja 23, 2011 5:29 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
Wiem skąd cieknie i ale to początek problemu.
Prawa górny ślizg łańcucha mocowany jest na takie kołki. Otwory do wbicia tych kołków są w głowicy.
Stamtąd cieknie.
Dlaczego?
Niestety winna jest uszkodzona prowadnica i łańcuch wytarł ten kołek - który jest w środku pusty.
Po wyciągnięciu kołka widać ślady przetarcia.
Ale kicha...
Teraz decyzja: Otwieram rozrząd i wymieniam wszystko zużyte (na razie warsztat, który tego chce podjąć wycenił robotę na 2,5 kpln bez części), czy wymieniam tylko zepsutą prowadnicę (do ściągnięcia: pokrywa zaworów, wałki/-ek) - koszt 500 pln w warsztacie.
Założę następny wątek to pokażę to na rysunku.

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
Post: czw maja 26, 2011 8:19 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
Potwierdzam,
Przyczyną wycieku był sworzeń trzymający ślizg.
Po naprawie (zakręcenie śrubką) - wreszcie sucho w silniku.
Szkoda, że sam wyciek kosztował mnie trochę (2 x alternator, akumulator).

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl