MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
[C140] wyciek w m119 https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=54260 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | mza [ śr kwie 27, 2011 3:03 pm ] |
Tytuł: | [C140] wyciek w m119 |
Witam, Zaobserwowałem wyciek oleju silnikowego z mojej gwiazdy. Nie jest on duży (mała plamka po całodziennym staniu). Silnik to 4,2 litra M119.971. Wstępne oględziny przeze mnie i mechanika umiejscawiają wyciek gdzieś po lewej stronie silnika na przodzie (stojąc przodem do maski). Mechanik stwierdził, że z dużym prawdopodobieństwem będzie to uszczelka pod głowicą ![]() Zanim ściągnę jedną głowicę - może są jakieś miejsca w w/w okolicach silnika aby sprawdzić je? Czytałem na necie, że słabością tych silników są oringi - gdzie je znaleźć? Przy aparacie zapłonowym na pewno jest jakiś. Może ktoś zna jeszcze jakieś podejrzane miejsca? |
Autor: | zegarek [ śr kwie 27, 2011 3:17 pm ] |
Tytuł: | Re: [C140] wyciek w m119 |
mza pisze: Zanim ściągnę jedną głowicę - może są jakieś miejsca w w/w okolicach silnika aby sprawdzić je? Czytałem na necie, że słabością tych silników są oringi - gdzie je znaleźć? Przy aparacie zapłonowym na pewno jest jakiś. Może ktoś zna jeszcze jakieś podejrzane miejsca? Uszczelka pokrywy zaworów ![]() Proponuję nie wymieniać na chybił trafił jak w ASO, tylko zlokalizować wyciek. Jeśli wzrok nie sięga, to pomocny jest czasem aparat w telefonie. |
Autor: | mza [ śr kwie 27, 2011 3:18 pm ] |
Tytuł: | Re: [C140] wyciek w m119 |
zegarek pisze: Uszczelka pokrywy zaworów Raczej nie. Pod tą uszczelka nie jest mokro ... chyba, że gdzieś z przodu . Oglądając z góry i z dołu najbardziej mokro jest poniżej pokrywy zaworów na pewno. Mokre są bardzo: alternator i inne ustrojstwa w jego okolicy. |
Autor: | mza [ śr kwie 27, 2011 3:30 pm ] |
Tytuł: | Re: [C140] wyciek w m119 |
zegarek pisze: Proponuję nie wymieniać na chybił trafił jak w ASO, tylko zlokalizować wyciek. Ale jak? Rozbierać powoli i sprawdzać (tak proponował mechanik). Mało miejsca przy M119 na sprawdzanie. |
Autor: | butek22 [ śr kwie 27, 2011 9:04 pm ] |
Tytuł: | Re: [C140] wyciek w m119 |
Jeśli masz silnik z aparatami zapłonowymi, to możliwe ze cieknie spod wałka napędzającego palec rozdzielacza. |
Autor: | qwedsa123 [ pt kwie 29, 2011 3:44 pm ] |
Tytuł: | Re: [C140] wyciek w m119 |
miałem podobny problem, mechanik twierdził, ze to uszczelka pod głowicą, naprawa ok 3tyś naprawiłem sam w 1godz koszt z 50 zł od czoła na wysokosci wałków rozrzadu jest przykrecany element aluminiowy jak masz aparat zapłonowy to na nim sie on trzyma, jest to bardzo wiotka konstrukcja, wymien oring na wałku od palca jezeli masz aparat zaplonowy a potem odkrec ta czesc i na silikon specjalny przykrec i bedzie ok |
Autor: | mza [ wt maja 03, 2011 1:27 pm ] |
Tytuł: | Re: [C140] wyciek w m119 |
Na razie zmieniona uszczelka pokrywy zaworów. Stara była popękana. Zobaczymy co dalej. Ze względu na gorący kolektor oleju tam nie widać, gdyż płynie dalej ... |
Autor: | mza [ czw maja 05, 2011 4:04 pm ] |
Tytuł: | Re: [C140] wyciek w m119 |
Jednak to nie to. A tak brzydko wyglądała uszczelka. Cieknie dalej. Pozostaje: 1. uszczelka pod głowicą (mój mechanik tak twierdzi). 2. napinacz łańcucha (tam też jest możliwy wyciek) 3. pokrywa rozrządu jak w wątku (M104 wyciek), u mnie są 2 takie M104 (bardziej M111), ale to to samo. 4. Przy aparacie zapłonowym jest za sucho (ale może) Wyciek jest w okolicy pompy EGR. (to na pewno). Nie wiem jak się za to zabrać, chyba odłożę trochę kasy i zrobię mały remont góry i przodu. |
Autor: | butek22 [ czw maja 05, 2011 9:02 pm ] |
Tytuł: | Re: [C140] wyciek w m119 |
Ja dalej bym obstawiał wyciek spod wałka przy aparacie zapłonowym, lecz aby było widać czy z niego cieknie trzeba zdemontować kopułke, palec rozdzielacza i ta plastikową obudowe aparatu. |
Autor: | mza [ pt maja 06, 2011 7:27 am ] |
Tytuł: | Re: [C140] wyciek w m119 |
Na weekend sprawdzę aparat zapłonowy. Jak to to to będę szczęściarzem. |
Autor: | gienkas [ ndz maja 08, 2011 9:13 am ] |
Tytuł: | Re: [C140] wyciek w m119 |
Witam, ja w moim M119 uszczelniałem uszczelniaczem anaerobowym(MB#A002989472010; Loctite 574) miejsce montażu przyspieszaczy wałków rozrządu. Jest to specyfik do uszczelniania szczelin lub połączeń między elementami nieruchomymi(twardnieje po odcięciu dopływu tlenu). Sprawdź czy nad aparatem zapłonowym nie sączy się ten olej? Zdjęcie poglądowe poniżej: ![]() |
Autor: | mza [ pn maja 23, 2011 5:18 pm ] | ||
Tytuł: | Re: [C140] wyciek w m119 | ||
Następny trop: Pod pompą EGR - odkręcona śruba - jakby korek jakiegos otworu. Po dokręceniu - wyciek dalej.
|
Autor: | mza [ pn maja 23, 2011 5:29 pm ] |
Tytuł: | Wyciek M119 zlokalizowany |
Wiem skąd cieknie i ale to początek problemu. Prawa górny ślizg łańcucha mocowany jest na takie kołki. Otwory do wbicia tych kołków są w głowicy. Stamtąd cieknie. Dlaczego? Niestety winna jest uszkodzona prowadnica i łańcuch wytarł ten kołek - który jest w środku pusty. Po wyciągnięciu kołka widać ślady przetarcia. Ale kicha... Teraz decyzja: Otwieram rozrząd i wymieniam wszystko zużyte (na razie warsztat, który tego chce podjąć wycenił robotę na 2,5 kpln bez części), czy wymieniam tylko zepsutą prowadnicę (do ściągnięcia: pokrywa zaworów, wałki/-ek) - koszt 500 pln w warsztacie. Założę następny wątek to pokażę to na rysunku. |
Autor: | mza [ czw maja 26, 2011 8:19 am ] |
Tytuł: | Re: [C140] wyciek w m119 |
Potwierdzam, Przyczyną wycieku był sworzeń trzymający ślizg. Po naprawie (zakręcenie śrubką) - wreszcie sucho w silniku. Szkoda, że sam wyciek kosztował mnie trochę (2 x alternator, akumulator). |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |