MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw wrz 04, 2025 8:48 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn mar 21, 2011 9:11 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 19, 2004 9:12 am
Posty: 987
Numer GG: 5552450
Lokalizacja: Golczewo woj. Zachodniopomorskie
Witajcie, zima była ostra a moja Merunia cały czas dawała rade, żeby się odwdzięczyć zrobiłem jej przegląd.
Zawiecha wytrzymała [zlosnikz] , ale silnik ostatnio głośno pracuje, okazało się że łożyska w alternatorze huczą :evil: .
Tak więc postanowiłem że je wymienię, zanim coś kupię muszę rozebrać, a więc do dzieła; kolo pasowe zeszło rozpołowiłem alternator ale niestety poległem. Jak zdjąć/wyjąć oś i w jaki sposób zdjąć łożysko tylne??

I jeszcze sprężarka klimy- nie znam się na tym ale gostek tylko luknoł i mówi że zatarta, olej z niej jakiś wyciekł- teraz jest pytanie czy da się ją jakoś ocalić domowym sposobem?


Załączniki:
Komentarz: łożysko przednie jeszcze w obudowie
SDC12664.JPG
SDC12664.JPG [ 39.92 KiB | Przejrzano 648 razy ]
Komentarz: łożysko tylne
SDC12663.JPG
SDC12663.JPG [ 43.73 KiB | Przejrzano 648 razy ]

_________________
historia
pf 125 76r, dwie W-115, dwa Poldki Caro, Golf III i 124 ce
Obecnie
FSO Warszawa Truck 1995 1.6, FSO Polonez Caro 94r 1.6GLE (Złombol-car), Jakieś Exeo, Koreański Mercedes Korando 98r.
Na górę
Post: czw kwie 07, 2011 10:46 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 19, 2004 9:12 am
Posty: 987
Numer GG: 5552450
Lokalizacja: Golczewo woj. Zachodniopomorskie
Ok alternator już śmiga pod maską

Teraz czas na klimę. Zwarłem te dwa cienkie kable (z pierwszego zdjęcia) i silnik wszedł na wyższe obroty, po dwóch sekundach zwolnił ale kompresor nie zagadał - czyli co sprężarka jednak zatarta? [beksa2]


Załączniki:
SDC12683.JPG
SDC12683.JPG [ 28.78 KiB | Przejrzano 614 razy ]
Komentarz: Alternator -"prawie nówka"
SDC12687.JPG
SDC12687.JPG [ 20.03 KiB | Przejrzano 614 razy ]

_________________
historia
pf 125 76r, dwie W-115, dwa Poldki Caro, Golf III i 124 ce
Obecnie
FSO Warszawa Truck 1995 1.6, FSO Polonez Caro 94r 1.6GLE (Złombol-car), Jakieś Exeo, Koreański Mercedes Korando 98r.
Na górę
Post: wt kwie 26, 2011 9:20 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 19, 2004 9:12 am
Posty: 987
Numer GG: 5552450
Lokalizacja: Golczewo woj. Zachodniopomorskie
Korzystając z okazji urlopu, wymieniłem w końcu sprężyny z tyłu, teraz wreszcie nie ciąga tyłka po asfalcie (ze względu na pęknięcie sprężyny). Znalazłem tu opis wymiany w w-190 i do w-124 też można stosować, rewelacja odkręcone w sumie dwie śrubki i po sprawie.

Dodatkowo rozebrałem szyber ponieważ od jakiegoś czasu nie chowa się pod dach, tylko uchyla.
Ta instrukcja okazała się pomocna http://www.dvj.pl/szyberdach_w124/skorowidz.htm, ale został jeden problem.
Ogólnie szyber rozpier........ :evil: więc poskładałem jak było i na razie tylko się podnosi, ale mam problem z podsufitką szyberdachu.. Schowałem ją według instrukcji pod dach, po złożeniu szybra nie mogę jej zaciągnąć na swoje miejsce. Wyciągam do połowy i słyszę głuche walnięcie blachy o blachę, i za cholery nie chce iść dalej. Co robię źle?


Załączniki:
Komentarz: Brak lotki, oraz widać dokąd przesuwa się tapicerka szybra
SDC12691.JPG
SDC12691.JPG [ 28 KiB | Przejrzano 577 razy ]
Komentarz: Zaraz po wymianie sprężyn
SDC12697.JPG
SDC12697.JPG [ 38.82 KiB | Przejrzano 577 razy ]
Komentarz: Zaraz po wymianie sprężyn druga strona
SDC12695.JPG
SDC12695.JPG [ 40.01 KiB | Przejrzano 577 razy ]

_________________
historia
pf 125 76r, dwie W-115, dwa Poldki Caro, Golf III i 124 ce
Obecnie
FSO Warszawa Truck 1995 1.6, FSO Polonez Caro 94r 1.6GLE (Złombol-car), Jakieś Exeo, Koreański Mercedes Korando 98r.
Na górę
Post: czw kwie 28, 2011 9:50 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 19, 2004 9:12 am
Posty: 987
Numer GG: 5552450
Lokalizacja: Golczewo woj. Zachodniopomorskie
Zrobione, podsufitka na miejscu. Taką instrukcje dostałem:

Podsufitka ma po bokach dwa, wystające na ok. 6mm płaskowniki, pod które wchodzą elementy unoszące ją przy uchylaniu dachu...

Teraz musisz na siłę, na środku podsufitki, wsunąć dłoń pod belkę poprzeczną szybra, skierować palce kolejno na boki i mocno nacisnąć podsufitkę w dół przy tych płaskownikach i jednocześnie pociągnąć ją do przodu i powinna przejść pod belką.

Na przyszłość chyba lepiej próbować wyjąć tapicerkę szybra a zewnątrz. WIS podaje tak:
1. Odsunąć szyber do tyłu o ok. 1/3, odczepić tapicerkę z zatrzasków na przedniej krawędzi i przesunąć do przodu;
2. Odsunąć szyber do tyłu;
3. Wyjąć tapicerkę w przód i w górę...
Włożyć w odwrotnej kolejności...

_________________
historia
pf 125 76r, dwie W-115, dwa Poldki Caro, Golf III i 124 ce
Obecnie
FSO Warszawa Truck 1995 1.6, FSO Polonez Caro 94r 1.6GLE (Złombol-car), Jakieś Exeo, Koreański Mercedes Korando 98r.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl