MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn wrz 08, 2025 1:33 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt kwie 22, 2011 9:11 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 20, 2008 7:56 pm
Posty: 222
Lokalizacja: Sopot, Gdańsk
Witam.
Auto jak w temacie.
Jechałem na benzynie i silnik nagle zgasł, po kilku minutach odpalił ale nie mogłem osiągnąć więcej niz 2000 - 2300 orotów na minutę, nie mogł sie wyżej wkręcić. Dojechałem do stacji benz., zatankowałem gaz i auto zaczęło jeździć jak dawniej (zarówno na benz. i gaz).
Wczoraj znów jechałem na benzynie i auto ponownie zgasło - nie mozna już go odpalić na benzynie, odpala tylko na gazie, po przełączeniu z gazu na benz. od razu gaśnie.
Nie było żadnych wystrzałów gazu, podciśnienia i dolot szczelny, na gazie chodzi idealnie.
Dawno nie wymieniony filtr paliwa, skorodowane rurki paliwowe od pompy do filtra (paliwo nie cieknie) - mechanik miał to robić przy następnej wizycie. Czy ewentualnie zapchany filtr mógłby zastopować paliwo? Jak sprawdzic pompę paliwa? Coś jeszcze można sprawdzić?

_________________
C126 500SEC 84r.


Na górę
Post: pt kwie 22, 2011 2:12 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 07, 2009 5:52 pm
Posty: 100
Lokalizacja: Raszyn
...myślę, że Twój silnik M117 z lat 70-tych przystosował się już chyba do nowych czasów i nic innego nie zaakceptuje poza LPG! ...no chyba, że spróbujesz wodoru... może mu zasmakuje... :lol:

_________________
W124 400 E (do kościoła)
Justy 4WD (na grzyby)
XJR 1300 (po bułki)


Na górę
Post: pt kwie 22, 2011 6:08 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 02, 2005 9:45 pm
Posty: 261
Pompa powinna sie odezwac zaraz po przekreceniu kluczyka w stacyjce. Jak jest cisza, to otworz maske i na podszybiu bedziesz mial przekaznik - bedzie na nim podana wartosc obrotow, jaka jest przy odcieciu zaplonu. Jak go wyjmiesz i zmostkujesz w jego gniezdzie odpowiednie zlacza to powinna odezwac sie pompa (podasz jej prad na krotko). Ktore to dokladnie sa piny nie pamietam, ale to znajdziesz sobie w archiwum na forum. Tyle co przychodzi mi do glowy.

_________________
Ex:
'88 W126 420SE 5.0
'83 W126 280SE
'72 /8 230.6 -> 280


Na górę
Post: pt kwie 22, 2011 6:51 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Miałem ostatnio podobne przygody w swoim S123. Oto moje wskazówki:
  • Czy jest zasilanie pompy paliwa? Może być tak że centralka LPG z jakiegoś powodu odcina przepływ prądu... Na próbę proponuję odpiąć centralkę gazu.
  • Czy przekaźnik pompy paliwa podaje napięcie podczas kręcenia rozrusznikiem? Dwie osoby: jedna kręci, druga sprawdza miernikiem wyjście z przekaźnika pompy (pewnie masz na wierzchu przekaźnik dodany przez gazowników - na nim wygodnie się sprawdza).
  • Przekaźnik pompy paliwa można zmostkować lub podmienić na jakiś czas na uniwersalny. Schemat jest gdzieś w sieci, ogólnie eleganckie rozwiązanie to typowy przekaźnik samochodowy + bezpiecznik 8-10A. Ogólnie PIN 30 to stały plus z akumulatora, PIN 31 to masa, PIN 15 to plus ze stacyjki, PIN 87 to wyjście do pompy paliwa. Zasilania przekaźnika to para 31 i 15, wejście to 30 a wyjście to 87 - po przekręceniu kluczyka pompa powinna zacząć pracować. Ja dodatkowo między pin 30 a przekaźnik dawałem wspomniany wcześniej bezpiecznik...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: wt kwie 26, 2011 12:24 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 20, 2008 7:56 pm
Posty: 222
Lokalizacja: Sopot, Gdańsk
Witam.
Podejrzenie pada na zatartą pompę paliwa...
Moje pytanie: czy ktoś zakupił nową pompe sprzedawaną na allegro (cena od 100 do 180 PLN)?
Jak sie sprawuje? Może będzie lepsza niż używana np. producent LUKAS/TRW http://allegro.pl/pompa-paliwa-audi-80- ... 74443.html

_________________
C126 500SEC 84r.


Na górę
Post: wt kwie 26, 2011 1:48 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
Szukaj pompy firmy PIERBURG. Według mojej wiedzy takie były montowane fabrycznie. W zeszłym roku można było kupić je internetowo (Allegro albo jakiś sklep wysyłkowy) - kolega kupował do 300SE - nie wiem czy są różnice. Ewentualnie podjedź na Smolną do CADI.

P.S. Jeżeli chodzi ogólnie o TRW/LUCAS to mam pozytywne doświadczenia.

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
Post: czw kwie 28, 2011 12:50 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 20, 2008 7:56 pm
Posty: 222
Lokalizacja: Sopot, Gdańsk
Zakupiłem pompę firmy Lukas (są na niej oznaczenia PIERBURG hehe). Czy ktoś wymieniał pompę paliwa i może mi zdradzić procedurę wykonania po kolei tej czynności? :)

_________________
C126 500SEC 84r.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl