MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

[C126] montowanie megasquirt w m117
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=54321
Strona 1 z 1

Autor:  brunos [ ndz maja 01, 2011 11:23 am ]
Tytuł:  [C126] montowanie megasquirt w m117

Witam
Po kilkukrotnych strzałach gazu mój KE-Jetronik chyba zaczyna już konkretnie kuleć. Po każdej próbie ustawienia mieszanki za pomoca magicznej śruby imbusowej przy silinku przez jakiś czas chodzi dobrze a po paru minutach( nieraz sekundach) zaczyna albo gasnąć albo nierówno chodzić, albo trzyma obroty rzędu 1500-2000obr. Jakby tego było mało gdy ustawie go tak żeby trzymał obroty na ok 800 silink pracuje nierówno z wydechu wydobywa się czarny dym.Po przejechaniu ok 1 km zarzynuje się wbijam na P a silnik już nie trzyma 800obr tylko 1500-2000, znowu go ustawiam i czynność się powtarza. Stawiam na to że któryś wtrysk leje albo nawet kilka(stą ten czarny dym i nierówna praca ,tak jakby na kóreś garnek zaskakiwał).Dodam że świece kable WN kopułka i palec w zeszłym roku byłu wymieniane. Całość ma przejechane ok 8tyś km także problem raczej nie leży po stronie zapłonu. A i silnik jak jest zimny to ciągnie jak wariat:) aż do uzyskana temp 40stopni później już jest różnie. W trakcie jazdy SEC czasem ciągnie dobrze a czasem zalewa się benzyną.Pomyślałem że może ten dodatkowy wtryskiwacz się nie wyłącza po rozgrzaniu ale nie odłączyłem go i nic się nie zmenia.

Postanowiłem wywalić KE-Jeta i zastąpić go komuterem megasquirt co później pozwoli mi zastosować w SECu instalacje gazu sekwencyjną.Miałbym wtedy świety spokój z KE-jetem bo by go poprostu nie było :P Mam co do tego kilka pytań, na które mam nadzieje że drodzy koledzy udzielicie mi odpowiedzi :)
Muszę zamienić wtryski mechaniczne na elektryczne nie wiecie od jakiego modelu samochodu będą najlepiej pasowały?
Muszę również kupić lub wykonać sam listwe wtryskową. Wolałbym ze względu na koszty ją kupić. I tu nasuwa się kolejne pytanie czy od jakiegoś modelu ona przypasuje np m119? albo nie wiem może a8 4.2 czy innej V8? może ktoś wie od czego będzie pasowała? No i jeszcze ostatanie pytanie które mnie najbardziej męczy? Czy są już gotowe mapy do MSa do silnika m117?
Może ktoś już robił taki zabieg przy v8. Drąże temat MSa już od kilku miesięcy i wiem że to chodzi ale nie znalazłem nigdzie opisu MS w MB v8 który by mi chociaż troche pomógł
Proszę o pomoc
Pozdrawiam

Autor:  brunos [ ndz maja 01, 2011 11:29 am ]
Tytuł:  Re: [C126] montowanie megasquirt w m117

Przepraszam z góry za te rażącze literówki ale się śpiesze a klawiatura zaczyna mi szwankować i musze niektóre litery klikać kilka razy żeby "zaskoczyło"

Autor:  voytas [ ndz maja 01, 2011 11:50 am ]
Tytuł:  Re: [C126] montowanie megasquirt w m117

brunos pisze:
Muszę zamienić wtryski mechaniczne na elektryczne nie wiecie od jakiego modelu samochodu będą najlepiej pasowały?

Nie ma reguły. Poszukaj w internecie dokumentacji takiej przeróbki - może autor zamieścił informacji i wykorzystanych wtryskiwaczach...
Główne zasady którymi trzeba się kierować w doborze wtryskiwaczy:
  1. Wydajność - musi być odpowiednia do mocy na jeden cylinder
  2. Dostępność - nie kupuj tego co będzie trudno dokupić w przypadku awarii
  3. Budowa/wymiary - wtryskiwacze mają różne kształty - jedne będą pasować bardziej, inne mniej...
  4. Cena - kupuje się to co jest tanie i w ogromnych ilościach (np. wtryski od forda)
brunos pisze:
Muszę również kupić lub wykonać sam listwe wtryskową. Wolałbym ze względu na koszty ją kupić. I tu nasuwa się kolejne pytanie czy od jakiegoś modelu ona przypasuje np m119? albo nie wiem może a8 4.2 czy innej V8? może ktoś wie od czego będzie pasowała?

Raczej musisz nastawić się na mniejszą lub większą rzeźbę. Ewentualnie jak masz czas możesz szukać listwy od auta z takim samym rozstawem wtryskiwaczy jak u Ciebie. Ja znalazłem, ale szukałem kilka miesięcy...
Listwy nie dobiera się do pojemności czy mocy ale do rozstawy wtryskiwaczy! Może się okazać że znajdziesz pasujące listwy od silnika czterocylindrowego, ale to te trudne bez jeżdżenia po szrotach i mierzenia rozstawu wtrysków...
brunos pisze:
Czy są już gotowe mapy do MSa do silnika m117?

Nie ma. Strojenie silnika to względnie prosta sprawa i nie ma czego się bać. Oczywiście mówię o samym paliwie bo jak dojdzie do tego przeróbka zapłonu to sprawa się trochę komplikuje.

Od razu w koszty wlicz sondę szerokopasmową z kontrolerem (ok 800zł). Wydatek zwróci się w postaci zmniejszenia czasu potrzebnego na strojenie oraz potencjalnych oszczędności paliwa (można jeździć na ubogiej mieszance - wszystko jest pod kontrolą).

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/