MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 06, 2025 7:36 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt wrz 02, 2011 3:45 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
Witam,

Wycieraczka reflektora chodzi jak i kiedy chce ...
Przy okazji robót lakierniczych wymontowałem silniczek.

Nie wygląda na jakieś uszkodzenie zębatek - lecz jest ich bardzo dużo ...
Do tego jedna z nich załącza/wyłącza wycieraczkę.

Obwód idzie przez taki prostokątny kawałek metalu (chyba wyłącznik przeciążeniowy). Widać, że się nagrzewa i on wyłącza wycieraczkę.

Złożyć to do kupy to jakaś tragedia. Ma kto jakiś pomysł jak to ustrojstwo ustawić, żeby po naprawie działało ?

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
Post: pt wrz 02, 2011 5:11 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
Temat w miarę ogarnięty.

Winne "kwadratowe coś" wkładane w obwód w wycieraczce (chyba przeciążeniowe).
Po wyciągnięciu (dwie blaszki się stykają teraz) silnik śmiga, aż miło.
Trochę czasu zabrało mi odpowiednie zgranie zębatek. Ale da się ogarnąć.
Chodzi tak jak trzeba.

Wyciągając "kwadratowe coś" silnik nie jest odporny na przeciążenia (np. zamarznięcie).

Montować tak, czy można to kwadratowe coś czymś zastąpić? lub naprawić?

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
Post: pt wrz 02, 2011 6:38 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
mogłeś jakieś foto porobić...

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: pt wrz 02, 2011 7:16 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
A co by to dało?

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
Post: pt wrz 02, 2011 8:10 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
mza pisze:
Winne "kwadratowe coś" wkładane w obwód w wycieraczce (chyba przeciążeniowe).


Z drugiej strony może silnik bierze za dużo amperów ... chociaż na sucho bez mechanizmu też nie chodził a ta część się grzała.

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
Post: pt wrz 02, 2011 10:49 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
mza pisze:
A co by to dało?

może to, że ktoś za pół roku będzie rozbierał to samo co Ty i nie znajdzie w archiwum żadnej pomocy [szalone] Sam widzisz, że temat wcale nie łatwy.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: sob wrz 03, 2011 9:35 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
OK, jeżeli uda się to naprawić to zamieszczę zdjęcia co i jak.

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
Post: sob wrz 03, 2011 6:19 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
Po zdjęciu obudowy:
1. Pozycja spoczynkowa
2. Po wyciągnięciu góry
3. Magiczny kwadracik

Pozycja spoczynkowa wycieraczki - 135 leży na lewym ograniczniku (dość mocno - trudno ręką obracać zębatkę).
Cały pic złożenia polega na tym aby zgrać zębatkę 2 z zębatką 5 zamachową z pierwszego zdjęcia tak, aby silnik wyłączony był w pozycji spoczynkowej.
Ja to robiłem tak, że bez ramienia podłączyłem silnik i przesuwałem zębatkę aż trafiła (po wyłączeniu) w pozycję spoczynkowa.
1 - miejsce zamontowania kwadracika
2 - zębatka sterująca silnikiem
3,4 - miejsce na zębatki przekazujące napęd (wyciągając górę też wychodzą)
5 - miejsce na zębatkę zamachowa.

Ogólnie to bez kwadracika działa normalnie. Nie pomogło czyszczenie kwadracika i blaszek.


Załączniki:
Komentarz: Pozycja spoczynkowa
2011-09-03_15-29-47_578.jpg
2011-09-03_15-29-47_578.jpg [ 23.87 KiB | Przejrzano 2662 razy ]
Komentarz: Po wyciągnięciu góry
2011-09-03_15-31-57_303.jpg
2011-09-03_15-31-57_303.jpg [ 35.96 KiB | Przejrzano 2662 razy ]
Komentarz: Magiczny kwadracik
2011-09-03_15-36-31_695.jpg
2011-09-03_15-36-31_695.jpg [ 22.97 KiB | Przejrzano 2662 razy ]

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe
Na górę
Post: ndz wrz 04, 2011 8:37 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Wielkie dzięki za zdjęcia! przydadzą się. Mnie też czeka rozbiórka jednego silniczka.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl