MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
[C140] naprawa rozrządu M119 https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=54607 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | mza [ pn maja 23, 2011 6:19 pm ] |
Tytuł: | Re: [C140] naprawa rozrządu M119 |
Warsztat, który chce to zrobić (naprawić rozrząd) - chce wyciągnąć silnik i wtedy robić. Mechanik mówił, że aby ściągnąć trzeba nawet miskę olejową odkręcić. Koszt robocizny to 2,5kpln. Patrząc na serwisówke: http://w124-zone.com/downloads/MB%20CD/W124/w124CD1/Program/Engine/119/01-2100.pdf. Dla silnika 119.960 to naprawdę trzeba rozebrać pół silnika. Jednak ja mam 119.971 a tu wygląda to prościej. |
Autor: | mza [ pn maja 23, 2011 7:00 pm ] |
Tytuł: | Re: [C140] naprawa rozrządu M119 |
Teraz trochę cen: Serwis MB: ślizgi są po 27pln (8,14,26,29) 37 pln + 27 (6,16) Drogi jest ten przy napinaczu: 230pln. Sworznie (z jednego mi cieknie): 6 *20 pln 2 * 10 pln Łańcuch 300pln (IWIS) napinacz ~250pln Razem: ~1100pln z tego: wszystkie ślizgi z kołkami: ~600. Ceny są do ogarnięcia, jeszcze żeby znaleźć warsztat, który to zrobi w cenie max 1000. W sumie to mam taki, ale koło Bydgoszczy. Wymiana jednego (tego zepsutego) byłaby dużo tańsza (jako naprawa tymczasowa). |
Autor: | zegarek [ wt maja 24, 2011 12:44 am ] |
Tytuł: | Re: [C140] naprawa rozrządu M119 |
Za te pieniądze kupisz drugi silnik ![]() Paskudna robota. Nie wyobrażam sobie robienie tego na aucie ![]() .96x czy .97x, to rozbierania jest tyle samo, razem z dużą miską, która ma tyle śrub w tak niewygodnych miejscach, że pół dnia ją odkręcałem przy wyjętym silniku ![]() Jakbym robił na lata, to bym wymieniał wszystko. Jeśli nie, to niepchałbym się, bo koszty jescze wzrosną jak zaczną rozbierać, bo tyle jest tam jeszcze rzeczy, które warto wymienić przy okazji. Bym dał nowy ślizg + kołek i wymienił resztę górnych slizgów, do których jest dostęp od głowicy. Te dolne się tak nie wycierają. Ciesz się autem, bo jak mechaniory za tysiaka to naprawią razem z wyjęciem i wsadzeniem motoru, to marnie to widzę. |
Autor: | mza [ wt maja 24, 2011 12:15 pm ] |
Tytuł: | Re: [C140] naprawa rozrządu M119 |
Masz rację, na rysunku dla 971 nie widać było aby miska była ściągana, ale jest Oil sump (01-3100) http://w124-zone.com/downloads/MB%20CD/W124/w124CD1/Program/Engine/119/01-3100.pdf w 140 nawet serwisówka mówi o podniesieniu silnika. Zegarek mam przyjąć, że 2,5 kpl to uczciwa cena? Mnie trochę poraziła. Docelowo lubię ten samochód i nie chcę go sprzedawać. Ale ~4kpln za rozrząd - to masz rację - można znaleźć silnik. Po woli skłaniam się do wymiany łańcucha i górnych ślizgów, a remont główny to za rok dwa jak nazbieram kasę. Ile wg Ciebie taka operacja? |
Autor: | zegarek [ wt maja 24, 2011 8:58 pm ] |
Tytuł: | Re: [C140] naprawa rozrządu M119 |
Zadzwoń do ASO z ciekawości, stawiam, że będzie spokojnie 5k za taką robotę. To musi dużo kosztować w warsztacie, bo jest upierdliwe. Mechanicy wolą zrobić 3 inne auta w tym czasie Mogę Ci to zrobić, ale byś musiał zostawić auto w Warszawie na kilka dni i nie jestem mechanikiem ![]() Co do wymiany łańcucha i górnych ślizgów, to w miarę prosta robota. Mam nawet taki łańcuch w szufladzie. Oceniam z grubsza na 300 + części. |
Autor: | mza [ czw maja 26, 2011 8:16 am ] |
Tytuł: | Re: [C140] naprawa rozrządu M119 |
zegarek pisze: Co do wymiany łańcucha i górnych ślizgów, to w miarę prosta robota Jestem po konsultacjach z mechanikiem. Mówi, że wcale nie jest tak prosto. Wymiana ślizgów górnych wewnętrznych (14 i 8 ) wymaga zdjęcia wałków, a trudne jest zdjęcie kół - zmiennych faz rozrządu - skalkulował robociznę na ~600pln. |
Autor: | Marcin S [ pn maja 30, 2011 11:16 pm ] |
Tytuł: | Re: [C140] naprawa rozrządu M119 |
Koła wałków trzeba odkręcić, ale tylko z wydechowych, ssące ze zmiennymi fazami się nie zdejmuje. Śruby są jednorazowe od kół zębatych. Do zdjęcia dekle rozrządu lewy + ew. prawy jak chcesz wymieniać wszystko. Jak chcesz wymienić ślizgi dolne od napinacza to musisz zdjąć dolny dekiel rozrządu, a tutaj najtrudniejsze jest odkręcenie i zdjęcie koła pasowego osprzętu z tłumikiem drgań ( ponad 420Nm + rdza) . Silnika nie trzeba wyjmować, w V8 jest wystarczająco dużo miejsca, ale chłodnice + skraplacz z wentylatorami do wyjęcia i środkowy kawałek pasa przedniego. Do wymiany od razu są uszczelki i oringi, które będą kosztowały ponad 250zł od dekli rozrządu. Napinacz do rozłożenia i złożenia od nowa, nowa podkładka. Jak zostawiasz dolne slizgi, to tylko zdejmujesz górne dekle, dopinasz nowy łańcuch do starego i przeciągasz tak żeby się nie zazębił z wałem. Blokady na wałki góra. Łańcuch zakłada się zawsze odwrotnie do obiegu sinika, czyli najpierw zablokujesz sobie na korbowym, i patrząc od przodu silnika, najpierw prawa głowica. Zakładasz łańcuch na koło wydechowe wstępnie ustawiasz, i układasz na ssącym tak żeby było wszystko ułożone ok, dopiero potem zakładasz na wałek i lekko dokręcasz. Dzięki temu że dopiero potem przykręcasz koło od wydechu, łańcuch ładnie wykłada się na prowadnicach i nie ma problemu żeby to poskładać, potem idziesz do lewej głowicy (patrząc od przodu), jak poskładasz wszystko na końcu przykręcasz zębatkę od wydechu, i tak masz jeszcze luz bo napinacz i tak jest wykręcony. Wkręcasz napinacz, i sprawdzasz czy wszystko jest na swoich miejscach. Koła zmiennych faz na ssącym, musi być w max opóźnieniu. Blokuje się wałki, a nie zębatki, więc można je dowolnie zdejmować i zakładać a wałki i tak są zablokowane. Jak byś jednak stwierdził że nie ogarniesz tematu, i zdecydujesz się na sprzedaż auta w sensownych $$$ to daj mi znać jako pierwszemu ![]() |
Autor: | mza [ wt cze 21, 2011 1:28 pm ] |
Tytuł: | Re: [C140] naprawa rozrządu M119 |
Witam, Swoje C140 4,2 M119.971 kupiłem rok temu z przebiegiem 220 kkm. Teraz ma 260 kkm. Wraz z kolegą Pawłem (zegarek) zabraliśmy się za wymianę łańcucha i oblukania rozrządu. TRAGEDIA: połamane ślizgi górno - boczne, połamany ślizg górny na lewej stronie. Opóźniony zapłon lewej strony o 2-3 ząbki. Dolne ślizgi i napinacza na szczęście w całości. Napinacz rozpadnięty - znaczy napinał ale bez ograniczenia. Jeszcze chwila a byłby koniec... Wyciągniecie łańcucha w M119 4-5 stopni to dużo za dużo. Ciężko było nastawić rozrząd na znaki (dziurki). Po zmianie łańcucha i ślizgów - ustawia się idealnie. Kupując auto z M119 przebiegiem >= 200kkm konieczna wg mnie jest wymiana łańcucha i ogląd górnych ślizgów przynajmniej. Koszt łańcucha to tylko 300pln. Ślizgi w serwisie tańsze niż zamienniki. Jakbym to zrobił po kupnie byłbym do przodu z trochę kpln. Robota zajęła nam przeszło dwa dni, lecz popełniliśmy parę błędów. Dla osoby wiedzącej co i jak to około 5-8 godzin pracy. Jak zachowanie silnika po wymianie - rewelacja z 50-80 kucy wiecej, spalanie o 20-25% mniejsze (na razie takie z obserwacji ekonomizera i po jednym tankowaniu LPG: wyszło 15,95, gdzie zawsze było w okolicy 20). Jeszcze raz podziękowania dla Pawła. |
Autor: | gienkas [ czw cze 23, 2011 10:10 am ] |
Tytuł: | Re: [C140] naprawa rozrządu M119 |
Witam, wyjmowany był silnik przy tej operacji? Jakiś czas temu znalazłem okruszki ślizgu w małej misce, lecz m119 zachowuje się całkiem normalnie już ponad 2-3 lata. Rozrząd nie dzwoni oraz silnik nie cieknie. Powoli myślę jednak, żeby zmienić rozrząd. |
Autor: | zegarek [ czw cze 23, 2011 10:20 am ] |
Tytuł: | Re: [C140] naprawa rozrządu M119 |
Dzięki Mirku, fajnie się grzebało, choć później ledwo chodziłem następne dwa dni ![]() Zadowolenie jak wszystko ustawiło się idealnie na znaki w porównaniu do stanu początkowego zrekompensowało ból ![]() gienkas - rozbieraliśmy tylko górę silnika, bez wyciągania. |
Autor: | mza [ śr lip 06, 2011 7:55 pm ] |
Tytuł: | Re: [C140] naprawa rozrządu M119 |
zegarek pisze: gienkas - rozbieraliśmy tylko górę silnika, bez wyciągania. Czyli: 1. Dekle nad głowicą 2. Pompa EGR (dostęp do napinacza) 3. Zbiornik płynu do wspomagania (dostęp do dekielka rozrządu) 4. Aparaty zapłonowe, przyspieszacz zapłonu i przednie dekielki rozrządu Po usunięciu w/w elementów (może maja lepsze nazwy), masz znakomity dostęp do: 1. Łańcucha i jego ustawienia, z opcją wymiany. (tu wystarczy punkt 1) 2. Górnych ślizgów miedzy wałkami i wewnętrznych - z opcją wymiany. 3. Określenia zużycia ślizgów dolnych i napinacza. |
Autor: | mza [ śr lip 06, 2011 7:57 pm ] |
Tytuł: | Re: [C140] naprawa rozrządu M119 |
zegarek pisze: fajnie się grzebało, choć później ledwo chodziłem następne dwa dni Ja w ramach rekonwalescencji 2 tygodnie spędziłem w Egipcie. ![]() |
Autor: | PiotrGo [ sob sie 13, 2011 6:31 pm ] |
Tytuł: | Re: [C140] naprawa rozrządu M119 |
Witam, Odgrzeję kotleta ![]() Chciałbym się dowiedzieć jak sprawdza się w M119 wyciągnięcie łańcucha rozrządu? W M103 to na wałku rozrządu była taka kropka która musiała się zrównać ze znakiem na "koniku", ale w m119 nic takiego nie znalazłem. Obróciłem wałem kilka razy ale kropki na wałku rozrządu brak ![]() |
Autor: | trocin [ sob sie 13, 2011 6:34 pm ] |
Tytuł: | Re: [C140] naprawa rozrządu M119 |
Ja zdjalem prawą pokrywe zaworow - byla lekko wytarta od lancucha - czyli wymiana ![]() |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |