MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Temperatura silnika, chlodnicy
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=55437
Strona 1 z 1

Autor:  Wolf3D [ czw sie 04, 2011 8:24 am ]
Tytuł:  Temperatura silnika, chlodnicy

Witam,
Mercedes 124 300D, bez klimatyzacji

Wymieniony termostat, visco oraz korek.
Wskaźnik temperatury jest podwyższony czyli powyżej 80 przed pierwszą kreską. Wcześniej było na górnym brzuszku "8" i wskazówka ani drgnęła.
Uszczelka pod głowica wymieniona już wcześniej, brak wycieków.
Chłodnica: górny wąż ma 85C dolny około 40C, chłodnica od strony wiatraka gorąca od strony przodu auta zimna(w rogach ciepła). Nie wiem czy to normalne?
Pompa: jak sprawdzić czy pompa produkuje odpowiednio obieg? Jadę około 30min i ciśnienie w zbiorniczku jest słabe. W innych autach jak otwieram korek to można się poparzyć u mnie psyknie i już.
Zastanawiam się co wymienić czy pompę czy chłodnice?


Przeczytałem wiele wątków na rożnych forach na temat chłodzenia mercedes-a 124, ale nadal mam wiele pytań bez odpowiedzi.
Dziękuję za wszelka pomoc.

Autor:  bisqit [ czw sie 04, 2011 3:05 pm ]
Tytuł:  Re: Temperatura silnika, chlodnicy

Jest to normalna temperatura pracy silnika. Jak by cały czas utrzymywała się na lub powyżej kreski (100 st) to wtedy można byłoby to nazwać problemem.

Autor:  ukaniu [ czw sie 04, 2011 11:59 pm ]
Tytuł:  Re: Temperatura silnika, chlodnicy

Temperatura do czerwonej kreski jest bezpieczna dla silnika.
Układ chłodzenia to nie apteka! pełne otwarcie termostatu występuje zdaje się 20 stopni po tym jak zaczyna się otwierać i to jest zakres normalnej regulacji temperatury układu (pi razy oko 85-105).
Niewielkie ciśnienie w układzie może sugerować nieszczelność. Wtedy powstają w silniku korki parowe i temperatura pewnych jego stref rośnie. Jednak to trzeba zweryfikować, lepiej jednak nie mieć przedmuchów z pod uszczelki i twardych węży na kamień.

Autor:  Nemo [ pt sie 05, 2011 1:50 am ]
Tytuł:  Re: Temperatura silnika, chlodnicy

dla mnie twoja temperatura jest O.K. Jeśli jednak chcesz już koniecznie coś robić to przeczyść chłodnicę. Będzie jeszcze lepiej chłodziła. Duża różnica temperatury pomiędzy powierzchniami wewnętrzną i zewnętrzną po środku chłodnicy może być wynikiem osadzonego kamienia lub zbyt "dobrego" visko. :)

Autor:  Wolf3D [ pt sie 05, 2011 8:15 am ]
Tytuł:  Re: Temperatura silnika, chlodnicy

Bardzo dziękuje Wam za pomoc, jestem naprawdę zaskoczony ze wszystko jest OK.
Pojadę na jakąś wycieczkę próbną przed urlopem.
Zanim wymieniłem visko i korek jechałem w góry, z Katowic do Bielska cały czas musiałem ciepłe powietrze wpuszczać do środka auta ale i tak na parkingu już na miejscu silnik po prostu się wyłączył(kochany najpierw mnie dowiózł :D). Temperatura nie przekroczyła krytycznych wartości 120C, cały czas jednak falowała tzn. jak rosła powyżej kreski 100C włączałem ogrzewanie i temperatura spadała tak czy owak już wjeżdżając pod górkę silnik był coraz słabszy, wydawał dziwny dźwięk(gruby bardzo) i się wyłączył. Włączyłem, zaparkowałem.

Jeśli mogę was jeszcze prosić o rade: czy może być to związane tylko z temperaturą silnika i jego przegrzaniem się?

Pozdrawiam

Autor:  Nemo [ śr sie 10, 2011 6:41 pm ]
Tytuł:  Re: Temperatura silnika, chlodnicy

Wolf3D pisze:
Temperatura nie przekroczyła krytycznych wartości 120C, cały czas jednak falowała tzn. jak rosła powyżej kreski 100C włączałem ogrzewanie i temperatura spadała tak czy owak już wjeżdżając pod górkę silnik był coraz słabszy, wydawał dziwny dźwięk(gruby bardzo) i się wyłączył. Włączyłem, zaparkowałem.

Jeśli mogę was jeszcze prosić o rade: czy może być to związane tylko z temperaturą silnika i jego przegrzaniem się?

Pozdrawiam

Nie. Przyczyn może być nawet kilka. Musisz dobrze sprawdzić silnik. (może jest gdzieś np. zatarty)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/