MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Temperatura silnika, chlodnicy https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=55437 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Wolf3D [ czw sie 04, 2011 8:24 am ] |
Tytuł: | Temperatura silnika, chlodnicy |
Witam, Mercedes 124 300D, bez klimatyzacji Wymieniony termostat, visco oraz korek. Wskaźnik temperatury jest podwyższony czyli powyżej 80 przed pierwszą kreską. Wcześniej było na górnym brzuszku "8" i wskazówka ani drgnęła. Uszczelka pod głowica wymieniona już wcześniej, brak wycieków. Chłodnica: górny wąż ma 85C dolny około 40C, chłodnica od strony wiatraka gorąca od strony przodu auta zimna(w rogach ciepła). Nie wiem czy to normalne? Pompa: jak sprawdzić czy pompa produkuje odpowiednio obieg? Jadę około 30min i ciśnienie w zbiorniczku jest słabe. W innych autach jak otwieram korek to można się poparzyć u mnie psyknie i już. Zastanawiam się co wymienić czy pompę czy chłodnice? Przeczytałem wiele wątków na rożnych forach na temat chłodzenia mercedes-a 124, ale nadal mam wiele pytań bez odpowiedzi. Dziękuję za wszelka pomoc. |
Autor: | bisqit [ czw sie 04, 2011 3:05 pm ] |
Tytuł: | Re: Temperatura silnika, chlodnicy |
Jest to normalna temperatura pracy silnika. Jak by cały czas utrzymywała się na lub powyżej kreski (100 st) to wtedy można byłoby to nazwać problemem. |
Autor: | ukaniu [ czw sie 04, 2011 11:59 pm ] |
Tytuł: | Re: Temperatura silnika, chlodnicy |
Temperatura do czerwonej kreski jest bezpieczna dla silnika. Układ chłodzenia to nie apteka! pełne otwarcie termostatu występuje zdaje się 20 stopni po tym jak zaczyna się otwierać i to jest zakres normalnej regulacji temperatury układu (pi razy oko 85-105). Niewielkie ciśnienie w układzie może sugerować nieszczelność. Wtedy powstają w silniku korki parowe i temperatura pewnych jego stref rośnie. Jednak to trzeba zweryfikować, lepiej jednak nie mieć przedmuchów z pod uszczelki i twardych węży na kamień. |
Autor: | Nemo [ pt sie 05, 2011 1:50 am ] |
Tytuł: | Re: Temperatura silnika, chlodnicy |
dla mnie twoja temperatura jest O.K. Jeśli jednak chcesz już koniecznie coś robić to przeczyść chłodnicę. Będzie jeszcze lepiej chłodziła. Duża różnica temperatury pomiędzy powierzchniami wewnętrzną i zewnętrzną po środku chłodnicy może być wynikiem osadzonego kamienia lub zbyt "dobrego" visko. ![]() |
Autor: | Wolf3D [ pt sie 05, 2011 8:15 am ] |
Tytuł: | Re: Temperatura silnika, chlodnicy |
Bardzo dziękuje Wam za pomoc, jestem naprawdę zaskoczony ze wszystko jest OK. Pojadę na jakąś wycieczkę próbną przed urlopem. Zanim wymieniłem visko i korek jechałem w góry, z Katowic do Bielska cały czas musiałem ciepłe powietrze wpuszczać do środka auta ale i tak na parkingu już na miejscu silnik po prostu się wyłączył(kochany najpierw mnie dowiózł Jeśli mogę was jeszcze prosić o rade: czy może być to związane tylko z temperaturą silnika i jego przegrzaniem się? Pozdrawiam |
Autor: | Nemo [ śr sie 10, 2011 6:41 pm ] |
Tytuł: | Re: Temperatura silnika, chlodnicy |
Wolf3D pisze: Temperatura nie przekroczyła krytycznych wartości 120C, cały czas jednak falowała tzn. jak rosła powyżej kreski 100C włączałem ogrzewanie i temperatura spadała tak czy owak już wjeżdżając pod górkę silnik był coraz słabszy, wydawał dziwny dźwięk(gruby bardzo) i się wyłączył. Włączyłem, zaparkowałem. Jeśli mogę was jeszcze prosić o rade: czy może być to związane tylko z temperaturą silnika i jego przegrzaniem się? Pozdrawiam Nie. Przyczyn może być nawet kilka. Musisz dobrze sprawdzić silnik. (może jest gdzieś np. zatarty) |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |