MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
w210 opinie i porady https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=55555 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | m_slonik [ pt sie 12, 2011 8:10 pm ] |
Tytuł: | w210 opinie i porady |
Witam szacowne grono. Potrzebne mi konkretne informacje najlepiej od użytkowników modelu.Chodzi o mercedesa 210 z silnikiem 3.2 dieslel w kombi, rocznik 99. wersja awangarde. prawdopodobnie zamienię mazde premacy z 99 roku na takiego mercedesa. moje pytania: -co powiecie na temat tego silnika? (3.2 cdi) -ile takie kombi z automatem potrafi spalić? -jakie usterki najczęściej dotykają w 210? auto jest ogólnie mechanicznie sprawne, wymaga drobnej kosmetyki wnętrza, jest zaniedbane w środku ale nie podarte. przebieg to 320 000 km. raczej nie był cofany. Kilka zaprawek do zrobienia. Generalnie jest ładny. nie miał nigdy dzwona. Wyniesie mnie ok 13.500zł max 14.000 Zawsze miałem w 123 lub w124 wiec raczej się nie psuły. Zastanawiam się czy pchać się w tego okulara czy sobie odpuścić? Fotek niestety nie posiadam. Proszę o cenne rady i wskazówki szczególnie temat silnika 3.2cdi. pozdrawiam |
Autor: | _me: how_ [ sob sie 13, 2011 1:03 am ] |
Tytuł: | Re: w210 opinie i porady |
Na temat silnika powiemy, że jest fajny, bo są wrażenia. Auto w ciasnym mieście się męczy, za to jest autostradowym lwem. Jedzie z niesamowitą łatwością, a przez to każda dalsza jazda to czysta przyjemność. Wynik na poziomie 13 litrów ropy w mieście nie jest trudny do osiągnięcia. Zwłaszcza jak za wczesnie zgasisz i wyniki się nie uśrednią. Ale różnie mieszkamy i różnie jeździmy. O 10 litrach to możesz pomarzyć. W zimie wyniki idą wyraźnie w górę, zimna beczka po prostu nie jechała. Jeździłem półtora roku 177 konnym 300TDT, a mój forumowy dobry kolega wsiadł nie dawno w 320CDI. Obaj mamy podobne spostrzeżenia po tak krótkim czasie, zresztą chyba małoodkrywcze: jeśli wchodzić w bardziej zaawansowane W210, to tylko w miarę doinwestowane i zadbane egzemplarze. I środek jest tu akurat najmniej istotny, chociaż wiadmo, że w takim akurat aucie nie będzie gnoju. Co innego utrzymać na poziomie małą benzynę bez wypasu, a co innego takiego czorta. W samochodzie, który kupisz ze słabymi oponami, komplet będzie kosztował cię 1600 zł. A gdzie zimowe? I tak jest ze wszystkim. Miałem zawsze droższe tarcze, klocki, chłodnicę z końca tabelki - wszystko jak za karę. Jeśli wytłumaczysz to sobie w ten sposób, że grzeje cię te kilkadziesiąt procent kary za mocny silnik, to właśnie dochodzimy do tego, o czym wyżej. Puścić tysiąca raz na jakiś czas, nie problem, ale jak masz kilka tematów do wyleczenia, to nie pozbierasz się z kosztami. 320CDI w ciągu 6-mcy pochłonęło 4.500 a końca nie widać, aktualnie trwa walka z wtryskami i przepustnicą, a ja kiedy zorientowałem się, że coś jest nie tak, puściłem auto dalej i szczęśliwy nabywca również pochwalił się podobnymi wydatkami. Oba auta jeździły i z czystym sumieniem każdy z nas powiedziałby, że technicznie są w dobrym stanie, ale tam jest tego tyle naćpane, że jak sobie ktoś w którymś momencie popuści, to zemści się - najcześciej na nagrzanym nowym właścicielu. Orzyjrzyj się tym wymagającym zaprawek miejscom. Jeśli to korozja, to nic tak nei cieszy jak pompowanie pieniędzy w zardzewialca z plastikowym zderzakiem. Koniecznie wejdź na w210-forum. Jest tam sporo sensownych wypowiedzi, na których podstawie można zbudować sobie w miarę prawdziwy obraz. |
Autor: | m_slonik [ sob sie 13, 2011 9:34 am ] |
Tytuł: | Re: w210 opinie i porady |
Dziękuje koledze za odpowiedz. Właśnie takich ewentualnych kosztów się boję. Muszę się zastanowić czy jestem na tym etapie finansowym.Czy będzie mnie stać na utrzymanie takiego auta? Moje 124 200d spala 0k 6,5 litra ropki. w 210 będzie palił 2 razy tyle plus koszty utrzymania i ewentualnego zrobienia pod siebie. Ehh... może być ciężko! a jeszcze pytanie- można go podpiąć pod komputer i powinien pokazać ewentualne błędy? |
Autor: | piston [ sob sie 13, 2011 10:34 am ] |
Tytuł: | Re: w210 opinie i porady |
m_slonik pisze: można go podpiąć pod komputer i powinien pokazać ewentualne błędy? Powinien mieć wszystkie błędy zapisane w pamięci chyba że ktoś wyczyścił. Co do spalania to tak jak Michał napisał 13 - 14 litrow w miescie przestało mnie już dziwić, chociaż srednio wychodzi kolo 11, na trasie rekord to 5 cos ale normalnie jadac 7 - 8 litra. Przez 2 lata uzytkowania 3.2 wymieniliśmy 2 wtryski , zwalalismy glowice bo świece były zapieczone i nie chciały wyjść, i jakieś tam pierdoły ekploatacyjne. Jezdzi to fajnie ale jakbym 2 raz miał kupować okulara to bym kupil benzyne plus lpg. |
Autor: | trocin [ sob sie 13, 2011 6:33 pm ] |
Tytuł: | Re: w210 opinie i porady |
A ja w ogole bym okulara drugi raz nie kupil ![]() ![]() ![]() Ale gniło niemiłosiernie i jakosc wykonania w porownania do lochy byla baaardzo marna... Wolalbym 124... |
Autor: | voytas [ sob sie 13, 2011 7:32 pm ] |
Tytuł: | Re: w210 opinie i porady |
trocin pisze: Wolalbym 124... Problem w tym że jeśli już znajdziesz W124 z podobnym wypasem to zazwyczaj też jest zgniłe a cena kosmiczna... Obydwa modele są już po prostu stare. Chcesz mieć luksus i jakość to kupujesz W140. Chcesz mieć nowość to kupujesz coś nowszego niż W210... Jednym słowem W202 i W210 powoli zaczynają odchodzić do lamusa... Wysoką cenę trzymają egzemplarze po lifcie (zwłaszcza CDI) oraz nieśmiertelne 2.9TD. Sam się zastanawiam czy nie przygarnąć tego ostatniego, ale wszyscy którzy mieli straszą korozją :/ |
Autor: | trocin [ sob sie 13, 2011 8:16 pm ] |
Tytuł: | Re: w210 opinie i porady |
Mialem 2.9 i silnik rewelacja... ale reszta ![]() Mam W202 C250 D i IMO pod wzgledem korozji wypada lepiej niz W210, klapa bagaznika, nadkola, dol drzwi troche bierze, ale poza tym jest ok. Bardzo przyjemne wozidełko... A znalezc ladne 124 to sztuka, fakt ![]() |
Autor: | m_slonik [ ndz sie 14, 2011 11:46 am ] |
Tytuł: | Re: w210 opinie i porady |
Odpuściłem tego okulara. Dziękuje za podpowiedzi i opinie. pozdrawiam |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |