MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

GAZ do 560
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=5667
Strona 1 z 3

Autor:  georem [ śr mar 24, 2004 3:44 pm ]
Tytuł:  GAZ do 560

Proszę o Wasze zdania (również te o kuchenkach...... ;) ), jeżeli silnik będzie bez zarzutów w moim SEC to założę instalację gazową, pytanie tylko czy warto inwestować we wtrysk gazu czy pozostać przy konwencjonalnej instalacji, może ktoś jeździł takim silnikiem na wtrysku gazu i ma jakieś uwagi i spostrzeżenia?
Jeszcze dokładnie nie wiem jaka jest cena wtryskowej instalacji do tego silnika.
Pozdrawiam.

Autor:  Kamaru [ śr mar 24, 2004 3:53 pm ]
Tytuł: 

Witam
no to chyba sprowokowałeś kolejną dłuuuuuuuuuuuugą i zaciekłą dyskusję nt. instalacji gazowych :lol: :lol:

Autor:  Marcin S [ śr mar 24, 2004 4:55 pm ]
Tytuł:  Re: GAZ do 560

georem pisze:
Jeszcze dokładnie nie wiem jaka jest cena wtryskowej instalacji do tego silnika.


wtrysk do 4 cylindrowego silnika VW 2,0 5000zł już ze wszystkim
do Twojego potwora pewnie troche więcej - ale i tak się zawsze opłaca - i z kuchenką wbrew opiniom nei ma zbytnio wspolnego. U mnie chodzi bardzo dobrze - i do kolejnego silnika z zaplonem iskrowym tez pierwsze co zrobei to wsadze LPG - poprostu sie opłaca, a to co mówią Ci od diesli [zlosnik] - no cóż.... Oni tak nei mogą [zlosniki]

a generacja LPG... wiadomo nowsze zawsze jest leprze ( no nie zawsze [zlosnik] ) tylko kwestia kosztów [szalone]

Autor:  Antoni Janikowski [ śr mar 24, 2004 4:59 pm ]
Tytuł: 

A pomyślaleś jaki wtrysk ma twój samochód.To przecież KE-Jetronic, czyli nie ma skąd wziąć sygnałów do sterowania centralką wtrysku gazu(a bo to przepływomiez nie taki, a to wtryski mechaniczne itd.itp.)Mój kolega miał W126 420SE w konwencjonalnym gazie i chodzil chusteczkowo.Ale jak założyl instalację z centralka mikroprocesorową silnikiem krokowym i dwoma parownikami to było ok.Był w Kutnie W140 500SEC z wtryskiem gazu.Jego właściciel mówił mi że za gazownię zapłacił 10 tyś zł, ale nawet wskaznik paliwa wspułpracował ze zbiornikiem gazu-wypas co?

Autor:  Marcin S [ śr mar 24, 2004 5:02 pm ]
Tytuł: 

zapomniałem dodac że mam zwykłą instalacje - ale konkretnei do 230E montowaną przez poprzedniego właściciela ( praktycznie przed sprzedażą) w ASO MB w Krakowie - wszystko jest perfekcyjnie spasowane i nawet ma inny dekiel pokrywy filtra powietrza [zlosnik] - od spodu ma takie dodatkowe blaszki - do czego nie wiem :o , ale zamontowali razem z LPG bo mam oryginalny i takich blaszek nei ma, cos jak przesłony do nadawania kierunku powietrzu -wyskokości ok 2...3cm zamonowane ( chyba jakoś fabrycznie bo przed oryginalnym malowaniem) pionowo , czyli zwisają w doł .

Parownik, filterek i elektrozawory sa BRC - ale po filterki kilka krotnie droższe od np Lovato, ale i takie dziwnei inne [zlosnik] w sklepie się nie kupi [szalone] , kiedyś upolował kilka na giełdzi ei kupiłem kilka [zlosnik]

Autor:  Marcin S [ śr mar 24, 2004 5:05 pm ]
Tytuł: 

Antoni Janikowski pisze:
A pomyślaleś jaki wtrysk ma twój samochód.

Ale jak założyl instalację z centralka mikroprocesorową silnikiem krokowym i dwoma parownikami to było ok.Był w Kutnie W140 500SEC z wtryskiem gazu.Jego właściciel mówił mi że za gazownię zapłacił 10 tyś zł, ale nawet wskaznik paliwa wspułpracował ze zbiornikiem gazu-wypas co?


no nei chciałem edytować - dalsza częśc powyżej [zlosnik]

No faktycznie wypas... może i ja tak sobei zrobei - jak na LPG top wskazyje LPG, jak na benzynce to benzyke - fajne [zlosnik] - taki pomysł

Autor:  Luk [ śr mar 24, 2004 9:45 pm ]
Tytuł: 

Podobno na wtrysku gazu nie tracisz mocy , ale na zwykłej instalce to ten potężny motor straci swoje walory szybkościowe.

Autor:  georem [ czw mar 25, 2004 9:11 am ]
Tytuł: 

Właśnie byłem w ELPigaz i mnie uświadomili że nie mżna wtrysku założyć, szkoda, że trzeba dwa reduktory i powinno być dobrze. [zlosnik]
Ale czekam na info od Was.

Autor:  JareG [ czw mar 25, 2004 9:53 am ]
Tytuł: 

georem pisze:
Właśnie byłem w ELPigaz i mnie uświadomili że nie mżna wtrysku założyć, szkoda, że trzeba dwa reduktory i powinno być dobrze. [zlosnik]

Wcale nie trzeba dwoch reduktorow.

Cytuj:
Ale czekam na info od Was.

Moja rada jest taka*: nie rob wiochy [zlosnik][hehe]

* jak mozesz zauwazyc w SIGu, mam LPG w 230TE.. ale w SECu gazu NIE BEDZIE. I wcale nie mam za duzo kasy, wrecz przeciwnie [hehe]

Autor:  and6412 [ czw mar 25, 2004 5:58 pm ]
Tytuł: 

Marcin S pisze:
zapomniałem dodac że mam zwykłą instalacje - ale konkretnei do 230E montowaną przez poprzedniego właściciela ( praktycznie przed sprzedażą) w ASO MB w Krakowie - wszystko jest perfekcyjnie spasowane i nawet ma inny dekiel pokrywy filtra powietrza [zlosnik] - od spodu ma takie dodatkowe blaszki - do czego nie wiem :o , ale zamontowali razem z LPG bo mam oryginalny i takich blaszek nei ma, cos jak przesłony do nadawania kierunku powietrzu -wyskokości ok 2...3cm zamonowane ( chyba jakoś fabrycznie bo przed oryginalnym malowaniem) pionowo , czyli zwisają w doł .


czy ja dobrze zrozumiałem? :o
Mozna w ASO zamontować LPG?? Ile cos takiego kosztuje w stosunku do cen nieautoryzowanych stacji?

Autor:  georem [ pn mar 29, 2004 11:51 am ]
Tytuł: 

JareG pisze:
georem pisze:
Właśnie byłem w ELPigaz i mnie uświadomili że nie mżna wtrysku założyć, szkoda, że trzeba dwa reduktory i powinno być dobrze. [zlosnik]

Wcale nie trzeba dwoch reduktorow.

Cytuj:
Ale czekam na info od Was.

Moja rada jest taka*: nie rob wiochy [zlosnik][hehe]

* jak mozesz zauwazyc w SIGu, mam LPG w 230TE.. ale w SECu gazu NIE BEDZIE. I wcale nie mam za duzo kasy, wrecz przeciwnie [hehe]


Jarek, bardzo bym chciał nie zakładać gazu, ale jest to konieczne, ja robię 3000 - 5000 km/miesiąc a moja Kasia ok. 2000. Więc przeliczając koszty to jest wręcz, z punktu widzenia ekonomicznego, KONIECZNE. Chcę to zrobić jak najlepiej i dlatego robię wywiad, najbardziej chciałbym założyć wtrysk ale......

Autor:  JareG [ pn mar 29, 2004 12:13 pm ]
Tytuł: 

georem pisze:
Jarek, bardzo bym chciał nie zakładać gazu, ale jest to konieczne, ja robię 3000 - 5000 km/miesiąc a moja Kasia ok. 2000. Więc

Ja robie 40-50kkm na rok.. ale 230TE
SEC jest autem 'wypadowym', chociaz codziennie tez nim juz przez miesiac jezdzilem (i wydalem 1500-2000 zl na Pb) [ok]
Jak go juz odbiore z Krakowa (mam nadzieje, ze w ciagu tygodnia/dwoch), to tez zamierzam nim jezdzic jak najczesciej, na benzynie oczywiscie.

Cytuj:
przeliczając koszty to jest wręcz, z punktu widzenia ekonomicznego, KONIECZNE. Chcę to zrobić jak najlepiej i dlatego robię wywiad, najbardziej chciałbym założyć wtrysk ale......

Kupiles nieodpowiednie auto, ot co.
I jeszcze jedno: jesli nie trafisz na FACHOWCOW od LPG, to bedziesz przeklinal dzien, w ktorym zes gaz do SECa zalozyl = szybko SECa sprzedasz.. tak rzeklem ja, JareG [hehe][oczko]

Autor:  georem [ pn mar 29, 2004 2:02 pm ]
Tytuł: 

Mam nadzieję że na nich trafię i będzie GIT, mam kolegę co miał/ma już kilka SEC (również 140) i jeździłem ostatnio takim na gazie, w fotel wciska, obrotomierz "zamyka" i pali po prostu 22l/100 gazu. Mi się to podoba, wiadomo że o auto na gazie trzeba bardziej dbać niż na paliwie, tzn. wymiany filtrów, świec, porzadne kabelki itd...
Jestem dobrej myśli.
Pozdrawiam, a co z modułem? [zlosnik]

Autor:  Marcin S [ pn mar 29, 2004 2:52 pm ]
Tytuł: 

and6412 pisze:
czy ja dobrze zrozumiałem? :o
Mozna w ASO zamontować LPG?? Ile cos takiego kosztuje w stosunku do cen nieautoryzowanych stacji?


mam takie szczęcie że popednim właścicielem był dziadek ( ok 70l) i wychodził z założenia że "o samochód powinni dbać profesjonaliści" ( dosłownie) no i cóż.... wszystkie elementy wymianiane na nowe przez poprzedniego właściciela sa poprostu oryginalne :o , i gaz też mu tam zakładali - pokazywał rachunek, jak się z nim targowałem [zlosnik] , chyba nawet gdzieś ja mam... ( o ile ją wziołem, bo za taką kase co mu dałem to uciekałem żeby się nie rozmyślił [zlosnik] , ale fajny człowiek, dał mi na tydzień go do sprawdzenia czy nei kradziony i przerdzewiały [usmiech] )

a koszta ze zwykłą instalacja - pamiętam że nei bylo aż tak drogo - ale też trudno powiedzieć - inne realnia cenowe Krakowa ( i Warszawy) do reszty Polski

Autor:  JareG [ pn mar 29, 2004 5:32 pm ]
Tytuł: 

georem pisze:
(...) na gazie, w fotel wciska, obrotomierz "zamyka" i pali po prostu 22l/100 gazu. Mi się to podoba, wiadomo że o auto na gazie

Moj 560SEC ma spalanie 8-9l w trasie (100-120), a po miescie 15l.. tak wiec naprawde zastanow sie nad tym gazem = wg mnie sie to po prostu nie oplaca [zlosnik]

Cytuj:
Pozdrawiam, a co z modułem? [zlosnik]

Mysle, ze bede mial cos - czekam na info..

Strona 1 z 3 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/