MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Pompy wspomagania. Jakie różnice i dlaczego ? https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=59321 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | kaczmar52 [ sob lip 21, 2012 7:18 pm ] |
Tytuł: | Pompy wspomagania. Jakie różnice i dlaczego ? |
Witam W moim 124 2,8 myślałem , że jest wszystko w porządku dopóki nie pojeździłem tydzień coupe 3,0. O dziwo tam wspomaganie chodziło jak w mojej poprzedniej beczce (dieslu) praktycznie paluszkiem można było kręcić. Teraz jeżdżę trochę kombi 2,2 i wspomaganie jest cięższe niż w coupe ale mimo to lżejsze niż w moim 2,8. Od czego to jest zależne? czy były pompy o różnych parametrach? Jeśli tak to jak sprawdzić parametry takiej pompy i jak sie dowiedzieć jaka była montowana oryginalnie w danym modelu. z ECP w ASO? Jedyne co mi przychodzi do głowy to to, że w mocniejszych wersjach silnikowych były montowane pompy "ciężej" chodzące ze względu na wyczucie przy dużych prędkościach a w coupe była kiedyś zmieniana i może na nieprawidłową...może od diesla? Tak czy siak zależałoby mi żeby u mnie w 2,8 chodziło to wspomaganie lżej. Ostatnio zaglądałem do pompy i zauważyłem ze jest za dużo płynu, może zlanie do odpowiedniego poziomu coś da. Wyczytałem też w którymś temacie, że w pompie jest jakiś filtr ( pierwsze słyszę). Czy żeby wymienić ten filtr trzeba całkowicie zlać płyn i zalać nowym? Moze standardowa wymiana tegoż filtra i oleju pomogą jednak chciałbym dowiedzieć się dla zaspokojenia swojej ciekawości jak to było z tymi pompami ![]() |
Autor: | m104user [ sob lip 21, 2012 8:31 pm ] |
Tytuł: | Re: Pompy wspomagania. Jakie różnice i dlaczego ? |
Pompy różnią się ciśnieniem pracy. Były chyba ze 4 rodzaje, bodaj od 80 do 110 barów. Można to odczytać z tabliczki znamionowej z boku pompy. ![]() |
Autor: | kaczmar52 [ ndz lip 22, 2012 12:32 am ] |
Tytuł: | Re: Pompy wspomagania. Jakie różnice i dlaczego ? |
A nie wiesz pod jakim kątem które montowano do jakich modeli? rozumiem, że im więcej bar tym lepsze wspomaganie tak? |
Autor: | Milosh [ pn lip 23, 2012 8:15 pm ] |
Tytuł: | Re: Pompy wspomagania. Jakie różnice i dlaczego ? |
Tak, im wiecej cisnie tym kiera lzej chodzi. Tu chodzi tez o mase silnika, ktory jakby nie bylo dociska przedni zawais do podloza. Tak wiec np. w 300D bedziesz mial 110bar, w 200D (chyba) 95bar. Sprawdz jaka masz u siebie i napisz nam. Celuje, ze w 2.8 powinna byc w przedziale 100-110bar |
Autor: | Frytejro [ wt lip 24, 2012 7:14 am ] |
Tytuł: | Re: Pompy wspomagania. Jakie różnice i dlaczego ? |
Tak.. skoro im wiekszy silnik tym mocniejsza pompa to raczej nie po to by bylo lzej, a po to by przy cięzszym silniku bylo tak samo jak przy lekkim. Ja mam wymieniona na mocniejsza, ale roznica jest niewielka.. mozna powiedziec ze pomijalna. |
Autor: | ukaniu [ pt lip 27, 2012 6:22 pm ] |
Tytuł: | Re: Pompy wspomagania. Jakie różnice i dlaczego ? |
Myślę, że kwestia ciężkości to kwestia przekładni. Tak jak pisze Frytejro. Pompa ma dostarczyć tyle ciśnienia by wystarczyło do odpowiedniej pracy wspomagania, przy większym obciążeniu przekładni potrzeba go więcej. Od samego ciśnienia zasilania zależy tylko maksymalna siła z jaką może działać przekładnia a "wzmocnienie" tylko pośrednio. Przekładnia i jej układ wspomagania mówi ile siły potrzeba do otwarcia zaworów siłowników wspomagania. |
Autor: | kaczmar52 [ sob lip 28, 2012 10:25 am ] |
Tytuł: | Re: Pompy wspomagania. Jakie różnice i dlaczego ? |
Ukaniu skąd Ty masz tyle wiedzy na temat tych naszych staruszków!? ![]() ![]() |
Autor: | BMG [ ndz lip 29, 2012 4:40 pm ] |
Tytuł: | Re: Pompy wspomagania. Jakie różnice i dlaczego ? |
Moze warto by bylo wymienic koncowki drazkow i swoznie . A nie bawic sie przekladaniem przekladni. |
Autor: | THC [ ndz lip 29, 2012 5:50 pm ] |
Tytuł: | Re: Pompy wspomagania. Jakie różnice i dlaczego ? |
BMG pisze: A nie bawic sie przekladaniem przekladni. Przybliż nam kolego cóż takiego masz na myśli? |
Autor: | ukaniu [ ndz lip 29, 2012 10:27 pm ] |
Tytuł: | Re: Pompy wspomagania. Jakie różnice i dlaczego ? |
W201 2,5 D - kierownica chodzi leciutko. W201 2,6 E - kierownica chodzi zdecydowanie ciężej. Oba mają zawias i przeguby w doskonałym stanie... |
Autor: | kaczmar52 [ ndz lip 29, 2012 11:27 pm ] |
Tytuł: | Re: Pompy wspomagania. Jakie różnice i dlaczego ? |
U mnie zawieszenie również bez luzów i wszystko si |
Autor: | kaczmar52 [ czw sie 09, 2012 9:43 pm ] |
Tytuł: | Re: Pompy wspomagania. Jakie różnice i dlaczego ? |
1. Chciałbym dodać, że z pompy na zimnym silniku dochodzą odgłosy "wycia" ale tylko chwilę, minutę może dwie. 2. Przy okazji: Mam u siebie czerwony płyn, pojechałem dziś do mechanika od merców upierał się, że na 90% powinien być żółty. Mówię , że w jednym i drugim jest czerwony, wiekszość znajomych czy forumowiczów pisze że leją czerwony ATF. Zadzwonił do znajomych i po ECP wyszło, że według mojego Vinu powinienem mieć jednak zółty... 3. Mogę mieć drugą sprawną pompę, która też jest zalana czerwonym. Czy jesli zmienie filtr na nowy, a płyn na żółty to może jej to zaszkodzić? 4. Czy wymieniajac pompy trzeba ingerować w układ/płyn Nivo? |
Autor: | ukaniu [ czw sie 09, 2012 10:36 pm ] |
Tytuł: | Re: Pompy wspomagania. Jakie różnice i dlaczego ? |
Lej taki jak zaleca producent po vin. Czerwony imho nie szkodzi a słyszałem opinie, że nawet zwykle lepszy - sam nie prowadziłem badań naukowych na ten temat. Trzeba by porównać specyfikacje. Żółty może być i syntetyk i minerał. |
Autor: | kaczmar52 [ pt sie 10, 2012 3:55 pm ] |
Tytuł: | Re: Pompy wspomagania. Jakie różnice i dlaczego ? |
Jetses w stanie odpowiedzieć mi na pyt4? Myslisz, ze jeśli pompa wyje po odpaleniu to dałoby coś wymienienie płynu i filtra czy zbliża się po prostu jej koniec? ![]() |
Autor: | ukaniu [ sob sie 11, 2012 11:16 am ] |
Tytuł: | Re: Pompy wspomagania. Jakie różnice i dlaczego ? |
Pompa jest tandemowa wiec rozpinasz też przewody od nivo i trzeba układ odpowietrzyć. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |