MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt lip 18, 2025 1:52 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: W 210 2.9 TD
Post: śr paź 16, 2013 8:29 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sie 09, 2009 4:21 am
Posty: 117
Lokalizacja: Braniewo
Witam kolegów. Dawno nie pisałem bo nic się nie działo z moją Damą. Teraz mam dwa problemy. Pierwszy z nich jest taki :
Po uruchomieniu silnika bez problemu silnik pracuje równo jak w zegarku , nie kopci, nie skaczą obroty. Po około minucie może mniej silnik zaczyna pracować nierówno. Tak jakby jeden z cylindrów nie pracował, zaczynają lekko falować obroty , a z wydechu wydobywa się biały dym. Nie w ogromnych ilościach ale jeśli po odpaleniu go nie widać to po krótkiej pracy raczej też nie powinno go być. Świece są sprawne. Nie dzieje się to zawsze ale dosyć często. Po lekkim dodaniu gazu problem ustaje. Dzieje się to przy pierwszym rozruchu silnika. Jaka może być przyczyna?
W210 2.9 td automat rocznik 96.

_________________
W115 200D - ex.
W123 200D 1978 - ex .
W168 A140 1999 classic - bzyk.
W210 E290 TD elegance 1996 - Bluuu...
JUNAK M-10 1962 - na całe żcie...


Na górę
Post: śr paź 16, 2013 8:31 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 05, 2009 3:06 pm
Posty: 825
Lokalizacja: Czarnobrzeg
Wtryski Ci mogą lać chociażby.

_________________
124.190 '93


Na górę
Post: śr paź 16, 2013 9:28 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob paź 02, 2010 8:51 pm
Posty: 372
Numer GG: 8740062
Lokalizacja: mazowieckie
A może uszczelka pod głowicą?

_________________
S124 250D 12/91 manual, malachite metallic
W124 300E 08/89 automat, nautical blue metallic

Mercedes się nie psuje, Mercedes się zużywa!


Na górę
Post: śr paź 16, 2013 11:31 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
U mojej takiej znajomej w akurat scenicu ze zwykłym dieslem co pali piątkę ropy był identyczny objaw i lał wtrysk.
Lepiej to naprawić bo będzie dziura w tłoku.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: śr paź 16, 2013 11:47 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 29, 2007 10:47 pm
Posty: 395
Lokalizacja: Łańcut
sprwawdz czy układ się nie zapowietrza bo mi ty wygląda na cofające się paliwo sprawdz sobie wężyki na przelewach bo często się pocą i tam jest problem.
Powodzenia

_________________
W124 300D TURBO 1988r automat
W140 600SEL 1991r automat
W163 ML320 1999r automat


Na górę
Post: śr paź 16, 2013 7:48 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 10:40 pm
Posty: 621
Lokalizacja: pogranicze DLW i DJE
EMEK pisze:
a z wydechu wydobywa się biały dym. Nie w ogromnych ilościach ale jeśli po odpaleniu go nie widać to po krótkiej pracy raczej też nie powinno go być


Nie żebym coś, ale jesteś pewien że to dym? On jest tylko po zimnym rozruchu czy po każdym..? Po chwili od odpalenia na zimno kiedy wydech się już trochę nagrzeje zaczyna odparowywać woda która się w nim skropliła np. przez noc i tak to może wyglądać. U mnie rano też wszystkie "kopcą" na biało.
Jakby Ci jeden z cylindrów przestawał pracować, to raczej objaw jest trochę bardziej dosadny niż "lekkie falowanie obrotów", więc zanim wykręcisz wtryski może sprawdź jeszcze sterowanie biegiem jałowym.

A jaki jest ten drugi problem..?

_________________
Samochody się psują. Nasze rzadziej niż inne.
'87 300TDT & '88 300TDT & '90 300TDT


Na górę
Post: czw paź 17, 2013 10:10 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sie 09, 2009 4:21 am
Posty: 117
Lokalizacja: Braniewo
Po uruchomieniu zimnego silnika nie zaobserwowałem do tej pory większego kopcenia jak właśnie wspomniane lekkie opary z wydechu, prawie nic nie widać. Co cieszy mnie bo silnik też ma trochę nakręcone i ma prawo dymka puszczać. W chwili kiedy silnik zaczyna zachowywać się tak jak wcześniej opisałem wydobywa się ten dym o białym zabarwieniu , a silnik zaczyna dziwnie pracować "kuleć" i teraz nie śmiejemy się z taką częstotliwością wydobywa się ten dym. W chwili dodania gazu przestaje. Pamiętam ,że podczas ostatniej wizyty na kompie wyszedł błąd przepraszam jeśli się pomylę "Iglicy wtrysku sterującego". Może w tym tkwi przyczyna. A jakie będą objawy z tym biegiem jałowym? I jak to sprawdzić ? Wczoraj przykładowo nic się nie działo. Sprawdzę też te miejsca , o których wspomnieli koledzy w postach. Co do drugiego problemu to będzie nowy temat.

_________________
W115 200D - ex.
W123 200D 1978 - ex .
W168 A140 1999 classic - bzyk.
W210 E290 TD elegance 1996 - Bluuu...
JUNAK M-10 1962 - na całe żcie...


Na górę
Post: czw paź 17, 2013 11:56 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 29, 2007 10:47 pm
Posty: 395
Lokalizacja: Łańcut
jak jest problem z igła to wtedy jest problem z regulacja konta wtrysku sprawdz czy niema powietrza w układzie paliwowym

_________________
W124 300D TURBO 1988r automat
W140 600SEL 1991r automat
W163 ML320 1999r automat


Na górę
Post: pt paź 18, 2013 10:28 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sie 09, 2009 4:21 am
Posty: 117
Lokalizacja: Braniewo
Teraz nic się nie dzieje, chyba damie zrobiło się głupio [zlosnikz] .W wolnej chwili zobaczę co z tym powietrzem. Do tej pory oglądałem wężyki przelewowe i inne połączenia i nic nie wpadło mi w oko.

_________________
W115 200D - ex.
W123 200D 1978 - ex .
W168 A140 1999 classic - bzyk.
W210 E290 TD elegance 1996 - Bluuu...
JUNAK M-10 1962 - na całe żcie...


Na górę
Post: pn mar 24, 2014 7:20 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sie 09, 2009 4:21 am
Posty: 117
Lokalizacja: Braniewo
Witam wszystkich i przechodzę do tematu. Wydaje mi się , że uporałem się z nierówną pracą , o której pisałem. Problem tkwił w pękniętej membranie w siłowniku odpowiedzialnym za otwieranie i zamykanie przepustnicy. Kiedyś udało mi się ja zakleić silikonem ale po jakimś czasie puściło i przestał działać. To była jedna z przyczyn . Druga przyczyna , która totalnie odłączyła siłownik i zawór EGR to urwany przewód od elektrozaworu odpowiedzialnego od zaworu EGR i siłownika . Tu silnik po uruchomieniu wchodził w tryb awaryjny. Po usunięciu usterek falowanie obrotów silnika oraz nierówna jego praca , o której pisałem ustała. Teraz jest ok. Testowałem to przez około miesiąc zanim napisałem i mogę powiedzieć ,ze to była ta przyczyna. Pozdrawiam.

_________________
W115 200D - ex.
W123 200D 1978 - ex .
W168 A140 1999 classic - bzyk.
W210 E290 TD elegance 1996 - Bluuu...
JUNAK M-10 1962 - na całe żcie...


Na górę
Post: pn mar 24, 2014 11:06 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
ta plastikowa sztanga na przepustnicy to bolacy temat. W ASO kosztuje to troche, a uzywka raczej niepewna z racji owej przypadlosci. Ja po kupnie zamontowalem metalowy silownik domykajacy przepustnice (od 2.2D) i do dzis (4 lata) problem nie poworocil. Skok ma idnetyczny, praucje tak samo, a rzecz praktycznie niezniszczlana.

Te rozrywajace sie membrany plastkiowego silownika w 2.9 to klasyka. Membrany chyba solo sie nie dostanie. Jak Ci padnie nastepny raz to pakuj sztange od 2.2D.

Bedziesz Pan zadowolony :)

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
Post: śr mar 26, 2014 4:03 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sie 09, 2009 4:21 am
Posty: 117
Lokalizacja: Braniewo
Dzięki kolego, mam nadzieję, że trochę na tej co wymieniłem pojeżdżę. Działa ok. Zapomniałem dodać, że awaria siłownika jak i elektrozaworu powodowała twardą pracę silnika. Miałem wrażenie jakby dzwoniły wtryskiwacze. Po naprawie praca jest zupełnie inna. Ile krwi może napsuć taka duperela. Pozdrawiam hej.

_________________
W115 200D - ex.
W123 200D 1978 - ex .
W168 A140 1999 classic - bzyk.
W210 E290 TD elegance 1996 - Bluuu...
JUNAK M-10 1962 - na całe żcie...


Na górę
Post: śr mar 26, 2014 11:07 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
No problemo :)

BTW tez mam e290, 1996 ELEGANCE Bluuuuu (sedan, manual)

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl