MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

[722.3] ASB odcinka na dwójce
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=63226
Strona 1 z 2

Autor:  Wojkek [ ndz paź 27, 2013 8:56 pm ]
Tytuł:  [722.3] ASB odcinka na dwójce

Witam.
Mam następujący problem w moim C124 z M104 i czterobiegową ASB.
Przy zmianie z dwójki na trójkę silnik wkręca się na maksymalne dostępne obroty, odcina zapłon i dopiero zmieniać bieg na wyższy. Pozostałe ok, tuż przed czerwonym polem obrotomierza. Oczywiście dzieję się to tylko przy gazie wciśniętym w podłogę, przy normalnej eksploatacji wszystko ok, na czas i bez szarpnięć.
Gdzie szukać przyczyny? Regulacja? Jakiś sterownik? Uszkodzona skrzynia?
Będę wdzięczny za wszelkie wskazowki...

Autor:  Wit [ pn paź 28, 2013 11:45 am ]
Tytuł:  Re: [722.3] ASB odcinka na dwójce

Po pierwsze to bym sprawdził naciąg linki a potem zmienił olej i filtr w skrzyni.

Autor:  szymon.dziawer [ pn paź 28, 2013 2:30 pm ]
Tytuł:  Re: [722.3] ASB odcinka na dwójce

Umyć labirynt.

Autor:  Wojkek [ pn paź 28, 2013 2:43 pm ]
Tytuł:  Re: [722.3] ASB odcinka na dwójce

Olej i filtr mają 1000km. Gdzie ten labirynt?

Autor:  THC [ pn paź 28, 2013 3:01 pm ]
Tytuł:  Re: [722.3] ASB odcinka na dwójce

Przejedź się z tym od razu do magika od ASB.
Sam nic nie zrobisz ,a tego typa co baterie w pilocie zmienia w serwisie nawet nie czytaj....
Pewnie im dłużej będziesz tak jeździł tym bardziej ja zajedziesz.

To nie jest błachostka, przeciąganie skrzyni.

Autor:  szymon.dziawer [ wt paź 29, 2013 9:15 am ]
Tytuł:  Re: [722.3] ASB odcinka na dwójce

Wojkek pisze:
Gdzie ten labirynt?

Tak jakby miska olejowa ASB, ale THC ma rację, znajdź warstat od ASB, aby tylko był kumaty. Często proponują gruntowny "remont skrzyni", a nie płuczą nawet (nie mówiąc o gruntownym myciu) labiryntu i problem na "wyremontowanej" skrzyni się powtarza.

Autor:  sfienty [ wt paź 29, 2013 11:06 am ]
Tytuł:  Re: [722.3] ASB odcinka na dwójce

Prawdopodobnie to nie skrzynia !! Podmień sobie z kimś na testa lub kup przekaźnik od pompy paliwa (odpowiedzialny za odcinanie między innymi). To nie domysły. Sprawdzone. U siebie wyeliminowałem całkowicie w ten sposób identyczny problem.

Autor:  ukaniu [ wt paź 29, 2013 1:09 pm ]
Tytuł:  Re: [722.3] ASB odcinka na dwójce

a)Przy wciśniętym gazie do deski i podanym sygnale k-d na zawór w skrzyni ma ona ciągnąć aż do zaniku sygnału k-d odcinanego przekaźnikiem pomp. Sygnał wyłącza się na początku czerwonego pola. Stąd skrzynia przy jażdzie z k-d zawsze powinna ciągnąć do liźnięcia czerwonego pola. Gdyby ten sygnał nei zanikł będzie ciągnęła do odcięcia i nie zmieni. Nie przypauszczam aby był z nim wybiórczy problem dotyczący jednej zmiany bo albo jest albo nie ma.
b)Przy wciśniętym pedale gazu do deski ale bez wduszonego przycisku k-d skrzynia polega już tylko na sobie ;-) i musi zmienić bieg lekko przed czerwonym polem. Istnieje możliwość regulacji tej prędkości wewnątrz skrzyni. Ale wszystkie zmiany muszą być w miarę podobne (jak czerwone jest przy 5500 to zmiany od ponad 4 do lekko ponad 5 będą ok).
Jeśli przy którejś zmianie dzieje się zdecydowanie inaczej to już trzeba szukać problemu na płycie sterującej.

Autor:  sfienty [ wt paź 29, 2013 2:48 pm ]
Tytuł:  Re: [722.3] ASB odcinka na dwójce

Ukaniu,
Mam Sec-a 560. 2 lata borykałem się z szarpaniem skrzyni (nie rozpoznałem tego jako odcinanie paliwa) przy zmianie z drugiego na trzeci bieg (tylko !! przy innych zmianach nie występował) jadąc na KD.
Pytałem się kilku skrzyniarzy i wszyscy chcieli mi remontować skrzynie za 4-5 tys. Nie zgodziłem się na to i niejako pogodziłem się z tym faktem.
Przez pół zimy wertowałem BenzWorld pod tym kątem i właśnie tam jeden forumowicz opisał taki problem pojawiający się tylko przy przełączaniu z 2 na 3.
Wg jego zalecenia kupiłem przekaźnik pomp nr 003 545 25 05 za około 100PLN w ASO na Romera i po wymianie problem ustąpił od ręki.
Pozdr :)

Autor:  szymon.dziawer [ wt paź 29, 2013 3:02 pm ]
Tytuł:  Re: [722.3] ASB odcinka na dwójce

Sfienty, ale Wojkek napisał o odcinaniu zapłonu na wykręconej ma maksa dwójce, a nie o szarpaniu przy zmianie. Chyba chodzi o to, że skrzynia przy k-d wkręca za wysoko i odcięcie zapłonu występuje przed zmianą na 3, a nie powinna w ogóle do tego dopuścić i zmienić wcześniej (przed odcięciem zapłonu).

Autor:  ukaniu [ wt paź 29, 2013 3:31 pm ]
Tytuł:  Re: [722.3] ASB odcinka na dwójce

sfienty pisze:
Przez pół zimy wertowałem BenzWorld pod tym kątem i właśnie tam jeden forumowicz opisał taki problem pojawiający się tylko przy przełączaniu z 2 na 3.
Wg jego zalecenia kupiłem przekaźnik pomp nr 003 545 25 05 za około 100PLN w ASO na Romera i po wymianie problem ustąpił od ręki.


Przekaźnik pomp wyłącza sygnał k-d przy czerwonym polu, nie interesuje go bieg, bo taka informacja do niego nie dochodzi zdaje się, że o prędkości pojazdu chyba też. Być może cały czas dawał zły sygnał ale podczas zmiany 2-3 było to najmocniej wyczuwalne.
Zastanawia mnie co mogło być w przekaźniku złe?, może nie zdejmował sygnału k-d wcale? a może zamiast wyłączenia dawał przed ustaleniem poziomu serię włącz wyłącz? ciekawe.
To jest "prost obwód" tam nie ma cudów, ciekawe jest nie tylko eliminowanie problemu ale jego analiza, hmm, dla mnie ciekawsza.

Autor:  sfienty [ wt paź 29, 2013 7:58 pm ]
Tytuł:  Re: [722.3] ASB odcinka na dwójce

Kolego Ukaniu,
Czytam Twoje posty nie od dziś i wcale mnie nie dziwi Twoja chęć dokładnego "rozgryzienia" problemu. Ot taka Twoja cecha chyba :)
Fakt ustąpienia problemu jest niezaprzeczalny. nadal dysponuję starym przekaźnikiem i mało tego, podmieniałem go z powrotem na chwile celem upewnienia się czy to nie przypadek i czy mi się coś nie wydaje.
To co piszesz, że podawał serię - włacz - wyłącz - ma sens bo samochód zaczynał szarpać. Trzeba było ująć gazu by zmienił bieg.
Jeśli kiedyś będziesz miał chęć dokładnego zbadania problemu to zapraszam do kontaktu.
Dodam jeszcze, że samochód jak go kupiłem nie miał tego problemu. nabawił się go w międzyczasie.
Pozdr

Autor:  Wojkek [ czw paź 31, 2013 12:17 am ]
Tytuł:  Re: [722.3] ASB odcinka na dwójce

Z przekaznikiem pompy jest coś nie tak, bo cały czas pompuję ta duża. W czwartek zajmie się tym magik elektronik. Naciag lublin sprawdze jutro. Mam jeszcze "starą "skrzynie, więc podmiana labiryntow czy innych piramid też wchodzi w grę. Będziemy się bawić zanim damy komuś zarobić...

Autor:  Wojkek [ pn wrz 01, 2014 10:39 pm ]
Tytuł:  Re: [722.3] ASB odcinka na dwójce

Witam.
Przekaźniki sprawdzone, podmienione itp, problem jest nadal. Pompy działają jak trzeba.

Autor:  WSR [ wt wrz 02, 2014 7:18 am ]
Tytuł:  Re: [722.3] ASB odcinka na dwójce

A to nie będzie ten zawór w płycie sterującej nr A126 cośtam (nie chodzi mi o modulator, powinno być gdzieś na forum)? Moja skrzynia też kiedyś przeciągała zmiany 2-3,tyle, że już od niskich obrotów, wymiana pomogła.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/