MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 10:57 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 120 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 58 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz kwie 10, 2011 1:29 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lip 20, 2005 11:01 am
Posty: 103
Lokalizacja: Wrocław
witam,
Mam prośbę o porady użytkowników, tego zacnego forum.
Jakiś czas temu byłem zmuszony sprzedać swoją Beczkę, na szczęście poszła do kogoś, kto będzie się w stanie zaopiekować nią lepiej niż ja. W związku z powyższym, aktualnie przymierzam się do zakupu W124 kombi, najchętniej w E-klasie, czyli po roku 1994, jeżeli się nie mylę. Już tutaj proszę o radę, czy może nie lepiej poszukać starszego dobrze zachowanego egzemplarza ? Skłaniam się najbardziej ku benzynie, bez gazu i nie mam zamiaru przrabiać, najchętnie silnik 220, ponoć stosunek osiągów do zużycia paliwa w tym modelu wypada najkorzystniej, chyba, że się mylę ? Chyba przy benzynce łatwiej o egzemplarz z mniejszym i faktycznym przebiegiem ? W cale to nie zanczy ,że jakby trafił mi się ładny diesel 250/300 to też bym się nie skusił, najchętniej bez turbo, żeby ew. problemów uniknąć, czy może nie potrzebnie się tym przejmuję ? Zastanawiam się czy wybrać automat czy manual, z jednej strony, na pewno Żona będzie nim codziennie do pracy jeździła i automat byłby wygodniejszy. Z drugiej strony większa awaryjność i spalanie, a dynamika mniejsza. w tym momencie znowu proszę o radę, jeżeli się mylę.
Proszę równiez o inne ważne porady/informacje dotyczące poruszonego przeze mnie tematu. Na co przede wszystkim zwrócić uwagę kupując takie auto, czy lepiej w Polsce, czy za granicą, od osoby prywatnej,czy handlarza itp.itd.

Z góry dziękuję za podpowiedzi.

_________________
W124 280 93'
W123 250 79' LPG (ex)


Ostatnio zmieniony ndz kwie 10, 2011 7:14 pm przez Bobas, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: ndz kwie 10, 2011 2:03 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Kolega to czasem kiedyś nie był u mnie po części na wiosce wśród bloków służbowym czymś niebieskim?

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: ndz kwie 10, 2011 7:12 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lip 20, 2005 11:01 am
Posty: 103
Lokalizacja: Wrocław
Bardzo możliwe,
Jeżeli miejscowość w Avatarze to oklolice Zgorzelca,
Służbówka była srebrna z niebieskim obrendowaniem.

Byłem nawet 2 razy, pamiętam, że raz był u Ciebie jeden Ziom, z Beczką 230

_________________
W124 280 93'
W123 250 79' LPG (ex)


Ostatnio zmieniony pn kwie 11, 2011 9:19 am przez Bobas, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: ndz kwie 10, 2011 7:39 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
To ja ten ziom hehehehehehe

124 kup przed e klasą , a najlepiej już z nowymi motorami.
Czyli 124 220TE.
O dieslu sie nie wypowiem bo nie lubię tego paliwa.

Z tym,że masz ograniczone pole, od połowy 92 do połowy 93 roku, mimo tego można coś znaleźć.
oczywiście główne i jedyne w sumie kryterium to tylko i wyłącznie stan całości.

To czy zagranica czy od handlarza to chyba lepiej od handlarza, masz auto z zachodu na miejscu wiec odpada wycieczka nie zawsze tania.

Automat drogi jak padnie, reszta to zalety.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pn kwie 11, 2011 8:19 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lip 20, 2005 11:01 am
Posty: 103
Lokalizacja: Wrocław
To witam kolegę serdecznie,
Zapomniałem jeszcze dodać jedną ważną rzecz, zawężającą krąg dostępnych aut - ważne kryterium, musi być klima.

co załego jest w E-klasach ?

_________________
W124 280 93'
W123 250 79' LPG (ex)


Na górę
Post: pn kwie 11, 2011 11:06 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Bobas pisze:
co załego jest w E-klasach ?


Brzydale [zlosnikhihi]

Napisz PW do sebiego. Kupil kiedys dla swojego ojca moje 220TE z '93 roku. Signalrot + jasno szara tapicerka i drewno orzechowe. Manual V (dlatego sie pozbylem). Klimatronik, elektryczne szyby i takie tam drobiazgi. Dobre auto, a u niego tylko mu sie poprawilo. Ostatnio cos wspominal o zmianie na diesla? Napisac zawsze mozna - nic nie kosztuje.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: pn kwie 11, 2011 11:59 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 05, 2009 3:06 pm
Posty: 825
Lokalizacja: Czarnobrzeg
Bukol pisze:
Brzydale [zlosnikhihi]


Sam jesteś brzydal. [zlosnikhihi]

Maskę sobie możesz zmienić. Chyba, że pociągnięcie zderzaka w kolor i do końca listwy w sedanie takie okropne jest.

To już jakiś trynd się zrobił, że MOPF2 nie jest koszerny. [zdziwiony]

_________________
124.190 '93


Na górę
Post: pn kwie 11, 2011 2:15 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
krasuss młodszy pisze:
Bukol pisze:
Brzydale [zlosnikhihi]


Sam jesteś brzydal. [zlosnikhihi]


Zona twierdzi co innego (moja zona [hehe] ). [palacz]

krasuss młodszy pisze:
Maskę sobie możesz zmienić. Chyba, że pociągnięcie zderzaka w kolor i do końca listwy w sedanie takie okropne jest.

To już jakiś trynd się zrobił, że MOPF2 nie jest koszerny. [zdziwiony]


Nie trynd - mi sie po prostu bardziej podoba klasyczne 124, ale z II serii, w I bylo za malo chromu. Ale szukajac auta uzytkowego nie zwracal bym na to uwagi i bral bym najlepsze co sie trafi. Nawet brzydala [zlosnikhihi] (jak moja zona [hehe] ).

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: pn kwie 11, 2011 2:21 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Jeszcze z tego co widać na ulicach to e klasy jakoś szybciej korodują i to od razu na masakrę.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pn kwie 11, 2011 2:35 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 05, 2009 3:06 pm
Posty: 825
Lokalizacja: Czarnobrzeg
THC pisze:
Jeszcze z tego co widać na ulicach to e klasy jakoś szybciej korodują i to od razu na masakrę.



Eeeeeee, takie pierdoły opowiadać...

Bo one jeżdżą jako kilkunastoletnie szroty. A ze starszych (87-92) to większość już szlag trafił i zgniły całkiem, albo je rozebrano. A te, co zostały, są już na etapie picowania. Albo są odpicowane.

Idąc za Twoim tokiem myślenia należałoby stwierdzić, że najlepszą blachę miały /8. Bo jak już gdzieś jakąś widzę, to ma zachwycający piękny lakier i zdrowy wygląd.

_________________
124.190 '93


Na górę
Post: pn kwie 11, 2011 3:08 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lip 20, 2005 11:01 am
Posty: 103
Lokalizacja: Wrocław
Faktem, jest że blacha w robocie najdrożej wychodzi, swoją 250 z tego powodu min. sprzedałem, że sam nie byłem w stanie z blachą się bawić, a zlecenie tego komuś to kwota rzędu kilkunastu tysięcy, tak lekko licząc. Teraz więc zwrócę na to większą uwagę przy zakupie.
Co do wyboru oferenta z Polski, czy z Niemiec, to jak patrzę po Allegro, to kombi z silnikiem 220 wiele nie ma, natomiast po zachodniej stronie granicy jest z czego wybrać, tyle, że ceny czasami straszą. No i jeszcze szkopół ,że ja niemieckiego ni w ząb, chyba, że mi się trafi taki poliglota co to po angielsku potrafi . .

_________________
W124 280 93'
W123 250 79' LPG (ex)


Na górę
Post: pn kwie 11, 2011 4:49 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Z moich obserwacji wynika, że łatwiej dostać ładną benzynę oraz to, że tzw. E-klasy maja gorsze blachy. Głównym wyznacznikiem jednak powinien byc stan auta. Jeżeli kierujesz swoje poszukiwania na Niemcy to szukaj aut od prywatnych włascicieli (bedzie ich garstka, nawet jak przefiltrujesz mobile, to wiekszość prywatnych w rzeczywistości stanowią handlarze), handlarze w Niemczech mają chyba gorsze auta niz u nas.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: pn kwie 11, 2011 5:18 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 01, 2010 8:48 pm
Posty: 19
Wcześniej mój ojciec był właścicielem teraz ja przejąłem gwiazdę, czyli 230 TE, co prawda silnik tu nie pasuje ale o blachach mogę się wypowiedzieć. Po tych 21 latach podłoga jest w stanie super, nie ma ognisk korozji, jedynie przyrdzewiały niektóre śruby. Progi też są w niezłym stanie, nie ma dziury i można ich użyć spokojnie do podnoszenia auta ;). Jak to niestety bywa w kombi widać małe ogniska rdzy przy tylnych szybach ale jeszcze nie cieknie. Także nie wiem czy blachy się pogorszyły, ale 2 seria praktycznie nie rdzewieje [zlosnikok]


Na górę
Post: wt kwie 12, 2011 8:47 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lip 20, 2005 11:01 am
Posty: 103
Lokalizacja: Wrocław
W zasadzie , to najchętniej widział bym beczkę kombi z klimą i silnikiem 230, ale coś takiego to już można szukać jak igły w stogu . .

_________________
W124 280 93'
W123 250 79' LPG (ex)


Na górę
Post: śr kwie 13, 2011 8:02 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lip 20, 2005 11:01 am
Posty: 103
Lokalizacja: Wrocław
Jakie są opinie na temat silników benzynowych 2,0 , są trochę słabsze od 2,2, jak to się przekłada na spalanie ? jak sobie radza z automatem ?

_________________
W124 280 93'
W123 250 79' LPG (ex)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 120 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 58 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl