MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 4:14 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt lis 05, 2013 10:53 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 19, 2004 9:12 am
Posty: 987
Numer GG: 5552450
Lokalizacja: Golczewo woj. Zachodniopomorskie
Witam. Założyłem wczoraj opony zimowe (-dodam nówki) i pojawił ni się problem, a mianowicie obciera mi jedno koło o rant listwy szerokiej błotnika. Zrobiłem pomiary odległości między środkiem piast kół przednich i tylnych po obu stronach i wyszło, że odległość po lewej stronie jest o 1,5 centymetra mniejsza od odległości po prawej stronie (czyli tam gdzie jest wszystko ok). Pierwszy wniosek - Auto po dzwonie? - Otóż NIE (auto prześwietlone). Jakieś pomysły? mój blacharz mówi że może wachacz jeden jest inny, możliwe?

_________________
historia
pf 125 76r, dwie W-115, dwa Poldki Caro, Golf III i 124 ce
Obecnie
FSO Warszawa Truck 1995 1.6, FSO Polonez Caro 94r 1.6GLE (Złombol-car), Jakieś Exeo, Koreański Mercedes Korando 98r.


Na górę
Post: wt lis 05, 2013 11:20 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 05, 2009 3:06 pm
Posty: 825
Lokalizacja: Czarnobrzeg
Sprężyna peknięta. Ale dwie zupełnie różne.

Rozjechana zbieżność.

A inny wahacz? Wątpię, żeby ktoś zakładał z 320.





A co to znaczy "prześwietlony"? Jak chcesz sprawdzić, czy było tam coś spawane, jak wystarczy nałożyć konserwację przed malowaniem i nic nie widać.

_________________
124.190 '93


Na górę
Post: wt lis 05, 2013 12:05 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 19, 2004 9:12 am
Posty: 987
Numer GG: 5552450
Lokalizacja: Golczewo woj. Zachodniopomorskie
Hej, sprężyny całe, przejechałem na nich ze 4000 km. Zbieżność?- opony letnie nie naruszone wszystko ok zużyły się równomiernie (to był ich ostatni sezon). Co do prześwietlenia w serwisie, sprawdzone były "punkty" które zmieniają swoje położenie podczas uderzenia (tak to potrafię wytłumaczyć) zrobiłem to tuż przed sprowadzeniem auta do polski w Szwecji, ponieważ w informacji na stronie wydziału komunikacji była wzmianka o stłuczce prawej strony. Potwierdzili, że wszystko jest ok., podobnie twierdzi mój blacharz, który robił mi auto w 2010 roku.
Dzisiaj sprawdzę odległości między krańcami wahaczy a podłogą, te od 320 mogą robić taką różnicę?

_________________
historia
pf 125 76r, dwie W-115, dwa Poldki Caro, Golf III i 124 ce
Obecnie
FSO Warszawa Truck 1995 1.6, FSO Polonez Caro 94r 1.6GLE (Złombol-car), Jakieś Exeo, Koreański Mercedes Korando 98r.


Ostatnio zmieniony wt lis 05, 2013 12:10 pm przez Darius, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: wt lis 05, 2013 12:09 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 05, 2009 3:06 pm
Posty: 825
Lokalizacja: Czarnobrzeg
Darius pisze:
ponieważ w informacji na stronie wydziału komunikacji była wzmianka o stłuczce prawej strony.


Możesz mieć błotnik cofnięty.

A pęknięta sprężyna jeździ i 10000km.

A czemu zimówki zajmują więcej miejsca? Jakie masz te gumy i ET? Felgi masz na zimówkach jednakowe?

_________________
124.190 '93


Na górę
Post: wt lis 05, 2013 12:31 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 19, 2004 9:12 am
Posty: 987
Numer GG: 5552450
Lokalizacja: Golczewo woj. Zachodniopomorskie
Jeśli błotnik jest cofnięty to od strony pasażera, gdzie wszystko jest ok. Te alusy mam tylko na zimę i śmigam na nich od 2010 roku, ale opony były; no co tu dużo gadać już dość zużyte. W tym roku zainwestowałem w nowiutkie i problem jest tylko od strony kierowcy, ET po jednej i drugiej stronie jest takie same, fakt- ciut lipne bo felgi są praktycznie równe z rantem błotnika, ale skoro po stronie pasażera jest ok to czemu po stronie kierowcy jest lipa? Obciera tylko o ten rant listwy kiedy auto mocno nurkuje podczas hamowania lub przejeżdżania przez garb, górny rant błotnika nie zahacza wcale.


Załączniki:
ce.jpg
ce.jpg [ 12.51 KiB | Przejrzano 3346 razy ]

_________________
historia
pf 125 76r, dwie W-115, dwa Poldki Caro, Golf III i 124 ce
Obecnie
FSO Warszawa Truck 1995 1.6, FSO Polonez Caro 94r 1.6GLE (Złombol-car), Jakieś Exeo, Koreański Mercedes Korando 98r.
Na górę
Post: wt lis 05, 2013 12:53 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 05, 2009 3:06 pm
Posty: 825
Lokalizacja: Czarnobrzeg
No, to jeszcze opcja, że dostał z prawej strony przy tej stłuczce i skosiło przednią oś - prawe koło do przodu a lewe do tyłu.

Ja bym pojechał na prawdziwą geometrię i masz wszystko wiadome.

_________________
124.190 '93


Na górę
Post: wt lis 05, 2013 1:16 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 19, 2004 9:12 am
Posty: 987
Numer GG: 5552450
Lokalizacja: Golczewo woj. Zachodniopomorskie
Napewno sobie dzisiaj wszystko pomierzę, natomiast co do strzału to informacja z serwisu była taka że wymieniona była lampa przednia + kierunkowskaz i pęknięty zderzak, błotniki były oryginalne i nigdy nie naprawiane (osobiście je pogniotłem i wywiozłem na złom). Różnica tych 1,5 centymetra to jest strasznie dużo i gdyby dostał takiego konkretnego strzała to nie ma bata podłużnice przednie musiały by być zdeformowane pas przedni również nosiłby ślady naprawiania, a tu nic nie ma. Ale nie mówię NIE, jak sprawdzę wszystkie uchwyty pomierzę wahacze to musi coś wyjść.

_________________
historia
pf 125 76r, dwie W-115, dwa Poldki Caro, Golf III i 124 ce
Obecnie
FSO Warszawa Truck 1995 1.6, FSO Polonez Caro 94r 1.6GLE (Złombol-car), Jakieś Exeo, Koreański Mercedes Korando 98r.


Na górę
Post: wt lis 05, 2013 1:17 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Skrzywiony wahacz albo rozwalone tuleje wahacza.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: wt lis 05, 2013 5:35 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 24, 2010 9:43 am
Posty: 84
Lokalizacja: Warszawa
Często po stłuczce lub wjechaniu w wyrwę wahacz ulega deformacji.Należy pomierzyć odległości na wahaczach.

_________________
W116 350SEL
W140 S420
W210 E320T
------------------

Renowacja pojazdów zabytkowych


Na górę
Post: wt lis 05, 2013 9:22 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 19, 2004 9:12 am
Posty: 987
Numer GG: 5552450
Lokalizacja: Golczewo woj. Zachodniopomorskie
No wiec właśnie pomierzyłem wszystko i mocowania wahaczy są identyczne, natomiast końcówka lewego wahacza jest bliżej ściany grodziowej. Co ciekawe lewy od prawego różni się miejscem gdzie zaczyna się łoże sprężyny, w lewym zaczyna się od strony słynnego już sworznia, a prawy od ściany fartucha. Także niema co kombinować i wymienić wahacz, tym bardziej że wygląda na mocno zużyty.


Załączniki:
2013-11-05-076.jpg
2013-11-05-076.jpg [ 22.49 KiB | Przejrzano 3300 razy ]

_________________
historia
pf 125 76r, dwie W-115, dwa Poldki Caro, Golf III i 124 ce
Obecnie
FSO Warszawa Truck 1995 1.6, FSO Polonez Caro 94r 1.6GLE (Złombol-car), Jakieś Exeo, Koreański Mercedes Korando 98r.
Na górę
Post: śr lis 06, 2013 10:20 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Stawiam, że masz źle ustawioną geometrię, a dokładnie mniejszy kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy w lewym kole.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Post: czw lis 07, 2013 10:12 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
zegarek pisze:
dokładnie mniejszy kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy w lewym kole.

Zrób zdjęcia samochodu z lewej i prawej strony (na wysokości przedniej osi) i porównaj. Zegarek ma prawdopodobnie rację ;)

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
Post: pt lis 08, 2013 8:53 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 19, 2004 9:12 am
Posty: 987
Numer GG: 5552450
Lokalizacja: Golczewo woj. Zachodniopomorskie
Cześć, więc nowy wahacz już osadzony w aucie, teraz jest OK jeśli chodzi o wymiary, na oko rozwalone były tuleje ale sam wahacz też nie trzymał już wymiarów, więc nówka FEBI zainstalowana. ET felg to 35 i to jest podstawowy problem przy rozmiarze kół 205/55/16, przy konkretnym dobiciu jeszcze delikatnie przytrze. Ale spokojnie da się z tym jeździć.

_________________
historia
pf 125 76r, dwie W-115, dwa Poldki Caro, Golf III i 124 ce
Obecnie
FSO Warszawa Truck 1995 1.6, FSO Polonez Caro 94r 1.6GLE (Złombol-car), Jakieś Exeo, Koreański Mercedes Korando 98r.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl