MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 21, 2025 11:42 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw gru 12, 2013 12:11 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 07, 2006 12:49 pm
Posty: 447
Lokalizacja: Dębica
Witam
Piszę w imieniu kolegi, który chciałby zrobić właśnie takiego swapa w swoim aucie i zastanawia sie, co bedzie potrzebne do takiej operacji. Czy skrzynia, dyfer, wał itd będą pasowały czy trzeba je wymienic? Wyczytał gdzieś, że niby podchodzi wszystko łapy skrzynia itp i że nawet na kompie od 2.6 chodzi lepiej jak od 3.0 :o i chłodnice musi tylko zmienić na taką od 3.0 Ile w tym prawdy? Sam sie zastanawiam i podrzucam temat pod wsze rozważania ;)

Pozdrawiam

_________________
Mercedes W204 C220 CDI 170KM '08
Mercedes W202 C180 '97
EX-Mercedes S124 230TE + LPG '91
EX-Mercedes W220 S320 '99
Ex-Mercedes W201 "Coccon" 2.0E '92
EX-Mercedes w201 2.0D '87


Na górę
Post: czw gru 12, 2013 12:25 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 05, 2009 3:06 pm
Posty: 825
Lokalizacja: Czarnobrzeg
Generalnie głupi pomysł. Jak już koniecznie kundlić, to na 3,2 24V.

Wszystko kij, ale znajdź 3.0 24V z dobrym modułem zapłonowym. :-D

Jak kolega się nie zna, to niech się nie zabiera. Pobryluje chwilę na internetach z "projektem" i sprzeda potem tę hałdę złomu za 1kPLN.

_________________
124.190 '93


Na górę
Post: czw gru 12, 2013 2:03 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Trzeba było kupić gotowego od Kubitusa za śmiesznie małe pieniądze...

A tak na poważnie to najlepiej zapytać Kubitusa jak się tym jeździło - z tego co mi opowiadał to słabo... Raczej na 1/4 mili niż do normalnej jazdy ;)

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: pt gru 13, 2013 10:48 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr cze 11, 2008 9:06 pm
Posty: 281
Lokalizacja: Kołobrzeg
Mam dwóch kumpli, którzy wrzucili taki silnik do W201 i jeżdżą nimi.
Możesz napisać do nich (Winiak, Wąski) na naszej stronce w124.pl

_________________
C124 E320 - 94'
S211 E320T - 04'
_______________________
www.W124.pl


Na górę
Post: pt gru 13, 2013 10:54 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 02, 2001 2:00 am
Posty: 1431
Numer GG: 34862
Lokalizacja: Warszawa
W201 z 3.2 jeździło się marnie w ciasnych /szybkich zakrętach - mimo utwardzonego zawieszenia i dobrych gum przód bardzo łatwo wyjeżdżał

Jeśli sobie z tym poradzisz (musiałem coś przeoczyć i jakoś nie potrafiłem) - jazda takim pudełkiem z taką mocą to świetna zabawa [zlosnikok]

_________________
Kubitus


Na górę
Post: pt gru 13, 2013 11:24 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Podziału wagi pomiędzy osiami to się usztywnianiem zawiasu nie poprawi. 190 z motorem 2,6 już w wersji fabrycznej wychodzi w ciasnych łukach przodem. Nie ma cudów z takim klocem żeliwa z przodu. Kiedyś podawałem wagi silników za EPC i zdaje się 24V jest zauważalnie cięższe od klasyki M103 więc nie dziwne, że będzie gorzej.
IMHO nie bez powodu fabryka stawiała na przerobione M102 w wersjach sportowych.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: sob gru 14, 2013 8:46 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
ukaniu pisze:
IMHO nie bez powodu fabryka stawiała na przerobione M102 w wersjach sportowych.

Gdyby kasa nie grała roli też poszedłbym w M102. Prosty silnik z dużym zapasem mocy... Nic tylko kupować EVO i jeździć :)

PS
Poczytajcie jaką maksymalną moc wyciskano z tego silnika w trakcie przymiarek do rajdów samochodowych. Potem się wycofano z tego pomysłu z uwagi na brak napędu 4x4 ale silnik jak najbardziej dawał radę...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: sob gru 14, 2013 9:49 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 17, 2005 12:31 pm
Posty: 855
Lokalizacja: [ZGL]
Kubitus pisze:
W201 z 3.2 jeździło się marnie w ciasnych /szybkich zakrętach - mimo utwardzonego zawieszenia i dobrych gum przód bardzo łatwo wyjeżdżał
ukaniu pisze:
190 z motorem 2,6 już w wersji fabrycznej wychodzi w ciasnych łukach przodem. Nie ma cudów z takim klocem żeliwa z przodu.
Diabeł tkwi w dobrym wejściu w zakręt - odpowiednio dobrany moment hamowania pozwala dociążyć przednią oś i zachować przyczepność nawet z tak ciężkim przodem. Inną sprawą jest umiejętność hamowania lewą stopą i jednoczesne dawkowanie gazu prawą [zlosnik]

_________________
"Moto - Abc" 609 633 024

Mechanika, Instalacje LPG, Holowanie 24/7


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl