MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
W201 Swap 2.6 na 3.0 24V https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=63500 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | miś89 [ czw gru 12, 2013 12:11 pm ] |
Tytuł: | W201 Swap 2.6 na 3.0 24V |
Witam Piszę w imieniu kolegi, który chciałby zrobić właśnie takiego swapa w swoim aucie i zastanawia sie, co bedzie potrzebne do takiej operacji. Czy skrzynia, dyfer, wał itd będą pasowały czy trzeba je wymienic? Wyczytał gdzieś, że niby podchodzi wszystko łapy skrzynia itp i że nawet na kompie od 2.6 chodzi lepiej jak od 3.0 ![]() ![]() Pozdrawiam |
Autor: | krasuss młodszy [ czw gru 12, 2013 12:25 pm ] |
Tytuł: | Re: W201 Swap 2.6 na 3.0 24V |
Generalnie głupi pomysł. Jak już koniecznie kundlić, to na 3,2 24V. Wszystko kij, ale znajdź 3.0 24V z dobrym modułem zapłonowym. :-D Jak kolega się nie zna, to niech się nie zabiera. Pobryluje chwilę na internetach z "projektem" i sprzeda potem tę hałdę złomu za 1kPLN. |
Autor: | voytas [ czw gru 12, 2013 2:03 pm ] |
Tytuł: | Re: W201 Swap 2.6 na 3.0 24V |
Trzeba było kupić gotowego od Kubitusa za śmiesznie małe pieniądze... A tak na poważnie to najlepiej zapytać Kubitusa jak się tym jeździło - z tego co mi opowiadał to słabo... Raczej na 1/4 mili niż do normalnej jazdy ![]() |
Autor: | darul [ pt gru 13, 2013 10:48 pm ] |
Tytuł: | Re: W201 Swap 2.6 na 3.0 24V |
Mam dwóch kumpli, którzy wrzucili taki silnik do W201 i jeżdżą nimi. Możesz napisać do nich (Winiak, Wąski) na naszej stronce w124.pl |
Autor: | Kubitus [ pt gru 13, 2013 10:54 pm ] |
Tytuł: | Re: W201 Swap 2.6 na 3.0 24V |
W201 z 3.2 jeździło się marnie w ciasnych /szybkich zakrętach - mimo utwardzonego zawieszenia i dobrych gum przód bardzo łatwo wyjeżdżał Jeśli sobie z tym poradzisz (musiałem coś przeoczyć i jakoś nie potrafiłem) - jazda takim pudełkiem z taką mocą to świetna zabawa ![]() |
Autor: | ukaniu [ pt gru 13, 2013 11:24 pm ] |
Tytuł: | Re: W201 Swap 2.6 na 3.0 24V |
Podziału wagi pomiędzy osiami to się usztywnianiem zawiasu nie poprawi. 190 z motorem 2,6 już w wersji fabrycznej wychodzi w ciasnych łukach przodem. Nie ma cudów z takim klocem żeliwa z przodu. Kiedyś podawałem wagi silników za EPC i zdaje się 24V jest zauważalnie cięższe od klasyki M103 więc nie dziwne, że będzie gorzej. IMHO nie bez powodu fabryka stawiała na przerobione M102 w wersjach sportowych. |
Autor: | voytas [ sob gru 14, 2013 8:46 am ] |
Tytuł: | Re: W201 Swap 2.6 na 3.0 24V |
ukaniu pisze: IMHO nie bez powodu fabryka stawiała na przerobione M102 w wersjach sportowych. Gdyby kasa nie grała roli też poszedłbym w M102. Prosty silnik z dużym zapasem mocy... Nic tylko kupować EVO i jeździć ![]() PS Poczytajcie jaką maksymalną moc wyciskano z tego silnika w trakcie przymiarek do rajdów samochodowych. Potem się wycofano z tego pomysłu z uwagi na brak napędu 4x4 ale silnik jak najbardziej dawał radę... |
Autor: | heniekx [ sob gru 14, 2013 9:49 pm ] |
Tytuł: | Re: W201 Swap 2.6 na 3.0 24V |
Kubitus pisze: W201 z 3.2 jeździło się marnie w ciasnych /szybkich zakrętach - mimo utwardzonego zawieszenia i dobrych gum przód bardzo łatwo wyjeżdżał ukaniu pisze: 190 z motorem 2,6 już w wersji fabrycznej wychodzi w ciasnych łukach przodem. Nie ma cudów z takim klocem żeliwa z przodu. Diabeł tkwi w dobrym wejściu w zakręt - odpowiednio dobrany moment hamowania pozwala dociążyć przednią oś i zachować przyczepność nawet z tak ciężkim przodem. Inną sprawą jest umiejętność hamowania lewą stopą i jednoczesne dawkowanie gazu prawą ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |