MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

W201 Swap 2.6 na 3.0 24V
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=63500
Strona 1 z 1

Autor:  miś89 [ czw gru 12, 2013 12:11 pm ]
Tytuł:  W201 Swap 2.6 na 3.0 24V

Witam
Piszę w imieniu kolegi, który chciałby zrobić właśnie takiego swapa w swoim aucie i zastanawia sie, co bedzie potrzebne do takiej operacji. Czy skrzynia, dyfer, wał itd będą pasowały czy trzeba je wymienic? Wyczytał gdzieś, że niby podchodzi wszystko łapy skrzynia itp i że nawet na kompie od 2.6 chodzi lepiej jak od 3.0 :o i chłodnice musi tylko zmienić na taką od 3.0 Ile w tym prawdy? Sam sie zastanawiam i podrzucam temat pod wsze rozważania ;)

Pozdrawiam

Autor:  krasuss młodszy [ czw gru 12, 2013 12:25 pm ]
Tytuł:  Re: W201 Swap 2.6 na 3.0 24V

Generalnie głupi pomysł. Jak już koniecznie kundlić, to na 3,2 24V.

Wszystko kij, ale znajdź 3.0 24V z dobrym modułem zapłonowym. :-D

Jak kolega się nie zna, to niech się nie zabiera. Pobryluje chwilę na internetach z "projektem" i sprzeda potem tę hałdę złomu za 1kPLN.

Autor:  voytas [ czw gru 12, 2013 2:03 pm ]
Tytuł:  Re: W201 Swap 2.6 na 3.0 24V

Trzeba było kupić gotowego od Kubitusa za śmiesznie małe pieniądze...

A tak na poważnie to najlepiej zapytać Kubitusa jak się tym jeździło - z tego co mi opowiadał to słabo... Raczej na 1/4 mili niż do normalnej jazdy ;)

Autor:  darul [ pt gru 13, 2013 10:48 pm ]
Tytuł:  Re: W201 Swap 2.6 na 3.0 24V

Mam dwóch kumpli, którzy wrzucili taki silnik do W201 i jeżdżą nimi.
Możesz napisać do nich (Winiak, Wąski) na naszej stronce w124.pl

Autor:  Kubitus [ pt gru 13, 2013 10:54 pm ]
Tytuł:  Re: W201 Swap 2.6 na 3.0 24V

W201 z 3.2 jeździło się marnie w ciasnych /szybkich zakrętach - mimo utwardzonego zawieszenia i dobrych gum przód bardzo łatwo wyjeżdżał

Jeśli sobie z tym poradzisz (musiałem coś przeoczyć i jakoś nie potrafiłem) - jazda takim pudełkiem z taką mocą to świetna zabawa [zlosnikok]

Autor:  ukaniu [ pt gru 13, 2013 11:24 pm ]
Tytuł:  Re: W201 Swap 2.6 na 3.0 24V

Podziału wagi pomiędzy osiami to się usztywnianiem zawiasu nie poprawi. 190 z motorem 2,6 już w wersji fabrycznej wychodzi w ciasnych łukach przodem. Nie ma cudów z takim klocem żeliwa z przodu. Kiedyś podawałem wagi silników za EPC i zdaje się 24V jest zauważalnie cięższe od klasyki M103 więc nie dziwne, że będzie gorzej.
IMHO nie bez powodu fabryka stawiała na przerobione M102 w wersjach sportowych.

Autor:  voytas [ sob gru 14, 2013 8:46 am ]
Tytuł:  Re: W201 Swap 2.6 na 3.0 24V

ukaniu pisze:
IMHO nie bez powodu fabryka stawiała na przerobione M102 w wersjach sportowych.

Gdyby kasa nie grała roli też poszedłbym w M102. Prosty silnik z dużym zapasem mocy... Nic tylko kupować EVO i jeździć :)

PS
Poczytajcie jaką maksymalną moc wyciskano z tego silnika w trakcie przymiarek do rajdów samochodowych. Potem się wycofano z tego pomysłu z uwagi na brak napędu 4x4 ale silnik jak najbardziej dawał radę...

Autor:  heniekx [ sob gru 14, 2013 9:49 pm ]
Tytuł:  Re: W201 Swap 2.6 na 3.0 24V

Kubitus pisze:
W201 z 3.2 jeździło się marnie w ciasnych /szybkich zakrętach - mimo utwardzonego zawieszenia i dobrych gum przód bardzo łatwo wyjeżdżał
ukaniu pisze:
190 z motorem 2,6 już w wersji fabrycznej wychodzi w ciasnych łukach przodem. Nie ma cudów z takim klocem żeliwa z przodu.
Diabeł tkwi w dobrym wejściu w zakręt - odpowiednio dobrany moment hamowania pozwala dociążyć przednią oś i zachować przyczepność nawet z tak ciężkim przodem. Inną sprawą jest umiejętność hamowania lewą stopą i jednoczesne dawkowanie gazu prawą [zlosnik]

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/