MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt lip 18, 2025 1:49 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw sty 23, 2014 9:49 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt sty 11, 2011 8:15 pm
Posty: 39
Witam
Od tygodnia jestem ( jak narazie) szczęśliwym posiadaczem w201. Dlaczego Mercedes ? Miałem niedawno W123 i się po prostu zakochałem w tej marce. Jako młody uczestnik dróg, zarazem pracujący student, szukałem czegoś ekonomicznego ( LPG). Padło na 190. Egzemplarz z 90 roku, silnik 1.8 benz + gaz. Jak na ten model, dosyć bogato wyposażony: elektryka szyb, lusterka, reflektorów, szyberdachu, grzane dupy i centr zamek. Auto jest zgodne z vinem. Ogółem bardzo zadbane auto ( mój tato się w nim zakochał i też chce taki model :) ) jednak posiada kilka wad ( niektóre już zostały zrobione): nie działający szyber, szumiąca podpora wału lub most, przetarty fotel, nie działający licznik km. Najbardziej zależało mi na zdrowej blasze- po podniesieniu auta do góry, nie spodziewałem się, że jest aż tak zdrowe ( na wiosnę planuje konserwacje całego podwozia). Ogółem powoli będę dążył do zrobienia idealnego egzemplarza. ;)

Teraz pytanie do was, bardziej doświadczonych użytkowników:
jeśli słychać silnik szyberdachu, jednak on nie drgnie, to jest to poważna usterka?
czy lepiej wymienić cały licznik, czy bawic sie w przekładanie samego licznika km?
Jakie auto ma spalanie mniej wiecej gazu?- jadę jutro do gazownika, bo spala mi za dużo tego gazu ( ok 14-15 l).

Jeśli kogoś zainteresuje, to wrzucę zdjęcia ;)

Potrzebował bym jeszcze przełącznik awaryjnych i włącznik podgrzewanego fotela. Ktoś ma ?

_________________
W123 300D 81r ex
W201 1.8 kat 90r na szerokiej listwie


Na górę
Post: pt sty 24, 2014 10:11 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 15, 2009 11:24 am
Posty: 352
Numer GG: 5261898
Lokalizacja: Mielec
elrath14 pisze:
Od tygodnia jestem ( jak narazie) szczęśliwym posiadaczem w201. Dlaczego Mercedes ? Miałem niedawno W123 i się po prostu zakochałem w tej marce. Jako młody uczestnik dróg, zarazem pracujący student, szukałem czegoś ekonomicznego ( LPG). Padło na 190. Egzemplarz z 90 roku, silnik 1.8 benz + gaz.

[palacz] zaraz się pewnie zacznie [zlosnik]
wrzuc zdjęcia, zawsze coś można skomentować [zlosnikz]
elrath14 pisze:
Jakie auto ma spalanie mniej wiecej gazu?- jadę jutro do gazownika, bo spala mi za dużo tego gazu ( ok 14-15 l).

ja odpowiem tak:
nie ma wyznacznika czy to dobrze czy nie. Spalanie zależy od wielu czynników zaczynając od kierowcy, kondycji silnika itp. itd. kończąc na ciśnieniu w ogumieniu. Jak już masz jechać go gazmena, to szukaj takiego co ma jakieś pojęcie a pełnią szcześcia by było jakby posiadał sondę szerokopasmową a Ty szczelny wydech to wtedy by było chociaż wiadomo na jakim AFR to chodzi przy normalnej jeździe a na jakim na WOT.

_________________
W210 E240T 02' LPG
W126 280SE 82' MS


Na górę
Post: pt sty 24, 2014 10:18 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Jeśli nie masz zamiaru robić nim ogromnych przebiegów to zacznij od wywalenia LPG póki jeszcze chodzi na benzynie.

W201 z silnikiem 2.3 i automatem w trasie spaliło mi 8-10 litrów benzyny. Wiadomo że po mieście sporo więcej, ale tak czy inaczej bardziej opłacało mi się jeździć na benzynie niż na (prędzej czy później strzelającym) gazie... Gazu palił duuużo więcej. Jak wyregulujesz go by palił mało to rośnie ryzyko strzału i niespodziewanego postoju...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: pt sty 24, 2014 10:29 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt sty 11, 2011 8:15 pm
Posty: 39
Właśnie chodzi o to, że robię dosyć dużo km, więc ten gaz jest powiedzmy " niezbędny".

Ciśnienie w oponach dobre, jazda bardzo spokojna, zmiany biegów w przedziale 2-3 tys rpm. Wskazówka ciśnienia oleju na rozgrzanym silniku pokazuje ok 2.6, więc silnik jest zdrowy.

No zobaczymy co dziś zrobi gazownik- miejmy nadzieję że nie spaprze niczego.

_________________
W123 300D 81r ex
W201 1.8 kat 90r na szerokiej listwie


Na górę
Post: pt sty 24, 2014 10:40 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Miałem taki sam samochód z silnikiem 2.0L 122km.
Na gazie pracują te silniki prawidłowo ale trzeba spełnić kilka warunków.Ogólnie kilkanaście
KE i K jetroników miałam z lpg i żaden nie sprawiał problemów.
Zabawne bywają czasem wywody ludzi nastawionych anty , ale to kwestia nieznajomości tematu.
Lub szpanu kasą, że kogoś stac na PB , a jeździ autem za 5 tysięcy, a nie za pięćset heheheheh
W weekendy , bo w tygodniu mpk.
Z którymi wielu sobie nie radzi i pisze potem wywal gaz , lej benzynę , to na gazie nie działa.

No jednak działa , bo tak około 60 000km mi działał.

Spalanie jest w normie te 1.8 palą jak 2,0 .
W trasie przy 90km/h spali około 9 litrów .
W mieście tak jak pali jest ok 15 nie powinien przekroczyć.
Nie ustawiaj czasem na małe spalanie, bo zniszczysz silnik po wielu kilometrach,ale jednak.
Tym się nie kieruj.Pali , bo ma tak palić.
Podaj VIN.
Dach nie działa , gdyż zapewne jest albo zerwana linka, albo wytarty tryb na kole przy silniku szyberdachu.
Silnik jest w bagażniku po lewej pod plastikiem .
Zobacz pobaw się prosty mechanizm.

Licznik, a raczej drogomierz jest również prostej konstrukcji.
Jeżeli nie nabija Ci dziennego lub ogólnego przebiegu , musisz wyjąc środkową sekcję to co kryje za sobą prędkościomierz.
Na ośce są bębenki z cyferkami, oś kończy koło zębate, które nie jest już po latach złączone na stałe w osią.
Koło się obraz ana niej, a powinno z nią.
Jak je tam na nowo scalisz to już kwestia wyobraźni, ale działa najlepiej zrobienie zadziora i wciśnięcie koła na niego.
Kleje czy coś nie wiem ale chyba słabo.

Pokaż zdjęcia , fajne sa 201 wersja sportline, ale dośc drogie opony prawidłowym rozmiarze.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pt sty 24, 2014 1:42 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
S123 na LPG zrobiłem 60tys bez żadnych problemów i bez zaglądania do instalacji LPG. Oczywiście wymiana świec i regulacja zaworów co 10tys km.

Wydaje mi się że K-Jetronic jest mniej wrażliwy na LPG niż KE-Jetronic. W tym drugim (przynajmniej w 1992r.) montowali już zawór powietrza dodatkowego który po strzale potrafi się zaciąć...

Nigdy nie miałem strzału LPG, może po prostu ostrożnie obchodziłem się z pedałem przyspieszenia. Niestety któregoś dnia odebrałem telefon od żony w zaawansowenej ciąży w drodze do szpitala (na szczęście kilkaset metrów od niego) że auto zgasło przy ruszaniu ze skrzyżowania i stoi blokując przejazd... Na szczęście udało jej się znaleźć miejscowych którzy zepchnęli auto z ulicy (blokowała Limanowskiego w Łodzi) i pieszo zdążyła na badania... W międzyczasie musiałem urwać się z pracy, podjechać na miejsce, zdiagnozować sytuację i zawieźć ją do domu. Potem druga wycieczka wieczorem ze znajomym w celu odholowania auta - na szczęście po zdjęciu obudowy filtra powietrza udało mi się odnaleźć rurki które zostały wyrwane przez wybuch LPG i jakimś cudem po zamontowaniu ich tam gdzie trzeba auto odpaliło i pojechałem do domu (na benzynie). Niby to tylko jeden strzał, ale od tamtej pory nie zaryzykowałem jazdy na LPG, dodatkowo straciliśmy zaufanie do samochodu który nawalił w dość krytycznym momencie. Żona jeździła na benzynie, ja czasami przełączałem (blisko domu) na LPG żeby go wyjeździć w kontrolowanych warunkach (miałem pełny zbiornik).

Mając K(E)-Jetronica z podciśnieniową instalacją LPG trzeba liczyć się ze nieplanowanym postojem. Tyle w temacie. Albo komuś to pasuje, albo nie. Mi nie pasuje...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: pt sty 24, 2014 2:15 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Uprzedziłeś się i tyle.
Strzały nie biorą się z powietrza, tzn. biorą ale kluczowy wpływ ma stan wtrysku jako całości.
Jak dbasz tak masz.
Ja tam jeździłem na lpg po Polsce i europie i nie miałem takich paranoi jak Ty.

Gdybym miał jeden Ke to może akurat się trafiło.
Ale w kazdym robiłem co trzeba i każdy śmigał prawidłowo.

Nie ma ise co przekonywać.

Miałeś popsuty samochód
to nie dziwne, że Cię zawiódł .
Podobnie można mieć pretensje , że przebiłeś opone poruszając się po gwoździach.

ale ok:)

jak tam skoda?

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pt sty 24, 2014 2:21 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
THC pisze:
jak tam skoda?

Lepiej niż KE na LPG :)

Chociaż ciągle tęsknię za 123 i automatem...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: pt sty 24, 2014 2:38 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 15, 2009 11:24 am
Posty: 352
Numer GG: 5261898
Lokalizacja: Mielec
THC pisze:
Jak dbasz tak masz.

widzę, że podłapałeś dobry tekst [zlosnikok]

_________________
W210 E240T 02' LPG
W126 280SE 82' MS


Na górę
Post: pt sty 24, 2014 6:51 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt sty 11, 2011 8:15 pm
Posty: 39
Byłem, gościu ustawił i jak narazie jest o wiele lepiej. Nie gaśnie spadając z obrotów, nie skaczą obroty, jedzie równo. Spalanie po przejechaniu 100 km na trasie ( prędkość 90-120 km/h) 9 litrów.

Zdjęcia postaram się wrzucić jutro, przynajmniej jedno poglądowe, bo teraz auto nie prezentuje się tak okazale, jak chciałbym- w końcu zima.

_________________
W123 300D 81r ex
W201 1.8 kat 90r na szerokiej listwie


Na górę
Post: pt sty 24, 2014 6:55 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt sty 11, 2011 8:15 pm
Posty: 39
Ktoś pytał o Vin : WDB2010181A587419

_________________
W123 300D 81r ex
W201 1.8 kat 90r na szerokiej listwie


Na górę
Post: pt sty 24, 2014 11:25 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
Zapodalbys Aniolku jakies foty nowego nabytku [palacz]

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
Post: sob sty 25, 2014 6:57 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 24, 2010 9:43 am
Posty: 84
Lokalizacja: Warszawa
THC ma wiele racji jeśli chodzi o gaz,ale jest możliwość instalacji na wtrysku i to rozwiązuje problem strzału.Jeszcze pozostaje problem prawidłowego smarowania rozdzielacza.

_________________
W116 350SEL
W140 S420
W210 E320T
------------------

Renowacja pojazdów zabytkowych


Na górę
Post: sob sty 25, 2014 11:16 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
WujekT pisze:
THC ma wiele racji jeśli chodzi o gaz,ale jest możliwość instalacji na wtrysku i to rozwiązuje problem strzału.Jeszcze pozostaje problem prawidłowego smarowania rozdzielacza.

Nie chciałbym być złośliwy ale przy obecnych cenach modelu W201 koszt instalacji wtrysku LPG to połowa ceny auta (jeśli nie więcej). Kto się na to zdecyduje i kiedy to się zwróci? Nawet jeśli się uda znaleźć używanego IGSa to jego montaż także nie będzie tani a późniejsze serwisowanie to już osobny temat (nikt nie chce tego robić, pozostaje kupić klucz sprzętowy i próbować samemu).

Koledze który kupił W201 gratuluje i zazdroszczę (jeśli faktycznie zadbany) bo to jedno z fajniej prowadzących się aut jakimi jeździłem. Mój był na sporej glebie przez co miałem wrażenie że jade gocartem, bardzo dobrze trzymał się asfaltu :) No i ta cisza w środku w porównaniu z S123, miodzio...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: sob sty 25, 2014 1:36 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt sty 11, 2011 8:15 pm
Posty: 39
Dziś nowy zakup- radio Beckera z W203. Żeby mogło wejść, musiałem dwa ucha obciąć. Nie weszło do samego końca, ale jednak wole oryginalne radio niż jakiś szajs. Zresztą, można było ciąć, bo kupione za parę groszy ;)

Chciałem zdjęcia wrzucić, jednak zauważyłem że jest limit na forum rozmiarowy zdjęcia. Postaram się z tym jak najszybciej uporać.

_________________
W123 300D 81r ex
W201 1.8 kat 90r na szerokiej listwie


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl