MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt lip 18, 2025 1:51 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn cze 09, 2014 8:49 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
Witam.
Jak w temacie - interesuje mnie jak jest poprowadzona wiazka do przelacznika swiatel cofania/blokady rozrusznika - wiem gdzie jest przelacznik, wiem jaka ma kostke.. ale potrzebuje wiedziec ktoredy orginalnie idzie i dokad idzie ;) - poprzebuje zlokalizowc wiazke, bez rozwalannia calego auta, ktos kto darł srodek napewno wie jak ta wiazka idzie i gdzie


Ten przelacznik mi sie zacina przy upałach jak sie wszystko nagrzeje, kupilem nowy, ale chce dodatkowe obejscie zrobic w kabinie i chce sie gdzies wpiac w wiązke , a nie mostkowac przy wylaczniku by na zawsze ominac blokade.

pzdr :)


Na górę
Post: wt cze 10, 2014 7:13 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 15, 2009 11:24 am
Posty: 352
Numer GG: 5261898
Lokalizacja: Mielec
Hej Frytejro
rozbierałem to kiedyś w swojej esie- wiązka idzie po tunelu koło nagrzewnicy pod pedał gazu i zawraca w kierunku skrzyni, musisz ściągnąc boczny panel tapicerki jak chcesz się do niej dostac tam jest przebicie do skrzyni. Tak mniej więcej na wysokości i okolicy piszczeli jest kostka łącząca wiązkę skrzyni i auta. Może wieczorem jak będe koło auta to pstrykne Ci fotke bo nie mam jeszcze paneli bocznych założonych.

_________________
W210 E240T 02' LPG
W126 280SE 82' MS


Na górę
Post: wt cze 10, 2014 7:39 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
Było by miło za fotkę :-) a to widzisz, ja myślałem że to leci środkiem tunelu od wewnątrz czyli pod deska z przyciskami do szyb itd. No i nie spodziewałem się ze jest jeszcze gdzieś po drodze jakaś kostka :-)

Dzięki i czekam na fotkę jak coś :-)


Na górę
Post: wt cze 10, 2014 7:43 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 15, 2009 11:24 am
Posty: 352
Numer GG: 5261898
Lokalizacja: Mielec
tak na szybko jeszcze podpowiem: idź po tropie wiązki od kickdown

_________________
W210 E240T 02' LPG
W126 280SE 82' MS


Na górę
Post: sob lip 19, 2014 11:05 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
Dzieki. Znalazlem, wbiłem sie z włacznikiem przy kostce pod nogami. Moje pytanie brzmi - czy ten przelacznik przy skrzyni to zwykly zwieracz?? czy ma cos w srodku?

bo okazalo sie ze dalej mam problem i przy mega upałach jak mamy kolo 30 stopni na polu i wszystko nagrzane w samochodzie - nie da sie odpalic samochodu z kluczyka. Przełacznikiem zwieram fiolet z fioletowobiałym ( bo tak się wpiałem) i nic to nie daje - stad podejrzenie ze ten przelacznik przy skrzyni ma cos wiecej niz tylko zwieracz?

czy moze cos w stacyjce kulec od gorąca ? tylko ze przciez w kabinie nie mam sauny, klima zawsze dziala...

Jezeli nie zastartuje z kluczyka toaAuto bez problemów odpala, jezeli podam na sygnałowy do alternatora napiecie z aku bezposrednio - czyli raczej rozrusznik sie nie zawiesza.

Co moge zatem jeszcze sprawdzic ?


Moze dla zdjagnozowania wiekszego - jak zgasze auto przy upale (auto jezdzone w tym czasie czyli silnik i skrzynia nagrzane) to odrazu po zgaszeniu samochod odpale. Ale jak np wczoraj na autostradzie zrobilem szybki postoj na WC, reakcja jest wstepna czyli - start kluczykiem i dopiero po 1-2 sek trzymania w pozycji start - auto odpala. Natomiast jak postoj trwa dłuzej niz te 2 minuty, np 15-30 to calkowicie zamiera pozycja START. Auto da sie odpalic tylko podajac 12V bezposrednio na sygnałowy rozrusznika oczywiscie w pozycji kluczyka RUN

Dodam ze to W126 z przelozonym silnikiem na 300TD, zatem zadnych pomp paliwowych nie zasila.


Na górę
Post: pn lip 21, 2014 12:18 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Frytejro pisze:
Moje pytanie brzmi - czy ten przełącznik przy skrzyni to zwykły zwieracz??

Tak.
Frytejro pisze:
czy ma cos w srodku?

Ma styki.

Przełącznik blokady rozrusznika i zarazem włącznik świateł wstecznych jest zamontowany w skrzyni biegów i dochodzi do niego w zależności od rocznika okrągła lub płaska wtyczka z 4 przewodami w okolicy cięgna wybieraka ASB. Jeśli rozrusznik nie kręci na P to powinien jeszcze odpalać na N. Czasem wystarczy ruszyć ten przełącznik na jego regulacji - 2 śrubki M6. Jeśli nie pomoże to trzeba wymienić na sprawny. Przyczyną niedomagań są zwykle nadpalone styki a dziwne zachowanie względem temperatur otoczenia to prawdopodobnie rozszerzalność cieplna metalu.

_________________
Mercedes W201 2,5D Turbo 90' - ex -rdza
Mercedes S124 300 TDT 91' - ex -rdza
Opel Frontera 2,8 TDI 96' - ex -silnik od betoniarki
Mercedes W126 500 SEL 88' - ex -prob. z LPG
Mercedes W126 420 SE 87' - ex -prob. z LPG
Mercedes S123 300 TD 81' - ex -rdza


Na górę
Post: wt lip 22, 2014 11:25 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
Nie zrozumieliśmy się:-) juz wiem ze ten wyłącznik jest sprawny, bo zrobiłem jego odejście i to jak się okazało nic nie dało. Zatem diabeł siedzi a innym miejscu. Będę badał tylko temp wzrośnie bo deszczowo się zrobiło.

Zdążyłem znaleźć wtyczkę na ścianie grodziowej do rozrusznika, tak że łatwiej mi będzie zdiagnozować co się blokuje


Na górę
Post: wt lip 22, 2014 3:15 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 1:39 am
Posty: 792
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpackie
Mimo wszystko zaglądnij tutaj:
viewtopic.php?f=25&t=35730&hilit=czujnik
rozbierz i sprawdź co u ciebie piszczy w blaszkach.

_________________
MB 115 200 (benzyna+LPG) rocznik 1976 - służył dzielnie ponad 10 lat - oddałem w dobre ręce
MB 126 260SE rocznik 1989 automat (benzyna+LPG) po 3 latach przegrał z młodszym
MB 126 300SEL rocznik 1991 automat (benzyna+LPG) To jest to !!! (jak na razie :P)


Na górę
Post: wt lip 22, 2014 6:00 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
Szkoda zachodu, kupiłem i leży na półce ostatnia sztukę dostępna w pl za 49pln nowke, ale tak jak mówię obejście zrobiłem tego wyłącznika. Dziś sprawdzałem auto bo się jednak lampa zrobiła. Po 30km i staniu w korku pali po wcześniejszym wyczyszczeniu i poprawieniu styków w złączu na ścianie grodziowej. Ale będę w tym tyg obserwował temat jak tylko nie zapali i bedxie wciąż lampa.



Ale dzięki za link bo właśnie byłem ciekaw ja ten wyłącznik wygląda w środku


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl