MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt lip 18, 2025 1:16 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn lip 21, 2014 10:13 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 06, 2004 11:28 am
Posty: 139
Lokalizacja: Poznań
Witam.
Mam takiego pacjenta. W140 rocznik 1994 silnik 350 diesel.
Problem mam taki że jak przekręcę kluczyk na zapłon, ale nie uruchomię jeszcze silnika, to wentylatory klimy włączaja się na najwyższe obroty jakby silnik miał za wysoką temperaturę (nawet jak klima jest wyłączona)
Dopiero jak silnik się nagrzeje do normalnej temperatury to najczęściej się wyłączają/ zwalniają do normalnej prędkości. Innym sposobem na powrót do normalnej prędkości wentylatorów to wyłączenie rozgrzanego silnika i włączenie na nowo (najczęściej to pomaga)
Wydaje mi się że to czujnik temperatury silnika nie działa poprawnie ale nie jestem pewny diagnozy. Dodatkowo na obudowie termostatu mam 2 czujniki : jeden dwupinowy drugi jednopinowy i nie wiem który jest odpowiedzialny za włączenie wentylatorów.
Może ktoś będzie w stanie mi podpowiedzieć co może być przyczyną takigo zachowania wentylatorów lub ewentualnie jak sprawdzić czujnik żeby niepotrzebnie nie kupować dwóch.
Pozdrawiam Tomasz

_________________
ex W 123 240D '83
"Srebrna strzała" ;-) spłonęła :-((((((
ex W 124 300 TE 4-matic '90
ex W 201 (190 D) '88
W 140 S350 '94 - Loszka


" Gwiazda Mercedesa szczęśliwa na wszystkie drogi"

tomi222@o2.pl


Na górę
Post: wt lip 22, 2014 2:08 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 1:39 am
Posty: 792
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpackie
Tomi pisze:
jeden dwupinowy

Jak ściągniesz wtyczkę i zewrzesz styki to oba wentylatory ruszą pełną parą. A winny może być czujnik pod wtyczką lub jak napisałeś czujnik temperatury silnika bo sygnał z niego może również iść do wentylatorów. Czujnik można sprawdzić czy przepuszcza prąd na rozgrzanym silniku bo styki powinny wtedy się zewrzeć i wentylatory mają ruszyć tzn przynajmniej jeden.

_________________
MB 115 200 (benzyna+LPG) rocznik 1976 - służył dzielnie ponad 10 lat - oddałem w dobre ręce
MB 126 260SE rocznik 1989 automat (benzyna+LPG) po 3 latach przegrał z młodszym
MB 126 300SEL rocznik 1991 automat (benzyna+LPG) To jest to !!! (jak na razie :P)


Na górę
Post: wt lip 22, 2014 8:14 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 06, 2004 11:28 am
Posty: 139
Lokalizacja: Poznań
No właśnie problem polega na tym że po przekręceniu kluczyka wentylatory od razu startują na maksa. Jak zdejmę wtyczke z czujnika temperatury to nic sie nie zmienia tzn nadal się kręcą. W tej sytuacji próby zwarcia nic nie dają bo wentylatory już sie kręcą :-?

Z drugiej strony tak sobie myślę że czujnik temperatury silnika jakby dawał zły impuls to wariowałby wskaźnik na desce rozdzielczej a tam jest wszystko OK.

Będę musiał chyba szukać metodą prób i błędów bo co prawda da się z tym jeździć ale jest to irytujące że zamiast ciszy w czasie jazdy cały czas wyją wentylatory.
Jakby ktos miał jeszcze jakis pomysł na ten problem to byłbym wdzięczny.
Pozdrawiam Tomasz

_________________
ex W 123 240D '83
"Srebrna strzała" ;-) spłonęła :-((((((
ex W 124 300 TE 4-matic '90
ex W 201 (190 D) '88
W 140 S350 '94 - Loszka


" Gwiazda Mercedesa szczęśliwa na wszystkie drogi"

tomi222@o2.pl


Na górę
Post: wt lip 22, 2014 9:04 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 06, 2004 11:28 am
Posty: 139
Lokalizacja: Poznań
A jeszcze mi przyszło do głowy czy podpięcie pod komputer coś by mi powiedziało?
Bo wiem że można "wybłyskać" błędy ale jakoś nigdy tego nie próbowałem i tak do końca nie wiem jak to zrobić. Chyba że ktoś "łopatologicznie" mi to by jeszcze powiedział to może mi się uda.

Pozdro Tomek

_________________
ex W 123 240D '83
"Srebrna strzała" ;-) spłonęła :-((((((
ex W 124 300 TE 4-matic '90
ex W 201 (190 D) '88
W 140 S350 '94 - Loszka


" Gwiazda Mercedesa szczęśliwa na wszystkie drogi"

tomi222@o2.pl


Na górę
Post: wt lip 22, 2014 11:35 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
sprawdź czy nie masz uszkodzonego przewodu tego co idzie do czujnika dwupinowego.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: śr lip 23, 2014 2:12 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
W 140 nie da się wybłyskać błędów diodą z pinów 1,8 i 16.
Pin 1 jest pusty.
Da się jednak wybłyskać z innych pinów taka sama metodą.
Na youtube jest film jak jakis angol w angolu to robi .
Łatwo znaleźć tamten film.
Ogólnie opis diagnostyki dla w140 na polskim necie jest słaby.
Dlatego chyba najprościej znaleźc mechanika z SD .
Na inne kombinacje chyba szkoda czasu.
Czujnik na górze obudowy termostatu podaje sygnał na wskaźnik.
Ten z boku na dwa piny podaje sygnał do sterownika silnika.
Po odpięciu silnik powinien zgasnąć.

Jest jeszcze jeden z płaska wtyczka , też na dwa przewody.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: śr lip 23, 2014 5:11 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 06, 2004 11:28 am
Posty: 139
Lokalizacja: Poznań
No więc dzisiaj przeprowadziłem eksperyment. Na rozgrzanym do normalnej temperatury silniku delikatnie wysunąłem (ale nie do końca) dwupinowa wtyczkę i zwarłem piny na czujniku. Nie było żadnej reakcji. Nastepnie wysunąłem wtyczkę całkowicie i zwarłem ją i natychmiast wentylatory ruszyły na maksa. Interpretuję to tak że jednak ten czujnik jest niesprawny. Może w weekend dam rade podmienić na inny to będę miał pewność.
Pozdro Tomasz

_________________
ex W 123 240D '83
"Srebrna strzała" ;-) spłonęła :-((((((
ex W 124 300 TE 4-matic '90
ex W 201 (190 D) '88
W 140 S350 '94 - Loszka


" Gwiazda Mercedesa szczęśliwa na wszystkie drogi"

tomi222@o2.pl


Na górę
Post: czw lip 24, 2014 8:53 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 06, 2004 11:28 am
Posty: 139
Lokalizacja: Poznań
Troche to jak relacja z niczego ale i tak napiszę.
Dzisiaj było chłodniej i wilgotno i o dziwo wszystko wróciło do normy. A jeszcze nic nie zacząłem wymieniać.
No ale wątpię żeby się samo naprawiło. To tylko beczka była samonaprawialna [zlosnikok] ale niestety już jej nie ma.

_________________
ex W 123 240D '83
"Srebrna strzała" ;-) spłonęła :-((((((
ex W 124 300 TE 4-matic '90
ex W 201 (190 D) '88
W 140 S350 '94 - Loszka


" Gwiazda Mercedesa szczęśliwa na wszystkie drogi"

tomi222@o2.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl