MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 16, 2025 8:15 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn wrz 01, 2014 4:49 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lis 13, 2009 7:34 pm
Posty: 108
Lokalizacja: Włodawa
Witam, mam mały problem z moim W210, otóż od jakiegoś czasu ciężko odpala (długo trzeba kręcić rozrusznikiem), najpierw po 2 dniach postoju, później po 1 a w ostatnich dniach nawet po 20 min, ale już drugi i kolejny rozruch po krótkim czasie bez problemu. Dzisiaj byłem na diagnostyce (na złość zapalił dobrze) diagnosta powiedział że nie ma błędów. Dodatkowo zdarzało się że podczas rozruchu coś zgrzytało/pstrykało tak plastikowo. Poza tym jeździ idealnie na benzynie i na gazie.

Jakieś pomysły?
Silnik to M111.942 z HFM, skrzynia manualna.

Edit: Przypomniałem sobie że ten diagnosta nie znał niemieckiego i coś tam pisało nie pamiętam w którym menu:
007 TEMPERATURFUHLER ANSAUGLUFT - to jest błąd?

_________________
1997 Mercedes-Benz W210 E200 + BRC Sequent 24


Na górę
Post: pn wrz 08, 2014 3:50 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
ja u zony C180 (tez M111) mialem pripal, taki ze nie chcial jarac na cieplym albo po dlugim postoju. Odpalony ponownie tez gadal od strzala. ZERO bledow, nikt nie kumal o so chodzi az wpadlem na to sam.

Winnym byl regulator cisnienia paliwa (lub tlumik pulsacji - dokladnie nie pamietam) - to takie 2 dinksy wcisniete w listwe wtryskowa benzyny. Dochodza do nich rurki z podcisnieniem i poprzez ich wewnetrzna nieszczelnosc to wlasnie podcisnienie wysysalo beznyne i zalewalo kolektor dolotowy co powodowalo zbyt bogata mieszanke i dluuuugie krecenie.

Podczas pracy silnika zdejmij rurki z podcisnieniem z tych 2 urzadzen - MA BYC SUCHO!!!, jak kapie stamtad paliwo to regulator do wymiany (lub tlumik pulsacji). Wygladaja identycznie lecz roznia sie numerem OE. Ten od strony chlodnicy to bodajze regulator, a ten od strony sciany grodziowej to tlumik pulsacji. sa tez wersje TYLKO z regulatorem bez tlumika. Sprawdz to koniecznie bo mechanicy tez rozkladali rece.

Ja przez pewien czas zrobilem by-pass czyli rurke z dolotu zaslepilem coby sterownik nie glupial, a ich rurki podcisnieniowe skierowalem cinkim wezykiem do buteleczki, do ktorej skapywala benzyna. Odpalal idealnie, trzeba bylo tylko pamietac o oproznieniu butelki [hihi]

Kupilem nowy regulator ok 150zl (niby BOSCH) ale juz na 2 dzien byl kibel - tez puszczal paliwo podcisnieniem.

Kupilem cala listwe wtryskowa w 2 tymi baczkami na pokladzie, zamienilem i wszystko wrocilo do normy.

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
Post: wt wrz 09, 2014 4:44 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lis 13, 2009 7:34 pm
Posty: 108
Lokalizacja: Włodawa
Dzięki za odpowiedź ale u siebie mam inny cyrk, mianowicie ten błąd z czujnikiem mnie naprowadził, otóż ktoś założył przepływomierz bez czujnika temperatury a jak wpisałem jego numer w google to coś tam znajduje VW TDI/Skoda/Mercedes ale W203 z OM611 i za nim w tej rurce kątowej w dolocie wywalił korek i zostawił dziurę (tam jest taki otwór do diagnostyki chyba), a jak zatkałem ten otwór to wogule nie chciał odpalić i tylko białym dymem walił.

Teraz muszę zacząć od tego żeby kupić prawidłową przepływkę i jeśli nadal będzię ciężko palił to zajmę się tym regulatorem ale jestem prawie pewny że to wina przepływki.

Potrzebuje numery pasujących przepływomierzy ale samych wkładów a bosch to jest taka podła firma że wszystko sprzedaje razem z obudową. Numer u boscha zaczyna się od F 00......... Chcę kupić używany bo szkoda mi prawie 400zł na nowego Pierburga i teraz też nie wiem co kupić bo dla tego Pierburga co pisze że jest zamiennikiem tego co u mnie powinien być to pisze że jest on też zamiennikiem przepływek od CDI numer 646 094 00 48 a te są najtańsze, ale co tam jest w środku i czy to na 100% pasuje - nie wiem.

Jeśli ktoś coś wie na temat zamienności przepływek to proszę o informację.

_________________
1997 Mercedes-Benz W210 E200 + BRC Sequent 24


Na górę
Post: śr wrz 10, 2014 9:59 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lip 23, 2005 7:43 pm
Posty: 852
Podaj VIN kolego to sprawdzę w EPC jaki numery ma być w oryginale i wtedy dobierzemy jakiś zamiennik.


Na górę
Post: śr wrz 10, 2014 5:50 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lis 13, 2009 7:34 pm
Posty: 108
Lokalizacja: Włodawa
VIN: WDB2100351A350138

Wymieniłem przepływomierz na Bosch F00C2G2025 (sam wkład) ze szrotu, zatkałem wcześniej wspomnianą dziurę w dolocie, odłączyłem akumulator na pół godziny żeby błędy skasować. Zacząłem jeździć na samej benzynie nie włączając LPG.

Jeździ wyraźnie lepiej tj. ma więcej mocy przy niższych obrotach lecz wolne obroty są niestabilne i trochę nim rzuca. Czy to jest jakiś objaw niesprawnej przepływki? Na diagnostykę (Star Diagnosis) pojadę może w przyszłym tygodniu.
Ponadto, nie śmierdzi benzyną z wydechu jak wcześniej i odpala ładnie no ale żeby to stwierdzić to muszę poczekać na wyższą temperaturę bo to się działo głownie w cieplejsze dni

Czy w tym silniku występuje jakaś adaptacja przepływomierza? Ile kilometrów trzeba przejechać na benzynie żeby to się ustawiło?

_________________
1997 Mercedes-Benz W210 E200 + BRC Sequent 24


Na górę
Post: śr wrz 10, 2014 6:47 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lip 23, 2005 7:43 pm
Posty: 852
Więc numery oryginału to A0000940948 zamienniki 0 280 217 114 BOSCH. Z tego co sprawdziłem numer wkładu który zastosowałeś jest ok, u nie wolne obroty po wymianie przepływomierza ustabilizowały się po kilku kilometrach.


Na górę
Post: pt wrz 12, 2014 11:14 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lis 13, 2009 7:34 pm
Posty: 108
Lokalizacja: Włodawa
Wymieniłem świece, na starych NGK iridium (Włoch takie wsadził) sadza + odstęp elektrod ok. 1.5mm, ja wkręciłem zwykłe NGK za 35zł/komplet. Odpala bardzo ładnie ale dopóki się nie rozgrzeje bliżej 80°C to wolne obroty falują tak 700 - 900 nie przygasa, po rozgrzaniu również ale minimalnie. Na obu paliwach identycznie a jeśli na którymś minimalnie lepiej to raczej na LPG. Zbiera się zdecydowanie lepiej niż wcześniej.

Teraz pozostało mi chyba pojechać na SD bo sam raczej nic innego nie wymyślę.
Czy SD wykaże sprawność lub nie przepływki? Niby pochodzi a "anglika" no ale nie wiadomo w jakim jest stanie.

Zakładając że jeździłem z przepływką bez czujnika temperatury od zeszłego roku a latem w tym roku ok 2 tys. km na zbyt bogatej mieszance, w ostatnim czasie odstęp elektrod świec wynosił 1.5mm, co mogło "oberwać" przy okazji?

Cewki mam 1 Beru a 2 MB Made in Slovakia, czy jeżeli któraś jest niesprawna to SD pokaże?

Edit: Zrobiłem eksperyment: podłączyłem tą starą przepływkę (tą niepasującą), jeszcze gorzej chodzi, później połączyłem ją jeszcze raz ale tak poza dolotem - chodzi równo, po odłączeniu również :O

_________________
1997 Mercedes-Benz W210 E200 + BRC Sequent 24


Na górę
Post: pt wrz 12, 2014 10:22 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lip 23, 2005 7:43 pm
Posty: 852
U mnie jeszcze było coś takiego ze po rozgrzaniu strasznie długo kręcił winny był regulator ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej. A co do falowania obrotów to mi się jednoznacznej przyczyny nie udało ustalić, zawsze lekko falują. Prawdopodobnie wiązka od przepustnicy do wymiany a najlepiej cała wiązka. niestety czas robi swoje.


Na górę
Post: pt wrz 12, 2014 10:32 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lis 13, 2009 7:34 pm
Posty: 108
Lokalizacja: Włodawa
Właśnie ten regulator ciśnienia paliwa to jest ciekawy temat, dzisiaj odłączyłem od niego ten wężyk od podciśnienia i rzeczywiście trochę z niego kapało benzyną. Zakładając że teraz na nowych świecach odpala może nie zawsze idealnie ale jednak znacznie lepiej.

Czy czysto teoretycznie może być tak: na wolnych obrotach tam sobie idzie minimalnia ilość paliwa podciśnieniem i w którymś momencie jest za bogato i nie jest w stanie tego zapalić a podczas jazdy taka ilość nie robi mu różnicy? Jutro przyjżę się jemu dokładniej.

_________________
1997 Mercedes-Benz W210 E200 + BRC Sequent 24


Na górę
Post: sob wrz 13, 2014 1:24 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Jak się leje paliwo w kolektor to ono paruje, szczególnie mocno na ciepłym silniku i go zalewa. Wtedy trzeba heblować aż złapie świeże powietrze w płuca i odpali. To analogiczne do problemów KE kiedy leje się z wtrysków czy z tłoczka rozdzielacza.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: sob wrz 13, 2014 11:33 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
czyli moje powoli na wierzchu [hihi]

Zrob sobie by-pass podcnisnienia. Zalep rurke z kolektora, a weze podcisnienia z regulatora(ow) skieruj do butelki na benzyne (polecam zrobic poasowna dziurke w korku butelki) i zobaczysz.

Daj glos co i jak bo sam ciekawy jestem

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
Post: ndz wrz 14, 2014 11:14 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lip 23, 2005 7:43 pm
Posty: 852
To jak koledze kapie z wężyka od regulatora to do wymiany na 100%. Ja wymieniłem 7 lat temu po kupnie auta i do tej pory nie ma problemów z paleniem :)


Na górę
Post: ndz wrz 14, 2014 12:41 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lis 13, 2009 7:34 pm
Posty: 108
Lokalizacja: Włodawa
Milosh, trafiłeś z tym regulatorem. Dziękuję Ci bardzo.

Test zrobiłem w taki sposób: odpaliłem go, bujało nim, zgasiłem, odłączyłem tą rurkę od podciśnienia przy samym regulatorze i ją zaślepiłem, ponownie odpaliłem, chodził równo.

Podejrzewam że ktoś nie wiedział o co chodzi i dlatego kombinował z przepływką, tak czy inaczej musiałem ten bałagan uporządkować bo przepływomierz nr. F00C 2G2 056 kompletnie nie pasuje do tego auta. Świece irydowe są wg różnych forów i znajomego mechanika "g.... warte". Po wymianie tych 2 rzeczy - nie poznaje tego auta, lekko "naciskam" a on jedzie!

Butelkami bawił się nie będę, aż tak bardzo nie faluje, a zwłaszcza jeśli dłużej popracuje na LPG. Sterownik podaje mniej gazu albo ten regulator inaczej pracuje - nie wiem.

Teraz tak, mam opcje: alledrogo nówka Bosch za ok. 170zł, szrot 50km odemnie: 100zł, na 3 wielkich szrotach na miejscu prędzej kupie coś do W220 S500 albo jakiegos egzotyka.... Przejże jeszcze używane na alledrogo, ale kolega mechanik mówił mi że lepiej żeby ta cześć zbyt długo nie leżała na sucho.

Najchętniej naprawiłbym ten co mam, co tam się rozszczelnia? W EPC widziałem tam na tym regulatorze 2 o-ringi 20mm i 5mm, mam ich numery MB OE i Bosch czy wymiana ich załatwi sprawę?

_________________
1997 Mercedes-Benz W210 E200 + BRC Sequent 24


Na górę
Post: ndz wrz 14, 2014 1:07 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lip 23, 2005 7:43 pm
Posty: 852
Nie naprawisz bo on puszcza w środku. Wymiana tych uszczelek nic nie da :( Najlepiej kup nowy, taki ze szrotu nie wiadomo czy będzie sprawny i ile pochodzi.


Na górę
Post: ndz wrz 14, 2014 8:24 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
Nie ma sprawy, ciesze sie, ze moglem pomoc. Sam pamietam jak sie nawqrwialem na mechanikow. Nikt nie kumal, chcieli juz podmieniac sterowniki silnika itp. Wzialem sprawe w swoje rece i na logike sam doszedlem do tego. Przynajmniej nie zajelo Ci to kilku miesiecy [hihi]

By-pass z butelka byl w celach testowych i na potwierdzenie (u mnie) mojej tezy.

Kupilem ten niby BOSCH i juz na drugi dzien tez ciekl wiec radze ostroznosc. Podszykuj sobie grunt pod nogi w kwestii ew. zwrotu.

Kupilem listwe wtryskowa z tym regulatore i tlumikiem pulsacji. Po wymianie wszystko wrocilo do normy.

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl