MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
M104 2,8 i 5 biegowy automat z grymasami... https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=65076 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | kaczmar52 [ wt paź 14, 2014 6:19 pm ] |
Tytuł: | M104 2,8 i 5 biegowy automat z grymasami... |
Witam wszystkich ![]() Nie będę ukrywał, że to dzieje się już dosyć długo... skrzynia została kupiona od jednego z forumowiczów handlującego częściami na jednym z for jako "w stanie bdb". Zapewniał mnie, że skrzynia w angliku chodziła bardzo dobrze, u mnie jednak od samego początku jest kilka "ale". Olej wymieniłem przy wymianie skrzyni, po jakimś czasie jeden skrzyniarz regulował mi jakieś podciśnienia. Stwierdził,że ustawi tak żeby przy zmianie było delikatne szarpnięcie przy zmianie niż jakby miały przeciągać 1. na zimnym silniku (szczególnie widoczne przy niskich temperaturach) skrzynia ślizga się (przeciąga?) z 2 na 3. Po rozgrzaniu auta problem jakby znika 2. bieg wsteczny czasami długo myśli, tzn od momentu wbicia albo trzeba odczekać kilka sekund, albo wybić i z powrotem wbić bieg. Można też przy tym czekaniu dodać gazu i auto ruszy ale z takim rozpędem, że wolę tego nie praktykować bo w końcu w coś przywalę generalnie jak auto się rozgrzeje to jeździ się całkiem przyjemne i ani te zmiany biegów "na twardo" nie są mocno odczuwalne ani te przeciągania jednak na zimnym no i ten wsteczny to sprawy, które mnie mocno irytują. Dałem za skrzynie 1500zł i żałuje, ze nie wyremontowałem mojej za 2500. Miałem kiedyś coupe z 4 biegową skrzynia więc wiem jak pięknie mogą zmieniać się biegi w 124... Aha, po wciśnięciu kick downu muszę czekać na reakcję czasem nawet 3sekundy... pomocy ![]() Oczywiście jak pojechałem do Automatik serwis w Gdyni to auto było rozgrzane i zaczęło tak chodzić, że mechanik się niczego nie dopatrzył. Poza tym przy wymianie skrzyni właśnie oni nie zrobili mi modulacji skrzyni i trochę się do nich zniechęciłem Proszę o porady co to może być i co z tym mozna zrobić, tak zeby nie dać sie od razu naciagnąć na "kapitalny" remont skrzyni olej w normie, wezyk z podciśnieniem w porządku |
Autor: | kaczmar52 [ wt paź 14, 2014 6:21 pm ] |
Tytuł: | Re: M104 2,8 i 5 biegowy automat z grymasami... |
Jeszcze jedno nie wiem czy to moja podświadomość ale mam wrażenie, ze na gazie bardziej miękko (lepiej)przerzuca biegi. instalację mam dobrą jakościowo, zero problemów przez 3 lata, wiązka elektryczna wymieniona |
Autor: | THC [ wt paź 14, 2014 8:51 pm ] |
Tytuł: | Re: M104 2,8 i 5 biegowy automat z grymasami... |
Kupno skrzyni 722.5 używanej to spora odwaga, zwłaszcza za 1500, skoro z gwarancją pisemną wołają 2500zł . Remont taki jak ma być to raczej bliżej 3-3,5 tys. Teraz już za późno ale jak tak dla mnie najlepsze chyba rozwiązanie to zmiana na "pancerną" 722.3 . Zmiana dyfra na odpowiedni i przełknięcie spadku poziomu fajności o jeden bieg. I to wszystko za 1200-1600 max. Bez zmiany dyfra mamy lepsze przyspieszenie ale wyższe obroty w trasie i większe spalanie. Sam taka przeróbkę zastałem u siebie z takim samym silnikiem w innej karoserii. Te objawy na nowy oleju to juz nic ciekawego i nie naprwi się ani samo , ani tanio. Skrzynia 722.5 jest słaba jak na jakość mercedesów i pada nawet po remoncie znów i znów . Zmieniaj na czwórkę pozbędziesz sie problemów. Ciepła , a zimna zawsze inaczej chodzi, jak jest ciepła powinna pracowac kulturalniej. Jak różni sie sposób zmiany biegów pomiedzy benzyna i gaz to na którymś na tym co szarpie ma mniejsza moc. |
Autor: | bary123ce [ śr paź 15, 2014 12:11 pm ] |
Tytuł: | Re: M104 2,8 i 5 biegowy automat z grymasami... |
5tka nie jest słaba, bo słaby jest dołożony piąty bieg. U kaczmara skrzynia którą zakupił jest ewidentnie do remontu. Albo reklamuj albo remontuj bo i tak padnie, a wtedy będzie tylko drożej. |
Autor: | kaczmar52 [ śr paź 15, 2014 7:40 pm ] |
Tytuł: | Re: M104 2,8 i 5 biegowy automat z grymasami... |
Nie ma opcji zmiany skrzyni. tak jest w oryginale i tak ma być. Wolałbym żeby była czwórka,ale skoro jest piątka to ma być piątka. Auto ma zyskiwać na wartości a nie tracić ![]() Reklamować już nie ma co. Szczerze to ani nie mam kasy, ani ochoty ani komu oddać tej skrzyni... Nieraz żałuje, że w ogóle zacząłem jeździć automatami... to mój czwarty i ni cholery nie przesiądę się na manuala... szkoda tylko,że te auta im młodszy rocznik tym gorsze i bardziej rdzewiejące. Po moich wszystkich doświadczeniach z mercami teraz brałbym kombi 2,2 z 4 biegowym automatem, a nie uszczelka pod głowicą 2400, skrzynia 2500...czasami człowiek ma juz dosyć. Sam na siebie jestem zły,ze się uzależniłem od Merca, a przy okazji narzeczoną, która o sprzedaży nie chce słyszeć... |
Autor: | THC [ śr paź 15, 2014 7:56 pm ] |
Tytuł: | Re: M104 2,8 i 5 biegowy automat z grymasami... |
Wymiana uszczelki kosztowała mnie 1652zł w takim samym silniku. Uszczelka pod pokrywę, głowice i kolektory.victor reinz co mi się wydało cena z sufitu . Płyn i olej plus filtr.olej trzeba i tak kupic 10l i płyn tez i to tez dobre prestone i elf 10w. Jeszcze termostat , ktory to narobił tego burdelu latem. Robota 800 zł reszta części. To chyba ktoś Cię naciągnął na uszczelke , a potem na skrzynie która jest zepsuta i bez 3500zł nie podziała. Ale skoro sentymenty i parcie na oryginał w stosunkowo świeżym 124 jest priorytetem to kołuj 3500zł. ja ten silnik mam w 140 , na widok którego mechanicy snuja plany że po robocie wyjada na barbados . |
Autor: | kaczmar52 [ śr paź 15, 2014 8:20 pm ] |
Tytuł: | Re: M104 2,8 i 5 biegowy automat z grymasami... |
Wymiany uszczelki pod głowicą w Gdyni nie chciał się nawet nikt podjąć. Planowanie głowicy(gniazda zaworowe, panewki itd itp) to koszt 1100zł. A co do skrzyni to chyba wyolbrzymiasz, skoro znajomy zrobił remont w automatik serwis za 2500zł 2 letnią gwarancją. Kupiłem ja od "pewnego" forumowicza, od którego nie jeden z Was kupił klamoty z anglików. Chyba komuś trzeba ufać w tym kraju nie? A Ty przeczysz sam sobie. Bo najpierw twierdzisz,ze 1500zł za skrzynie 5 to dużo, a później stwierdzasz,ze remont mojej skrzyni wyniesie 3500zł. W takim wypadku 2000zł różnicy mnie robi THC pisze: Ale skoro sentymenty i parcie na oryginał w stosunkowo świeżym 124 jest priorytetem to kołuj 3500zł. Właśnie tak rodzą się kombinowane szczepany. Zmienie skrzynie, moze silnik wstawię sobie od razu 1,8 od c klasy i też będzie dobrze... |
Autor: | THC [ śr paź 15, 2014 8:57 pm ] |
Tytuł: | Re: M104 2,8 i 5 biegowy automat z grymasami... |
ok to juz nie wnikam w skrzynie po taniości i cała Twoją filozofie , skoro 124 z końca produkcji to klasyk wart każdej utopionej kasy . sa chyba dwa podejścia użytkować i mieć ale szkoda czasu na tłumaczenia. napisałem,że 1500zł to odwaga bo remont kosztuje 3500zł a uzywka z gwarancją na piśmie pewnnie nic nie wartą to 2200zł i wyżej. ale ok Twój mercedes klasyczny Twoja sprawa. jak widze po cenie tej roboty w głowicy 24 zaworowej to mieszkanie w 3city jest prestiżowe, bo na prowincji za to samo 400zł. rozumiem,że jestes zły bo umoczyłeś ale może idź na piwo albo 8 zamiast tu sie uzewnętrzniać bez sensu. czytaj ze zrozumieniem. |
Autor: | bary123ce [ śr paź 15, 2014 10:10 pm ] |
Tytuł: | Re: M104 2,8 i 5 biegowy automat z grymasami... |
od kogo kupiłeś skrzynię? |
Autor: | kaczmar52 [ czw paź 16, 2014 10:07 pm ] |
Tytuł: | Re: M104 2,8 i 5 biegowy automat z grymasami... |
THC pisze: rozumiem,że jestes zły bo umoczyłeś A może Tobie ktoś odwalił lipę na chwilę? ![]() ![]() A widzisz, u was na prowincji remont skrzyni 3500, a u nas 2500 ![]() A tak na poważnie: nie pomogłeś mi w ogóle co do mojego problemu opisanego w tytule. Tylko mi tu stwierdzasz za co to ja nie przepłaciłem, a za co jeszcze przepłacę. To ile dałem za skrzynię, uszczelkę czy remont skrzyni to moja indywidualna sprawa. tak jak napisałem, ja Ci w portfel nie zaglądam, a liczenie moich wydatków zostaw mojej żonie. Nie potrafisz mi pomóc, wskazać przyczyn to dziękuje za rozmowę |
Autor: | kaczmar52 [ czw paź 16, 2014 10:08 pm ] |
Tytuł: | Re: M104 2,8 i 5 biegowy automat z grymasami... |
bary123ce pisze: od kogo kupiłeś skrzynię? Chyba ksywa "cygan" ale nie pamiętam czy z tego forum czy 124 coupe |
Autor: | THC [ pt paź 17, 2014 6:02 pm ] |
Tytuł: | Re: M104 2,8 i 5 biegowy automat z grymasami... |
Ale że co nie przyjmujesz do wiadomości że typ ci ożenił szmelc? Ok nie moja sprawa . Ale nie bardzo rozumiem jakiej pomocy oczekujesz jak prawda jest nie po twojej mysli hehe Skrzynia ewidentnie zepsuta i będzie umierała dalej aż padnie całkiem. Co ty jakiej pomocy oczekujesz? Nie działa i nie zadziała choć byś namnożył setki postów na ten temat. Wymiana na czwórkę razem z dyfrem , a jeśli nie naprawa tej skrzyni co juz ją masz. Nic więcej nie wymodzisz nawet jak się rozpłaczesz i obrazisz na cały świat. więc myślę że ci pomogłem i to bardzo , a nawet bardzo bardzo , a jak ci ta smutna rzeczywistość nie pasuje to poza skrzynią problem jest jeszcze w głowie. handlarz cygan operuje na forum coupe i ma dobra opinię . od liczenia czyjeś kasy jestem daleki , i szczerze mnie to nie obchodzi . ale zdecyduj się czy masz jeszcze narzeczoną czy może już żonę ? bo rozmijasz się co post z tym szczegółem. to może ta skrzynia działa a tobie się tez wydaje jak z tym czy ten ślub juz masz za sobą czy jeszcze przed. |
Autor: | Perzu126 [ pt gru 12, 2014 9:05 pm ] |
Tytuł: | Re: M104 2,8 i 5 biegowy automat z grymasami... |
Tez miałem perypetie ze skrzynia automatyczną 722,4. Szarpała, było za duzo oleju. Po upuszczeniu oleju, okazało sie że jest czarny i śmierdzi spalenizną. No to wymieniamy. Po wymianie zaczął znikac wsteczny, tak jak u Ciebie. Z biegiem czasu przestał w ogóle cofąc. Po zwiedzaniu róźnych specjalistów, zdrążyłem temat na forach MB. Przysłowie mówi: ryba psuje się od głowy. A automat Mercedesa od wstecznego. Winne są spalone tarczki jednego z koszy. Albo remont, albo wymiana na inną używaną. Co do przeciagania na niższych biegach to jechałem nowiutkim GLK i w nim na zimno skrzynia również delikatnie przeciągała z 2na 3. Nic strasznego, ale kto zna automaty Mercedesa ten wyczuje sprawę. |
Autor: | MMM [ ndz gru 14, 2014 3:54 pm ] |
Tytuł: | Re: M104 2,8 i 5 biegowy automat z grymasami... |
Zacznijmy od tego, że wszystkie skrzynie 722.4 i 722.5 przeciągają na zimnym. Szczególnie jest to odczuwalne właśnie pomiędzy 2 a 3-cim biegiem, szczególnie w mroźne dni. Fabryka sobie to tak zrobiła i tyle. Jednym z powodów jest szybsze rozgrzanie katalizatora do temperatury optymalnej pracy. Skrzynie 722.5 nie są wcale słabsze od 722.4, różnią dołożonym elektrycznie 5-tym biegiem, który jak wspomniał już ktoś wcześniej jest słaby. "Remont" skrzyni w której ślizga się wsteczny i łapie dopiero po kilku sekundach lub wogóle nie łapie nie powinien przekroczyć w +/-1300zł. Co innego, jeśli chcemy zrobić remont kapitalny lub wyjdzie jeszcze kilka niespodzianek po rozebraniu skrzyni. Max koszt przy 722.4 to około 2500zł, przy 722.5 3200zł. Reszta to naciągactwo mechaników. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |