MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 16, 2025 3:52 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt paź 24, 2014 1:20 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 8:57 pm
Posty: 1205
Cześć, podczas zapalania strzela aż zatrzymuje silnik i czasem strzeli w kolektor ssący. Jak zapali to chodzi równo. Bardzo proszę o podpowiedzi i dziękuję M


Na górę
Post: pt paź 24, 2014 2:16 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Od kiedy tak się dzieje? Padło z dnia na dzień, czy jest to konsekwencja wcześniejszej "naprawy"?

Moje typy:
- przestawiony rozrząd (lub wariator faz rozrządu? jeśli M119 go posiada...)
- przestawiony zapłon

Z tym że w przypadku M119 raczej trudno jest manipulować zapłonem, prawda?

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: pt paź 24, 2014 5:46 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
voytas pisze:
Moje typy:
- przestawiony rozrząd (lub wariator faz rozrządu? jeśli M119 go posiada...)
- przestawiony zapłon

Z tym że w przypadku M119 raczej trudno jest manipulować zapłonem, prawda?


Moje typy:
-co dwa Wojtek to nie jeden .
-który to M119?


Z tym, że w przypadku M119 najszybciej i najlepiej od razu podpinać sd.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pt paź 24, 2014 9:12 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 8:57 pm
Posty: 1205
To jest M119 z dwoma rozdzielaczami (kopułkami ) zapłonu. Da się go zdiagnozować komputerem


Na górę
Post: sob paź 25, 2014 11:44 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Jakim komputerem?

To jest silnik w sl z ke?

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: sob paź 25, 2014 2:17 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 8:57 pm
Posty: 1205
Dla mnie to nowość, silnik taki sam jak 500 sl rok 1993, dzisiaj zapalił bardzo ładnie na zimnym jak się zagrzał do 80 stopni to znowu to samo. Kręci długo ale zapalił kilka razy delikatnie strzelił podczas zapalania. Jak zapalił to co jakiś czas wypadają zapłony słychać to w wydechu. Jedzie normalnie . Myślę ze jakiś czujnik padł ale nie wiem gdzie i czego szukać .


Na górę
Post: sob paź 25, 2014 3:54 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Raczej musisz zacząc standardowo.
Kable kopułki i cały układ zapłonowy do sprawdzenia

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: sob paź 25, 2014 7:12 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 1817
Slusznie prawi thc ,pewnie kopulka choc wiadomo na odleglosc mozna wróżyć.

_________________
V


Na górę
Post: sob paź 25, 2014 8:13 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Jak strzela i cofa motor, to raczej jest problem przebicia w układzie zaplonowym. iskra pojawia sie w zlym momencie suwu cylindra i zapala opary. Jesli zapali i chodzi normalnie, to na pewno nie ma problemu z rozrządem. Gdybys w tym silniku miał przestawiony rozrząd, to juz byś pogiął zawory. Grzebałeś coś wcześniej przy tym silniku? Jeśli nie, to zacznij od drogich niestety kopułek, kabli, palców i cewek. Potem pomysl o łańcuchu i oringach na olejarkach pod pokrywą zaworów. Reszta jest pancerna.... No i olej lej dobry - syntetyczny.

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: sob paź 25, 2014 10:44 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
jakub_gozdzik pisze:
Gdybys w tym silniku miał przestawiony rozrząd, to juz byś pogiął zawory.

A czy wyciągnięty łańcuch nie zagwarantuje podobnych wrażeń?
Zakładam że jak ktoś ma kilka starszych MB (widać w podpisie) to kontrolę przewodów i rozdzielaczy powinien mieć już dawno za sobą...
Napisałem żeby sprawdzić rozrząd bo było już kilka tematów o wyciągającym się łańcuchu w tym silniku...

Zbyt uboga/bogata mieszanka w trakcie kręcenia rozrusznikiem także może dawać dziwne efekty jak właśnie zbyt wczesny/późny zapłon mieszanki (przy uchylonych zaworach)...

Jakoś trudno mi sobie wyobrazić że uszkodzone przewody czy kopułki po uruchomieniu silnika się same naprawiają :)
Mógłbym sobie za to wyobrazić że po uruchomienu silnika rośnie ciśnienie oleju i uszkodzony napinacz łańcucha zaczyna działać prawidłowo (o ile napinacz w M119 jest podobny do tego z M110).

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: ndz paź 26, 2014 8:27 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 8:57 pm
Posty: 1205
Tak też myslę silnik pracuje idealnie cicho po jakiś paru minutach coś sie delikatnie odezwie ale nie jestem pewien czy to nie rolka napinacza. Podczas jazdy jest ok. Co do kabli kopułek itd to koledzy myślę że: z strzelaniem nic to nie ma wspulnego, to Motronik czyli komputer steruje czasami wtrysku oraz zapłonem, jedyne co wskazuje na tego rodzaju objawy to łańcuch. Nie jestem pewien czy są inne elemęty tego zestawu które wpływają na to Np czujnik położenia wału lub czujnik temperatury mówiący o tym ile paliwa wtrysnąć i kiedy (zimny ciepły). Pozdrawiam i czekam na sugestie (nowszy silnik nie ma kopułek rozdzielaczy zapłonu a cewki na każdy cylinder tak ktoś mnie uświadamiał )


Na górę
Post: ndz paź 26, 2014 11:03 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz maja 11, 2014 8:43 pm
Posty: 16
Lokalizacja: Ruda Śląska
jakub_gozdzik pisze:
A czy wyciągnięty łańcuch nie zagwarantuje podobnych wrażeń?


Nie zagwarantuje, gdybyś miał tak wyciągnięty łańcuch to już byś zaworów szukał w cylindrach.
W M119 ostatnim dzwonkiem do wymiany rozrządu jest stukanie, ale wtedy łańcuch jest już bardzo wyciągnięty.
U siebie wymieniałem łańcuch jak jego wyciągnięcie wynosiło 10stopni a chodził idealnie.
Znam przypadki wyciągnięcia o 30 stopni i samochód dalej chodzi normalnie, jedynym możliwym objawem jest delikatne falowanie obrotów ( ale to już stan przed zawałowy ).

W tym przypadku szukałbym problemu w układzie zapłonowym lub jego sterowaniu, jak wiązka wygląda ??

_________________
www.fidelis-car.pl


Na górę
Post: ndz paź 26, 2014 12:53 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
voytas pisze:
jakub_gozdzik pisze:

Jakoś trudno mi sobie wyobrazić że uszkodzone przewody czy kopułki po uruchomieniu silnika się same naprawiają :)
Mógłbym sobie za to wyobrazić że po uruchomienu silnika rośnie ciśnienie oleju i uszkodzony napinacz łańcucha zaczyna działać prawidłowo (o ile napinacz w M119 jest podobny do tego z M110).



W tych silnikach 119 104 czy 111 jest zupełnie inna filozofia i nie maja nic z objawów 110 czy 102 103.Nawet sam napinacz dla wielu mechaników jest trudny do złożenia.
Miałem tak w 119 , że wyskakiwały zapłony .
Okazało sie że w gniazdach świec jest woda .
Po wysuszeniu wrócił do normy, komputer SD nie pokazał nic ciekawego.
W silniku 104 idealnie równa praca czasem problem z odpaleniem i gaśnięcie przy zatrzymaniu , a nawet przerwana zupełnie praca podczas jazdy.
Na SD wyszło, że do wymiany jest czujnik temperatury podający sygnał do sterownika silnika.
Po wymianie lipa nie da się jechać , a nawet ruszyć.
Cały czas samoczynnie zamyka sie przepustnica.
Pękła fajka drugiej świecy po odpięciu kabla , wszystko wróciło do normy.
I dopiero pojawiły się objawy braku zapłonu na jednym cylindrze. Wcześniej mogło być wszystko chyba poza brakiem zapłonu.

Oba silniki już z cewkami, choć w 104 jest jeszcze zestaw trzech kabli , w 119 już nie ma tego.

Taki silnik minimalnie serwisowany nie katowany nie ma takich awarii w stylu rozrząd czy padniete komputery sterowniki.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: ndz paź 26, 2014 2:01 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 8:57 pm
Posty: 1205
No to juz sam nie wiem wydaje się na prostą sprawę a tu nadal nie wiadomo, ale zimny pali ładnie pracuje ładnie czasem jak słuchamy wydechu usłyszymy wypadnięcie zapłonu.


Na górę
Post: wt paź 28, 2014 9:36 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Oscyloskop do pierwotnego cewki i będzie widać co jest z zapłonem. Na tym oscylogramie można wyczytać dość sporo.
Zimny ma bogatą mieszankę a przez to łatwy zapłon nawet słabsza iskrą. Ciepły może mieć za ubogo albo za słabą iskrę i wypadają zapłony.

Mnie się bardzo podoba M120 z dwoma rozdzielaczami z początku produkcji :-)

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl