MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

luz w przekładni kierowniczej w MB W126
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=6548
Strona 1 z 1

Autor:  tomas [ pt cze 04, 2004 3:04 pm ]
Tytuł:  luz w przekładni kierowniczej w MB W126

Od jakiegoś czasu mam dość pokaźny luz w kierownicy (wszystkie końcówki są ok, to samo tyczy się swożni). Po poszukiwaniach okazało się że jest to luz na przekładni. Mechanik stwierdził że kwalifikuje się ona do wymiany. Czy można ten luz jakoś skasować?
P.S. Po zapaleniu silnika, luz ten nieznacznie maleje (wspomaganie działa bez zarzutu)

Autor:  wolf [ pt cze 04, 2004 3:29 pm ]
Tytuł:  Re: luz w przekładni kierowniczej w MB W126

tomas pisze:
Od jakiegoś czasu mam dość pokaźny luz w kierownicy (wszystkie końcówki są ok, to samo tyczy się swożni). Po poszukiwaniach okazało się że jest to luz na przekładni. Mechanik stwierdził że kwalifikuje się ona do wymiany. Czy można ten luz jakoś skasować?
P.S. Po zapaleniu silnika, luz ten nieznacznie maleje (wspomaganie działa bez zarzutu)


teoretcznie tak, ale imo nowa przekladnia i tak cie nie ominie.

w w201 i w124 (innych przekladniach MB pewnie tez) bierzesz klucz 19 i imbus bodajze 6. na gorze przekladni jest sruba na wlasnie taki imbus zakontrowana nakretka. przytrzymujac srube luzujesz nakredke i odkrecasz imbusem o 1/4 (gora 1/2) obrotu. dokrecasz kontre i jedziesz na probe.

Autor:  laudan [ pt cze 04, 2004 3:33 pm ]
Tytuł:  Re: luz w przekładni kierowniczej w MB W126

wolf pisze:
na gorze przekladni jest sruba na wlasnie taki imbus zakontrowana nakretka. przytrzymujac srube luzujesz nakredke i odkrecasz imbusem o 1/4 (gora 1/2) obrotu. dokrecasz kontre i jedziesz na probe.


Tak dzialajac rozwalisz do konca przekladnie. Skasujesz luz na kulkach w przekladni, ktory powinienen zachowac odpowiednia wartosc.

Autor:  wolf [ pt cze 04, 2004 3:47 pm ]
Tytuł:  Re: luz w przekładni kierowniczej w MB W126

laudan pisze:
wolf pisze:
na gorze przekladni jest sruba na wlasnie taki imbus zakontrowana nakretka. przytrzymujac srube luzujesz nakredke i odkrecasz imbusem o 1/4 (gora 1/2) obrotu. dokrecasz kontre i jedziesz na probe.


Tak dzialajac rozwalisz do konca przekladnie. Skasujesz luz na kulkach w przekladni, ktory powinienen zachowac odpowiednia wartosc.


imo dobicie przekladni jest w tym wypadku wielce prawdopodobne (patrz pierwszy akapit mjego poprzedniego posta). tyle tylko, ze czlowiek nie ma nic do stracenia - i tak bedzie musial wymienic na lepsza.

jeszcze jedno: jego luz na kulkach i pomiedzy nakretka a walkiem glownym juz dawno nie ma odpowiedniej wartosci.

Autor:  laudan [ pt cze 04, 2004 4:01 pm ]
Tytuł:  Re: luz w przekładni kierowniczej w MB W126

wolf pisze:
jeszcze jedno: jego luz na kulkach i pomiedzy nakretka a walkiem glownym juz dawno nie ma odpowiedniej wartosci.


tak, ale lepiej wymienic niz ma sie przekladnia w czasie jazdy rozsypac.

Autor:  wolf [ pt cze 04, 2004 4:11 pm ]
Tytuł:  Re: luz w przekładni kierowniczej w MB W126

laudan pisze:
wolf pisze:
jeszcze jedno: jego luz na kulkach i pomiedzy nakretka a walkiem glownym juz dawno nie ma odpowiedniej wartosci.


tak, ale lepiej wymienic niz ma sie przekladnia w czasie jazdy rozsypac.


zgadza sie. ale moze sprobowac, jesli nie przesadzi to nic mu sie nie powinno stac. tak czy inaczej bedzie musial kupic zdrowa.

Autor:  Merc W107 [ pn cze 07, 2004 12:10 am ]
Tytuł:  Re: luz w przekładni kierowniczej w MB W126

wolf pisze:
laudan pisze:
wolf pisze:
jeszcze jedno: jego luz na kulkach i pomiedzy nakretka a walkiem glownym juz dawno nie ma odpowiedniej wartosci.


tak, ale lepiej wymienic niz ma sie przekladnia w czasie jazdy rozsypac.


zgadza sie. ale moze sprobowac, jesli nie przesadzi to nic mu sie nie powinno stac. tak czy inaczej bedzie musial kupic zdrowa.


NOWEJ W SALONIE NIE KUPI BO KOSZTUJE ZA DUŻO , A JAK SPRAWDZI CZY UŻYWANA JEST DOBRA I NAWET JEŚLI PRZEJEDZIE SIĘ AUTEM ZANIM JĄ WYMONTUJĄ TO SKĄD BĘDZIE WIEDZIAŁ , ŻE JUŻ LUZ NIE BYŁ KASOWANY [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]
SERWISOWE KSIĄŻKI MERCEDESA PODAJĄ IŻ LUZ NA PRZEKŁADNI NALEŻY KONTROLOWAĆ (KASOWAĆ) CO 40TYS.KM (NA DOBRYCH DROGACH) .

Autor:  laudan [ pn cze 07, 2004 7:43 am ]
Tytuł:  Re: luz w przekładni kierowniczej w MB W126

Merc W107 pisze:
TO SKĄD BĘDZIE WIEDZIAŁ , ŻE JUŻ LUZ NIE BYŁ KASOWANY


po co od razu krzyczec :evil:

Czy na przekladni luz byl regulowany widac po tym jak wkrecona/wykrecona jest sruba do regulacji :lol:

Autor:  tomas [ pn cze 07, 2004 8:04 am ]
Tytuł:  przekładnia itp.

Cześć, dzięki za porady, moje przypuszczenia się potwierdziły, muszę szukać nowej (innej) przekładni, jestem tylko ciekaw ile coś takiego może kosztować??Może ktoś wie?

Autor:  klucha116 [ pn cze 07, 2004 11:24 am ]
Tytuł:  Re: przekładnia itp.

tomas pisze:
Cześć, dzięki za porady, moje przypuszczenia się potwierdziły, muszę szukać nowej (innej) przekładni, jestem tylko ciekaw ile coś takiego może kosztować??Może ktoś wie?

Do 116 w ASO ok 7000PLN :(

Autor:  Merc W107 [ pn cze 07, 2004 12:08 pm ]
Tytuł:  Re: luz w przekładni kierowniczej w MB W126

laudan pisze:
Merc W107 pisze:
TO SKĄD BĘDZIE WIEDZIAŁ , ŻE JUŻ LUZ NIE BYŁ KASOWANY


po co od razu krzyczec :evil:

Czy na przekladni luz byl regulowany widac po tym jak wkrecona/wykrecona jest sruba do regulacji :lol:


Jeśli widać to , to ja poproszę o podpowiedż jak to wygląda , bo ja z wieloletniej praktyki wiem , że nie widać , chyba że się ktoś młotkiem i przecinakiem się dobierał..... :evil:

Autor:  laudan [ pn cze 07, 2004 5:52 pm ]
Tytuł:  Re: luz w przekładni kierowniczej w MB W126

Merc W107 pisze:
Jeśli widać to , to ja poproszę o podpowiedż jak to wygląda


Na gornej powierzni przekladni jest sruba regulacyjna, zabezpieczona kontra. W nowych przekladniach jest mocno wkrecona (wystaje 2-3 zwoje ponad nakretne kontrujaca), jesli wystaje wiecej tym mniejszy zakres regulacji. Jak wystaje okolo 1,5cm ponad kontre to nie ma juz czym regulowac.

Autor:  Merc W107 [ pn cze 07, 2004 11:13 pm ]
Tytuł:  Re: luz w przekładni kierowniczej w MB W126

laudan pisze:
Merc W107 pisze:
Jeśli widać to , to ja poproszę o podpowiedż jak to wygląda


Na gornej powierzni przekladni jest sruba regulacyjna, zabezpieczona kontra. W nowych przekladniach jest mocno wkrecona (wystaje 2-3 zwoje ponad nakretne kontrujaca), jesli wystaje wiecej tym mniejszy zakres regulacji. Jak wystaje okolo 1,5cm ponad kontre to nie ma juz czym regulowac.



To jednak można regulować , a nie od razu wymieniać ;)

Autor:  laudan [ pn cze 07, 2004 11:54 pm ]
Tytuł:  Re: luz w przekładni kierowniczej w MB W126

Merc W107 pisze:
To jednak można regulować , a nie od razu wymieniać ;)


przeciez o tym pisalismy ;) BTW. mozn jesli zostalo cos jesli do regulacji.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/