MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 15, 2025 10:27 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Asd
Post: pt paź 10, 2014 9:58 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 1817
Witam
Potrzebuje szybkiej pomocy, zapalila sie kontrolka ASD , auto jakby nie mialo ssania na zimnym.
Dodam ze w ciagu dnia auto jezdzilo bez problemu i bez zadnych błędów.
Pojawil się problem z kontrolka ASD po 8h postoju.
Ktoś coś doradzi albo miał podobny przypadek?
300ce/m103

_________________
V


Na górę
 Tytuł: Re: Asd
Post: pt paź 10, 2014 10:38 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob paź 02, 2010 8:51 pm
Posty: 372
Numer GG: 8740062
Lokalizacja: mazowieckie
Zacznij od srebrnego przekaźnika za akumulatorem.

_________________
S124 250D 12/91 manual, malachite metallic
W124 300E 08/89 automat, nautical blue metallic

Mercedes się nie psuje, Mercedes się zużywa!


Na górę
 Tytuł: Re: Asd
Post: pt paź 10, 2014 10:48 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 1817
Już go przelutowywałem, auto odpala i pracuje i do tego jezdzi :)
Podobno jak srebrny padnie to auta raczej nie odpalę...

_________________
V


Na górę
 Tytuł: Re: Asd
Post: czw lis 27, 2014 10:09 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sty 11, 2005 3:21 pm
Posty: 245
Lokalizacja: Tychy
Witaj
Zacznij od sczytania błędów. Jak dla mnie ASD to blokada tylnego mostu i nie ma to wpływu na prace silnika.

Tu masz opisówkę

Przyrządy potrzebne:
1.Kabelek z dwoma wtyczkami (może być z multimetru)
- lub wersja komfort przyrządu: kabelek (ok. 1,5-2m) z jedną wtyczką na końcu w ilości 2 szt.
2.kartka papieru i przyrząd piszący (może być ołówek)

Czynności :
1.Po otwarciu maski lokalizujemy w okolicy akumulatora gniazdko uwidocznione na obrazku służące do komunikacji z nielicznymi komputerami pojazdu
2.Sprawdzamy czy w interesujących nas otworach 1 oraz 5 egzystują blaszki kontaktowe wywołujące przepływ prądu po włożeniu druta. Jeżeli w otworze nie świeci nic podejrzanego na kształt tulejki kontaktowej to znaczy że ktoś już kopał w instalacji i gdzieś wygubił kabelek którego nie miał gdzie wetknąć i kasowanie nie ma sensu.


Kabelek 1 jest połączony z masą, kabelek 5 jest połączony z wejściem diagnostycznym sterownika ASD. Kasowanie polega na odpowiednim manipulowaniu wetkniętym kabelkiem-zworą i obserwacji migania prostokątnej kontrolki z napisem ASD w zestawie licznika. Ponieważ kabelek krótki zmusza diagnostę do dosyć gwałtownego przemieszczania się do kabiny i z powrotem pod maskę polecam przyrząd w wersji komfort który umożliwia manipulowanie i obserwowanie kontrolki jednocześnie.

3.Wtykamy wtyczkę pierwszego druta do gniazda 1, drugi drut z analogiczną wtyczką do gniazda 5
4.Kabelki wpuszczamy do kabiny, zasiadamy za kierownicą i uruchamiamy silnik pojazdu (kartkę i ołówek mamy pod ręką)
5.Rozpoczynamy operację od przesłuchania sterownika (czyli odczytania kodów błędów) Zwieramy kabelki ze sobą na ok. 2-3 sekundy i następnie rozwieramy. W momencie rozwarcia kabelków prostokątna lampka która świeciła do tej pory zgaśnie i po ok. 2 sekundach zacznie migać. Liczymy mignięcia krótkie (to kod błędu - nadawany jest z przerwami ok. 1 sek.) po zakończeniu lampka zgaśnie znowu na dwie sekundy, i zaświeci na stałe. Mamy pierwszy kod, zapisujemy go na karteczce. Operację zwierania, rozwierania i czytania powtarzamy ponownie. Jeżeli pojawi się kod, którego jeszcze nie było, to znowu go zapisujemy. Jeżeli pojawi się przy kolejnym czytaniu błąd który już mamy zapisany, to znaczy że sterownik został w całości przesłuchany, i zaczyna się powtarzać. Przystępujemy z karteczką w ręku do identyfikacji uszkodzenia, wykonujemy odpowiednią naprawę ASD i możemy przystąpić do kasowania

6. Kasowanie wykonuje się analogicznie jak odczytywanie, z tym że kabelki zwieramy na 10-11 sek. Przy sprawnym układzie kontrolka powinna zgasnąć po rozłączeniu kabelków. KASOWANIE MUSI BYĆ POPRZEDZONE ODCZYTANIEM BŁEDÓW! Czyli do kasowania nie można przystąpić z marszu, trzeba najpierw odczytać, potem skasować.

KODY BŁĘDÓW:
1. Brak uszkodzeń, układ sprawny
2. Uszkodzenie sterownika ASD
3. Wyłącznik świateł STOP pod pedałem hamulca
4. Lewy przedni czujnik ABS
5. Prawy przedni czujnik ABS
6. Tylny czujnik ABS
7. Brak wszystkich trzech sygnałów
8. Wyłącznik STOP lub zawór elektromagnetyczny ASD wtylnym moście"

_________________
obecnie w202 c220 kombi automat
ex.MB124 300TD turbo w automacie R.I.P.
ex.MB123 240TD


Na górę
 Tytuł: Re: Asd
Post: czw lis 27, 2014 10:54 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 1817
Wszystko sie zgadza , zrobione wg opisu jednak temat juz nieaktualny, juz jie posiadam auta .Dziękuję.za pomoc.

_________________
V


Na górę
 Tytuł: Re: Asd
Post: pt lis 28, 2014 8:35 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob paź 02, 2010 8:51 pm
Posty: 372
Numer GG: 8740062
Lokalizacja: mazowieckie
Pozbyłeś się HUDSONA? :-?

_________________
S124 250D 12/91 manual, malachite metallic
W124 300E 08/89 automat, nautical blue metallic

Mercedes się nie psuje, Mercedes się zużywa!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl