MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Silniki do "G"
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=6556
Strona 1 z 1

Autor:  Bukol [ sob cze 05, 2004 12:10 pm ]
Tytuł:  Silniki do "G"

Mam pytanie do bywalców/rezydentów naszych zachodnich sąsiadów. Planuję kupić w najbliższym czasie G 460 i z racji na dostępność skończy się to prawdopodobnie na 230G/GE lub 280GE. Z przyczyn oczywistych obydwa silniki nie nadają się zbytnio do tego auta (biorąc pod uwagę moje potrzeby), myślę zatem o wymianie silnika na 300D (OM617 lub 6-cyl). Przełożenia mostów są w przypadku 230G/GE i 300GD takie same, takie same są także skrzynie biegów (4-manual). Jaka jest dostępność silników do G w Niemczech? Czy są zasadnicze różnice pomiędzy OM617 z W 123 a G 460? Czy jest możliwość kupić silnik ze skrzynią automatyczną w komplecie? Jakie są orientacyjne ceny OM617? Czy do G 460 mogę zaaplikować OM617 od beczuni? Dzięki za odpowiedzi.

Autor:  Sebaa [ ndz cze 06, 2004 11:04 am ]
Tytuł:  Re: Silniki do "G"

Bukol pisze:
Mam pytanie do bywalców/rezydentów naszych zachodnich sąsiadów. Planuję kupić w najbliższym czasie G 460 i z racji na dostępność skończy się to prawdopodobnie na 230G/GE lub 280GE. Z przyczyn oczywistych obydwa silniki nie nadają się zbytnio do tego auta (biorąc pod uwagę moje potrzeby), myślę zatem o wymianie silnika na 300D (OM617 lub 6-cyl).


Cześć!
Rozumiem, że silnik 2,3 może być do G-klasy za słaby. Ale M110? Czemu Ci nie pasuje?

Bukol pisze:
Przełożenia mostów są w przypadku 230G/GE i 300GD takie same, takie same są także skrzynie biegów (4-manual). Jaka jest dostępność silników do G w Niemczech? Czy są zasadnicze różnice pomiędzy OM617 z W 123 a G 460? Czy jest możliwość kupić silnik ze skrzynią automatyczną w komplecie? Jakie są orientacyjne ceny OM617? Czy do G 460 mogę zaaplikować OM617 od beczuni? Dzięki za odpowiedzi.


Jak jest z dostępnością silników to nie wiem. Za to moim zdaniem do G-klasy wejdzie praktycznie każdy silnik Z MB. Miejsca pod maską jest sporo [ok] .

Pozdrawiam

Autor:  gelanda [ ndz cze 06, 2004 4:30 pm ]
Tytuł: 

Witam
Ja u siebie w g-klasie mialem ju chyba kazdy silnik. Oryginalnie z 230, wcale nie jest najgorzej, tyle, ze splanie.
Om617- pasuje w sumie bez zadnych przerobek, poza skroceniem srodkowego walu, zdecydowanie za slaby silnik do G.
300 DT od 124, silnik ok, sporo przerobek, jesli chcesz jezdzic tym samochodem w terenie to raczej za delikatny. Dodatkowo nie dobierzesz do niego skrzyni, bo manual od 124 jest za delikatny, a automat wrazliwy na bloto i wode.
560V8 od 126, bardzo duzo przerobek, jezdzi jak powinien, wrazliwy na wode, skrzynia tez, duzo pali.

Dodatkowo gelendy maja wolne mosty (4,86), dla diesla to za duzo, przy 100km/h masz 3500 obr, tak samo jak do V8, tez chcialbym szybsze.

Oryginalne gelendowe skrzynie biegow, maja inne przelozenia, wieksze trzyby i sa lepiej zabezpieczone przed woda, sa za to nieosiagalne na rynku wtornym.

Zastanow sie do czego chcesz gelende, ja uwazam ze jest to dobry samochod dla wojska, poza tym jest fajna, ale tak naprawde nie nadaje sie w ciezki teren, ani na dalsze wyjazdy ( poza W463). Jest trwala poprzez rame, ale tez przez to bardzo ciezka. Mercedes w swojej gamie silnikow nie ma tak naprawde silnika do samochodu ternowego.

jak bym kupil kolejna gelende, to zostawil bym ja w oryginale i bylby to samochod na niedzielne wycieczki, a kupilbym ja tylko dlatego, ze jest fajna.

Jakbys chcial wiedziec jakies konkretne rzeczy to pytaj smialo.

BTW. Jak znajdziesz namiar na jakies silniki MB na zachodzie to prosze podaj mi tez namiar, bo ja znow 500 szukam.

Autor:  Bukol [ pn cze 07, 2004 6:34 pm ]
Tytuł:  Re: Silniki do "G"

Sebaa pisze:
Rozumiem, że silnik 2,3 może być do G-klasy za słaby. Ale M110? Czemu Ci nie pasuje?

M110 - tak jak większość benzyniaków, chleje bez umiaru a wody nie lubi. Do tego momentem nie zachwyca, a w terenie tym się jeździ - nie mocą.

Cytuj:
Jak jest z dostępnością silników to nie wiem. Za to moim zdaniem do G-klasy wejdzie praktycznie każdy silnik Z MB. Miejsca pod maską jest sporo [ok] .

Chodzi mi o zestrojenie ze skrzynią i skalę przeróbek - miejsca to wiem że starczy.

Autor:  Bukol [ pn cze 07, 2004 6:46 pm ]
Tytuł: 

gelanda pisze:
Witam
Ja u siebie w g-klasie mialem ju chyba kazdy silnik. Oryginalnie z 230, wcale nie jest najgorzej, tyle, ze splanie.

Trochę za mało momentu, szczególnie jak trafi się jeden z pierwszych, na gaźnikach (całe 95PS)[hehe]

Cytuj:
Om617- pasuje w sumie bez zadnych przerobek, poza skroceniem srodkowego walu, zdecydowanie za slaby silnik do G.

Do turystyki myślę że starczy - nie chodzi mi o ekstrem. A co z silnikiem OM617 turbo?

Cytuj:
300 DT od 124, silnik ok, sporo przerobek, jesli chcesz jezdzic tym samochodem w terenie to raczej za delikatny. Dodatkowo nie dobierzesz do niego skrzyni, bo manual od 124 jest za delikatny, a automat wrazliwy na bloto i wode.

Właśnie - oglądałem na Śląsku taką G i miała 5 manual, ale od 124. Nawet podpora i poduszka skrzyni były przerabiane. Nie wyglądało to dobrze, ale fajnie się zbierała.

Cytuj:
560V8 od 126, bardzo duzo przerobek, jezdzi jak powinien, wrazliwy na wode, skrzynia tez, duzo pali.

V8 to chyba optymalne rozwiązanie, tyle że z przyczyn paliwowych odpada w przedbiegach.

Cytuj:
Dodatkowo gelendy maja wolne mosty (4,86), dla diesla to za duzo, przy 100km/h masz 3500 obr, tak samo jak do V8, tez chcialbym szybsze.

250GD miała szybsze mosty i do tego seryjną skrzynię 5.

Cytuj:
Oryginalne gelendowe skrzynie biegow, maja inne przelozenia, wieksze trzyby i sa lepiej zabezpieczone przed woda, sa za to nieosiagalne na rynku wtornym.

Jak kupię G i będzie miała skrzynię oryginalną, to za wszelką cenę będę chciał ją zachować - nawet starą 4.

Cytuj:
Zastanow sie do czego chcesz gelende, ja uwazam ze jest to dobry samochod dla wojska, poza tym jest fajna, ale tak naprawde nie nadaje sie w ciezki teren, ani na dalsze wyjazdy ( poza W463).

Po co? Na codzień aby z góry na innych patrzeć [zlosnik] , trochę "lajtowo" w terenie pojeździć, trochę na lekkie rajdy w grupie turystycznej (w sportowej już jeździłem i 2 żelaza zakatowałem [hehe]). Poza tym, obok Defendera i Patrola jest to jedyny "prawdziwy" i cholernie mi się podoba.

Cytuj:
Jest trwala poprzez rame, ale tez przez to bardzo ciezka.

Nie odbiega zanadto od porównywalnych gabarytowo Japońców. Land Rovery są tutaj bezkonkurencyjne ze względu na aluminium.

Cytuj:
Mercedes w swojej gamie silnikow nie ma tak naprawde silnika do samochodu ternowego.

Właśnie - szczególnie diesla. A co sądzisz o 300D od 124? Jest takie auto do kupienia, ma ten silnik, a skrzynię ponoć oryginalną 4 biegową.

Cytuj:
jak bym kupil kolejna gelende, to zostawil bym ja w oryginale i bylby to samochod na niedzielne wycieczki, a kupilbym ja tylko dlatego, ze jest fajna.

Możliwe, że tak się skończy. Jak trafię naprawdę ładny egzemplarz i do tego "stary" to pewnie zostanie oryginał - zobaczymy.

Cytuj:
Jakbys chcial wiedziec jakies konkretne rzeczy to pytaj smialo.

Skorzystam na pewno. Jak możesz to wyślij mi n priv swój nr telefonu - może mi się przydać przy oględzinach jakiejś G.

Autor:  FENIX [ wt cze 08, 2004 7:53 am ]
Tytuł: 

Bukol nie wiem czy Cie to zainteresuje ale na allegro jest do kupienia krótkie G z silnikiem 300D ze 124 rocznik auta to 83

http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=26470482

Autor:  Bukol [ śr cze 09, 2004 12:33 pm ]
Tytuł: 

FENIX pisze:
Bukol nie wiem czy Cie to zainteresuje ale na allegro jest do kupienia krótkie G z silnikiem 300D ze 124 rocznik auta to 83

http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=26470482


Znam znam - rozmawiałem jakiś tydzień temu z właścicielem (Allegro to nie jedyne źródło informacji [zlosnik] ). Już mi ten samochód odradzono. Dzięki Michał.

Autor:  gelanda [ śr cze 09, 2004 11:03 pm ]
Tytuł: 

Czesc gelend jezdzacych w Posce znam lub kojarze, wiec zawsze smialo pytaj.

Autor:  erio [ sob cze 12, 2004 4:37 pm ]
Tytuł: 

Panowie troche OT ale jak juz mowimy o silnikach ... ile kosztowalby silnik 240D (mowie o beczkach) a ile M110 ???

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/