kokosz pisze:
W temacie babybenza jestem zielony a nikt na forum nie wywnętrzał się szczególnie jak to jeździ w zestawie z automatem, ile pali, ma jakieś bolączki?
Jeździłem 190E 2.3 z końca produkcji, więc podejrzewam że silnik oprócz pojemności i mocy niewiele się różnił od 1.8.
Auto było zdecydowanie szybsze i cichsze niż S123 z tym samym motorem.
Silnik dużo cichszy, zapewne dzięki kasatorom luzu.
Automat lekko niemrawy podobnie jak w innych MB z tego okresu, ale jak już zredukował to auto szło do przodu.
Plusem tego silnika są moim zdaniem:
- automatyczne kasowanie luzu zaworowego
- pasek wielorowkowy
- podwójny łańcuch rozrządu, więc raczej się nie zerwie
- nowocześniejszy zapłon którego nie trzeba regulować kręcąc aparatem
- elektrycznie sterowany zawór powietrza dodatkowego, czyli jeśli działa to mamy stabilne obroty bez względu na temperaturę i obciążenie (np. przy włączeniu klimy) bez jakiejkolwiek regulacji śrubą jak to miało miejsce w W123
- przy sprawnej sondzie dość niskie spalanie (moje auto przy w miarę równej jeździe na trasie Łódź->Rawa->Brzeziny spaliło mi prawie katalogowe 8 litrów benzyny na 100km)
W przypadku 2.3 pokusiłbym się jednak o ręczną skrzynię bo inaczej trudno jest wykorzystać te koniki. Jednak jeśli mowa o 1.8 wydaje mi się że będzie to idealne auto dla kogoś kto lubi ekonomiczną i spokojną jazdę, ale jednocześnie czasami bezstresowo potrzebuje coś wyprzedzić.
Co do bolączek silnika to główną jest LPG, jeśli go nie ma i nie było, to nie powinno być większych problemów.
Reszta jak w nowoczesnych autach: sonda, potencjometr klapy, EHA itp. Mam jednak wrażenie że problemy z KE-Jetroniciem dotyczą częściej W124 (zwłąszcza z M103/M104) niż W201 (przynajmniej jeśli chodzi o liczbę poradników i pytań na forach).