MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt lip 18, 2025 1:49 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr sty 07, 2015 8:04 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 25, 2007 3:08 pm
Posty: 2149
Numer GG: 309237
Lokalizacja: Warszawa
W temacie babybenza jestem zielony a nikt na forum nie wywnętrzał się szczególnie jak to jeździ w zestawie z automatem, ile pali, ma jakieś bolączki?

_________________
V-ce Prezes MB/8 Club Poland
560SL, 560SEC, 280SEL 4.5, s115, 230C,W123 300usa, C111 5.0 puzzle, 1502, 635CSi, 840Ci, 911 3.0SC targa, XJS 4.0


Na górę
Post: śr sty 07, 2015 8:29 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
kokosz pisze:
W temacie babybenza jestem zielony a nikt na forum nie wywnętrzał się szczególnie jak to jeździ w zestawie z automatem, ile pali, ma jakieś bolączki?

Jeździłem 190E 2.3 z końca produkcji, więc podejrzewam że silnik oprócz pojemności i mocy niewiele się różnił od 1.8.

Auto było zdecydowanie szybsze i cichsze niż S123 z tym samym motorem.
Silnik dużo cichszy, zapewne dzięki kasatorom luzu.
Automat lekko niemrawy podobnie jak w innych MB z tego okresu, ale jak już zredukował to auto szło do przodu.

Plusem tego silnika są moim zdaniem:
- automatyczne kasowanie luzu zaworowego
- pasek wielorowkowy
- podwójny łańcuch rozrządu, więc raczej się nie zerwie
- nowocześniejszy zapłon którego nie trzeba regulować kręcąc aparatem
- elektrycznie sterowany zawór powietrza dodatkowego, czyli jeśli działa to mamy stabilne obroty bez względu na temperaturę i obciążenie (np. przy włączeniu klimy) bez jakiejkolwiek regulacji śrubą jak to miało miejsce w W123
- przy sprawnej sondzie dość niskie spalanie (moje auto przy w miarę równej jeździe na trasie Łódź->Rawa->Brzeziny spaliło mi prawie katalogowe 8 litrów benzyny na 100km)

W przypadku 2.3 pokusiłbym się jednak o ręczną skrzynię bo inaczej trudno jest wykorzystać te koniki. Jednak jeśli mowa o 1.8 wydaje mi się że będzie to idealne auto dla kogoś kto lubi ekonomiczną i spokojną jazdę, ale jednocześnie czasami bezstresowo potrzebuje coś wyprzedzić.

Co do bolączek silnika to główną jest LPG, jeśli go nie ma i nie było, to nie powinno być większych problemów.
Reszta jak w nowoczesnych autach: sonda, potencjometr klapy, EHA itp. Mam jednak wrażenie że problemy z KE-Jetroniciem dotyczą częściej W124 (zwłąszcza z M103/M104) niż W201 (przynajmniej jeśli chodzi o liczbę poradników i pytań na forach).

Kolejny minus to ciasnota pod maską (przynajmniej w moim aucie z ABS, klimą i jeszcze LPG). W 123 wszystko było jak na dłoni (lub prawie), a do W201 nigdy nie miałem ochoty nawet zaglądać... Jak już zajrzałem to zawsze kończyło się na zadrapaniach przy próbie sięgnięcia do czegokolwiek. Dodatkowo osłona pod autem sprawiała że od spodu także nic nie widać...

Do minusów muszę także zaliczyć ciasnotę wewnątrz bo W201 jest duuużo mniejsze niż inne MB z tamtych lat ;)

Samo W201 prowadziło się rewelacyjnie zarówno po mieście jak i w trasie. Bardzo dobrze się manewrowało w ciasnych uliczkach i korkach.

Zimą miałem dość duże problemy z parkowaniem równoległym na śliskim - jak juz trafiłem tyłem to przód pomimo skręconych kół jechał prosto i wychodziła z tego kupa. Oczywiście samo ruszenie na śliskim teżn nie należało do łatwych, głównie przez bardzo lekki tył. Jeździłem na nowych, ale mało zimowych oponach Uniroyal RainExpert.

Jeśli auto nie jest zmęczone to nie ma się co zastanawiać :)

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: czw sty 08, 2015 8:21 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 21, 2008 9:26 am
Posty: 317
Lokalizacja: Kalisz
Jeżeli masz możliwość wyboru, to moim zdaniem nie warto brać 1.8 - pali tyle co 2.0, a gorzej jedzie. Lepszy 2.0 a jeszcze fajniejszy 2.3.


Na górę
Post: czw sty 08, 2015 10:01 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Mam właśnie taki zestaw 1,8 z automatem ale zeswapowałem go na 2,0 gdyż 1,8 był zamordowany przez LPG i dodatkowo ktoś w nim grzebał i doprowadził do zerwania łańcucha rozrządu-tak dwurzędowego-da się [chory]
Po swapie wywaliłem lpg,wymieniłem wszystkie gumy w ke ,nowiutkie wtryski ,nowy cały zapłon ,wyregulowałem potencjometr i wypełnienie-teraz to dopiero jeździ poprawnie.Spalanie w trybie mieszanym wyszło mi pierwsze testowe jeszcze na starych wtryskach 9,5l/100km ,teraz może się poprawi.A automat tak jak pisał kolega wyżej dość leniwy :) ale przynajmniej nie jest kłopotliwy.

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
Post: pt sty 09, 2015 10:29 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
kokosz pisze:
W temacie babybenza jestem zielony a nikt na forum nie wywnętrzał się szczególnie jak to jeździ w zestawie z automatem, ile pali, ma jakieś bolączki?


Od ok. pół roku bujam się Mirasowym W201 2,0E+LPG z automatem 1992, auto nie sprawia żadnych kłopotów, spala 10-12 LPG. Auto nie jest demonem mocy, ale jest tanie w eksploatacji i dla mnie nie jest ciasne, tym bardziej dla Ciebie. [zlosnikhihi] Myślę, że paliwa spali takie auto 8-12 litrów.
Kasia twierdzi, że źle w nim wyglądam i musiałem Jej obiecać, że nie zabawię z nim zbyt długo i myślę, że max. kilka miesięcy jeszcze w nim spędzę.
Jedyny problem w tym aucie (z racji zużycia/przebiegu ok. 500.000 km, a nie LPG) jest z potencjometrem przy rozdzielaczu paliwa, który nie odczytuje prawidłowego położenia klapy i źle dawkuje paliwo, czasami wciskam gaz, a on nie jedzie tylko myśli jakąś chwilę (tylko na PB). Nowy potencjometr w ASO ok. 2000 zł w Boschu koło 1000 zł, jakaś podróba 70-100 zł i spora zabawa z wymianą. Ale mam LPG i na razie tego nie robię.
Ogólnie polecam, tanie auto na każdy dzień.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Post: pt sty 09, 2015 11:40 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
georem pisze:
Jedyny problem w tym aucie (z racji zużycia/przebiegu ok. 500.000 km, a nie LPG) jest z potencjometrem przy rozdzielaczu paliwa

Macie tam zamontowany Stop-KE czy po prostu wyłączenie pompy paliwa?
Jeśli nie macie Stop-KE to padnięty potencjometr jak najbardziej może być wynikiem pracy na LPG bo przy braku paliwa w rozdzielaczu klapa porusza się z dużo mniejszym oporem i w związku z tym wykonuje więcej ruchów powodując szybsze wycieranie ścieżek w potencjometrze.

Nie jest to moja teoria, ale spotkałem się z nią wiele razy i muszę przyznać że do mnie przemawia.
W K-Jetronicu nie ma tego problemu bo nie ma potencjometru a sam tłoczek rozdzielacza wytrzymuje dużo dłużej niż potencjometr.

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: pt sty 09, 2015 12:16 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
voytas pisze:
Macie tam zamontowany Stop-KE czy po prostu wyłączenie pompy paliwa?
Jeśli nie macie Stop-KE to padnięty potencjometr jak najbardziej może być wynikiem pracy na LPG bo przy braku paliwa w rozdzielaczu klapa porusza się z dużo mniejszym oporem i w związku z tym wykonuje więcej ruchów powodując szybsze wycieranie ścieżek w potencjometrze.

Nie jest to moja teoria, ale spotkałem się z nią wiele razy i muszę przyznać że do mnie przemawia.
W K-Jetronicu nie ma tego problemu bo nie ma potencjometru a sam tłoczek rozdzielacza wytrzymuje dużo dłużej niż potencjometr.


W sumie, nie ważne co mamy zamontowane, problem na PB był już przed założeniem LPG, pewnie dlatego sprzedawca nie dał się przejechać autem osobiście tylko nas woził.... [zlosnikhihi]
Jak widać po sprzedaży tych potencjometrów na EBayu w DE i USA to jest nagminne uszkodzone, sprzedają się ich setki na aukcjach.
http://www.ebay.de/itm/LMM-Poti-Mercede ... 20efc073c7
Naturalnym jest, że ścieżka się wyciera ze względu na przebieg - im większy tym bardziej wytarta ścieżka. Oczywiście założenie LPG powoduje dalsze wycieranie ścieżki, bo ten układ ciągle pracuje, po prostu.
idąc dalej nie przemawia do mnie teoria, że ścieżka wyciera się po założeniu LPG. LPG zakładamy po prostu do aut z przebiegiem już kilkuset tysięcy kilometrów. Do aut ze zużytym potencjometrem.

Tak ja to widzę. [palacz]

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Post: pt sty 09, 2015 2:04 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 28, 2010 11:33 am
Posty: 392
Lokalizacja: Płock
Ja a mały nie jestem też trochę tym jeździłem 2.0 - 122 km skrzynia ręczna. Fajne autko, za mną nikt już nie siadał ;) a silnik dawał radę nawet nie trzeba było się nogą odpychać żeby to jechało. Przez około 30 tys. km poza klockami, filtrami i olejem nic nie robiłem. Generalnie sprytne auto. [zlosnikz]

_________________
107 - 380 SLC
108 - 280 SE 4.5


Na górę
Post: pt sty 09, 2015 2:43 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Krzychu, czy Ty czasem nie zamierzasz zajac tej fury? [zlosnikhihi]

http://allegro.pl/mercedes-benz-190-1-8 ... 43533.html

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: pt sty 09, 2015 3:51 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 25, 2007 3:08 pm
Posty: 2149
Numer GG: 309237
Lokalizacja: Warszawa
Bukol pisze:
Krzychu, czy Ty czasem nie zamierzasz zajac tej fury? [zlosnikhihi]

http://allegro.pl/mercedes-benz-190-1-8 ... 43533.html
wnętrze odjechane, wyglądałbym w nim jak jajko pisanka. Ja nic w najbliższym czasie nie zamierzam, trochę za dużo się tego złomu nazbierało.

_________________
V-ce Prezes MB/8 Club Poland
560SL, 560SEC, 280SEL 4.5, s115, 230C,W123 300usa, C111 5.0 puzzle, 1502, 635CSi, 840Ci, 911 3.0SC targa, XJS 4.0


Na górę
Post: pt sty 09, 2015 4:11 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
kokosz pisze:
Bukol pisze:
Krzychu, czy Ty czasem nie zamierzasz zajac tej fury? [zlosnikhihi]

http://allegro.pl/mercedes-benz-190-1-8 ... 43533.html
wnętrze odjechane, wyglądałbym w nim jak jajko pisanka. Ja nic w najbliższym czasie nie zamierzam, trochę za dużo się tego złomu nazbierało.


To podobnie jak u mnie :)

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: pt sty 09, 2015 4:16 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
kokosz pisze:
wnętrze odjechane, wyglądałbym w nim jak jajko pisanka.

Może i pisanka, ale była to wersja limitowana zatem mimo iż wygląda jak kupa kiedyś może być warta więcej niż dziś ;)

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: pt sty 09, 2015 4:31 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
Bukol pisze:
kokosz pisze:
Bukol pisze:
Krzychu, czy Ty czasem nie zamierzasz zajac tej fury? [zlosnikhihi]

http://allegro.pl/mercedes-benz-190-1-8 ... 43533.html
wnętrze odjechane, wyglądałbym w nim jak jajko pisanka. Ja nic w najbliższym czasie nie zamierzam, trochę za dużo się tego złomu nazbierało.


To podobnie jak u mnie :)


E, tam od złomu głowa nie boli. [palacz]

W kwestii W201 mogę tylko potwierdzić zdanie przedmówców. Demon prędkości żaden, ale ekomonia na poziomie, gdzie LPG jest zbędnym wydatkiem. Schludne , zwarte autko dostarczające samych przyjemności z jazdy, mimo plastikowych zderzaków. Moje to 190E 2.0 a automatem po prawdziwym przebiegu 174Tkm.

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349


Na górę
Post: sob sty 10, 2015 12:03 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 19, 2012 9:47 pm
Posty: 332
Lokalizacja: Warszawa
Bukol pisze:
Krzychu, czy Ty czasem nie zamierzasz zajac tej fury? [zlosnikhihi]

http://allegro.pl/mercedes-benz-190-1-8 ... 43533.html

"Najszło mie niespotykane uczucie drogości" [zlosnikz] Auto ze zdjęć bardzo ładne, ciekaw jestem jak wypada na żywo.
Serdecznie pozdrawiam.

_________________
Mercedes W123 200 D '83, Fiat 126p 650E '87, Octavia III 1.6 TDI (TFU!)...
www.maxserwis.com.pl


Na górę
Post: sob sty 10, 2015 12:20 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Wersja specjalna, optymistyczny opis, nawet wydaje mi się, że niektóre stwierdzenia dotyczą innego ogłoszenia "najbogatszej wersji wyposażenia jaka występowała z bardzo dynamicznym i zarazem oszczędnym silnikiem" i te nad wyraz gustowne kołpaki [chory]

Zdecydowanie z ciekawych wersji Mercedesa W201 szukałbym Avantgarde Azzurro 2,3 jeżeli nie jakiejś 16V.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl