MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 15, 2025 9:15 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt sty 13, 2015 5:33 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
W W140 z panelem klimy tym jak kostka rubika można odczytać wiele informacji .
W klimatroniku takim jak w W210 czy w W140 z II i z III serii jest to jasne, że się da.
Ale o tym, że na starym panelu też jest to możliwe nie każdy wie.

odczytanie różnych temperatur z wielu różnych czujników robimy tak:
-pokrętła prawe i lewe obracamy na białe pola
-przekręcamy stacyjkę na zapłon
-oba przyciski AUTO włączone
-po odczekaniu 20sekund wciskamy REST i trzymamy aż pojaawi sie coś czego nie było widać na tych małych wyświetlaczach, mianowicie:

na lewym pojawi sie cyfra 1 na prawym jakas tam wartość .
klawiszami AUTO przełączamy kolejne cyfry 2,3 itp
lewy przełącza w górę prawy w dół, nie trzeba iśc naokoło żeby odczytac jeszcze raz poprzednie info.
oznaczenie poszczególnych informacji:
1 temperatura w samochodzie
2 temperatura na zewnątrz
3 temperatura lewej nagrzewnicy przedniej
4 temperatura prawej nagrzewnicy przedniej
5 temperatura parownika klimatyzacji
6 temperatura czynnika chłodzącego
7 ciśnienie w ukladzie chłodzenia (bar)
8 napięcie zasilania wentylatora nadmuchu
9 wersja oprogramowania całego systemu (bosch 57,58 itp. kamerrer 02,03 itp. moga być dużo wyższe lub dużo niższe cyfry )
10 temperatura lewej tylnej nagrzewnicy
11 temperatura prawej tylnej nagrzewnicy
12 czujnik parownika klimy na tył
13 wersja oprogramowania klimatyzacji na tył jak w pkt.9
16 czy ten rodzaj sterownika obsługuje filtr węgla aktywnego R tak, 0 nie.

Jeśli nie mamy klimatyzacji na tył jak w S600 to kody odnośnie tyłu nie funkcjonują.
System widzi to jak dwie oddzielne klimatyzacje.
Po skończonej zabawie REST i wracamy do zwykłych wyświetleń.

Może sie to przydac przy diagnozie uszkodzenia uszczelki pod głowicą , lub do kontroli innych elementów przy szukaniu przyczyn niedomagania klimatyzacji lub ogrzewania.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: wt sty 13, 2015 6:02 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Kasowanie i odczytywanie błędów jest bardzo łatwe.
Zaoszczędzone pisiont złotych na podpięcie się u Mariana , można z czystym sumieniem przepić lub przepalić wlewając 12.5 l Pb:)
No wiec od początku.

lewe pokrętlo temperatury na czerwone pole
prawe na niebieskie
stacyjka na zapłon
AUTO oba zapalone diody
w ciagu 20sekund naciskamy i trzymamy 2 sekundy REST i 0
na lewym pojawi się :
E0 na prawym cyfra

E0 i 01 wtedy błędów brak

Prawym AUTO podczytujemy po kolei kolejne kody .

ogólnie kodow jest ponad setka.
E0 i E1 na lewym , a na prawym od 01 do 99
mam wszystkie spisane , ale troche mi zejdzie z tłumaczeniem tego , choć i tu je po kolei wstawie juz po naszemu

Bez strachu ale za pierwszym podejściem można odczytać zobaczyć ponad sto różnych kodów .
Kasowanie :
naciskamy lewy AUTO
pojawia sie na lewym d0 (delete)
prawym AUTO kasujemy poszczególne błędy
po każdym skasowanym kodzie lewym AUTO naciskamy i pojawia sie znów d0 , wtedy prawym kasujemy i tak lewy prawy lewy prawy aż
ujrzymy po lewej E0 po prawej 00.
Wyłączamy zapłon na kilkananaście sekund włączamy i REST z 0 wciskamy jak na poczatku .
Odczytujemy błędy , które nie zostały skasowane.
Te elementy sa uszkodzone , nieraz kod mówi o konkretnej częsci, nieraz wskazuje na obwód .

U mnie zostały kody 74 i 75 mówiące o braku zasilania na pompce cyrkulacji płynu.
Pompka rzeczywiście nie pracuje, także system działa .
Pokazuje też kod 13 uszkodzenie czegoś do klimy na tył ale jej nie mam, więc tą tylna klimę której sie nie ma nie bierzemy pod uwagę.

Wnoszę z pełną stanowczością o podklejenie tematu.
Za datki przyoszczędzone na Marianie z kompem z góry dziekuję. Ale wskazówka ich zagospodarowania jest też wyżej.

Z czasem albo wkleje przetłumaczone kody , albo podam link do pliku z nimi po ang.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl