MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob lip 05, 2025 9:20 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt cze 05, 2015 10:14 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 24, 2009 1:22 am
Posty: 151
Lokalizacja: Śląsk, Pszczyna
Sie macie.

Opisze krótko mój problem przez który powoli zalewa mnie krew.

M104 2,8 w Eklasie ( ASB, ASR i tempomat ). Doładowany LPG ( z nim absolutnie żadnych problemów ). Problem z odpalaniem. W zasadzie to sprawa wygląda tak, że jak jest chłodno i stoi nawet po kilka dni, bo i tak czasem bywa to pali na pół obrotu. Rano odpala od strzału, jade do roboty, robi sie ciepło, powiedzmy 20 wzwyż i lipa. Albo odpala niechętnie, albo po którymś razie. Jak odpali za pierwszym, to nie chodzi na wszystkie gary, po przegazowaniu wszystko wraca do normy i potem każde zapalanie jest od strzału. Jak nie odpali to trzeba potem kręcić po kilka razy. Podobnie sprawy sie mają jak np wstawie auto do ogrzewanego garażu w zimie. Mowa tylko i wyłącznie o odpalaniu na benzynie.

Druga rzecz to nie zależnie od pogody, auto przy podjeżdżaniu do świateł czy parkowaniu przygasa. Ten objaw nie występuje zawsze i nie umiem sprecyzować w jakich warunkach jest a kiedy nie występuje. Zauważyłem również, że skrzynia wtedy wolniej redukuje biegi i słychać stuknięcie z tyłu auta po pełnym zatrzymaniu. Też objaw czasowy, raz jest, raz nie. Uprzedze pytania. Most, półosie, wał, łączniki wału, gumy wózka i zawieszenie w porządku.

Nie wiem gdzie szukać przyczyny. Może dlatego, że w zasadzie nie mam już czego wymieniać w układzie zapłonowym. Od czasu pierwszych objawów zostały wymienione, może też z racji wieku, ale i z powodu w/w objawów:

- cewki ( Beru )
- kable WN ( Beru )
- świece ( NGK )
- pompy paliwa ( nie domagały )
- srebrny przekaźnik ( świrował bo był już kiedyś naprawiany/rozbierany )
- wiązka nowa ( oryginał )
- przepływomierz ( Bosch )
- uszczelnienie dolotu
- uszczelnienie kolektora wylotowego
- czyszczenie przepustnicy
- czujnik temperatury powietrza zasysanego ( oryginał )
- czujnik temperatury cieczy chłodzącej ( oryginał )
- filtr paliwa

Jedyne co jeszcze przychodzi mi do głowy to regulator ciśnienia paliwa i zawór MOT. Nie wiem czy któraś z tych rzeczy może być przyczyną mojego problemu, ale w układzie zapłonowym już raczej nic więcej nie zostało do weryfikacji. Oświećcie mnie jeśli sie myle i wspomóżcie w niedoli. Macie jakiś pomysł?

_________________
https://t.me/pump_upp


Na górę
Post: sob cze 06, 2015 7:13 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
wygląda na to, że nie trzyma ciśnienia paliwa. Akumulator paliwa wymieniałeś? szczelny układ?
apropos wymian układu zapłonowego - na pewno cewki Beru? a nie Bosch?
wymieniałeś fajki pod cewkami?

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: sob cze 06, 2015 7:40 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 24, 2009 1:22 am
Posty: 151
Lokalizacja: Śląsk, Pszczyna
Cewki Beru. Wymianione w komplecie z fajkami. Na akumulator ( ten koło pomp masz na myśli? ) nie wpadłem. Po przekreceniu kluczyka pompka dobija cisnienie nawet jak jest ciepło. Zastanawiając jest to, że nie trzyma ciśnienia ale tylko w cieple dni. Jak jest zimno to pali na rys.

_________________
https://t.me/pump_upp


Na górę
Post: sob cze 06, 2015 9:02 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt sie 21, 2007 6:35 pm
Posty: 574
Lokalizacja: Siemianowice
Objawy wskazują na uszkodzony akumulator paliwa o którym Ci juz dawno wspominałem :)
Pamiętaj o nowych podkładach miedzianych.

_________________
W 123 280E


Na górę
Post: pn cze 08, 2015 7:59 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 1:39 am
Posty: 792
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpackie
Sprawdź ciśnienie paliwa po pompie i akumulatorze ciśnienia na jakimś urządzeniu bo może być za małe

_________________
MB 115 200 (benzyna+LPG) rocznik 1976 - służył dzielnie ponad 10 lat - oddałem w dobre ręce
MB 126 260SE rocznik 1989 automat (benzyna+LPG) po 3 latach przegrał z młodszym
MB 126 300SEL rocznik 1991 automat (benzyna+LPG) To jest to !!! (jak na razie :P)


Na górę
Post: wt cze 09, 2015 8:22 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sie 02, 2006 1:25 pm
Posty: 860
Lokalizacja: Gdańsk
Ja miałem podobnie i dopiero trzeci srebrny przekaźnik rozwiązał problem. Auto też kręciło jak chciało ... zależnie od fazy księżyca.
Jak skrzynia gorzej zmienia biegi to oznacza ubytki w mocy - ja tak mam na pełnym bucie gdy mam mało LPG i reduktor nie daje rady to strasznie mi szarpie skrzynia.

_________________
S124 E220 '95
Škoda Fabia '17 1.0 TSI DSG

Ex: S202 C180 '97


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl