MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
[W124] M102 200E kręci, nie odpala, iskra jest https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=66378 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | maxtro [ sob mar 21, 2015 8:41 pm ] |
Tytuł: | [W124] M102 200E kręci, nie odpala, iskra jest |
Witam, Pacjent to W124 200E 1990r. Auto sprowadzone osobiście z Niemiec, przebieg udokumentowany 220tys km. Warsztat w Niemczech stwierdził podobno iż uszkodzony jest rozrząd. Auto kręci jak głupie, w trakcie kręcenia żadnych niepokojących objawów jednakże nawet nie próbuje "zagadać". Iskra sprawdzona jest, pompa paliwa pracuje, bezpieczniki całe. Co polecacie sprawdzić i jak najszybciej w tym modelu sprawdzić czy rozrząd nie jest przestawiony? Auto niedawno w Niemczech przeszło serwis i ma między innymi nowe poduszki pod silnikiem więc nie wykluczam czy nie mieszali czegoś przy rozrządzie. Kombinować czy kupić drugi silnik? ![]() Pozdrawiam |
Autor: | voytas [ sob mar 21, 2015 9:10 pm ] |
Tytuł: | Re: [W124] M102 200E kręci, nie odpala, iskra jest |
Zdjąć pokrywę zaworów i zobaczyć co tam się dzieje. Przecież to jest 15 minut roboty... Nie pamiętam czy w M102 po zdjęciu pokrywy będzie widać znaki, ale zawsze można wykręcić pierwszą świecę i sprawdzić czy tłok jest w GMP w momencie gdy na podziałce wybitej na tłumiku drgań widać 0|0. tłumi To w kontekście rozrządu... Skoro kręci i nie dzwoni to można spróbować odpalić na plaku - jak zagada to problemu szukałbym w układzie paliwowym... |
Autor: | maxtro [ sob mar 21, 2015 9:28 pm ] |
Tytuł: | Re: [W124] M102 200E kręci, nie odpala, iskra jest |
Jutro bądź w przyszły weekend zrzucam filtr powietrza i zobaczę jak wygląda klapa spiętrzająca itp i czy idzie paliwo na wtryskiwacze. Jeżeli będzie okey to zrzucę pokrywę zaworów. |
Autor: | Wojtyla [ pn mar 23, 2015 12:17 pm ] |
Tytuł: | Re: [W124] M102 200E kręci, nie odpala, iskra jest |
Witam, maxtro pisze: Nie pamiętam czy w M102 po zdjęciu pokrywy będzie widać znaki będzie, sprawdź kalosz bo strzela na ubogiej BP i LPG ![]() brak różnicy ciśnień pomiędzy górną i dolną komorą rozdzielacza nie pozwoli mu zapalić (dawkowanie) pompa podaje ale ile? otwarcie wtrysku pow 3 bar sikniesz paliwo strzykawką i spróbujesz odpalić - załapie - brak zasilania, nie - trzeba szukać dalej pozdro |
Autor: | voytas [ pn mar 23, 2015 2:51 pm ] |
Tytuł: | Re: [W124] M102 200E kręci, nie odpala, iskra jest |
Szukasz nowego silnika czyli wnioskuję że jednak był problem z rozrządem? |
Autor: | Dennis [ pt kwie 10, 2015 10:39 am ] |
Tytuł: | Re: [W124] M102 200E kręci, nie odpala, iskra jest |
Iskra może być za słaba. U mnie tak było właśnie, że iskrę było widać na świecach wyjętych na kolektor. Ale przez skorodowany rozdzielacz zapłonu (dokładnie: palec rozdzielacza) iskra nie miała "siły" odpalić mieszanki. Po przeczyszczeniu drobnym papierem ściernym miejsca styku palca i węglika kopułki, auto odpaliło od strzała (po trzech miesiącach nieodpalania i bezowocnego diagnozowania). |
Autor: | maxtro [ czw cze 04, 2015 3:59 pm ] |
Tytuł: | Re: [W124] M102 200E kręci, nie odpala, iskra jest |
W końcu znalazłem trochę czasu, żeby sprawdzić ten rozrząd. Zdjąłem pokrywę zaworów i wałek cały. Ustawiłem koło pasowe na O|T i "nacięcie" na wałku ładnie wyrównało się z poziomem silnika - wnioskuję, że jest ok. |
Autor: | maxtro [ pt cze 05, 2015 7:49 pm ] |
Tytuł: | Re: [W124] M102 200E kręci, nie odpala, iskra jest |
Przeczyściłem kopułkę i palec i auto po dłuższym kręceniu i z pedałem w podłodze odpaliło. Na początku jakby na dwa cylindry. Po zgaszeniu i ponownej próbie odpaliło już na wszystkie, jednakże słychać metaliczny stukot, jakby latający zawór... W przyszłym tygodniu auto jedzie do mechanika i prawdopodobnie zrzucenie głowicy i ocena strat. |
Autor: | Wit [ pn cze 08, 2015 7:50 am ] |
Tytuł: | Re: [W124] M102 200E kręci, nie odpala, iskra jest |
Mimo wszystko sprawdził bym jeszcze ciśnienie jakie podaje pompa paliwa. Ostatnio też się zdziwiłem bo pompa paliwa "dawała" a był problem z odpaleniem i po sprawdzeniu okazało się, że daje 4 bary a powinna minimum 5 żeby rozdzielacz puścił paliwo. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |