MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

[W124] M102 200E kręci, nie odpala, iskra jest
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=66378
Strona 1 z 1

Autor:  maxtro [ sob mar 21, 2015 8:41 pm ]
Tytuł:  [W124] M102 200E kręci, nie odpala, iskra jest

Witam,

Pacjent to W124 200E 1990r.
Auto sprowadzone osobiście z Niemiec, przebieg udokumentowany 220tys km.
Warsztat w Niemczech stwierdził podobno iż uszkodzony jest rozrząd.

Auto kręci jak głupie, w trakcie kręcenia żadnych niepokojących objawów jednakże nawet nie próbuje "zagadać".

Iskra sprawdzona jest, pompa paliwa pracuje, bezpieczniki całe.

Co polecacie sprawdzić i jak najszybciej w tym modelu sprawdzić czy rozrząd nie jest przestawiony?

Auto niedawno w Niemczech przeszło serwis i ma między innymi nowe poduszki pod silnikiem więc nie wykluczam czy nie mieszali czegoś przy rozrządzie.

Kombinować czy kupić drugi silnik? [zlosnikz]

Pozdrawiam

Autor:  voytas [ sob mar 21, 2015 9:10 pm ]
Tytuł:  Re: [W124] M102 200E kręci, nie odpala, iskra jest

Zdjąć pokrywę zaworów i zobaczyć co tam się dzieje. Przecież to jest 15 minut roboty...
Nie pamiętam czy w M102 po zdjęciu pokrywy będzie widać znaki, ale zawsze można wykręcić pierwszą świecę i sprawdzić czy tłok jest w GMP w momencie gdy na podziałce wybitej na tłumiku drgań widać 0|0.
tłumi
To w kontekście rozrządu...

Skoro kręci i nie dzwoni to można spróbować odpalić na plaku - jak zagada to problemu szukałbym w układzie paliwowym...

Autor:  maxtro [ sob mar 21, 2015 9:28 pm ]
Tytuł:  Re: [W124] M102 200E kręci, nie odpala, iskra jest

Jutro bądź w przyszły weekend zrzucam filtr powietrza i zobaczę jak wygląda klapa spiętrzająca itp i czy idzie paliwo na wtryskiwacze. Jeżeli będzie okey to zrzucę pokrywę zaworów.

Autor:  Wojtyla [ pn mar 23, 2015 12:17 pm ]
Tytuł:  Re: [W124] M102 200E kręci, nie odpala, iskra jest

Witam,
maxtro pisze:
Nie pamiętam czy w M102 po zdjęciu pokrywy będzie widać znaki

będzie,
sprawdź kalosz bo strzela na ubogiej BP i LPG [zlosnik] może być wywalona z docisku,
brak różnicy ciśnień pomiędzy górną i dolną komorą rozdzielacza nie pozwoli mu zapalić (dawkowanie)
pompa podaje ale ile? otwarcie wtrysku pow 3 bar
sikniesz paliwo strzykawką i spróbujesz odpalić - załapie - brak zasilania, nie - trzeba szukać dalej
pozdro

Autor:  voytas [ pn mar 23, 2015 2:51 pm ]
Tytuł:  Re: [W124] M102 200E kręci, nie odpala, iskra jest

Szukasz nowego silnika czyli wnioskuję że jednak był problem z rozrządem?

Autor:  Dennis [ pt kwie 10, 2015 10:39 am ]
Tytuł:  Re: [W124] M102 200E kręci, nie odpala, iskra jest

Iskra może być za słaba. U mnie tak było właśnie, że iskrę było widać na świecach wyjętych na kolektor. Ale przez skorodowany rozdzielacz zapłonu (dokładnie: palec rozdzielacza) iskra nie miała "siły" odpalić mieszanki. Po przeczyszczeniu drobnym papierem ściernym miejsca styku palca i węglika kopułki, auto odpaliło od strzała (po trzech miesiącach nieodpalania i bezowocnego diagnozowania).

Autor:  maxtro [ czw cze 04, 2015 3:59 pm ]
Tytuł:  Re: [W124] M102 200E kręci, nie odpala, iskra jest

W końcu znalazłem trochę czasu, żeby sprawdzić ten rozrząd. Zdjąłem pokrywę zaworów i wałek cały. Ustawiłem koło pasowe na O|T i "nacięcie" na wałku ładnie wyrównało się z poziomem silnika - wnioskuję, że jest ok.

Autor:  maxtro [ pt cze 05, 2015 7:49 pm ]
Tytuł:  Re: [W124] M102 200E kręci, nie odpala, iskra jest

Przeczyściłem kopułkę i palec i auto po dłuższym kręceniu i z pedałem w podłodze odpaliło. Na początku jakby na dwa cylindry. Po zgaszeniu i ponownej próbie odpaliło już na wszystkie, jednakże słychać metaliczny stukot, jakby latający zawór...
W przyszłym tygodniu auto jedzie do mechanika i prawdopodobnie zrzucenie głowicy i ocena strat.

Autor:  Wit [ pn cze 08, 2015 7:50 am ]
Tytuł:  Re: [W124] M102 200E kręci, nie odpala, iskra jest

Mimo wszystko sprawdził bym jeszcze ciśnienie jakie podaje pompa paliwa. Ostatnio też się zdziwiłem bo pompa paliwa "dawała" a był problem z odpaleniem i po sprawdzeniu okazało się, że daje 4 bary a powinna minimum 5 żeby rozdzielacz puścił paliwo.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/