MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

[124] Słabo odpala M104 E28
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=66698
Strona 1 z 1

Autor:  sojczyn [ pt cze 05, 2015 10:14 pm ]
Tytuł:  [124] Słabo odpala M104 E28

Sie macie.

Opisze krótko mój problem przez który powoli zalewa mnie krew.

M104 2,8 w Eklasie ( ASB, ASR i tempomat ). Doładowany LPG ( z nim absolutnie żadnych problemów ). Problem z odpalaniem. W zasadzie to sprawa wygląda tak, że jak jest chłodno i stoi nawet po kilka dni, bo i tak czasem bywa to pali na pół obrotu. Rano odpala od strzału, jade do roboty, robi sie ciepło, powiedzmy 20 wzwyż i lipa. Albo odpala niechętnie, albo po którymś razie. Jak odpali za pierwszym, to nie chodzi na wszystkie gary, po przegazowaniu wszystko wraca do normy i potem każde zapalanie jest od strzału. Jak nie odpali to trzeba potem kręcić po kilka razy. Podobnie sprawy sie mają jak np wstawie auto do ogrzewanego garażu w zimie. Mowa tylko i wyłącznie o odpalaniu na benzynie.

Druga rzecz to nie zależnie od pogody, auto przy podjeżdżaniu do świateł czy parkowaniu przygasa. Ten objaw nie występuje zawsze i nie umiem sprecyzować w jakich warunkach jest a kiedy nie występuje. Zauważyłem również, że skrzynia wtedy wolniej redukuje biegi i słychać stuknięcie z tyłu auta po pełnym zatrzymaniu. Też objaw czasowy, raz jest, raz nie. Uprzedze pytania. Most, półosie, wał, łączniki wału, gumy wózka i zawieszenie w porządku.

Nie wiem gdzie szukać przyczyny. Może dlatego, że w zasadzie nie mam już czego wymieniać w układzie zapłonowym. Od czasu pierwszych objawów zostały wymienione, może też z racji wieku, ale i z powodu w/w objawów:

- cewki ( Beru )
- kable WN ( Beru )
- świece ( NGK )
- pompy paliwa ( nie domagały )
- srebrny przekaźnik ( świrował bo był już kiedyś naprawiany/rozbierany )
- wiązka nowa ( oryginał )
- przepływomierz ( Bosch )
- uszczelnienie dolotu
- uszczelnienie kolektora wylotowego
- czyszczenie przepustnicy
- czujnik temperatury powietrza zasysanego ( oryginał )
- czujnik temperatury cieczy chłodzącej ( oryginał )
- filtr paliwa

Jedyne co jeszcze przychodzi mi do głowy to regulator ciśnienia paliwa i zawór MOT. Nie wiem czy któraś z tych rzeczy może być przyczyną mojego problemu, ale w układzie zapłonowym już raczej nic więcej nie zostało do weryfikacji. Oświećcie mnie jeśli sie myle i wspomóżcie w niedoli. Macie jakiś pomysł?

Autor:  bary123ce [ sob cze 06, 2015 7:13 am ]
Tytuł:  Re: [124] Słabo odpala M104 E28

wygląda na to, że nie trzyma ciśnienia paliwa. Akumulator paliwa wymieniałeś? szczelny układ?
apropos wymian układu zapłonowego - na pewno cewki Beru? a nie Bosch?
wymieniałeś fajki pod cewkami?

Autor:  sojczyn [ sob cze 06, 2015 7:40 am ]
Tytuł:  Re: [124] Słabo odpala M104 E28

Cewki Beru. Wymianione w komplecie z fajkami. Na akumulator ( ten koło pomp masz na myśli? ) nie wpadłem. Po przekreceniu kluczyka pompka dobija cisnienie nawet jak jest ciepło. Zastanawiając jest to, że nie trzyma ciśnienia ale tylko w cieple dni. Jak jest zimno to pali na rys.

Autor:  howser [ sob cze 06, 2015 9:02 am ]
Tytuł:  Re: [124] Słabo odpala M104 E28

Objawy wskazują na uszkodzony akumulator paliwa o którym Ci juz dawno wspominałem :)
Pamiętaj o nowych podkładach miedzianych.

Autor:  Wit [ pn cze 08, 2015 7:59 am ]
Tytuł:  Re: [124] Słabo odpala M104 E28

Sprawdź ciśnienie paliwa po pompie i akumulatorze ciśnienia na jakimś urządzeniu bo może być za małe

Autor:  master [ wt cze 09, 2015 8:22 am ]
Tytuł:  Re: [124] Słabo odpala M104 E28

Ja miałem podobnie i dopiero trzeci srebrny przekaźnik rozwiązał problem. Auto też kręciło jak chciało ... zależnie od fazy księżyca.
Jak skrzynia gorzej zmienia biegi to oznacza ubytki w mocy - ja tak mam na pełnym bucie gdy mam mało LPG i reduktor nie daje rady to strasznie mi szarpie skrzynia.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/