MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
[M104] wiązka silnika i przepustnicy https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=66729 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Wojkek [ czw cze 11, 2015 4:07 pm ] |
Tytuł: | [M104] wiązka silnika i przepustnicy |
Witam. Opiszę tu problem, który pojawił się po zamontowaniu zregenerowanej wiązki silnika i przepustnicy. Pierwsze odpalenie sprawiło, że uśmiech kończył i zaczynał się za uszami. Piękna i równa praca, bez wypadającego zapłonu i falowania. Z sekundy na sekundę mina mi jednak rzedła, gdy zamiast schodzić z obrotów to te rosły, osiągając około 1400obr/min po nagrzaniu do 60 stopni. Tak już zostały. Klient, który robił mi wiązkę, zasugerował wymianę uszczelki pod przepustnicą (w ASO 6zł na następny dzień) i sprawdzenie podciśnień w kolektorze. Sprawdzone i wymienione, montaż wiązki sprawdzony ad A do Z, błędy sczytane i skasowane. Dalej bez zmian, postanowiłem się jednak przejechać. Pojawiły się kolejne problemy, brak reakcji na gaz, spadek mocy, gaśnięcie po zatrzymaniu, brak tempomatu. Sprawdziłem błędy (4-przepływomierz, 8-krokowiec, 45-tempomat), odpalam i dalej to samo. Zrobiłem coś co nazywają adaptacją przepustnicy, odpalam i bez zmian, sprawdzam błędy (8-krokowiec). Jeszcze raz adaptacja, odpalam i czekam do nagrzania i włączenia się wentylatora, obroty cały czas 1400, błędy to 4 i 8. Obstawiam przepustnicę, jej awarię lub błąd przy regeneracji jej wiązki. Żeby to potwierdzić potrzebuję przepustnicy do M104 ASR/Tempomat na podmiankę, ma ktoś może luźną lub użyczy swojej z auta??? (w okolicach Lublina) Chciałbym to sprawdzić zanim oddam ją na reklamację lub kupię drugą. Z góry dzięki za wszelką pomoc. Pozdrawiam... |
Autor: | filippo [ ndz cze 14, 2015 10:20 pm ] |
Tytuł: | Re: [M104] wiązka silnika i przepustnicy |
Sugeruję także sprawdzenie komputera. Mam wprawdzie M111 ale objawy podobne z tym że nie mam tempomatu więc moje dwa błędy to przepustnica i sonda lambda. Wymieniłem dwie przepustnice, świece, kable, polutowano kilka starych przewodów, sprawdzano stan silnika bo po rozgrzaniu przestawał pracować na dwa cylindry i nic. Na końcu po około miesiącu, wizytach u trzech mechaników i wydanej sporej sumie ten trzeci znalazł upalony pin w komputerze. Kupiłem używany na szrocie mercedesowym. Wymieniłem plug and play i wszystko wróciło do normy. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |