MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Przejście na wersję RüF https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=66881 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Dennis [ pn lip 13, 2015 11:29 am ] |
Tytuł: | Przejście na wersję RüF |
Ciekaw jestem Waszych opinii na temat przerobienia m103 na wersję RüF, tj. będącą fabrycznie wersją bez katalizatora i sondy lambda. Wiadomo, że katalizatory po 26 latach już mogą poważnie przymulać auto i przydałoby się ich pozbyć, a żeby fachowo to zrobić, chciałbym kupić dedykowane sekcje wydechu. To jest bez miejsca na sondę lambda. Czyli w praktyce oznacza to przejście na RüF (z ustawianiem mieszanki na analizatorze spalin). No ale z obecną elektroniką to nie będzie do końca RüF, tylko po prostu KAT bez sondy i katów - nie wiem, czy to miałoby szansę sensownie chodzić. Co trzeba byłoby wymienić z elektroniki, żeby było ok, sterownik KE, korektor oktanowy...? Z drugiej strony, na stacjach diagnostycznych zazwyczaj analizatory są zepsute bądź nie istnieją (szukałem kiedyś akurat takowego, żeby się zorientować w składzie mieszanki), ale jednak gdyby któryś z diagnostów się postanowił kiedyś wykazać, to czy ta wersja RüF (szczególnie niefabryczna) ma szansę przejść taki test spalin podczas przeglądu okresowego? Z góry dziękuję za wskazówki i komentarze. |
Autor: | mark2222 [ pn lip 13, 2015 2:25 pm ] |
Tytuł: | Re: Przejście na wersję RüF |
Zamiast takich kombinacji to pomyślałbym o elektronicznym wtrysku np. Emu, MS, Vems. Precyzja, szybkość i sterowanie nie do porównania. Odetkać mu dolot żeby pełną przepustnicą oddychał, pełna sekwencja paliwa plus zapłonu- dobry stroiciel co by mapy ustawił- nawet wersja RüF nie ma do czego się porównywać. Dołożyć nowy katalizator i pewnie by spokojnie wartości katalogowe są w zasięgu ręki jęsli chodzi o kontrolę. http://www.rpmotorsport.pl/katalizatory ... _1401.html M103 ma przetarte ścieżki jeśli chodzi o uzdatnienie/ szukanie mocy. |
Autor: | ukaniu [ pn lip 13, 2015 3:32 pm ] |
Tytuł: | Re: Przejście na wersję RüF |
Ja odpiszę tu co to co odpisałem Dennisowi jak miętosił do znudzenia ze mną na PW ten temat już od jakiegoś czasu: Masz stare KE z twardymi membranami w rozdzielaczu, zatrute LPG, z nagarem na zaworach i w komorach, z przechodzonymi wtryskiwaczami i oczekujesz poprawnego składu w całym zakresie pracy - to się nie da zrobić. Sonda pozwala temu wtryskowi chodzić pi razy oko w optymalnym zakresie bez względu na w.w. problemy. Wiadomo z nią, że jeśli jedziesz 140 to stroi sobie na 14,7 i tyle. Wymień membranki w rozdzielaczu, sprawdź wtryski, zestrój wydatki na sekcjach, wywal LPG, zmień na RUF i będzie dobrze jeździło. Nie można leczyć pryszcza pudrem ani też z g. bicza się nie ukręci; RUF to nie jest lekarstwo na kulejące KE. Bo co kolega chce osiągnąć? |
Autor: | Dennis [ wt lip 14, 2015 11:28 am ] |
Tytuł: | Re: Przejście na wersję RüF |
To jest oddzielny temat. Kulejące KE to jedno, a że wydech może być przytkany przez stare katalizatory, to insza inszość. Jeśli przejście na RUF uważacie za kombinacje, to jak nazwać przechodzenie na inny wtrysk, "wymień membranki w rozdzielaczu, (...) zestrój wydatki na sekcjach" etc. ![]() ![]() Odnośnie samego KE, może ktoś coś jeszcze wniesie: LPG już dawno wywalone, cały rozdzielacz, wraz z przeływomierzem mam nawet założone od innego 300E, które nigdy nie miało gazu. I problem jest taki, że trochę słabo jedzie, a już szczególnie z włączoną klimą. W górach do tego się mocno grzał. No i odpala ciężko. Choć nie zawsze! Drugie i kolejne odpalenia są już od pierwszego obrotu, tylko przy pierwszym po dłuższej przerwie trzeba go pochechłać, niekiedy z wciśniętym gazem. Ale z kolei jak postoi jeszcze dłużej (ostatnio tydzień stał, bo byłem na urlopie i go nie ruszałem), to odpala z pół obrotu rozrusznika (jak to dobrze, że zapomniałem przy ostatnim takim odpalaniu wcisnąć gaz w podłogę ![]() ![]() Mnie generalnie takie użytkowanie tego samochodu nie przeszkadza, po górach nie jeżdżę raczej, a średnie spalanie na poziomie 11-11,5 litrów / 100 km (sic!) cieszy. Ale boję się, żeby coś nie padło, jeśli np. ma chronicznie za ubogą mieszankę etc. |
Autor: | mark2222 [ wt lip 14, 2015 12:57 pm ] |
Tytuł: | Re: Przejście na wersję RüF |
Moja rada to podjedź do kogoś kto sprawdzi AFR, masz miejsce bo piszesz, że sonda i tak nie działa. Będzie wiadomo na jakiej mieszance chodzi i dlaczego nie jedzie. Nie uważam za kombinację przejście ale nic to w temacie wniesie. KE-Jet jest już teraz problemem do ustawienia i do poprawnego jeżdżenia. Ma już swoje lata świetności ma za sobą, choćbyś nie wiem co kombinował to i tak będzie problem z nim bo najmłodszy będzie miał 23 lata. Dlatego skalkuluj: listwa z M104 z wtryskiwaczami ok 100zł, MSI- kolega voytas sprzedawał za 500zł, zapłon możesz zostawić po staremu, co by mieszanka była pilnowana i zawsze była prawidłowa możesz sondę LC-1 dodać do zestawu- 700zł, można podpiąć do MS-a i korygować mapę, można też i zamontowac sobie ładny zegar z AFR i na bieżąco widzieć na jakim AFR chodzi, kilka czujników ze szrotu, kilka kabli, wtyczek na wiązkę i trochę wyobraźni i trochę postudiować jak działają sterowaniki Standalone. Prościej już się chyba nie da, aby mieć spokój. |
Autor: | voytas [ wt lip 14, 2015 1:56 pm ] |
Tytuł: | Re: Przejście na wersję RüF |
mark2222 pisze: MSI- kolega voytas sprzedawał za 500zł, Kolega voytas już go sprzedał za 500zł, a drugi siedzi w pewnym białym kombi i póki co nie jest wystawiony na sprzedaż ![]() |
Autor: | ukaniu [ śr lip 15, 2015 12:08 am ] |
Tytuł: | Re: Przejście na wersję RüF |
Tydzień temu zdemontowałem wydech z katalizatorami z 89 roku. Wszystkie czyste i jasne, pewnie jeszcze pracowały bo ani analiza spalin ani ich zapach nie wykazywały różnic od nowych aut. MSQ to jest zupełnie inna jakość jak można to koniecznie trzeba montować, odpowiedź na gaz, mmmm. Z tym, że warto IMHO wersję 3. |
Autor: | Dennis [ śr lip 15, 2015 9:26 am ] |
Tytuł: | Re: Przejście na wersję RüF |
Zbyt ambitne podejście wykazujecie jak dla mnie, Koledzy ![]() Dzięki za opinie ![]() |
Autor: | mark2222 [ czw lip 16, 2015 11:10 am ] |
Tytuł: | Re: Przejście na wersję RüF |
E tam ambitne ![]() realne do zrealizowania w domowych warunkach ![]() |
Autor: | TReneR [ pt gru 04, 2015 10:44 am ] |
Tytuł: | Re: Przejście na wersję RüF |
Ja mam wywalony kat ale zostawiona sondę. Co Ci szkodzi sondę zostawić/wymienić na sprawna? |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |