MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt lip 18, 2025 2:09 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob lip 18, 2015 7:58 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Witam
Są dwa rodzaje parowników do W140 - większy i mniejszy.
Ile gazu wchodzi do wersji z mniejszym a ile z większym parownikiem.
W jakich modelach (wersje silnikowe, roczniki) były większe a w jakich mniejsze parowniki?

Dopowiem, że jest tu mowa wyłącznie o klimatyzacji "z przodu" kabiny pasarzerskiej.

A może to pytanie przenieść do działu zagadek? Bo ja nie znalazłem odpowiedzi w internecie. Za dobrą i sensowną odpowiedz postawię piwo [oczko]

Wiem, że te większe były w CLach, może jakiś posiadacz takiej fury przeczyta nalepkę w komorze silnika?
Wiem również, że do wersji z mniejszym parownikiem wchodzi 1,15 kg gazu.

Pozdrawiam

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: ndz lip 19, 2015 12:42 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Układ jest najbardziej czuły na zmiany pojemności za sprężarką tzn. skraplacza, osuszacza. Tam gdzie jest już ciecz. Bo czy parownik duży czy mały jak zawór rozprężny się zamknie (np po wyłączeniu nawiewu) to gaz będzie praktycznie w większości przepompowany na stronę wysoką. Jak te elementy są identyczne to ładował bym tyle samo gazu bo różnice mogą nie być wielkie o ile są. Za dużo czynnika jest o wiele bardziej szkodliwe niż lekko za mało.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: ndz lip 19, 2015 12:40 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Ale jak jest za mało to sprawność układu spada, prawda?
Powiem tak, kupiłem parownik, bo mój się rozszczelnił. Błędem moim było zamówienie bez wcześniejszego zweryfikowania co u mnie siedzi. Okazalo się, że u mnie był ten mniejszy. Większy parownik dało się bez problemu zamontować, wystarczyło wyjąć zaślepkę w nagrzewnicy, która była wkładana w przypadku stosowania mniejszego parownika.
Więc zamontowałem ów parownik, nowe o-ringi w całym układzie, nowy osuszacz, nowy zawor rozprężny, nowy skraplacz. Układ został sprawdzony pod kątem szczelności ( przez 3 godziny napompowany azotem do 20 barów) i okazał się szczelny.
Nabiliśmy gazu, tyle ile miałem na naklejce, czyli 1,15 kg i co.... klima działa, ale odnoszę wrażenie, że przed wymianą parownika chłodziła mocniej.
W tej chwili temperatura na parowniku to :
- przy wentlatorze nastawionym na minimum: 5 stopni Celc
- przy wentylatorze na max 12-15 stopni C

Więc cieniutko :(

Może problem jest z zaworem rozprężnym? (kupiony oryginał w ASO)

Czy 50 gramów gazu może zrobić różnicę w sprawności działania układu?

Ukaniu a czy aby na pewno zawór się zamyka całkowicie? Wydaje mi się, że nie?

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: ndz lip 19, 2015 2:44 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Może do większego parownika potrzeba pompy o większej pojemności skokowej aby zalać tyle gazu co by odparował i schłodził całość?
Temperatury na wylocie tzeba porównać z manualem niskie obroty, duża wilgotnośc i temperatura i będą kiepskie.
Zawór ma kalibrowane maksymalne otwarcie, zamyka się ztcp całkiem, może potrzeba dedykowany zawór?
Zawsze możesz sprawdzić ciśnienia i temperatury aby określić przechłodzenie czynnika w skraplacza i przegrzanie parowniku.
Ja nie jestem zawodowcem ale czynnika bym nie zwiększał. 50g w dół za wiele w sprawności przy kilogramie nie zrobi to nie apteka, ja patrze na manometry to gdy nie przeładowany dopiero z 100g jednoznacznie widać.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl