MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr cze 25, 2025 11:17 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz wrz 13, 2015 11:31 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Oddałem skrzynię od 500E do skrzyniarza, bo miała zwłokę przy zapinaniu wstecznego.
Zrobił remont, jak zawsze w poprzednich moich 124-kach. Nigdy nie miałem zastrzeżeń. Tym razem po zamontowaniu skrzyni nie jestem zadowolony. Skrzynia szarpie przy włączeniu biegu na D i lekko na R. Jak się rozgrzeje i spadną obroty to na R nie szarpie a na D cały czas. Dodam, że w trakcie jazdy skrzynia pracuje idealnie, nie szarpie i nie ślizga przy zmianach. Wykluczyłem luzy przeniesienia napędu. Zareklamowałem naprawę, skrzyniarz zabrał auto na 2 dni, wymienił jakieś dodatkowe oringi i szarpie nadal. Obojętnie czy D zapinamy z P czy N. ASB zachowuje się tak, że nie ma ani sekundy opóźnienia przy zapinaniu biegu na D. Jak tylko dźwignię przełączę na pozycję D - w tym samym momencie następuje zapięcie biegu z szarpnięciem. Przed remontem tego nie było. Mechanik twierdzi, że to prawdopodobnie płyta sterująca, którą trzeba wymienić, ale takiej nie posiada. Czy ma rację? Jak to mogło się stać, że po remoncie zaczęło szarpać, a przed były inne objawy? ASB robiłem u Chłopowca w Bytomiu Odrzańskim. Wkurza mnie to szarpanie! [szalone] :evil:

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: pn wrz 14, 2015 9:50 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Trzeba prześledzić jak wygląda sekwencja N-D, N-R z tego co p. to tam występuje tłumik narostu ciśnienia. Trzeba by sprawdzić jego układ. Wieczorem jak mi się uda to zerknę w papier.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: czw wrz 17, 2015 9:21 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Nie znalazłem nic sensownego, gdzieś miałem kiedyś jakiś papier o tym - nie mogę znaleźć :-(
Jedyne co przy okazji znalazł internet to:

Friction coefficient of friction disc LB3 and/or brake band B2 too high.

To po naprawie na nowych częściach może być jakaś kwestia.
Jak mi wpadnie w ręce to o czym myślę, to może znajdę więcej o tych sekwencjach.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: pt wrz 18, 2015 8:53 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Jeszcze w papierach było coś o tajemnej kulce, zdaje się włożona w złe miejsce powodowała w/w problemy. Coś tak kojarzę, ale pytanie czy on coś grzebał przy płycie ;-)


Na górę
Post: ndz wrz 20, 2015 10:27 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
też coś słyszałem o zaworku jakimś, ale muszę zapytać czy w sterowaniu grzebał...

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: pt paź 16, 2015 7:14 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
W skrzyni była wymieniana taśma biegu wstecznego, wszystkie tarczki i uszczelnienia.
Sprawdzony został podobno i nieco zwiększony (do 6mm) luz na taśmie B1 i nie dało to poprawy.
Tym razem skrzyniarz twierdzi, że wie w czym rzecz i chce to poprawić robiąc coś z tłokiem... ?
Cokolwiek to oznacza, czuję, że robi mnie w konia albo sam nie wie co robi...
Daję mu ostatnią szansę póki nie popsuł ASB :/

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: sob lis 21, 2015 8:21 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 18, 2004 11:56 pm
Posty: 309
Lokalizacja: częstochowa
Siemasz Bary. I jak tam rozwiązałeś ten problem? . W nowym pojeżdzie który zakupiłem też z 722.5 i m119 jest tak samo tzn skrzynia pracuje idealnie zmienia biegi płynnie, wsteczny wchodzi ok a na D jest szarpnięcie i włącza jakby bez zwłoki dokładnie jak u Ciebie i dlatego ciekaw jestem czy rozwiązałeś problem. Pzdr.

_________________
W124 300D TURBO

C126 E56


Na górę
Post: ndz lis 22, 2015 7:00 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
jak zwykle kłócę się jeszcze z mechaniorem.
W poniedziałek oddaję kolejny raz reklamować. Żadnej poprawy.
Z którego biegu Ci startuje i czy zawsze szarpie?

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: ndz lis 22, 2015 1:19 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 18, 2004 11:56 pm
Posty: 309
Lokalizacja: częstochowa
Startuje z jedynki. Ale nie zdążyłem jeszcze sprawdzić jak na rozgrzanej skrzyni się zachowuje bo jeszcze nie jest zarejestrowany. Także na razie wiem jak jest na zimnej i leciutko rozgrzanej i jest tak jak pisałem wsteczny wchodzi ok z półsekundowym opóznieniem bez szarpnięcia a D wchodzi z szarpnięciem bez żadnego opóżnienia jak przełączysz momentalnie zapina. Tak to wygląda.

_________________
W124 300D TURBO

C126 E56


Na górę
Post: ndz lis 22, 2015 7:20 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lis 11, 2013 12:25 pm
Posty: 80
Art, najpierw to sprawdz dokladnie, jaka masz skrzynie, bo 722.5 w polaczeniu z m119 nie bylo.


Na górę
Post: ndz lis 22, 2015 7:36 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 18, 2004 11:56 pm
Posty: 309
Lokalizacja: częstochowa
Racja Andrzejo - chodzi o 722.3. Z rozpędu napisałem 722.5 bo w innym cl z m119 mam 722.6 i jakoś mi się błędnie skojarzyło ze w przedliftowym jest 722.5. Pzdr.

_________________
W124 300D TURBO

C126 E56


Na górę
Post: ndz lis 22, 2015 10:40 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
no to mamy ten sam problem ;) na razie rozwiązania nie znalazłem :(

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl