MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 14, 2025 9:55 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr gru 09, 2015 9:33 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 15, 2008 10:51 am
Posty: 371
Lokalizacja: Koszalin
Witam, jestem zainteresowany zakupem W129. Poszukuję samochodu w jak najlepszym stanie fabrycznym i zbliżonego do oryginału. Autko miałoby posłużyć parę lat, dlatego zwracam się z prośbą do użytkowników jaki model z V8 najlepiej wybrać. Przeglądając ogłoszenia widzę, że montowane były dwie jednostki M119 z czterobiegową skrzynią lub M113 z pięciobiegową. Macie może doświadczenia na temat eksploatacji tych jednostek? Czy trapią je typowe bolączki jaki napęd jest optymalny jeśli chodzi o koszty utrzymania?

Załącznik:
Komentarz: Ten jest teoretycznie najmocniejszy, ale czy łatwy w serwisowaniu?
Silnik1.jpg
Silnik1.jpg [ 269.48 KiB | Przejrzano 6187 razy ]


Załącznik:
Komentarz: Trochę słabszy, ale czy mniej kłopotliwy?
Silnik2.jpg
Silnik2.jpg [ 57.3 KiB | Przejrzano 6187 razy ]


Załącznik:
Komentarz: M113 występował w wielu autach młodszej generacji, ze skrzynią 5 - warto?
Silnik3.jpg
Silnik3.jpg [ 73.31 KiB | Przejrzano 6187 razy ]


Będę wdzięczny za uwagi i przemyślenia. Nie śpieszy mi się ale chciałbym dobrze wybrać. Budżet to około 40tys. Biorę pod uwagę też inne samochody bez dachu (Porsche 911, Corvette), ale Mercedes jakoś najbardziej mi pasuje [zlosnikz]

_________________
W115 240D 3.0 '75 ŻABA SPRZEDANY
W107 500SL '84 CZARNA WDOWA
W123 250 '80 BEKA :)


Na górę
Post: śr gru 09, 2015 10:19 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
No 911 w tym budzecie to odpusc na starcie. Nawet jak sie cos trafi to bedzie podpudrowana padaka w nadwoziu 996 (przednie lampy w ksztalcie rozlanego jajka sadzonego). Vettke juz predzej upolujesz, aczkolwiek przy kursie $ bliskim 4pln moze byc ciezko cos sprowadzic. Raczej trzeba szukac na miejscu. Trafiaja sie fajne sztuki z LT1 pod maska (o LS w tym budzecie tez chyba nie ma co myslec). Jezeli podoba Ci sie C4 to jest to niezly wybor.

Co do 129 - ja mialem z M119. Nie mam wlasnego porownania do M113. Spodziewam sie nizszego spalania przy zestawie M113 + automat 5B. Ale czy to wazne przy takim aucie? Ja bym sie sugerowal jedynie stanem, przebiegiem i kolorystyka auta. W koncu nie oszukujmy sie, to ma sie podobac. Z osiagow M119 bylem zadowolony, a prowadzic sie beda oba tak samo. Na pewno lepiej od Vetty :) I znacznie gorzej od 911 kazdej wersji (tu mam porownanie).

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: śr gru 09, 2015 2:44 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 24, 2006 12:08 pm
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa-Suwałki
Taki może fajnie się odpychać.
Kolega zanabył z Japonii z nakleją, że nie świeci, "radioactive free", czy jakoś tak.
M119 chyba w najmocniejszej wersji 6.0. Jeszcze nie jeździliśmy na poważnie, bo się rejestruje.


Załączniki:
SL60.jpg
SL60.jpg [ 143.64 KiB | Przejrzano 6162 razy ]

_________________
Wołga Gaz 2410 '88
W124 500E '91 - Pani Jagoda www.w114-115.org.pl/forum/img01/1224070157_IMG_2600m.jpg
W211 320CDI 4Matic
W124 280TE '92 - Oliwka - ex
W124 300TD '92 - Czarna Wdowa - ex
Na górę
Post: śr gru 09, 2015 3:17 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 06, 2009 8:03 pm
Posty: 2213
Lokalizacja: Wielkopolska (Zduny)
szymon.dziawer pisze:
M119 chyba w najmocniejszej wersji 6.0. Jeszcze nie jeździliśmy na poważnie, bo się rejestruje.


były jeszcze 7.2 ale to już totalny rodzynek jest, swoją drogą był w PL do sprzedania rok dwa temu taki 7.2

_________________
Tatowóz: w163 2,7CDI
Moje:2xw115,w114 230.6, 5xw108 w186 300C A124
Sprzedam!! :
w108 280SE 3.5 manual oraz masa części do 108


Na górę
Post: śr gru 09, 2015 3:35 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 24, 2006 12:08 pm
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa-Suwałki
KarolS1988 pisze:
były jeszcze 7.2

Ale to był już z M120, nie M119. M119 jeszcze Brabus chyba rozkręcał ponad 6.0 (6.2, czy 6.3), ale to Brabus.

_________________
Wołga Gaz 2410 '88
W124 500E '91 - Pani Jagoda www.w114-115.org.pl/forum/img01/1224070157_IMG_2600m.jpg
W211 320CDI 4Matic
W124 280TE '92 - Oliwka - ex
W124 300TD '92 - Czarna Wdowa - ex


Na górę
Post: śr gru 09, 2015 4:19 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
szymon.dziawer pisze:
Taki może fajnie się odpychać.
Kolega zanabył z Japonii z nakleją, że nie świeci, "radioactive free", czy jakoś tak.
M119 chyba w najmocniejszej wersji 6.0. Jeszcze nie jeździliśmy na poważnie, bo się rejestruje.


Podaj gdzie to mozna kupic do 40k PLN :) wezme kilka :)

A na powaznie - jakis taki byl na zakonczeniu YTW na Zeraniu, ale nie przygladalem sie zbytnio. Na bank powyzej 6.0 mial napisane.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: pt gru 11, 2015 2:52 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 15, 2008 10:51 am
Posty: 371
Lokalizacja: Koszalin
Nie jestem ścigantem. Jak dla mnie te zwyczajne 300 koników wystarczy. Oczywiście jak trafi się coś ciekawego budżecik trzeba będzie zwiększyć, ale celuję w fabryczną 500. Porsche 911 w tej cenie oczywiście raczej będzie padłem, ale o kilka (dziesiąt) tysiączków więcej coś z jajecznicą z przodu można trafić. Dla mnie to mało wygodne i głośne auto, ale frajda z jazdy owszem znaczna :) . Vetka trzeszczy plastikami i po mocnym dociśnięciu gazu nie wiadomo dokąd jedzie. Za to pięknie ryczy i dewastuje asfalt.

Ktoś mówił o kłopotach z ASB, dotyczy to wszystkich skrzyń 4 biegowych? Który silnik M117 łatwiej wyregulować? Bo M113 to pewnie tylko laptopem?

_________________
W115 240D 3.0 '75 ŻABA SPRZEDANY
W107 500SL '84 CZARNA WDOWA
W123 250 '80 BEKA :)


Na górę
Post: ndz gru 13, 2015 9:14 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
PiotrH pisze:
Vetka trzeszczy plastikami i po mocnym dociśnięciu gazu nie wiadomo dokąd jedzie. Za to pięknie ryczy i dewastuje asfalt.

Ktoś mówił o kłopotach z ASB, dotyczy to wszystkich skrzyń 4 biegowych? Który silnik M117 łatwiej wyregulować? Bo M113 to pewnie tylko laptopem?


Vettka wymaga nakladow. Mozna to zrobic tak aby jezdzilo gdzie chce kierowca :) Tylko to kosztuje. Ale ile by przy 129 nie dlubac, dzwieku amerykanskiej V8 nie wycisniesz.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: ndz gru 13, 2015 12:08 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lis 11, 2013 12:25 pm
Posty: 80
Regulujesz tylko silnik m119 na wtrysku KE - Ten na drugim zdjeciu. W dwoch pozostalych nic sie nie ustawia. Skrzynie 722.3 nie sa awaryjne - meczy je czas. Te nowsze 722.6 juz nie byly tak bezawaryjne - to skrzynia nowej generacji ze sterowaniem elektronicznym.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl