MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

[W210] Róźne kąty pochylenia tylnych kół, oklapnięty tył
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=67437
Strona 1 z 1

Autor:  alexxander [ śr gru 16, 2015 1:26 pm ]
Tytuł:  [W210] Róźne kąty pochylenia tylnych kół, oklapnięty tył

Witam, zająłem się ostatnio zawieszeniem w moim 210, wymienili pare rzeczy z przodu i tuleje pływające z tyłu no i trzeba było sprawdzić/ustawić geometrię, po sprawdzeniu wyszły ciekawe rzeczy. Mianowicie tylne koła są pochylone w różnym stopniu i jest duża różnica między stroną lewą a prawą, auto było puste, nawet gazu tam nie było dużo zatankowane.

Co odpowiada za taki stan rzeczy? Na forum W202 czytałem że na pochylenie tylnych kół wpływają tuleje / silentblocki drążków reakcyjnych czy w W210 jest tak samo? Jeżeli tak to które to są? Ewentualnie proszę o numery tych części i ilośc potrzebną do wymiany.

Poniżej załączam wydruk z geometrii:

Obrazek

Ps. za błędy w pisowni przepraszam, jestem przemęczony chwilowo.

Autor:  master [ śr gru 16, 2015 4:28 pm ]
Tytuł:  Re: [W210] Róźne kąty pochylenia tylnych kół, oklapnięty tył

w w124, w202, w210 jest takie samo zawieszenie z tyłu.
Drążki mają to do siebie, że z czasem się zużywają nie dając po sobie znać. Moje mają 20 lat i nic nie stuka, nic nie puka, ale wiem, że w środku zamiast gumy jest tylko błoto i resztki skamieniałej gumy :)
W 124 jeden drążek jest na mimośrodzie do ustawienia geometrii. Ale bez sensu ustawiać, jak tulejek brak.
Co by było taniej można kupić bodajże 12 jednakowych tulejek i wymieniać po kolei. Połowa ma jeszcze taką tulejkę, ale nie powiem czy trzeba nową kupować czy starą przełożyć - tu niech się wypowie ktoś kto to robił.

Autor:  w0jta5 [ śr gru 16, 2015 6:45 pm ]
Tytuł:  Re: [W210] Róźne kąty pochylenia tylnych kół, oklapnięty tył

master pisze:
W 124 jeden drążek jest na mimośrodzie do ustawienia geometrii.

Do regulacji zbieżności tak. Do regulacji kąta pochylenia koła brak.

Autor:  TReneR [ czw gru 17, 2015 9:13 am ]
Tytuł:  Re: [W210] Róźne kąty pochylenia tylnych kół, oklapnięty tył

w0jta5 pisze:
master pisze:
W 124 jeden drążek jest na mimośrodzie do ustawienia geometrii.

Do regulacji zbieżności tak. Do regulacji kąta pochylenia koła brak.


A to tez zależy od wersji, bo były takie z regulacja pochylenia z tylu.

Z przodu tez Ci nie ustawił pochylenia kola.

Autor:  w0jta5 [ czw gru 17, 2015 9:36 am ]
Tytuł:  Re: [W210] Róźne kąty pochylenia tylnych kół, oklapnięty tył

Macie jakiś zrzut z WIS, żeby zobaczyć jak to wygląda?

Autor:  alexxander [ czw gru 17, 2015 4:54 pm ]
Tytuł:  Re: [W210] Róźne kąty pochylenia tylnych kół, oklapnięty tył

To że z tyłu nie reguluje się kątów pochylenia kół to wiem, natomiast co chciałbym wiedzieć to: zużycie których elementów ma wpływ na pochylenie tylnych kół / oklapnięty tył najlepiej właśnie jakieś zrzuty z WIS.
Dlaczego sądzę że coś jest nie tak?

Policzyłem sobie ile jest dodatkowych kilogramów przez instalację LPG ale za to minus koło zapasowe bo wywaliłem i mniejszy akumulator bo fabryczny był wg. VIN 100ah a jest 62ah i mniej paliwa w baku i wyszło że jest jakieś 10kg jakby stale załadowane czyli tyle co nic a tył jest oklapnięty. Chciałem podnosić tył przez zmianę gum na sprężynach ale widzę że chyba nie tędy droga.

Ponadto na geometrię pojechałem bo wymienili mi ostatnio przednie tuleje przednich wahaczy dolnych i przód wydaje się być wyżej niż wcześniej. To czy z przodu jest regulacja kątów to też na ten temat są różne dyskusje i to chyba zależy od rocznika, w moim akurat nie trzeba było nic poprawiać.

Autor:  Wit [ pt gru 18, 2015 12:10 pm ]
Tytuł:  Re: [W210] Róźne kąty pochylenia tylnych kół, oklapnięty tył

alexxander pisze:
Chciałem podnosić tył przez zmianę gum na sprężynach ale widzę że chyba nie tędy droga.

Na pewno przyjrzał bym się tulejom tylnych wahaczy oraz tylnej belki. Info z zaprzyjaźnionego sklepu z częściami MB u mnie w mieście (oczywiście do mojego modelu):
- tuleje do tylnego wahacza Meyle: 18zł szt x 2 x 2 wahacze = 72zł (na jutro)
- 1 kpl gum do tylnej belki Meyle: 228zł (na jutro)
A jeżeli chodzi o podnoszenie tyłu to podniesienie na gumach 2-4cm to na chwilę bo raczej sprężyny są wygniecione i do wymiany z tym, że można się pokusić o kupno wzmacnianych. U mnie sprężyny wzmacniane niestety tylko oryginalne MB z Niemiec: 605zł/szt x 2=1210zł (za 4 dni robocze). Co ciekawe sprężyny normalne oryginalne dedykowane do mojego modelu mają taką samą cenę ;)

Autor:  alexxander [ pt gru 18, 2015 4:57 pm ]
Tytuł:  Re: [W210] Róźne kąty pochylenia tylnych kół, oklapnięty tył

Poduszki tylnego wózka już wymieniłem - Lemforder, 190zł majd in czajna, lepiej się jeździ ale na wysokość zadu wpływu nie ma, no może minimalny.
Znajomy mechanik mówi że to sprężyny są winne ale ja tego nie jestem taki pewien. Nie chcę wyrzucać pieniędzy w błoto tym bardziej że nic nie puka nic nie stuka.
Bardziej podejrzewam że to są któreś tuleje no ale które właśnie to jest pytanie.

Autor:  Wit [ pn gru 21, 2015 11:36 am ]
Tytuł:  Re: [W210] Róźne kąty pochylenia tylnych kół, oklapnięty tył

alexxander pisze:
Znajomy mechanik mówi że to sprężyny są winne ale ja tego nie jestem taki pewien.

A co trzyma/unosi cały ciężar budy? Przecież nie amortyzatory czy gumy, one tylko w niewielkim stopniu przyczyniają się do całości. Jak chcesz zrobić próbę to wyjmij sprężyny i postaw auto tylko na amorach [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]
alexxander pisze:
Nie chcę wyrzucać pieniędzy w błoto tym bardziej że nic nie puka nic nie stuka.

A co tam ma pukać czy stukać jak sprężyny są całe? No chyba, że masz pęknięte po jednym zwoju od góry chociaż w mojej starej 115 dowiedziałem się o tym dopiero w czasie wymiany [zlosnik] bo nic nie dzwoniło, a kawałki zostały dociśnięte w głębokim gnieździe i nic nie było widać tylko auto trochę niżej stało :-?

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/