MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
1981 m117 problem z zapłonem https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=68613 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | zamo111 [ śr gru 21, 2016 4:47 pm ] |
Tytuł: | 1981 m117 problem z zapłonem |
Mój 500SEL zapalał i chodził idealnie aż któregoś pięknego dnia po odpaleniu trzymał bardzo wysokie obroty. Odpalałem go tylko celem przestawienia i było tak przy każdym odpaleniu aż do momentu gdy po odpaleniu od razu gasł. Zapalał wchodząc na obroty i schodząc z nich od razu gasł. Dodawanie gazu nie pomogło. Otworzenie wtrysku rozruchowego na krótko pozwoliło rozgrzać silnik i wtedy praca była już taka jak powinna. Auto przejechało parę metrów, pochodziło parę minut po czym zostało zgaszone. Dziś odpalony, zagrzany a jednak gasnie. Silnik gorący a więc każde podpięcie ponownie wtrysku rozruchowego kończy się zalewaniem natomiast nie ruszany zadusza się. Zapala, trzyma obroty od 10 do 30 sekund po czym w parę sekund schodzi w dół z obrotów, telepiąc się i gasnąc. Szukałem winy w podciśnieniu jednak wszystko wydaje się być szczelne. Zresztą problem pojawił się sam z siebie można powiedzieć - nagle. |
Autor: | zamo111 [ śr gru 28, 2016 8:35 am ] |
Tytuł: | Re: 1981 m117 problem z zapłonem |
Tak się zachowuje https://youtu.be/YrHsecTjicQ https://youtu.be/KGgMAh67kds |
Autor: | Benz-Service.pl [ śr gru 28, 2016 6:16 pm ] |
Tytuł: | Re: 1981 m117 problem z zapłonem |
Witam, Niestety może być wiele przyczyn. Sprawdź ciśnienie paliwa to na rozdzielaczu. W zależności od typu m117i od rocznika i runku produkcji 5-5.6bara. Jak jest ok to trzeba będzie posprawdzać po kolei elementy K-Jet i eliminowac kolejne możliwe przyczyny. Silnik pracuje bardzo nierówno, proponuję nie dolewaj mu paliwa 9 wtryskiem. Jak sam nie zapala to znaczy że zepsuty - moza mu krzywde zrobić 9 wtryskiwaczem. |
Autor: | zamo111 [ czw gru 29, 2016 9:55 am ] |
Tytuł: | Re: 1981 m117 problem z zapłonem |
Dziękuję za odpowiedź. Iskra jest dobra bo układ zapłonowy cały nowy oraz chodzi ładnie od czasu do czasu. Zgaduje że problem może być z lewym powietrzem lub ciśnieniem paliwa. Czy możesz proszę podpowiedzieć jeszcze co może być przyczyną nie równej pracy? Do tej pory w moim drugim m117 czy m103 zawsze wystarczała regulacja potencjometrem a tutaj wszystko dla mnie nowe. ... |
Autor: | Dennis [ czw gru 29, 2016 10:17 am ] |
Tytuł: | Re: 1981 m117 problem z zapłonem |
Gdyby to w moim m103 się działo, to sprawdziłbym kalosz i rurki dochodzące do zaworu powietrza dodatkowego. Sam zawór pow. dod. też bym sprawdził i napięcia do niego dochodzące. Nie wiem jednak, czy to się również odnosi do m117. Powodzenia. |
Autor: | zamo111 [ ndz sty 01, 2017 10:15 pm ] |
Tytuł: | Re: 1981 m117 problem z zapłonem |
Pasek się ślizgał bo był mokry od płynu chłodniczego. Alternator został zregenerowany teraz na odpalonym napięcie wynosi 13.96v. Wszystkie cylindry dostają iskrę - cały zapłon jest nowy. Przy wyciągniętych na wierzch wtryskiwaczach podczas kręcenia zapłonem wtryski wcale nie podają paliwa - dopiero gdy ktoś fizycznie wciśnie głębiej klapkę wtryski się otwierają i to z za słabym ciśnieniem - nie ma tego specyficznego pisku- ciśnienie jest za niskie. Pompa jest nowa. Winny więc będzie regulator ciśnienia albo akumulator ciśnienia ? |
Autor: | Benz-Service.pl [ pn sty 02, 2017 9:17 am ] |
Tytuł: | Re: 1981 m117 problem z zapłonem |
Witam, Ok , jak zapłon jest cały i nie daje paliwa, sprawdź ciśnienie na rozdzielaczu. Ciśnienie powinno być ok5. bar. Jak dasz cały typ silnika M117.XXX lub to sprawdzę Ci dokładnie jakie. Jak jest ciśnienie w układzie to akumulator możesz chwilowo zostawić w spokoju. Jak nie będzie ciśnienia to wtedy go sprawdzisz czy nie daje ogromnego przecieku. PS masz manometr i złączki? Bez tego nie ruszaj regulatora ciśnienia, odradzam. |
Autor: | hruścik [ wt sty 03, 2017 5:08 am ] |
Tytuł: | Re: 1981 m117 problem z zapłonem |
1-sprawdzamy czy w zbiorniku jest wystarczająca ilość paliwa,ciśnienie paliwa z pompy na układ,rurki obejściowe powietrza oraz kalosz 2-odkręcamy przewód zasilający paliwa od rozdzielacza nie ma prawa wylatywać powietrze z paliwem,sprawdzamy sitko na wlocie do rozdzielacza. 3-Jeśli był demontowany cały zestaw klapy sprawdzić łącznik gumowy klapy z kolektorem czy siedzi tak jak powinien. 4-zawór obejściowy pow.dodatkowego-tu wystarczy zacisnąć rurę i sprawdzić pracę silnika,jeśli jest otwarty na max to zaciskanie stabilizuje pracę silnika. 5-regulator termiczny ciśnienia paliwa do sprawdzenia i tu z reguły można zamknąć temat |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |