MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
W126 M103 wolne obroty https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=69120 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Janfocus [ pn maja 29, 2017 1:55 pm ] |
Tytuł: | W126 M103 wolne obroty |
Poszukuję przyczyny zbyt wolnych wolnych (na N ma ok 650 i tu jest ok), na D spada na rozgrzanym do 450-500 i nie pracuje równo. Sprawdziłem i wyczyściłem zawór powietrza wolnych -działa, szczelność dolotu -tu mam pewne wątpliwości, bo na rozgrzanym czujnik podciśnienia (ekonomizer) nie opiera się o zderzak, co by świadczyło, że gdzieś łapie lewe powietrze (przynajmniej tak było w 500SE), ale oczywiście może gdzieś ciągnąć pod deską... Na N też się nie opiera. Sprawdzanie szczelności spirytusem pryskanym nie przyniosło rezultatu, ale prawdopodobnie wymienię uszczelnienia wtrysków i obejrzę kalosz... Okolice zaworu powietrza wolnych szczelne. Z tego co wiem, ASB nie podaje sygnału o tym, że jest D, więc pozostały jeszcze czujniki temp i tu: Na głowicy mam od przodu licząc 1 czujnik otwierający podciśnienie -nie sprawdziłem, ale to podobno do EGR'a, więc nie powinno mieć związku. 2 czujnik 2 pin (ma rezystancję nieskończoną), więc jesli to czujnik temp to jest walnięty, ale były 2 typy zwykły i taki o oznaczeniu 130st -może Ktoś wie jak je odróżnić i co robią? 3 czujnik temp z pojedynczym wyjściem -prawidłowy 320 Ohm na ciepło 4 czujnik temp 4pinowy też prawidłowy -tez prawidłowy 2x 320 Ohm na krzyż na ciepło Sprawdziłem tez czujnik powietrza w dolocie 1k7 Ohm, więc prawidłowo. Wszelkie uwagi mile widziane ![]() |
Autor: | THC [ pn maja 29, 2017 4:53 pm ] |
Tytuł: | Re: W126 M103 wolne obroty |
Zdemontuj obudowę filtra powietrza i na odpalonym szczelnie zasłoń dłonią gardziel. Jeżeli zgaśnie, a dłoń zaboli to dolot szczelny. Poczytaj o wymianie kalosza w faq , dość szczegółowo opisany jest tam cały dolot i miejsca nieszczelności. Ekonomizer musi być oparty o poprzeczkę . Mam film ze swoim starym M103 kiedy doprowadziłem to do ideału. |
Autor: | Dennis [ wt maja 30, 2017 2:15 pm ] |
Tytuł: | Re: W126 M103 wolne obroty |
Jeśli nie masz nieszczelności w dolocie i brak u Ciebie możliwości regulacji ZPD, to wolne obroty chyba powinieneś regulować odpowiednim ustawieniem potencjometru z boku przepływomierza (tego na 4 śruby i z 3 pinami). Ale to niech fachowcy potwierdzą jeszcze. |
Autor: | ukaniu [ pt cze 02, 2017 7:21 am ] |
Tytuł: | Re: W126 M103 wolne obroty |
Trzeba też pamiętać o potencjometrze klapy. Dokładnie jak Denis wspomina. On ma już sondę L? |
Autor: | Janfocus [ pt cze 02, 2017 9:41 am ] |
Tytuł: | Re: W126 M103 wolne obroty |
Dziękuję za info... ![]() Sonda jest, i pewnie dziura w dolocie też, wczoraj zakupiłem graty do dolotu (kalosz, uszczelki i obsadki wtrysków, rurki gumowe mam), więc najpierw ogarnę szczelność, a potem jak będzie dalej źle to ogólnie pojęta regulacja... |
Autor: | Dennis [ pn cze 05, 2017 3:06 pm ] |
Tytuł: | Re: W126 M103 wolne obroty |
Daj znać, jak ogarniesz temat, może się kiedyś spikniemy ogarnąć mojego ![]() |
Autor: | Janfocus [ czw cze 22, 2017 6:29 pm ] |
Tytuł: | Re: W126 M103 wolne obroty |
Dennis -jak ogarnę nie widzę problemu... Prace w końcu nieco poszły do przodu, wymienione gumy w dolocie (poza kaloszem, bo wyglądał lepiej niż nowy oryginał i nie miał ani pęknięć, ani nie był twardy), uszczelki wtryskiwaczy i obsadek wtrysków także nowe. I dalej bez zmian, tzn zapala lepiej, ale obrotów po nagrzaniu ma dalej mało ok 500 i pełnego podciśnienia brak. Zatem pewnie dalej gdzieś jest dziura... ![]() Z innych obserwacji, przeprowadziłem próbę wtrysków i po pełnym otwarciu sikają jak szlauch ogrodowy -więc pewnie polecą w skończonym czasie. Przepustnica po zamknięciu oba małe otwory ma powyżej płaszczyzny płytki przepustnicy -czy to normalne? Pozdrawiam js |
Autor: | ukaniu [ pt cze 23, 2017 7:26 am ] |
Tytuł: | Re: W126 M103 wolne obroty |
Jeśli to KE to ja bym podłączył miernik i sprawdził wypełnienie. Ma zły skład to kuleje. Standardowe 0,7 na pot. klapy i wahające się 50% przy 700 obr trzeba uzyskać i będzie miał 700... Mam wtryski z mojego M103, przejechałem na nich może 20 tys. Leżą ze 3 lata to trzeba by sprawdzić czy są OK (nie mam jak), chcesz? |
Autor: | hruścik [ pt cze 23, 2017 5:23 pm ] |
Tytuł: | Re: W126 M103 wolne obroty |
Za niskie obroty bo za szczelnie na dole,brak odpowiednio uchylonego zaworu obejścia góra-dół lub ktoś grzebał przy dolnej przepustnicy. |
Autor: | Janfocus [ ndz cze 25, 2017 10:05 pm ] |
Tytuł: | Re: W126 M103 wolne obroty |
ukaniu pisze: Jeśli to KE to ja bym podłączył miernik i sprawdził wypełnienie. Ma zły skład to kuleje. Standardowe 0,7 na pot. klapy i wahające się 50% przy 700 obr trzeba uzyskać i będzie miał 700... Mam wtryski z mojego M103, przejechałem na nich może 20 tys. Leżą ze 3 lata to trzeba by sprawdzić czy są OK (nie mam jak), chcesz? Z przyjemnością ![]() |
Autor: | Janfocus [ ndz cze 25, 2017 10:16 pm ] |
Tytuł: | Re: W126 M103 wolne obroty |
hruścik pisze: Za niskie obroty bo za szczelnie na dole,brak odpowiednio uchylonego zaworu obejścia góra-dół lub ktoś grzebał przy dolnej przepustnicy. Mogło tak być, bo mam tam jakąś kombinacje -czyli system poprawy emisji spalin EURO TR2 HJS. I śruba regulacji zderzaka przepustnicy była zaplombowana lakierem, ale fakt, że jeszcze sprawdze zaworek, który się jak mniemam otwiera od temperatury (jest na głowicy w rzędzie czujników temp.) ![]() |
Autor: | hruścik [ pn cze 26, 2017 4:04 pm ] |
Tytuł: | Re: W126 M103 wolne obroty |
Jak śruba zalakierowana to nie ruszana. |
Autor: | Dennis [ wt cze 27, 2017 11:21 am ] |
Tytuł: | Re: W126 M103 wolne obroty |
Jak się ustawi właściwie potencjometr, jak pisał wyżej Łukasz, to śruby na ZPD nie trzeba ruszać ![]() |
Autor: | THC [ wt cze 27, 2017 12:04 pm ] |
Tytuł: | Re: W126 M103 wolne obroty |
Ten potencjometr jest tak samo przyjemną zabawą jak ustawienie szyb w dwudrzwiowym mercedesie hehe Najlepiej go dokręcać z wpiętym miernikiem heh |
Autor: | oress [ ndz sie 06, 2017 6:06 pm ] |
Tytuł: | Re: W126 M103 wolne obroty |
Aby zwiększyć zbyt niskie wolne obroty wystarczy ustawić potencjometr, fakt mocno to upierdliwe bo po dokręceniu śrubek torx, obroty się zmienią. Nieodpowiedni ruch potencjometrem o 0,5 mm może sprawić że auto nie będzie odpalać albo wolne obroty wystrzelą w kosmos i na tym cała upierdliwość polega. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |