MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Metody wydłużenia żywota rozdzielacza zapłonu [m103]
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=69506
Strona 1 z 1

Autor:  Dennis [ wt paź 31, 2017 9:24 am ]
Tytuł:  Metody wydłużenia żywota rozdzielacza zapłonu [m103]

Ma ktoś jakiś pomysł, coś w ogóle można z tym zrobić? Smarem miedziowym styki można posmarować np.?? Rozdzielacz (kopułka + palec) może półtora roku ma, kilka miesięcy temu czyszczony i osuszany przeze mnie. Zdjąłem wtedy osłonę na stałe, ponoć kumuluje tylko wilgoć. I wczoraj znów: samochód gubi obroty, przygasa, nie chce jechać... mam już tego dość! Przy takiej pogodzie mam na poboczu kopułkę wyciągać??? :-/ Kurde, to jest Mercedes, ma być niezawodny, a nie przynosić właścicielowi wstyd i wkurzać go...
Też tak macie?
Pzdr.

Autor:  ukaniu [ wt paź 31, 2017 11:59 am ]
Tytuł:  Re: Metody wydłużenia żywota rozdzielacza zapłonu [m103]

Kopułka ma mieć oring uszczelniający nowy, miękki. Powinna być kompletna osłona zewnętrzna i talerzyk na spodzie. Ja nigdy nie miałem problemów z wilgocią w tym miejscu. Przynajmniej nie takie które powodowały by unieruchomienie samochodu.
Z dawnych czasów zostało mi lakierownie kopułek. Kupuje lakier Urethan 71, oklejam metalowe części i lakieruję po całości.
Wtyki i fajki gumowe smaruję smarem silikonowym. Pod ręką mam akurat jakiś smar TF silikon-teflon.
Potrzeba pamiętać, że kable zapłonowe powinny być miedziane a rezystor tylko w fajce, kopułce i palcu.

Autor:  Dennis [ wt paź 31, 2017 1:14 pm ]
Tytuł:  Re: Metody wydłużenia żywota rozdzielacza zapłonu [m103]

Kable oryginalne, bez rzeźby żadnej, nie nowe, niestety. Kopułka i palec BOSCH. Oring kopułki jest w miarę nowy (ok. 3-letni), całkiem elastyczny, talerzyk jest, simmering od wewnątrz również wymieniony (też ok. 3 lata temu). Po odkręceniu kopułki wewnątrz znajduje się olej silnikowy! Czyli tak jakby ten simmering przepuszczał (olej przepuszcza, ale również zapewne wilgoć z zimnego silnika). Ale kupiłem ori MB, a montowałem sam. Mogłem popełnić jakiś błąd przy montażu?
Jakbym się znał na elektryce, to bym sobie 6 małych cewek wstawił i pokombinował ze sterowaniem nimi, żeby móc wywalić cały ten rozdzielacz - imo to jest chyba największa skucha w modelach MB z tamtych lat.

Autor:  art [ wt paź 31, 2017 5:52 pm ]
Tytuł:  Re: Metody wydłużenia żywota rozdzielacza zapłonu [m103]

Witaj. Spróbuj tego http://allegro.pl/isol-spray-do-elektry ... 89277.html.
Też miałem ten problem w m119 (w tym silniku ten "defekt" bardzo często się pojawia) zastosowałem tego isol spraya plus kopułki tam gdzie jest uszczelka posmarowałem delikatnie silikonem u mnie to podziałało i skończyły się problemy z wypadaniem zapłonów.
Aczkolwiek jak masz tam olej w środku to trzeba by wymienić ten simering.

Autor:  Dennis [ śr lis 01, 2017 11:48 pm ]
Tytuł:  Re: Metody wydłużenia żywota rozdzielacza zapłonu [m103]

Dzięki za odzew! Nie stosowałem nigdy takiego szpraya, rozumiem że styki nim trzeba spryskać? :-) Rozebrałem to dziś, ale korozji tam raczej nie było, wilgoci też nie zauważyłem. Zaczynam się obawiać, że to może być jakaś inna usterka... Trochę oczyściłem, posmarowałem silikonem krawędź kopułki, skręciłem, odpalił od strzała. Potestuję go teraz, zobaczymy.
Pzdr.

Autor:  bary123ce [ czw lis 02, 2017 7:33 am ]
Tytuł:  Re: Metody wydłużenia żywota rozdzielacza zapłonu [m103]

Ja w M119 co 3 miechy zrzucam kopułki, czyszczę i osuszam. Tez próbowałem wszystkiego, nawet nawierciłem dodatkowe otwory żeby wilgoć uciekała, ale za wiele to nie dało. W M104/M119 świece, które są w katalogach np IC mają w środku rezystor, a nie powinny go mieć. Nie wiem jak jest w M103, ale poszukaj czy tam masz prawidłowe świece.

Autor:  Dennis [ czw lis 02, 2017 9:33 am ]
Tytuł:  Re: Metody wydłużenia żywota rozdzielacza zapłonu [m103]

Nieźle, co 3 miechy dwie kopułki zrzucać - chyba przestanę narzekać na swojego :-D Swoją drogą widzę, że temat faktycznie jest dość powszechny, a niedoróba marki w tym zakresie ewidentna. Świece mam zgodne z nalepką na pasie przednim, BERU 14K-8DUO, żadnego NGK do tego silnika. On w sumie całkiem nieźle jeździ, bez sondy lambda (!), tylko od czasu do czasu ma fochy (jak to kobita) ;-)

Autor:  bary123ce [ czw lis 02, 2017 10:07 am ]
Tytuł:  Re: Metody wydłużenia żywota rozdzielacza zapłonu [m103]

Dlatego Twój silnik zastąpiono M104 bez kopułek a mój nowszym M119 z cewkami. Każdy uczy się na błędach [zlosnikok]

Autor:  jakub_gozdzik [ czw lis 02, 2017 7:38 pm ]
Tytuł:  Re: Metody wydłużenia żywota rozdzielacza zapłonu [m103]

Ja też walczyłem z wypadającymi zapłonami w M119. Miałem oryginalne kable i to przez nie tak było. Wymieniłem na nowe ( ngk) i problemy się skończyły.
W szesecie to samo. Kable wygladały elegancko ale też okazały się do dupy. Zakup był bolesny bo musiałem sięgnąć do słoika z komunii ale warto było.

Autor:  THC [ czw lis 02, 2017 7:52 pm ]
Tytuł:  Re: Metody wydłużenia żywota rozdzielacza zapłonu [m103]

Miałem 300CE z września 89 roku i nic z tych rzeczy o których tu czytam nie było.
Kable w końcu wymieniłem na jakiś sentech.Stare potrafiły mi spalić bezpiecznik odpowiadający za cały prąd po maską, świece zawsze ngk vl05 .
Samochód miałem 3 czy 4 lata i nic z tych rzeczy ,że wilgoć i jakieś wypadania.
Ja w sumie wszystkie silniki , które miałem myłem myjką ciśnieniową i to lałem sporo wody .
Czasem kiedy woda stała w gniazdach świec to była lipa .
Także tu będzie problem z uszczelnieniem kopułki , a może następuje kondensacja pary wodnej itp.
To fabrycznie czy nawet po 300 000 km działa bez takich kwiatków.
Wada fabryczna to ten cały kadżet , gdzie obudzili się w 93 z hfm, a takie bmw miało juz w połowie lat 90 tych taki wtrysk.

Autor:  Dennis [ czw lis 02, 2017 9:09 pm ]
Tytuł:  Re: Metody wydłużenia żywota rozdzielacza zapłonu [m103]

Ale jak doszedłeś do wniosku, Jakub, że to kable są winowajcą?

Autor:  jakub_gozdzik [ czw lis 02, 2017 10:05 pm ]
Tytuł:  Re: Metody wydłużenia żywota rozdzielacza zapłonu [m103]

Denis, zaryzykowałem i kupiłem nowe. Pomyślałem, że to nie możliwe z tą wilgocią, bo tam przecież jest gorąco jak w piekle. Ogrzanie i wysuszenie kopułki trwa moment a auta im bardziej gorące, tym gorzej chodziły. Z resztą kopułki też najpierw powymieniałem ale nie dawało to rezyltatów. Kopułki przestają palić jak się wypalą styki a nie od wilgoci.

Autor:  bary123ce [ pt lis 03, 2017 7:57 am ]
Tytuł:  Re: Metody wydłużenia żywota rozdzielacza zapłonu [m103]

Pierwsze co wymieniłem to kable na NGK. I to właśnie temperatura tych silników i szybkość zmiany temperatury działa na niekorzyść - wytrąca się woda i śniedzieją te kopułki. Zobacz na 500eboard albo na benzword jakie tam już dziwactwa robią a i tak skutek marny.

Autor:  art [ pt lis 03, 2017 6:08 pm ]
Tytuł:  Re: Metody wydłużenia żywota rozdzielacza zapłonu [m103]

Bary spróbuj tego co pisałem na początku. U mnie to bardzo dobrze zdaje egzamin tylko dodatkowo smaruje delikatnie uszczelkę silikonem.
Z nawiercaniem otworów próbował brat w swoim m119 zmieniło się to że nie przerywał aż tak mocno jak wcześniej (czyli bez otworów) ale ogólnie to jednak cały czas przerywał.
Ten ISOL to nie jest spray typowy co pryska się kopułki ma konzystencję tłustą cały czas. Polecam spróbować.
A co do m102 m103 to miałem parę i tam nigdy tego problemu nie było (przerywanie, wypadanie zapłonów) w przeciwieństwie do m119 (przedliftowego) gdzie ten problem jest nagminny.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/