Antoni Janikowski pisze:
.Muszę mu pomagać lekko podnosząc go uchylnie(tak jak bym go otwierał do góry, normalnie).
Jeżeli dajesz przełącznik na zamknięcie i przytrzymujesz, dach się zasuwa, w pewnym momencie kończy się przesuwać i co? Czy słychać że motor idzie dalej, czy się zatrzymuje? Dach bez tapicerki, z odłączoną linką , zasuwany ręcznie (chwycić za poprzeczną belkę łączącą kątowniki) nie powinien stawiać zbyt dużego oporu, szczególnie należy zwrócić uwagę na moment przejścia z ruchu zasuwania do ruchu podnoszenia. Podciąganie sprzęgła na silniku w celu zwiększenia siły na lince może spowodować jej wyrwanie z pancerza. Po uchyleniu dachu do góry, w okolicach tylnych rogów otworu szyberdachu widać takie "pochylnie" pod kątam ok. 45 stopni; można tam zadać smaru. To po nich wjeżdża poprzeczna rynna odpływowa i może powodować zwiększenie oporów ruchu. Może być również złe ustawienie faz zamykania dachu (białe kółeczko w bagażniku) Jeżeli ściągnie się tapicerkę, to na ramiączku które tapicerkę podnosi jest karb, na chromowanej płozie przykręcanej śrubkami są dwa karby, to jest pozycja "dach zamknięty".
Pzdr.