MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

ASB w 126 - problem
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=7902
Strona 1 z 1

Autor:  georem [ pn wrz 06, 2004 11:00 am ]
Tytuł:  ASB w 126 - problem

Sprawa się ma tak:
mojej Kasi już to się przytrafiło 2 razy, tzn: automat wywalił dużą ilość oleju, zdarza się to w warunkach długich postojów w korkach i wysokiej temperaturze na zewnątrz. ASB w tych warunkach gorzej się zachowuje, na wstecznym nie jedzie płynnie tylko szarpie. Rano wydaje się być wszystko OK. Olej od tego czasu jest taki mętny, zważył się czy co? Przy tym denerwują mnie jeszcze wskazania bagnetu, sprawdziłem na letnim aucie było poniżej minimum, dolałem 1,5 i było w miarę OK, dziś patrzę przy 60-70 stopniach, a tu ze 3-4 cm nad max. O co chodzi? [szalone]
Coś wydaje mi się że udam się na generalny remont skrzyni w październiku.
Proszę o rady, pozdrawiam Remik

Autor:  Witek [ pn wrz 06, 2004 6:26 pm ]
Tytuł: 

Olej w skrzyni sprawdzasz na rozgrzanym pracującym silniku, najlepiej po przejechaniu sie. Czym prędzej zlej nadmiar oleju bo naprawde cos siądzie. Jeśli nie wiesz kiedy byl wymieniany to zamiast planować remont, wymien go razem z filtrem.

Autor:  FENIX [ pn wrz 06, 2004 6:29 pm ]
Tytuł: 

nie może być za dużo oleju w skrzyni ani w silniku - to szkodzi

Autor:  _me: how_ [ pn wrz 06, 2004 6:57 pm ]
Tytuł: 

Olej tak jak napisał georem mierzy się na włączonym, zagrzanym, ale nie do końca silniku. Warto pamiętać, aby włączyć przy tym po kolei wszystkie biegi, aby napełnić skrzynie, a nie osiągnąć jeszcze temperatury roboczej silnika i samej skrzyni.

Jest bardzo możliwe, że oleju masz w tej chwili za dużo, (1,5 l dolanego!) albo jest problem z jego chłodzeniem. Z tego co pamiętam, odbudowywałes przód. 9 na 10 awarii ASB spowodowanych jest przegrzaniem, więc z temperaturą trzeba być naprawdę ostrożnym mimo, że ASB w wykonaniu MB ma opinię odpornych.

Zanim podjedziesz do kogoś mądrego w temacie, spróbuj zmierzyć jeszcze raz jego poziom, co nie jest wbrew pozorom taką prosta sprawą, podobnie jak uzupełnianie.

Autor:  georem [ pn wrz 06, 2004 7:41 pm ]
Tytuł: 

Witek pisze:
Olej w skrzyni sprawdzasz na rozgrzanym pracującym silniku, najlepiej po przejechaniu sie. Czym prędzej zlej nadmiar oleju bo naprawde cos siądzie. Jeśli nie wiesz kiedy byl wymieniany to zamiast planować remont, wymien go razem z filtrem.


Olej razem z porządnym filtrem wymieniałem jakies 3500km temu.
Doszła opcja że jednak dostał sie płyn chłodzący. Jedni mówią że szybko rozbierać a inni że: naprawić chłodnicę, wymienić olej i filtr i powinno być OK, przynajmniej tak jak było wcześniej. Nadmiear oleju w końcu się wypluje, gorzej jeżeli to jest faktycznie olej z płynem. tak czy inaczej olej i filtr do wymiany.

Autor:  Wookee [ pn wrz 06, 2004 7:43 pm ]
Tytuł: 

georem pisze:
Olej razem z porządnym filtrem wymieniałem jakies 3500km temu.
Doszła opcja że jednak dostał sie płyn chłodzący. Jedni mówią że szybko rozbierać a inni że: naprawić chłodnicę, wymienić olej i filtr i powinno być OK, przynajmniej tak jak było wcześniej. Nadmiear oleju w końcu się wypluje, gorzej jeżeli to jest faktycznie olej z płynem. tak czy inaczej olej i filtr do wymiany.

Mówiłeś, że płyn masz czysty, tylko oliwę mętną więc pomijają moja słabaą znajomośc wszystkich "zagięć i detalli" w budowie silnika, to raczej nie to.
Jak z próbą nosa?

Autor:  georem [ pn wrz 06, 2004 7:44 pm ]
Tytuł: 

(me: how) pisze:
Zanim podjedziesz do kogoś mądrego w temacie, spróbuj zmierzyć jeszcze raz jego poziom, co nie jest wbrew pozorom taką prosta sprawą, podobnie jak uzupełnianie.


Święta racja, sprawdzanie tego poziomu doprowadza mnie do szału, właśnie to jest pierwsze moje auto z automatem i okazuje się że przesadziłem z dolaniem, podobno jak jest poniżej min to wystarczą 2 setki i jest max, a nie 1,5 litra, ale o tym dziś się dowiedziałem. [zlosnik]

Autor:  georem [ pn wrz 06, 2004 7:45 pm ]
Tytuł: 

Wookee pisze:
Jak z próbą nosa?


[szalone] ZAPOMNIAŁEM PONIUCHAĆ! [zdziwiony]

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/