MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

numery mostu
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=8824
Strona 1 z 2

Autor:  Popey [ pt lis 05, 2004 11:35 am ]
Tytuł:  numery mostu

Pytanie troszke na szybko :) Czy ktoś z Was posiada numery mostu do MB W 124 200D rok 85 , które widnieja na pokrywie owego mostu? Z góry dziekuje
P.S Leje deszcz i nie mam jak zajrzeć pod auto :( a moze ktos ma spisane

Autor:  laudan [ pt lis 05, 2004 11:43 am ]
Tytuł:  Re: numery mostu

Kazdy most na inny numer. Chyba, ze chodzi Ci o przelozenie, a to zalezy od skrzyni. Przy 4 manualnej i automacie bylo 3,23. Przy 5 - 3,9 cos:)

Autor:  Popey [ ndz lis 07, 2004 10:29 am ]
Tytuł: 

Chciałem podziekować Adiemu za pomoc w znalezieniu numerów i przełożeń.Dla wiadomości MB w124 200D 4 manual ma dwa typy mostów z przełozeniami: 3,42 i 3,46.Dziękuję bardzo [usmiech]

Autor:  laudan [ ndz lis 07, 2004 11:50 am ]
Tytuł: 

Popey pisze:
w124 200D 4 manual ma dwa typy mostów z przełozeniami: 3,42 i 3,46.


Fakt w201 4 biegowy ma 3,23 :oops:

Autor:  Popey [ sob lis 13, 2004 4:13 pm ]
Tytuł: 

No to ja powróce do tematu :)..a ile taki most moze kosztować razem z półosiami?

Autor:  laudan [ sob lis 13, 2004 4:21 pm ]
Tytuł: 

Z ABS? Z ABS i ASR?

od tych dodatkow zalezy jego cena (x2) [szalone]

Autor:  Popey [ sob lis 13, 2004 5:50 pm ]
Tytuł: 

Wiec tak : most jak wyzej czyli: W 124 2ooD '85 , przełożenie 3,42 bez zadnych dodatków...uff [zlosnikz]

Autor:  Artur 4x4 [ wt lis 16, 2004 11:50 am ]
Tytuł: 

Popey pisze:
Wiec tak : most jak wyzej czyli: W 124 2ooD '85 , przełożenie 3,42 bez zadnych dodatków...uff [zlosnikz]

Jestes w błedzie
dla 200D 4biegowej jest most o przełożeniu 3.27
dla 200D 5 biegowej 3.92 a po 90 roku były 3,91
3,23 to przełożenie 4 biegowego 2,3E
3.46 to przełożenie 5biegowego 300D
Proponije ci do 200D dostosowac most jaki zalecił producent bo w inym przypadku auto będzie bez dynamiki i będzie słabe . Można se pokombinowac gdy jest mocniejszy motor . A srdnio za dyfra na giełdzie np. w poznaniu wołają 1000zł

Autor:  Popey [ wt lis 16, 2004 8:32 pm ]
Tytuł: 

Artur 4x4 pisze:
Popey pisze:
Wiec tak : most jak wyzej czyli: W 124 2ooD '85 , przełożenie 3,42 bez zadnych dodatków...uff [zlosnikz]

Jestes w błedzie
dla 200D 4biegowej jest most o przełożeniu 3.27
dla 200D 5 biegowej 3.92 a po 90 roku były 3,91
3,23 to przełożenie 4 biegowego 2,3E
3.46 to przełożenie 5biegowego 300D
Proponije ci do 200D dostosowac most jaki zalecił producent bo w inym przypadku auto będzie bez dynamiki i będzie słabe . Można se pokombinowac gdy jest mocniejszy motor . A srdnio za dyfra na giełdzie np. w poznaniu wołają 1000zł

Sorka ale nie wydaje mi sie ze jestem w blędzie, numery już są sprawdzone i jest wszystko ok, moze masz jakies złe info albo czegoś nie doczytałeś?I co ja mam kombinowac jak jest motor 200D i to ze bedzie słabe jak uzyje innego to przeciez logiczne...

Autor:  Artur 4x4 [ śr lis 17, 2004 8:08 am ]
Tytuł: 

Popey pisze:
Artur 4x4 pisze:
Popey pisze:
Wiec tak : most jak wyzej czyli: W 124 2ooD '85 , przełożenie 3,42 bez zadnych dodatków...uff [zlosnikz]

Jestes w błedzie
dla 200D 4biegowej jest most o przełożeniu 3.27
dla 200D 5 biegowej 3.92 a po 90 roku były 3,91
3,23 to przełożenie 4 biegowego 2,3E
3.46 to przełożenie 5biegowego 300D
Proponije ci do 200D dostosowac most jaki zalecił producent bo w inym przypadku auto będzie bez dynamiki i będzie słabe . Można se pokombinowac gdy jest mocniejszy motor . A srdnio za dyfra na giełdzie np. w poznaniu wołają 1000zł

Sorka ale nie wydaje mi sie ze jestem w blędzie, numery już są sprawdzone i jest wszystko ok, moze masz jakies złe info albo czegoś nie doczytałeś?I co ja mam kombinowac jak jest motor 200D i to ze bedzie słabe jak uzyje innego to przeciez logiczne...

Ja dobrze sie doczytałem jezeli do 4 biegowej załozysz 3,46 to predkości przelotowe benda w okolicach 80-90 bo przy 100 to silnik bedzie wył jak cholera A jezeli te sam most założysz do piatkowej skrzyni to 5 biegu urzyjesz dopiero z dobrej górki (zakładam że motor jest 200D)

Autor:  laudan [ śr lis 17, 2004 8:23 am ]
Tytuł: 

Artur 4x4 pisze:
Ja dobrze sie doczytałem jezeli do 4 biegowej załozysz 3,46 to predkości przelotowe benda w okolicach 80-90 bo przy 100 to silnik bedzie wył jak cholera A jezeli te sam most założysz do piatkowej skrzyni to 5 biegu urzyjesz dopiero z dobrej górki (zakładam że motor jest 200D)


200D (w124) 4 biegowe mialo most 3,42 lub 3,46. 3,27 miala 190D (tez z silnikiem 200D) - troche lzejsze auto (o 200kg od 200D). Z 5 biegowkami jest inaczej, bo maja inne przelozenia biegow i dlatego jest inny most (na 4 200D osiaga 140, a na 5 160 - takie male oszustwo MB, bo nie jest to typowy nadbieg i spalanie jest nawet wyzsze.).

Autor:  Artur 4x4 [ śr lis 17, 2004 8:41 am ]
Tytuł: 

laudan pisze:
Artur 4x4 pisze:
Ja dobrze sie doczytałem jezeli do 4 biegowej załozysz 3,46 to predkości przelotowe benda w okolicach 80-90 bo przy 100 to silnik bedzie wył jak cholera A jezeli te sam most założysz do piatkowej skrzyni to 5 biegu urzyjesz dopiero z dobrej górki (zakładam że motor jest 200D)


200D (w124) 4 biegowe mialo most 3,42 lub 3,46. 3,27 miala 190D (tez z silnikiem 200D) - troche lzejsze auto (o 200kg od 200D). Z 5 biegowkami jest inaczej, bo maja inne przelozenia biegow i dlatego jest inny most (na 4 200D osiaga 140, a na 5 160 - takie male oszustwo MB, bo nie jest to typowy nadbieg i spalanie jest nawet wyzsze.).

Mylisz sie kolego 190 i 124 maja takie samo 3.27 jeden i drugi 160 wyciaga a nawet ten 5 bigowy z górki takiej pod bawaria do 180 mi sie rozpędził . Miałem w swoim obrotomież przy 150 mił gdzieś sillnik 3400 obr. A na skrzyni 4 biegowej jest szybszy most i jest ten niby 5 bieg wyposrodkowany mniejwiecej jak bys miał 4 ,5 czwórki. A jezeli mi nie wierzysz to jeżeli masz orginalny licznik od 200D czterobiegowej to sa tam zaznaczone trzy kreski III czyli predkość max dla biegu 3 to jest chyba gdzieś w granicach 110 . Nigdy nie dojdziesz do tej predkości na moście 3,46. Uwież mi kiedyś była moda na wywalanie dla taryfiarzy automatów i zmiana na manual troszke tych mostów mi przez łapska przelecialo.

Autor:  Cem [ śr lis 17, 2004 1:29 pm ]
Tytuł: 

W124 200D (05.84/01.85 - 08.89)
http://macmerc.netium.com.pl/dane/230010SK.HTM

W124 200D (07.93 - 08.95)
http://macmerc.netium.com.pl/dane/230020SK.HTM

Autor:  adi [ śr lis 17, 2004 2:19 pm ]
Tytuł: 

Oto dowod ze ma byc 3,42 lub 3,46 :
Screen z EPC

Autor:  laudan [ śr lis 17, 2004 3:02 pm ]
Tytuł: 

Artur 4x4 pisze:
Mylisz sie kolego 190 i 124 maja takie samo 3.27 jeden i drugi 160 wyciaga.

Rzuc okiem w dokumentacje.

Artur 4x4 pisze:
5 bieg wyposrodkowany mniejwiecej jak bys miał 4 ,5 czwórki.

Co to jest 4,5 czworki? 5 bieg ma przelozenie 0.85 jak dobrze pamietam, czworka jako bieg bezposredni zawsze 1. Dzieki innym przelozeniom mosty uzyskuja one te same predkosci odpowiednio na 4 i 5 biegu, ale juz na 4 biegu w pieciostopniowej skrzyni rozpedzisz go do okolo 140.

Artur 4x4 pisze:
III czyli predkość max dla biegu 3 to jest chyba gdzieś w granicach 110

W 190D jest to ponad 120, w 200D automat nieco powyzej 110. Jest wiec pewna roznica (dodam, ze 200D 4-biegowy manual i automat mialy te same przelozenia mostu).

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/