MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Ciśnienie oleju silnikowego.
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=9171
Strona 1 z 1

Autor:  Tian [ śr lis 24, 2004 11:09 am ]
Tytuł:  Ciśnienie oleju silnikowego.

Ostatnio zauważyłem dla mnie dziwne objawy, wyglądają następująco:

Jak odpalam zimny silnik kontrolka ciśnienia oleju świci się przez jakieś 10-15 sekund i gaśnie.

Jak odpalam ciepły silnik kontrolka gaśnie po paru sekundach

Jak odpalam gorący silnik kontrolka gaśnie od razu

Po wyłączeniu silnika i natychmiastowym włączeniu zapłonu ( nie rozruchu we wszystkich 3 przypadkach ) kontrolka oleju zapala się po około 4 sekundach - tzn że w układzie olejowym jest ciśnienie

Silnik mam zalany olejem mineralnym Shell Helix 15W-40 i dwa tygodnie wcześniej uzupełniłem stan oleju Super Polskim Olejem mineralnym 15W-40

Dodam że nie jest to silnik Mercedesa [zlosnik]

Silnik przcuje równo, nie dymi, nie stuka, po przepałowaniu nie zapala się kontrolka ciśnieia oleju.Co może być grane?

Autor:  laudan [ śr lis 24, 2004 11:22 am ]
Tytuł:  Re: Ciśnienie oleju silnikowego.

A kiedy zmieniales olej i filtr?

Autor:  Tian [ śr lis 24, 2004 11:29 am ]
Tytuł: 

Olej i filtr zmieniany był 5 tyś km temu, zostało jeszcze 5 tyś do wymiany. Olej wygląda nienajgorzej [zlosnik]

Autor:  laudan [ śr lis 24, 2004 11:31 am ]
Tytuł: 

Tian pisze:
Olej i filtr zmieniany był 5 tyś km temu, zostało jeszcze 5 tyś do wymiany. Olej wygląda nienajgorzej [zlosnik]


To jak wyglada to malo istotne, bardziej co to jest. A jaki filterek zapodales:)?

Autor:  Artur 4x4 [ śr lis 24, 2004 11:33 am ]
Tytuł: 

Objawy są takie ze masz super polski olej który jak jest silnik ciepły jest zadki jak gów..... i zacieka całkowicie z układu. Jeżeli postoi dłużej oczywiście. I rano jak zapalasz zanim napompuje cały układ to troszkę trza poczekać. Moja rada to zmienić filtr na renomowanej firmy i olej przyzwoitej klasy nie koniecznie syntetyk.

Autor:  Tian [ śr lis 24, 2004 11:51 am ]
Tytuł: 

Mam podobne odczucie do Oleju, ale parę rzeczy spać mi nie daje.
W drugim takim samym silniku jest nalany wyłacznie Super Polski Olej Mineralny 15W-40 i kontrolka oleju gaśnie już przy kręceniu rozrusznikiem [zlosnik]
W pierwszym dolałem tylko 1 litr a filterek mam Mann'a
Zastanawiam się nad smokiem pompy oleju( łączenie z pompą)-może jakieś rozszczelnienie?
Jakby coś z zaworem przelewowym było to układ nie trzymałby ciśnienia - chiba
Jeśli jest kiepska pompa to na wolnych obrotach zapalałaby się kontrolka - chiba

Sam już nie wiem, zajeździłem niejeden silnik ale takie objawy mam pierwszy raz [zlosnik]

Autor:  Tian [ czw lis 25, 2004 8:28 am ]
Tytuł: 

Wczoraj wieczorem zmieniełem olej i filtr.
Dzisiaj rano objawy jak poprzednio :evil:
Proszę o sugestie bo nie mam zamiaru od razu remontować całego silnika dla np: jednej niedokręconej śrubki [zlosnik]
Znajomy tak miał:
nap... mu w silniku podczas zwiększania obrotów- diagnoza panewka korbowa
zrobiony szlif wału + panewki - dalej nap... - diagnoza luźna vorkomora
zrobiona cała głowica - nap dalej
okazało się że zawieszał się wtryskiwacz [zlosnik] , lało się ciurkiem do cylindra, tworzyła się poduszka hydrauliczna i nap.. jak cholera [zlosnik]

Autor:  Artur 4x4 [ czw lis 25, 2004 9:35 am ]
Tytuł: 

Miałes sprawdzic czy smok nie jest pekniety bo przewaznie peka jak sie micha o coś zapierd......

Autor:  zebda [ czw lut 02, 2006 12:57 am ]
Tytuł: 

....Czytam forum i mnie troche meczy...wsiadam rano do auta cisnienie oleju idzie na 3...jade utrzymuje sie na trzy...jak sie silnik nagrzeje i troche pojezdze po miescie (niezaleznie od temperatur zewnetrznych teraz zima) to jak staje na swiatlach i noge mam na hamulcu i bieg D to cisnienie spada do 1,5, jak wrzuce na P (na LPG ok 1000obr/minute) to podnosi sie na 2. Wciskam gaz znow na 3. Czy wszystko jest w porzadku, bo czytam tutaj i spotykam sie z opisami ze nie powinno spadac ponizej 2..jak to jest? Jezdze na Castrolu 15W-40 dla aut z silnikami powyzej 100000km, wymieniony 3 tys temu, przebieg 195000km.

Autor:  lysy2 [ czw lut 02, 2006 8:46 am ]
Tytuł: 

zebda - masz wszystko OK
Tian - masz za przeproszeniem gówniane rozwiązanie pomiary ciśnienia w swoim nosorożcu [zlosnik] , bo nie mówi ono jakie jest, tylko działa dwustanowo - jest/nie ma
moze być tak, że smarowanie masz OK (walniety lub usyfiony czujnik) lub troszkę niższe od Mercedesowej 3 na poczatku - to i tak nie jest zle.
ja mam taki objaw, ze jak temp. jest poniżej zera, to po uruchomieniu cis jest ok, ale jak sie rozpedzam, to spada mi na 5-10 sek do 2, a potem juz jest dobrze.
mechanicy sie z tym nie spotkali, ale powiedzieli, ze 2 bar na 10 sek. to wystarczajace smarowanie i nalezy sprawe olac, zwlaszcza, ze w zyciu zaden z nich nie spotkal sie z takim przypadkiem :)
auto odpala i jezdzi w najwieksze mrozy bez zarzutu

Autor:  zebda [ czw lut 02, 2006 11:08 am ]
Tytuł: 

lysy2 pisze:
zebda - masz wszystko OK


No to sie bardzo ciesze :skoczek2x:

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/