MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Ciśnienie oleju silnikowego. https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=9171 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Tian [ śr lis 24, 2004 11:09 am ] |
Tytuł: | Ciśnienie oleju silnikowego. |
Ostatnio zauważyłem dla mnie dziwne objawy, wyglądają następująco: Jak odpalam zimny silnik kontrolka ciśnienia oleju świci się przez jakieś 10-15 sekund i gaśnie. Jak odpalam ciepły silnik kontrolka gaśnie po paru sekundach Jak odpalam gorący silnik kontrolka gaśnie od razu Po wyłączeniu silnika i natychmiastowym włączeniu zapłonu ( nie rozruchu we wszystkich 3 przypadkach ) kontrolka oleju zapala się po około 4 sekundach - tzn że w układzie olejowym jest ciśnienie Silnik mam zalany olejem mineralnym Shell Helix 15W-40 i dwa tygodnie wcześniej uzupełniłem stan oleju Super Polskim Olejem mineralnym 15W-40 Dodam że nie jest to silnik Mercedesa ![]() Silnik przcuje równo, nie dymi, nie stuka, po przepałowaniu nie zapala się kontrolka ciśnieia oleju.Co może być grane? |
Autor: | laudan [ śr lis 24, 2004 11:22 am ] |
Tytuł: | Re: Ciśnienie oleju silnikowego. |
A kiedy zmieniales olej i filtr? |
Autor: | Tian [ śr lis 24, 2004 11:29 am ] |
Tytuł: | |
Olej i filtr zmieniany był 5 tyś km temu, zostało jeszcze 5 tyś do wymiany. Olej wygląda nienajgorzej ![]() |
Autor: | laudan [ śr lis 24, 2004 11:31 am ] |
Tytuł: | |
Tian pisze: Olej i filtr zmieniany był 5 tyś km temu, zostało jeszcze 5 tyś do wymiany. Olej wygląda nienajgorzej
![]() To jak wyglada to malo istotne, bardziej co to jest. A jaki filterek zapodales:)? |
Autor: | Artur 4x4 [ śr lis 24, 2004 11:33 am ] |
Tytuł: | |
Objawy są takie ze masz super polski olej który jak jest silnik ciepły jest zadki jak gów..... i zacieka całkowicie z układu. Jeżeli postoi dłużej oczywiście. I rano jak zapalasz zanim napompuje cały układ to troszkę trza poczekać. Moja rada to zmienić filtr na renomowanej firmy i olej przyzwoitej klasy nie koniecznie syntetyk. |
Autor: | Tian [ śr lis 24, 2004 11:51 am ] |
Tytuł: | |
Mam podobne odczucie do Oleju, ale parę rzeczy spać mi nie daje. W drugim takim samym silniku jest nalany wyłacznie Super Polski Olej Mineralny 15W-40 i kontrolka oleju gaśnie już przy kręceniu rozrusznikiem ![]() W pierwszym dolałem tylko 1 litr a filterek mam Mann'a Zastanawiam się nad smokiem pompy oleju( łączenie z pompą)-może jakieś rozszczelnienie? Jakby coś z zaworem przelewowym było to układ nie trzymałby ciśnienia - chiba Jeśli jest kiepska pompa to na wolnych obrotach zapalałaby się kontrolka - chiba Sam już nie wiem, zajeździłem niejeden silnik ale takie objawy mam pierwszy raz ![]() |
Autor: | Tian [ czw lis 25, 2004 8:28 am ] |
Tytuł: | |
Wczoraj wieczorem zmieniełem olej i filtr. Dzisiaj rano objawy jak poprzednio ![]() Proszę o sugestie bo nie mam zamiaru od razu remontować całego silnika dla np: jednej niedokręconej śrubki ![]() Znajomy tak miał: nap... mu w silniku podczas zwiększania obrotów- diagnoza panewka korbowa zrobiony szlif wału + panewki - dalej nap... - diagnoza luźna vorkomora zrobiona cała głowica - nap dalej okazało się że zawieszał się wtryskiwacz ![]() ![]() |
Autor: | Artur 4x4 [ czw lis 25, 2004 9:35 am ] |
Tytuł: | |
Miałes sprawdzic czy smok nie jest pekniety bo przewaznie peka jak sie micha o coś zapierd...... |
Autor: | zebda [ czw lut 02, 2006 12:57 am ] |
Tytuł: | |
....Czytam forum i mnie troche meczy...wsiadam rano do auta cisnienie oleju idzie na 3...jade utrzymuje sie na trzy...jak sie silnik nagrzeje i troche pojezdze po miescie (niezaleznie od temperatur zewnetrznych teraz zima) to jak staje na swiatlach i noge mam na hamulcu i bieg D to cisnienie spada do 1,5, jak wrzuce na P (na LPG ok 1000obr/minute) to podnosi sie na 2. Wciskam gaz znow na 3. Czy wszystko jest w porzadku, bo czytam tutaj i spotykam sie z opisami ze nie powinno spadac ponizej 2..jak to jest? Jezdze na Castrolu 15W-40 dla aut z silnikami powyzej 100000km, wymieniony 3 tys temu, przebieg 195000km. |
Autor: | lysy2 [ czw lut 02, 2006 8:46 am ] |
Tytuł: | |
zebda - masz wszystko OK Tian - masz za przeproszeniem gówniane rozwiązanie pomiary ciśnienia w swoim nosorożcu ![]() moze być tak, że smarowanie masz OK (walniety lub usyfiony czujnik) lub troszkę niższe od Mercedesowej 3 na poczatku - to i tak nie jest zle. ja mam taki objaw, ze jak temp. jest poniżej zera, to po uruchomieniu cis jest ok, ale jak sie rozpedzam, to spada mi na 5-10 sek do 2, a potem juz jest dobrze. mechanicy sie z tym nie spotkali, ale powiedzieli, ze 2 bar na 10 sek. to wystarczajace smarowanie i nalezy sprawe olac, zwlaszcza, ze w zyciu zaden z nich nie spotkal sie z takim przypadkiem ![]() auto odpala i jezdzi w najwieksze mrozy bez zarzutu |
Autor: | zebda [ czw lut 02, 2006 11:08 am ] |
Tytuł: | |
lysy2 pisze: zebda - masz wszystko OK
No to sie bardzo ciesze ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |