MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Koszt sprowadzenia MB z EU
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=9654
Strona 1 z 1

Autor:  pawels [ pt gru 17, 2004 9:39 pm ]
Tytuł:  Koszt sprowadzenia MB z EU

Widziałem wiele dyskusji na temat kosztów sprowadzenia MB np. z Niemiec i postanowiłem w kilku słowach opisać jak to wyglądało w moim przypadku- nie widziałem wcześniej takich informacji i mam nadzieję, że się nie powtarzam.
W Niemczech musiałem wybrać się do punktu zajmującego się tablicami rejestracyjnymi i ubezpieczeczeniami. Panie wydały tablice i zaproponowały ubezpieczenie na 9 lub 15 dni. Wybrałem 15 dni cena 60 EUR (różnica 9-15 = 5EUR), tablice 40 EUR
Następny krok to odpowiednik Urzędu Gminy gdzie po odczekaniu w kolejce otrzymałem "wymeldowanie" pojazdu i potrzebne dokumenty do poruszania się kupionym pojazdem. Pani z Urzędu dokonała oględzin pojazdu (zgodność numeru VIN). Podstawą do załatwienia tych formalności było posiadanie kompletu dokumentów jak FahrzeugBrief, dokument poświadczający wyrejestrowanie przez poprzedniego właściciela i mój paszport. Koszt w Urzędzie to 44 EUR. Całkowity koszt w Niemczech to 150 EUR.
W Polsce w ciągu 5 dni trzeba zgłosić nasz samochód do podatku akyzowego, w przypadku takich samochodów jak MB123 to zawsze 65% ceny (65% dla pojazdów wyprodukowanych wcześniej niż w 1997).
Podatek jest liczony od ceny na fakturze lub umowie kupna-sprzedaży.
Po zgłoszeniu do akcyzy jedziemy na przegląd np. ul.Kłobucka 10A koszt 170PLN.
Po opłaceniu akcyzy i przedstawieniu kwitów ze stacji przeglądów otrzymujemy termin odbioru poświadczenia akcyzy 7 dni (znaczki skarbowe 11PLN).
A teraz schody... Składamy do tłumaczenia komplet dokumentów Umowa lub faktura zakupu, FahrzeugBrief, dokument wymeldowania płacimy kolejne 150 PLN.

Kochani i natym kończę pierwszy odcinek bo jeszcze zostaje Urząd Skarbowy VAT 24 7 dni na rozpatrzenie i otrzymujemy zwolnienie "VAT25"
Koszt to kolejne 150PLN + znaczki 5PLN.

Załączam kilka fotek "na łonie natury", warto było za tym wszystkim chodzić.
Poza tym to on jest chyba bordowy, a nie brązowy :) kolor to 501

http://mackuz.bolinko.org/is/img4/11033 ... IM0428.jpg
http://mackuz.bolinko.org/is/img4/11033 ... IM0429.jpg

Autor:  meanstreak [ pt gru 17, 2004 10:08 pm ]
Tytuł: 

wiesz kolego! chyba specjanie chciałeś się nim pochawlić żeby nam na gulu zagrać! napradę śliczne auteczko! samych szerokich dróg i gwiaździstych dni zyczę!

Autor:  FENIX [ pt gru 17, 2004 10:16 pm ]
Tytuł: 

a czy to nie jest ta W123 co była w Pułtusku na zlocie ??

Autor:  kubol [ pt gru 17, 2004 10:45 pm ]
Tytuł: 

FENIX pisze:
a czy to nie jest ta W123 co była w Pułtusku na zlocie ??

tamta była na olej...

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ pt gru 17, 2004 10:57 pm ]
Tytuł: 

Fenix zobacz tablice [zlosnik] ,to jest swiezy import! tak zwana ''świezynka'' [usmiech] Auto po prostu klasa! [cool]

Autor:  FENIX [ pt gru 17, 2004 11:00 pm ]
Tytuł: 

MERCEDES 4 EVER pisze:
Fenix zobacz tablice [zlosnik] ,to jest swiezy import! tak zwana ''świezynka'' [usmiech] Auto po prostu klasa! [cool]


ta w pułtusku też była na jakiś tablicach z DE ;)
ale kubol ma racje tamten był na ON

Autor:  pawels [ pt gru 17, 2004 11:45 pm ]
Tytuł: 

Drodzy, to jest ten sam samochód, którego zdjęcia zamieściłem jakiś czas temu-"kilka fotek świeżo kupionego MB 123".
Kupiony w Niemczech od kolekcjonera etc. Jestem początkującym maniakiem tej marki więc nie mogłem być na zlocie:-). Poprzednie fotki robiłem przy słabym świetle i jedyne co dobrze było wtedy widać to jasna tapicerka samochód miał być brązowy z jasną tapicerką, ale okazał sie bordowy:-). Mam nadzieję, że moje doświadczenia wniosą cokolwiek zainteresowanym.

Autor:  and6412 [ sob gru 18, 2004 12:16 am ]
Tytuł: 

To jak to jest?? Najpierw NIEMIEC musi iść wyrejestrować auto, a dopiero potem z dokumentem wymeldowania Ty musisz isc do urzedu?? Dość bezsensu.

(zmod. Stawros)

Autor:  janel [ sob gru 18, 2004 12:27 am ]
Tytuł: 

piekne polaczenie koloru zewnetrznego z kolorem tapicerki. Tez takie cudo posiadam tylko ze ON [zlosnikz]

Autor:  dobrzan [ sob gru 18, 2004 11:08 am ]
Tytuł: 

and6412 pisze:
To jak to jest?? Najpierw NIEMIEC musi iść wyrejestrować auto, a dopiero potem z dokumentem wymeldowania Ty musisz isc do urzedu?? Dość bezsensu.

(zmod. Stawros)


Najpierw jedziesz załatwiasz tablice i ubezpieczenie na te tablice (Zulassungstelle) a potem dopeiro jedziesz z wlascicielem wymeldować auto - Dostajesz zielony świstek - Abmeldebescheinigung i to wsio... zdejmujesz tablice ktore auto mialo, zakaldasz te ktore zalatwiles (z czerwonym albo zoltym paskiem) i jedziesz do domu:)) w kraju musisz miec dowód wymeldowania, brief i umowe kupna.

Jesli chodzi o tablice - z paskiem czerwonym i paskiem zóltym.... jednak do tej pory nie jestem pewien jak to z nimi jest. Na tych z czerwonym paskiem mozna jezdzic caly czas i wszedzie do czasu uplywu terminu wybitego na tym pasku, natomiast na tych z zoltym paskiem to nie wiem czy mozna tylko do granicy jechac a potem na lawecie czy na odwrot ??

Autor:  _me: how_ [ sob gru 18, 2004 11:26 am ]
Tytuł: 

dobrzan pisze:
natomiast na tych z zoltym paskiem to nie wiem czy mozna tylko do granicy jechac a potem na lawecie czy na odwrot ??



Z Polskim paszportem nie możesz nawet ich wykupić, więc problemu teoretycznie nie ma. W praktyce: przychodzi wujek albo znajomy i bierze na siebie.

Żółty pasek ma jednak zaletę: nie potrzeba aktualnych badań TUV/AU ale samochód ma być i tak sprawny. Odpowiedzialność bierze na siebie kupujący polisę, więc nie ma wielkiego problemu. Warto też poczytać o ograniczeniach prędkości dla takich aut.

Jazda na żółtym pasku w PL grozi rozstaniem się z autem, nawet jeśli tuż za granicą zostanie wykupiona dodatkowa polisa na kraj.

and6412 pisze:
To jak to jest?? Najpierw NIEMIEC musi iść wyrejestrować auto, a dopiero potem z dokumentem wymeldowania Ty musisz isc do urzedu?? Dość bezsensu.
[/color]



Niemiec może wymeldować auto z różnych względów, więc bez znaczenia jest czy pójdziecie razem, czy on lub poprzedni właściciel, którego nie ma nawet w briefie zrobił to jakiś czas temu. Jeśli minie jednak termin badań technicznych, to trzeba je powtórzyć, aby dostać czerwony pasek.

Autor:  dobrzan [ sob gru 18, 2004 11:31 am ]
Tytuł: 

o dzieki Michu za wyklarowanie tychże niepewności:)))

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/