MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
[W123] Wymiana podłogi plus uszczelnienie ściany grodziowej https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=50&t=31366 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | Xytras [ sob sty 26, 2008 12:21 pm ] |
Tytuł: | [W123] Wymiana podłogi plus uszczelnienie ściany grodziowej |
Witam Jako, że powstały te ciekawe działy remontowe, to myślę że wstawię też temat odnośnie wymiany podłogi w beczce, na przykładzie gotowych wytłoczek z Szemud ![]() Sam zakup opisałem w giełdowym dziale: http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=31042 Dzisiaj po tygodniu pobytu u blacharza sobie zobaczyłem jak to wygląda. Udało się już wstawić prawą strone, włącznie z podmalowaniem spawów i uszczelnieniem, na doł konserwacja. Teraz pytanie, czy warto ew. walnąć do środka jeszcze warstwę minii jakiejś ?? Poniżej 3 fotki, wspawanej, prawej części, przepięknej dziury z lewej i nędznego widoku rdzy ![]() Zostanie jeszcze podreperowane podszybie, bo w tych wnękach co od strony komory silnikowej są mocowane zawiasy, niestety leje jak z węża już przy niewielkim deszczu, jak mi tego nie naprawi to znowu będzie po podłodze ![]() Jeszcze odnośnie jakości blachy są rewelacyjne, mechanik aż się ucieszył bo nic nie musiał kombinować z pasowaniem, jedynie drobnostki. Ogólnie warto kupić całą podłogę(o ile ma się całą do rekonstrukcji jak u mnie) bo jest mniej roboty, a też nie jest to strasznie drogie i efekt powinien być lepszy. Tutaj 3 fotosy póki co, nawet dosyć dobrze to majstrowi wyszło: 1.Tutaj leży lewa połówka i czeka na swoją kolej: ![]() 2.Dziura z lewej, widać w jakim stanie jest podłużnica i część progu, najgorszego nie widać, strefa "zero" jest przy ścianie grodziowej, tam na wygięciu podłużnicy są straszne dziurska, będzie trzeba jakoś naprawić: ![]() 3.No i tak wygląda mniej więcej przednia część podłogi, spawy punktowe ładne, nie jakieś szpetne smarki, dokładnie pomalowane i posmarowane uszczelnieniem(czy warto całość teraz pomalować czymś ??) ![]() Za dwa tygodnie pewnie wstawię kilka fotek zrobionej całości, jak będę się zabierał za składanie, chociaż wpierw będzie test szczelności ![]() Gdybym jeszcze mógł prosić kogoś o pokazanie fotek w jakim miejscu ew. są odpływy w oryginalnej podłodze, bo pewnie będzie trzeba wywiercić chociaż jakieś dziurki. |
Autor: | Kierowca bombowca [ sob sty 26, 2008 1:32 pm ] |
Tytuł: | |
Piękny Flinstonowy bolid teraz masz ![]() Tak jak pisałem dziale "Kupię"-mnie czeka to ale tylko od strony pasażera ![]() Czekam na pozytwne zakończenie, twojej batalii o szczelność w aucie ![]() |
Autor: | Dariusz Suchorz [ sob sty 26, 2008 1:52 pm ] |
Tytuł: | |
Ja mam tez podłoge z szemuda i nie jesta zła. Wydaje mi sie, że trzeba od srodka pomalowac jakąś farbą. |
Autor: | Maniek [ sob sty 26, 2008 1:54 pm ] |
Tytuł: | |
Hej! RObota wygląda całkiem nieźle. Mam jedynie takie uwagi: 1. na zielono nieudolnie narysowałem kawałek brakującej belki poprzecznej. 2. na różowo - w tym miejscu brakuje spawów punktowych lub zgrzewów mocujących podłogę do drugiej krawędzi podłuznicy 3. na pomarańczowo - w tym miejscy zrobiłem małe zagłębienie, około 1 cm głębokości i na szerokość "rynienki" i wywierciłem w nim otwór. dodatkowo układając wygłuszenie ułożyłem go na plastikową osłonę przewodów biegnących wzdłuż progu dzieki czemu woda bez przeszkód jeśli się dostanie to wydostaje się a auta. Od dawna mam przeciek z podszybia i z tyłu pod fotelem jest dzięki temu sucho, więc sposób jest sprawdzony. Pozdrawiam ![]() ![]() |
Autor: | Xytras [ sob sty 26, 2008 2:16 pm ] |
Tytuł: | |
O widzisz, dzięki za zwrócenie uwagi odnośnie tej podłużnicy, faktycznie musi być ta strona jeszcze niewykończona. Co do belki to się nie dziwię, że brakuję bo u mnie była taka korozja, 30 blacharzy wcześniej już auto robiło więc ciężko mu pewnie było wymyślić co tam ma być ![]() Z tym odprowadzeniem wody to może być dobra sprawa, aczkolwiek zastanawiam się czy warto w ogóle robić dziury. Generalnie poza tymi dziurami co pisałem wyżej reszta jest szczelna, uszczelka szyby była wymieniana, więc o ile blacharz sam dziur nie przygotuje, to najpierw chyba przetestuję szczelność jakimś karcherem, a potem przez wiosnę będę kontrolował wilgoć, bo jeśli gdzieś się będzie coś pojawiało to nie ma bólu, trzeba będzie zrobić odpływy ![]() Trochę nie chcę wiertać, bo w zasadzie począwszy od ściany grodziowej nie mam już od dawna wygłuszeń, a z wiadomych względów nie chcę lepić mat, a też nie chcę by było bardzo głośno w aucie ![]() Co do malowania wnętrza to chyba faktycznie nie zaszkodzi pomalować, chwila roboty, pomacham pędzlem i nie będzie źle :-D |
Autor: | darus [ sob sty 26, 2008 6:20 pm ] |
Tytuł: | |
No z lewej strony wygląda to nieciekawie, będzie dużo wiecej roboty. Podłoge dobrze pomalowac jakimś dobrym podkładem od środka i od zewnątrz przed nałożeniem konserwacji. |
Autor: | Xytras [ sob sty 26, 2008 6:21 pm ] |
Tytuł: | |
No i tak też myślę będzie zrobione, nie chciałbym znowu za rok wymieniać ![]() |
Autor: | darus [ ndz lut 03, 2008 6:35 pm ] |
Tytuł: | |
A tak z ciekawosci zapytam ile sobie policzył twój fachowiec za robote. |
Autor: | Xytras [ ndz lut 03, 2008 6:39 pm ] |
Tytuł: | |
Powiem Ci że nie wiem bo od ponad tygodnia nie byłem w domu i ojciec wszystko załatwiał, ja około czwartku będę w domu i dokładnie się z ojcem rozmówię. Wtedy też wpakuję jakieś fotki całości no i zacznę auto składać, po wcześniejszym sprawdzeniu szczelności bo było z tym problemów ![]() |
Autor: | darus [ pn lut 04, 2008 6:06 pm ] |
Tytuł: | |
Bo ja robiłem kilka reperacji blacharskich u pewnego fachowca garażowca, wydałem w sumie 500zł razem z reperaturką nadkola, ale efekt taki sobie (zresztą co się spodziewac za te pieniądze). Błotnik pomalowany srednio, a niektóre wstawki zrobione na odwal. Najbardziej beznadziejnym miejscem jest łączenie przedniego nadkola z podłużnicą w miejscu przejścia stabilizatora , tam łatki wstawone spawem punktowym i to tylko z zewnątrz, bo od strony podłużnic w komorze silnika (koło przewodów ham.) dalej są dziury. To miejsce najbardziej mnie drażni, bo żeby to zrobic porządnie to chyba trzeba silnik wyciągnąc. Natomiast po zdjeciu błotników fartuchy w zaskakujaco dobrym stanie, dużo gorzej wypadają beczki na zdjęciach kolegów z tego forum. Ogólnie to nie jest źle, ale rdza wyłazi już na progach, rynienka drzwi kierowcy no i przedni pas pod zderzakiem, ale to odległa przyszłośc. |
Autor: | Xytras [ czw lut 07, 2008 5:50 pm ] |
Tytuł: | |
No i nie ma tragedii, za naprawę zapłacone 750zł(w tym wszystko bez podłogi, czyli farby, pasty gumy i inne dupsliczki) i wygląda dobrze. Całość dobrze pomalowana, z dołu konkretnie zakonserwowane i od środka o czym nie wiedziałem też taką czarną gumą pokrył(bynajmniej nie bitex), trochę się wkurzyłem, ale jak zobaczyłem że to nie bitex to odsapnąłem, nie jest to jakaś kleista śmierdząca maź więc może być. Jeszcze sprawdzę podszybie na szczelność i zaczynam składać ![]() |
Autor: | /8 [ czw lut 07, 2008 8:05 pm ] |
Tytuł: | |
Witam! Xytras pisze: trochę się wkurzyłem, ale jak zobaczyłem że to nie bitex to odsapnąłem
a dlaczego bitex byłby tam złym rozwiązaniem? |
Autor: | Xytras [ czw lut 07, 2008 8:09 pm ] |
Tytuł: | |
A lubisz mieć obsmarowaną podłogę w środku auta?? Miałem wcześniej to nie dość że przez nie wiem ile było miękkie i gdyby nie dywany to bym się przylepił na zawsze do auta, to śmierdziało w środku oszkliwie dobrze z pół roku. W środku wystarczy dobrze pomalowana blacha i szczelne uszczelki, podszybie co by woda nie stała i wystarczy, więcej nie potrzeba. To co u mnie zrobił też mi się nie do końca podoba, ale to normalka, ja nie miałem czasu pilnować, a ojciec zaś mnie słuchał jak zgaszonego radia ![]() Nie mniej jednak jak już mówiłem nie jest to wredny bitex, tylko jakaś farba gumowata bliżej nieokreślona, nie śmierdzi specjalnie, jest twarda i gumiata, niech już zostanie ![]() Co do bitexu raz jeszcze to chyba najgorszy środek konserwujący, tani badziew dobry na obsmarowanie podłogi po zalepieniu dziur gazetami i jazda na giełdę... |
Autor: | boss87 [ czw lut 07, 2008 8:31 pm ] |
Tytuł: | |
Może to farba okrętowa |
Autor: | Xytras [ czw lut 07, 2008 8:36 pm ] |
Tytuł: | |
Czarna? Myślałem że okrętówka jest czerwona ![]() |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |