MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
[S123] 280TE -OGÓR-Przeistoczenie https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=50&t=37862 |
Strona 1 z 14 |
Autor: | ZORTOX [ ndz gru 14, 2008 4:31 pm ] |
Tytuł: | |
Witam wszystkich wielce serdecznie... W tejże wirtualnej części naszego forum, wypadałoby napisać coś o przeprowadzanych renowacjach, remontach czy innych restauracjach. Przyszła więc pora i na mnie... Około 10.10.08 miałem przyjemność podjechać do zakładu kolegi Stomka i osobiście poznać, po czym pozostawić w jego rękach swoja zieloną angielską 280TE (Ogór). Już dłużej czekać nie mogłem , patrząc jak moknie i nabiera H2O w tutejszym angolskim nad wyraz wilgotnym i mokrym klimacie. Nie będę się tu rozpisywać jak przebiegała podróż do Pl bo to zupełnie inna bajka, powiem tylko tyle ze bez kłopotów się nie obeszło i trzeba było ratować się tuż po drugiej stronie kanału Lamanche dokładniej w Dunkierce...zabrakło ładowania kompletnie, skończyły się szczotki regulatora napięcia w momencie opuszczania promu ![]() ![]() ![]() Dla tych co nie znają historii pojazdu, zapraszam tu: http://www.w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=28982&postdays=0&postorder=asc&&start=0 Postanowiłem za pomocą Stomkowych talentów oraz wykwalifikowanego personelu ![]() ![]() ![]() Przeznaczony czas na przeprowadzenie tejże misji to około 6-7 miesięcy i tyle uważam za realny czas na naprawę akurat tego egzemplarza. Wg mnie Ogór nigdy nie należał do grupy parchatych i rozkładających się samochodów z wielebnie bogatą historią przykrych doświadczeń. Już w momencie zakupu owej TE , poprzedni właściciel zapewniał mnie o jej bezwypadkowym życiorysie a nawet dowiedziałem się, że pojazd przebywał kilka ładnych lat w angielskiej rodzinie w Maroku, gdzie potem został sprzedany kolejnemu anglikowi ale już na wyspie w UK. Nie znam całej historii pojazdu ale za pewną opłata jestem w stanie się czegoś dowiedzieć więcej więc niebawem to uczynię. Moje przypuszczenia o bez wypadkowości potwierdza również Tomek, który to rozebrał TE i tą tezę podtrzymuje, co zresztą bardzo mnie cieszy ![]() W niedalekiej przeszłości, wymieniane były prawe przednie drzwi oraz prawy przedni błotnik na oryginalne części Mercedesa i te są w stanie nienagannym i postanowiliśmy je pozostawić bez zmian ![]() ![]() ![]() ![]() Zapewniam że, miło by mi było gdyby MISTRZU się również udzielał w tym wątku ![]() ![]() ![]() A teraz przyszła pora na telesfora... ![]() Takie oto pierwsze foty -jak widzimy zabrano się za pacjentkę od Pupy strony, co poniektóre sobie ponoć chwalą tą metodę ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | ZORTOX [ czw gru 18, 2008 12:52 am ] |
Tytuł: | |
Stomek ODEZWIJ się nareszcie w końcu ![]() |
Autor: | Xytras [ czw gru 18, 2008 11:23 am ] |
Tytuł: | |
No, bo fotek tyle co kot napłakał ![]() |
Autor: | ZORTOX [ czw gru 18, 2008 2:27 pm ] |
Tytuł: | |
no jak to mało fotek...?? Na razie dysponuję tylko tym co mi Maestro łaskawie wyśle ![]() |
Autor: | Stomek [ czw gru 18, 2008 5:00 pm ] |
Tytuł: | |
Ciężko ostatnio mi zanleźć czas by posiedzieć na forum, ale skoro to część mojej roboty to doliczymy klientowi do rachunku za roboczogodziny na forum. Auto generalnie przyjechało do naprawy w odpowiednim czasie, ponieważ nie zostało doprowadzone jeszcze do stanu agonalnego. Wymiany wymagała tylna scianka, kawałki rantow błotników tylnych, lewy przedni błotnik i jeszcze inne charakterystyczne miejsca dla tego modelu. Wszystkie elementy zostały zakupione w ASO. Przy okazji czyszczenia innego 123 do piaskowania odkryłem, ze fabrycznie katoforeza była na całości auta. Z tego powodu odważyłem sie pozostawić ją na tym kombi, choć nadal twierdzę, że należy zdejmować "to" czarne z wszelkich blach podróbkowych. Przed wstawieniem blach katoforeza została zmatowiona, pokryta farba z zawartoscia 96% cynku i podkładem epoksydowym. Oto kilka nastepnych fotek z postepu prac: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | ZORTOX [ pt gru 19, 2008 1:12 am ] |
Tytuł: | |
No cieszę się że chętnie udzielasz się Tomek na tym forum...od razu widać jak prosto z serca płyną Twe chęci ![]() ![]() ![]() Tak na poważnie , to widzę że szybko działacie ![]() Jak oceniasz podłogi i kiedy ruszacie z następnym etapem=piaskowaniem?? Pozdrawiam Arti |
Autor: | Xytras [ pt gru 19, 2008 2:19 am ] |
Tytuł: | |
No fajnie, fajnie, ale skoro Zortox płaci to chcemy więcej fotek ![]() |
Autor: | ZORTOX [ pt gru 19, 2008 11:41 am ] |
Tytuł: | |
no płaci płaci...aż strach pomyśleć co to będzie kiedy Stomek wrzuci więcej fotek ![]() |
Autor: | Stomek [ pt gru 19, 2008 4:43 pm ] |
Tytuł: | |
ZORTOX pisze: no płaci płaci...aż strach pomyśleć co to będzie kiedy Stomek wrzuci więcej fotek
![]() Skoro tak płaci to zacznę prawdziwą kasiorke tu zarabiać ![]() Cdn przy nastepnym wyładowaniu aparatu warsztatowego ![]() |
Autor: | ZORTOX [ ndz sty 11, 2009 2:21 pm ] |
Tytuł: | |
W przerwie między świątecznej nawiedziłem miejsce zbrodni...i oto parę obrazów ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Czekam również na dalsze etapy i relację samego Wodza...ciągle Go gdzieś nosi po świecie i ciężko go namierzyć azeby było śmieszniej zmienia sobie jeszcze strefy czasowe jak rękawiczki a to już cholernie "ułatwia" kontakt ![]() P.S. Przy okazji miałem przyjemność obadać Kiełbikową 250T (ta taka kremowo biała)... ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Stomek [ ndz sty 11, 2009 4:56 pm ] |
Tytuł: | |
ZORTOX pisze: Czekam również na dalsze etapy i relację samego Wodza...ciągle Go gdzieś nosi po świecie i ciężko go namierzyć azeby było śmieszniej zmienia sobie jeszcze strefy czasowe jak rękawiczki a to już cholernie "ułatwia" kontakt ![]() ...Ciekawi mnie która fura wyjedzie wcześniej..a może skończymy nasze dzieła w tym samym czasie? Kto wie... ![]() Nosi, nie nosi, zmienia, nie zmienia, ale ręke na pulsie trzyma . Oto kilka nasępnych nadesłanych na gorąco: ![]() ![]() ![]() ![]() Niestety sprawdzają sie moje oczekiwania, ze im głebiej w las tym więcej drzew. Pod wszystkimi gumami kryje się mnóstwo miejscowych ognisk korozji, o ktorych nie dowiemy się przy noramlnych oględzinach. Trzeba będzie dodatkowo usuwać wszystkie gumy na podwoziu, żeby dokładnie spenetrować powierzchnie całej podłogi. Mając teraz obraz nie łudzcie się teraz przy oglądaniu innych cudnych 123 ,że stan prawie idealny. Ten kombi też był "prawie" do pierwszego strip'u. Auta mają srednio 25 lat, a rudy nie próżnuje. Podejrzewam , że twoje kombi wyjedzie wcześniej, bo kielbik nie ma ciśnienia na termin , poza tym w jego będzie uzupełniane wyposażenie dodatkowe . Na koniec dzieło ręki Mistrza Mirka-wsporniczek na wzmocnienie czołowe przy wentylatorze klimy. ![]() ![]() |
Autor: | Stomek [ wt sty 13, 2009 4:36 am ] |
Tytuł: | |
Stomek pisze: .... dzieło ręki Mistrza Mirka-wsporniczek...
![]() ![]() Wsporniczek już na miejscu... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() A tak wygląda po latach miejsce pod akumlatorem-przed i po naprawie. Jest to wersja łagodna (w moim 230E powierzchnia około trzy razy taka[zlosnik] ) ![]() ![]() ...i jeszcze podszybie. |
Autor: | kielbik [ śr sty 14, 2009 9:23 pm ] |
Tytuł: | |
Nieno chlopaki, cuda wyczyniacie. Nie moge sie nacieszyc, ze moje kombi trafilo do was. I pomyslec, ze nie doszloby do tego gdybym nie wybral sie na zlot w Szczecinie bialym 200 /8... |
Autor: | Diablo991 [ śr sty 14, 2009 9:34 pm ] |
Tytuł: | |
![]() ![]() moze Ktos minapisac czym usuneliscie farbe tak delikatnie??? i Gdszie mozna to dostac czukałem tego w castorami i w kilku lakierniczychi kicha ![]() bede wdzieczny o podaniemi tych nazw i gdzie mozna to zdobyc wrocław! Z góry dziękuje:) |
Autor: | Stomek [ śr sty 14, 2009 10:17 pm ] |
Tytuł: | |
Diablo991 pisze: moze Ktos minapisac czym usuneliscie farbe tak delikatnie??? i Gdszie mozna to dostac czukałem tego w castorami i w kilku lakierniczychi kicha ![]() Mechanicznie przy pomocy specjalnych tarcz zdzierakowych, ale nazw nie przytoczę , bo 3M ma po prostu numerki. Sia ma cos co się Siastrip nazywa, a poszukaj na forum dla pewności. Często także w ruch idą promieniowe i osiowe szczotki drucine ze specjanie zwiniętym drutem na szlifierki kątowe, ale to już są killerzy, więc trzeba uważać. |
Strona 1 z 14 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |