MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Jakiego dostawczaka kupić?- oczywiście Mercedesa ;)
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=56&t=16711
Strona 1 z 1

Autor:  Grigorij0 [ pn sty 30, 2006 7:17 pm ]
Tytuł:  Jakiego dostawczaka kupić?- oczywiście Mercedesa ;)

Mój tata planuje zakupić samochód dostawczy, chodzi o coś w stylu 307 308. Dopiero zaczynamy zgłębiać ten temat więc kompletnie się nie znam. Ogólnie chodzi o to żeby miało to jak największą pakę (blaszak) i można tym było jeździć na kategorię B. Towary wożone nim nie będą raczej ciężkie, raczej objętościowo duże - tata zakłada ogrody, więc różne krzaki, drzewka itp.
Proszę o rady co do silników, typów itd., a może ktoś z Was ma takie coś na sprzedaż.
Z góry dziękuję.

Autor:  Sokol [ pn sty 30, 2006 9:02 pm ]
Tytuł: 

polecę ci mojego 207 bardzo udany 1979 rok produkcji i mały przebieg 550tys km [zlosnikz] tylko nie jest z paką, 15 lat w jednych rękach i jeżdzi i jeżdzi i jeżdzi i jeżdzi i jeżdzi i jeżdzi i jeżdzi i jeżdzi i nie do zaje......chania 8)

aha i odpala przy -20st C [zlosnik]

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ pn sty 30, 2006 9:19 pm ]
Tytuł: 

he ja bede sprzedawał niedługo moje 307 D z 87/88 r-jest ładne ale to blaszak nic nie długi ani nie wysoki..zalezy jaka chesz przestrzen-jak bardzo duzą to szukaj skrzyniowego lub długiego i wysokiego-uprzedzam ze wiekszosc jest tak dojechana i zgnita ze szok-nie ma sie czego dotknac....a ceny za jakies ładne jak za sprintera.... :lol: [szalone]

Autor:  Sokol [ pn sty 30, 2006 9:28 pm ]
Tytuł: 

a właśnie fura jest długa i wysoka 8)

Autor:  Konri [ pn sty 30, 2006 9:57 pm ]
Tytuł: 

308 D 94r (ostatni model przed sprinterem) z duza buda (dlugi wysoki). auto nie do zdarcia! olej wymieniac co 8tys km nie przekraczac 110km/h na trasie i bedziesz jezdzil i jezdzil. polecam wlasnie takie auto [zlosnikz] niestety juz sprzedane a poszlo za 17tys zl.

Autor:  Jarzyn [ pn sty 30, 2006 10:01 pm ]
Tytuł: 

Tu masz całkiem przyzwoity egzemplarz:
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=T73372

Autor:  Grigorij0 [ pn sty 30, 2006 10:24 pm ]
Tytuł: 

Czym się wogóle różnią 207 307 i 308?

Konri pisze:
308 D 94r (ostatni model przed sprinterem) z duza buda (dlugi wysoki). auto nie do zdarcia!

Ktoś mi opowiadał o tym samochodzie, podobno pierwsze Sprintery z silnikiem od 308 były też jeszcze dobre, a późniejsze z pompowtryskiwaczami to już nie to...


MERCEDES 4 EVER pisze:
..zalezy jaka chesz przestrzen-jak bardzo duzą to szukaj skrzyniowego lub długiego i wysokiego


Chodzi o to że musi być jak największy i blaszak. To podstawowe wymagania.

Autor:  karmaz [ pn sty 30, 2006 10:46 pm ]
Tytuł: 

Ja bym polecał jakieś 210,310.Mój ojciec babrze sie w ciężarowych gwiazdach(naprawia) i busy też często robimy,mamy też własną 210 '92.polecam z tym motorem bo jest cichszy ,szybszy i mniej pali niż zeliwniaki 2.4 i 3.0 a aluminiak 2.3 też nie jest zły...ale to nie to co 2.9.Ale jak towar nie ma byc cieżki to 2.3 wystarczy.Jeśli chodzi o bude to blaszaka znajdziesz a nieco bardziej praktyczny kontenerek to już chodliwy temat.A tak na marginesie to w busie nic nie przebije odgłosu pracy żeliwnego silnika 3.0 na niskich obrotach 8) ....a tak naprawde to wszystkie motory są bardzo dobre [zlosnik] .

Autor:  zebda [ pn sty 30, 2006 11:28 pm ]
Tytuł: 

Latem bylem na praktykach w jednej z sieci handlowych w dziale transportu...no i tam przychodzili rozni wlasciciele firm transportowych jezdzacych dla tej firmy i podczas rozmow dowiedzialem sie jednej rzeczy, ze nowe dostawczaki i ciezarowki sa super, gdyby nie diesle z common-railem, jak mowili poki w Sprinterze nie pojawil sie CDI silnik to bylo auto nie do zdarcia, a teraz to juz nie to, silniki od duzych obciazen leca. Z Actrosem ponoc sa ciagle problemy z elektronika, a ze serwisow Mercedes-Trucks u nas malo to i auto potrafi w miesiacu wiecej stac niz jezdzic...albo silnik w MANie TGA ktory rozlecial sie po jakims absurdalie niskim przebiegu (kilkanasie czy kilkadziesia, ale raczej z dala nawet od 100tys km)...jak twierdzili common-rail jest cudny, ale do osobowek, no ale ciezarowki tez obowiazuje juz Euro IV.

Autor:  AMG [ wt sty 31, 2006 12:01 pm ]
Tytuł: 

Grigorij0 pisze:
Czym się wogóle różnią 207 307 i 308?


No właśnie kazdy poleca swoje auto a nikt nie napisze o co chodzi
Może na poczatek skróty 207D cyfra 2 oznacza DCM (dopuszczalna mace całkowitą ) dalej 07 oznacza ilośc koni mechanicznych (okolo 70)
Wiec juz analogicznie 308D to 3 tony DCM (kantegoria"B") i ~80KM .
Były też benzyniaki ale jest ich mało i żadko kto chte takie auto kupic ..

Mój Ojciec kiedyś prowadził firme transportową i miłem doczyniania z wieloma takimi autkami i oceniajac proporcje miedzy spalani a osiągami to wybrał bym 208D/308D czyli auto z silnikiem 2.3D jeśli chodzi o blaszaka bo jesli ma być to auto z kontenerem to racze 310D (~100KM).
Auta miały rózne przełozenia mostu : miejski, średni i szosowy.
Do tej pory utkwiło mi w pamieci 207D z przełożeniem miejskim :evil: Bus ten przyspieszal bardzo dobrze lecz maxymalna jego prędkoscią było 70km/h pokonywane w bólach.

Wiec wazne to dobranie auta do zastosowania (jazda miejska lub szosowa).

Autor:  Grigorij0 [ wt sty 31, 2006 12:25 pm ]
Tytuł: 

AMG pisze:
Może na poczatek skróty 207D cyfra 2 oznacza DCM (dopuszczalna mace całkowitą ) dalej 07 oznacza ilośc koni mechanicznych (okolo 70)
Wiec juz analogicznie 308D to 3 tony DCM (kantegoria"B") i ~80KM .


No nareszcie wiem o chodzi z tymi oznaczeniami [zlosnikz]
A jak to jest ze spalaniem? Ile orientacyjnie palą poszczególne silniki? Czy można po czymś poznać jakie dany egzemplaż ma przełożenie mostu, chodzi mi o jakiś kod itp., lub oznaczenie na moście.
Jaka jest podróżna prędkość egzemplaży z mostami średnimi i szosowymi?
Aha czy są jakieś charakterystyczne cechy po których można poznać czy samochód był przeładowywany itp.? Ogólnie, na co najbaczniej zwracać uwagę przy kupnie?

EDIT:
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=T74526

znalazłem coś takiego, czy 410 też łapią się na DMC 3,5t?

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ wt sty 31, 2006 1:26 pm ]
Tytuł: 

Przebieg wysoce podejrzany [zlosnik] :lol: ;) alee tak to ładny-cena dosc dosc-mozliwe ze to auto godne uwagi...Co do spalania to praktycznie wszystkie palą około 10 -niezaleznieos silnika, czy puste czy pełne,miasto czy trasa...te typy tak mają :lol: te wersje takie jak w ogłosznie na blizniakach jak sa załadowane to moga palic ze 12-13.

Autor:  karmaz [ wt sty 31, 2006 1:55 pm ]
Tytuł: 

jesli ma być juz ten blaszak to proponuje 308,albo 310 a jeśli mi wiadomo to 207,208,209 mają szybki most a 307,308,309 mają wolny.A jesli chodzi o spalanie to nie wszystkie palą 10 np 209 z silnikiem 3.0 pali 11,5-12 niezależnie czy na pusto czy załadowany.Jezdziłem takim dosc długo to wiem, a 10 to moze spalić 2.3

Autor:  .:SPEEDYRIDER:. [ wt sty 31, 2006 3:16 pm ]
Tytuł: 

Grigorij0 pisze:
znalazłem coś takiego, czy 410 też łapią się na DMC 3,5t?

Jezlei pan napisał DMC 3,4... kg to oznacza ze ten egzemplarz się łapie :) Ważen zę w papierach nei przekracza 3,5T, a tak naperawde to bedziesz mogl na niego wladowac o wiele wiecej a i tak nikt nei sprawdzi ile masz na nim naprawde bo IRD ściaga na wagi tylko te duze samochody...

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/