Trochę, niestety dłużej się zeszło ale w końcu się udało:
Na początek garść informacji o imprezie:
Ruciane-Nida
W jednym z najbardziej malowniczych zakątków Krainy Wielkich Jezior Mazurskich, w samym sercu Puszczy Piskiej leży Ruciane-Nida.
Ruciane - Nida usytuowane jest na styku trzech jednostek geomorfologicznych:
Równiny Mazurskiej, Krainy Wielkich Jezior Mazurskich i Pojezierza Mrągowskiego.
Miasto i Gmina Ruciane - Nida zajmuje obszar 35,7 tys. ha, przy czym aż 25,337 tys. ha
przypada na lasy, a około 3,6 tys. ha na wody. Dobrze rozwinięta sieć dróg
lądowych i wodnych, umożliwia szybkie i wygodne połączenie z Olsztynem i Ełkiem.
Atrakcyjne położenie wśród lasów i jezior sprawia, że co roku rzesze turystów spragnionych odpoczynku na łonie natury, odwiedzają Ruciane-Nidę.
Walory Rucianego-Nidy to przede wszystkim wspaniała, nieskażona przyroda. Zasoby leśne stanowią ponad 70 % powierzchni gminy.
Na szczególną uwagę zasługuje Puszcza Piska, jedyna w regionie pozostałość lasu pierwotnego. Różnorodność wód i terenów podmokłych, rozległe i dobrze zachowane kompleksy leśne sprawiły, że Puszcza Piska charakteryzuje się wielkim bogactwem świata roślin i zwierząt. Długa jest lista występujących tu roślin chronionych, stanowiących prawdziwe bogactwo tych terenów, wiele z nich to perełki naszych lasów i łąk. Podobnie ma się świat zwierząt. Lasy Puszczy Piskiej zamieszkuje kilka rodzin wilków, a po latach nieobecności pojawiły się także rysie.
Idealnym uzupełnieniem lasów i walorem turystyczno - rekreacyjnym są liczne jeziora.
Historia
Pierwsze ślady osadnictwa na obecnym terenie Miasta i Gminy Ruciane – Nida datuje się na II wiek naszej ery. Krainę Wielkich Jezior zamieszkiwało wówczas pruskie plemię Galindów. Gospodarka Galindów mogła rozwijać się dzięki wzmożonej wymianie towarowej związanej z położeniem ich państwa przy jednej z odnóg bursztynowego szlaku, prowadzącym z cesarstwa rzymskiego przez ziemie polskie, Galindię do Sambii. Rozkwit państwa Galindów datuje się na okres od IV do VII wieku n.e. Tereny zajęte przez plemię Galindów posiadały dość dobre warunki dla osadnictwa – różnej jakości gleby, bogate lasy iglaste i liściaste, liczną zwierzynę, ryby oraz ważne dla rzemiosła darniowe rudy żelaza oraz bursztyn. Warunki te sprzyjały stopniowemu rozwojowi rolnictwa, rzemiosła i wymianie handlowej. W VI wieku, wskutek wędrówek ludów nastąpiło całkowite załamanie się handlu na szlaku bursztynowym, jednak w to miejsce powstał inny wiodący z Europy Zachodniej nad Bałtyk, Morze Czarne i środkowy Dunaj. Teraz więc Galindowi brali udział w handlu wymiennym z krajami nadczarnomorskimi i ze Słowianami. Koniec VII wieku przyniósł całkowite załamanie wymiany handlowej na szlaku, co spowodowało kryzys osadnictwa galindzkiego i częściowe wyludnienie Galindii.
W wieku XIII po podbojach w latach 1253-1254 oraz układach z Kazimierzem Kujawskim, kolejnymi gospodarzami tych terenów zostali Krzyżacy. Obecny obszar Miasta i Gminy Ruciane – Nida wchodził wówczas w skład prokuratorii piskiej. Wraz z przybyciem Krzyżaków rozpoczęła się planowa akcja osadnicza, która największe nasilenie przybrała po podpisaniu traktatu nad jeziorem Mełno w 1422 roku, ustalającego granice między państwem Krzyżackim, Polskim i Litewskim. Po hołdzie Pruskim w 1525 r. ziemie te weszły w skład świeckiego państwa pruskiego, będący lennem Polski. Pomimo kontynuowanej przez władze Pruskie polityki kolonizacyjnej, do XVIII wieku rejon Rucianego-Nidy pozostał słabo zaludniony, przede wszystkim na skutek najazdów Tatarskich i Litwińskich, a także nawiedzających te rejony klęsk żywiołowych. Najbardziej intensywny etap zasiedlania tych ziem nastąpił dopiero po roku 1825, kiedy to Król Fryderyk III wydal rozporządzenie dające prawo do osiedlania się na tych ziemiach staroobrzędowców (starowierców). Pierwsze wsie nazywane od imion swych założycieli, powstawały w gminie Ruciane – Nida już od roku 1830. Obok typowej zabudowy mieszkalnej wznoszono molenny – kościoły obrządku starej wiary, a także pustelnie i klasztory (dwa męskie i jeden żeński).
Początki istnienia miejscowości Nida i Ruciane sięgają XVII wieku. Nida została założona w roku 1699 na miejscu dawnej wioski rybackiej oraz młyna położonego nad rzeką Nidką. Mieszkańcy osady trudnili się rybołówstwem oraz produkcją smoły i węgla drzewnego. W 1880 roku w Nidzie znajdował się urząd stanu cywilnego, który obejmował swym działaniem 335 osób.
Natomiast w okolicach Rucianego już w XIV wieku działały hamernie, smolarnie, dziegdziarnie, wypalarnie węgla drzewnego. Miejscowość istniała już jako osada szkatułowa i gajówka w XVIII wieku. W pierwszej połowie XIX wieku znajdowała się tu leśniczówka i niewielka osada leśna.
W drugiej połowie XIX wieku na omawianym terenie nastąpił znaczny rozwój komunikacji. W latach 1866 – 1869 zbudowano odcinek szosy Ruciane – Pisz, a w latach 1883-1885 uruchomiono linię kolejową Olsztyn – Ełk ze stacją w Rucianem. Natomiast w 1898 roku oddano do użytku połączenie kolejowe Ruciane-Mrągowo. U schyłku XIX wieku uruchomiono szlak wodny prowadzący z Giżycka do Mikołajek, Rucianego i Pisza, co zapoczątkowało turystyczny rozwój Rucianego. Po I wojnie światowej odwiedzało Ruciane ok. 12 tys. osób rocznie, co czyniło je jednym z ważniejszych ośrodków turystycznych w dawnych Prusach Wschodnich.
Po II wojnie światowej uruchomiono pierwszy przenośny tartak w Wejsunach, następnie przystąpiono do odbudowy tartaku w Nidzie i w Rucianem. Oddano do użytku wyłuszczarnię nasion, w której produkcja nasion, tak potrzebnych w leśnictwie, była nieoceniona.
Jednak inwestycja, która zaważyła na historii tych terenów rozpoczęła się dopiero w 1949 roku, kiedy to na polach obok Nidy rozpoczęto budowę Zakładów Płyt Pilśniowych i Wiórowych. Wybór tego miejsca podyktowany był możliwością pozyskiwania drewna z okolicznych lasów. Po pięcioletniej budowie uruchomiono pierwszy wydział produkcyjny – wytwórnię płyt pilśniowych, w roku następnym – płyt twardych, a w kolejnych drugi wydział płyt wiórowych oraz w 1963 roku ostatni produkujący płyty laminowane. W 1965 roku w zakładzie zatrudnionych było 1144 osób. Dzięki zakładom następował wzrost liczby ludności i cała infrastruktura związana z miejscowością: budownictwo mieszkalne, handel, usługi, transport. Powstanie zakładu spowodowało szybki rozwój Nidy oraz Rucianego i w głównej mierze przyczyniło się do połączenia obu miejscowości i utworzenia Miasta Ruciane-Nida.
31.12.1965, Pochód z okazji uzysk. praw miejskich
Uroczystości związane z uzyskaniem praw miejskich
Najnowsze dzieje Rucianego – Nidy rozpoczęły się w 1 stycznia 1966 roku, kiedy to po wielu staraniach nadano Rucianemu i Nidzie prawa miejskie. W skład obszaru miejskiego oprócz Rucianego i Nidy weszły Guzianka, Dybówek I, Dybówek II, oraz Pólko, Wola Ratajowa
i Zdróżno. Liczba ludności wynosiła 1 stycznia 1966 roku 3050 osób. W 1973 roku, w związku z nowym podziałem administracyjnym kraju, utworzono w ramach powiatu piskiego Gminę Ruciane – Nida.
Równolegle następował rozwój turystyki, zgodnie z wczasowo-rekreacyjną tradycją miejscowości. Atrakcyjne położenie wśród lasów Puszczy Piskiej, dogodne usytuowanie i liczne jeziora sprawiły, że na przełomie lat pięćdziesiątych i sześćdziesiątych turystyka zaczęła stanowić w Rucianem ważny czynnik miastotwórczy, prowadzący z czasem do otrzymania statusu osiedla i w końcu miasta. Już w 1948 roku powstał ośrodek wczasów wagonowych PKP oraz dom wczasowy „Perła Jezior”. Trzy lata później oddano do dyspozycji wczasowiczów Dom Wycieczkowy PTTK przy ul. Mazurskiej. W 1955 roku, nad jez. Nidzkim wybudowano większy i bardziej reprezentacyjny obiekt PTTK-owski – Ośrodek Turystyki Wodnej, który w 1966 roku był największą tego typu placówką w Polsce. W tym okresie ruch turystyczny ograniczał się w głównej mierze do ośrodków wypoczynkowych, dostosowanych do przyjmowania grup pracowniczych, zresztą wówczas goście indywidualni stanowili rzadkość. W kolejnych latach powstawały następne ośrodki wypoczynkowe, hotele, pensjonaty, pola namiotowe, wypożyczalnie sprzętu pływającego, przystanie i porty oraz wiele, wiele innych obiektów świadczących o turystycznym charakterze miejscowości, które stało się i jest do dnia dzisiejszego jednym z najatrakcyjniejszych miast leżących na Szlaku Wielkich Jezior Mazurskich.
Baza zlotu
DOM WCZASOWY *"PERŁA JEZIOR"*
Al. Wczasów 15
12-220 Ruciane - Nida
Do dyspozycji mamy pokoje 2, 3 i 4 osobowe z umywalkami, sanitariaty i natryski na korytarzu. Ich ilość jest wystarczająca, a warunki sanitarne osobiście sprawdziliśmy i jest naprawdę schludnie i przyjemnie.
Warunki, uczestnictwa regulamin:
CELE IMPREZY
- integracja środowiska miłośników i użytkowników samochodów marki Mercedes–Benz, a w szczególności modelu W114/115,
- poznanie regionu Wielkich Jezior Mazurskich,
- wymiana poglądów i doświadczeń w zakresie eksploatacji, napraw i odbudowy samochodów marki Mercedes-Benz,
- propagowanie kultury i bezpieczeństwa na drodze oraz wiedzy technicznej
OBOWIĄZKI UCZESTNIKÓW PODCZAS TRWANIA RAJDU
Uczestnicy powinni stosować się ściśle do przepisów obowiązujących na drogach publicznych w Polsce i odpowiadają za ich przekroczenie. W trakcie trwania prób sprawnościowych w samochodzie może znajdować się jedynie załoga zgłoszona do udziału w imprezie. Zmylenie lub zjechanie z trasy z jakichkolwiek przyczyn i wynikające z tego konsekwencje nie mogą być przedmiotem składania protestu lub zmian zapisu czasu. Zawodnicy mają obowiązek umieszczenia na pojeździe w wyznaczonych miejscach numerów startowych oraz otrzymanych materiałów reklamowych.
OBOWIĄZKI ORGANIZATORA
Organizator dostarczy uczestnikom numery startowe oraz materiały reklamowe, które należy umieścić we wskazanych miejscach na pojeździe. Nie umieszczenie materiałów reklamowych na pojeździe powoduje dyskwalifikację w Rajdzie. Przed rozegraniem prób sprawnościowych organizator dostarczy opis prób wraz z punktacją, a przed startem rajdu - opis trasy oraz kartę drogową. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za szkody wynikłe podczas trwania imprezy w stosunku do osób i sprzętu. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za spowodowane przez uczestników imprezy szkody i straty w stosunku do osób trzecich i ich mienia.
WARUNKI ROZGRYWANIA IMPREZY
Klasyfikowane są tylko i wyłącznie załogi startujące w samochodach marki Mercedes-Benz. Uczestnicy rajdu zobowiązani są do przejechania wyznaczonej przez organizatora trasy zgodnie z zapisami w karcie drogowej i opisem trasy. Podane w itinererze odległości zostały sprawdzone i są uśrednionym wynikiem pomiarów uzyskanych przez kilka różnych aut. W razie pomylenia drogi, każda załoga dysponuje "kopertą pierwszej pomocy", jednak jej otwarcie powoduje dalsze uczestnictwo w rajdzie w charakterze obserwatora i wykluczenie z końcowej klasyfikacji. Uczestnik obowiązany jest przybyć na metę dokładnie w regulaminowym czasie. Stawienie się na mecie zbyt wcześnie, jak i zbyt późno spowoduje przyznanie punktów karnych.
PODANY W ITINERERZE KILOMETRAŻ OZNACZA MIEJSCE WYKONANIA MANEWRU LUB ZADANIA, LECZ NIE MUSI OZNACZAĆ MIEJSCA USTAWIENIA ZNAKU DROGOWEGO.
PRÓBY SPRAWNOŚCIOWE I ZADANIA
Uczestnik zobowiązany jest do przejazdu próby sprawnościowej zgodnie z podanym na rysunku kierunkiem jazdy w jak najkrótszym czasie. Początek każdej próby sprzed linii startu z uruchomionym silnikiem. Koniec każdej próby z zatrzymaniem pojazdu tak, aby linia mety znajdowała się między osiami pojazdu. Niewłaściwe zatrzymanie pojazdu zawodnicy poprawiają kosztem czasu trwania próby. Zakończenie każdej z prób sprawnościowych lub zadania w trakcie sygnalizuje sędzia np. podniesieniem ręki do góry lub w inny wyraźny dla uczestnika sposób
Wpisowe i koszty udziału
Wpisowe wynosi 50 PLN od załogi (niezależnie od ilości osób w samochodzie). Wpisowe nie dotyczy Klubowiczów niezalegających ze składkami członkowskimi.
Koszt udziału od osoby wynosi 185 PLN. Opłata zawiera: zakwaterowanie, wyżywienie, bilety wstępu do wszystkich placówek muzealnych uwzględnionych w itinererze.
Opłaty należy wnosić przelewem na konto:
Stowarzyszenie MB/8 Club Poland
ul. Konopnickiej 15/1A
80-240 Gdańsk
numer rachunku:
25 1500 1285 1212 8003 6092 0000
UWAGA !!! LICZBA UCZESTNIKÓW JEST OGRANICZONA !!! O UDZIALE DECYDUJE KOLEJNOŚĆ ZGŁOSZEŃ POTWIERDZONYCH DOKONANIEM WPŁATY NA KONTO !!!
Dostępny jest już formularz zgłoszeniowy:
http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/152/62/
Pozdrawiam i zapraszam do udziału w kolejnej niezapomnianej imprezie !!!
<b> Honorowy Patronat </b> nad XIII Zlotem MB/8 Club Poland objął
Burmistrz Miasta i Gminy Ruciane-Nida Pan Leszek Marek Gryciuk
Sposorzy:
www.csv.pl
www.zelazko.com.pl
www.mercedesbroler.pl
Patronat medialny:
www.moto.pl
www.classicauto.pl[/img]