MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 28, 2025 6:34 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz kwie 24, 2005 5:30 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 8:34 pm
Posty: 306
Lokalizacja: Die Freie Stadt der Danzig
Witam,

wybaczcie ze poruszam nudzący juz pewnie niektorych temat cisnienia oleju, wystarczy mi jedna krotka i szybka odpowiedz. Wprawdzie przeczytalem pare watkow o c. oleju, ale wole sie upewnic. Wincie mnie za moj brak doswiadczenia :P

Otoz : zimny silnik - wskazanie 3, troche pogazuje, temperatura okolo 80st - wskazanie 2.5 do 2.6. Silnik OM617. Stan oleju polowa miedzy min a max na bagnecie - polsyntetyk Lotos.
Przebieg 395 tkm.
Wobec powyzszego czy moge spac spokojnie jesli chodzi o cisnienie?

_________________
RIP MB W123 300D 1981
RIP SAAB 9000 3.0V6 1994
hooz next?


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 24, 2005 5:36 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
Wudaje mi sie ze nie masz sie czym martwic u mnie w tym samym silniku jest na zimnym 3 jak troche pojezdze (miasto) i temperatura siegnie prawie 80 spada na wolnych do 2.5 - 2 po przegonieniu na trasie lubi osiagnac 1,5. Najwazniejsze jest aby po lekkim nawet musnieciu gazu wskazowka zaczela wedrowac do gory - wtedy nie masz sie czym martwic.

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 24, 2005 6:10 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob cze 05, 2004 10:40 am
Posty: 520
Lokalizacja: Rawicz
Wiec i ja dołącze moje pytanie. Czy moge na sprawdzenia cisnienia oleju podłączyc pompe olejową od 300D??? I czy bedzie pasowac ????

_________________
Jestem ok.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 24, 2005 6:24 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 8:34 pm
Posty: 306
Lokalizacja: Die Freie Stadt der Danzig
podlaczyc ale do czego? bo jesli do 240 lub 200 to wydaje mi sie ze nie, bo jest mniejsza pojemnosc calego ukladu smarowania

_________________
RIP MB W123 300D 1981

RIP SAAB 9000 3.0V6 1994

hooz next?


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 24, 2005 6:28 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Temat walkowany n-razy i mozna skorzystac z opcji szukaj lub przeczytac instrukcje. Swoja droga glupio wpisales nazwe miasta, z ktorego jestes, o ile mi wiadomo to juz z 60 lat egzystuje ona tylko w co poniektorych twardych glowach [szalone]

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 24, 2005 8:51 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 30, 2004 9:58 pm
Posty: 765
Lokalizacja: Kraków
laudan pisze:
Swoja droga glupio wpisales nazwe miasta, z ktorego jestes, o ile mi wiadomo to juz z 60 lat egzystuje ona tylko w co poniektorych twardych glowach [szalone]

[ok]

To miasto nazywa się Gdańsk !!! :evil:

S1


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 24, 2005 8:55 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
kupcie sobie pozadnego plastikowego MB i nie bedzie problemu z wskaznikiem cisnienia oleju :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: tam juz jest tylko lampka -gasnie i jest ok!

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 24, 2005 9:08 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Witam!

Istotne jest raczej to jakie wskazania są po "przegonieniu" silnika.
Jeśli po dłuższym nagrzaniu silnika wskaźnik oleju od razu podnosi
się na max przy nieznacznym dodaniu gazu to myślę, że możesz
spać spokojnie... tym bardziej, że to nienajlepszy olej i do tego
półsyntetyk :o

Pozdrawiam - Bartek

_________________
ex:
W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"
W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 24, 2005 10:13 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 8:34 pm
Posty: 306
Lokalizacja: Die Freie Stadt der Danzig
MercBeginner pisze:
(...)i do tego półsyntetyk :o


jako ze wlasnie zblizam sie do zmiany oleju, co polecicie?
slyszalem zeby lac Castrol GTX?

_________________
RIP MB W123 300D 1981

RIP SAAB 9000 3.0V6 1994

hooz next?


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 25, 2005 12:06 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 12, 2004 7:51 am
Posty: 502
Lokalizacja: Gdynia
ale jak to sie stało że do samochodu z 82 roku zalewasz połsyntetyk???
Co do wskazań to są ok. U mnie zimny olej 3 goręcy ok 1,8 -1,5.

_________________
W123 2.0lpg automatic 85r


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 25, 2005 12:52 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 8:34 pm
Posty: 306
Lokalizacja: Die Freie Stadt der Danzig
a stało się to tak, ze poprzedni właściciel uniósł mentorsko palec i powtorzył pare razy "Nie zmieniaj na inny olej". A dotad byl polsyntetyk.

Po przewalkowaniu kilku wątkow olejowych widze Lotosy sa tu ogolnie potepiane, a przynajmniej porada mojego znajomego znawcy tematu zbiega sie z wiekszoscia opinii Waszych - mineralny, Castrol, SHell, Texaco. I dobrze ze wreszcie, bo najgorsze, jesli chce sie zasiegnac jezyka a kazdy mowi/pisze co innego :) A tak, dostrzegajac pewna tendencje i zbieznosc z moim osobistym zrodlem informacji chyba zdecyduje sie na cos mineralnego - zwlaszcza ze sadzac po kolorze oleju pora jego zmiany juz nadeszla.

pozdrawiam,
Nimnod

_________________
RIP MB W123 300D 1981

RIP SAAB 9000 3.0V6 1994

hooz next?


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 25, 2005 12:59 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Zmieniaj na mineralny...
Ja też to muszę zrobić i jakoś sie zebrać nie mogę [szalone]
Zbliża sie 2 za mojej kadencji wymiana oleju 6000km to już
napewno zaleje minerala.

Teraz jeżdże na półsyntetyku ORLEN :o czyli taki sam ........
Jak zmienię na mineralny to będzie już Mobil 1.

W mojej 240D wskazania są następujące:
Zimny - 3
rozgrzany - 2.5
przegoniony - 1.2


Bierze mi olej... tak koło 1L/1000km

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 25, 2005 11:20 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 19, 2002 1:00 am
Posty: 1239
Lokalizacja: Warszawa
To teraz mi powiedzcie jak to jest z tym ciśnieniem na wskaźniku i mierzonym na cylindrach? Wydawało mi sie że wskażnik pokazuje jakąś średnią ze wszystkich cylindrów. Ale z mojej włsanej obserwacji tak nie jest. Cisnienie mierzone osobno jest wieksze niż na wskażniku.
Pozdrawiam
Futrzak

_________________
W115 220D 68 "Kasztanka"
W168 170D 01 "Marcysia" :-)
ex auta: VW 1303 73 "Garbi", W123 300D 83/89 "Mystery", W123 230CE 82 "Wodolot"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 25, 2005 11:35 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 30, 2004 9:58 pm
Posty: 765
Lokalizacja: Kraków
Co do olejów w MB 123.
Ja w mojej 123 200D – manualna skrzynia biegów stosuję:

- silnik – wyłącznie Mobil M
- skrzynia – Mobil 220 Dexron II
- most – Hipol 15 f

Dlaczego? To proste – Mobil M jest tylko 3 zł droższy na litrze od np. Lotos Diesel a jakość bez porównania, skrzynia to wiadomo że w W-123 do skrzyni manualnej stosuje się TYLKO płyn do skrzyni automatycznej a propozycja Mobil 220 jest bardzo dobra (stosunek jakość/cena) no a w końcu most – uważam że lepiej częściej (w tym przypadku) wymienić np. a mieć „czysty” - a Hipol 15 f – jest OK - jeżeli chodzi o parametry przy niskiej cenie.

S1


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 25, 2005 11:43 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw gru 05, 2002 10:32 pm
Posty: 1162
Lokalizacja: Warszawa
Futrzak pisze:
To teraz mi powiedzcie jak to jest z tym ciśnieniem na wskaźniku i mierzonym na cylindrach? Wydawało mi sie że wskażnik pokazuje jakąś średnią ze wszystkich cylindrów. Ale z mojej włsanej obserwacji tak nie jest. Cisnienie mierzone osobno jest wieksze niż na wskażniku.
Pozdrawiam
Futrzak


To dobre pytanie. Ja swoją drogą kiedyś się pytałem, po co w ogóle jest ten wskaźnik ciśnienia, co on daje właścicielowi Mercedesa? Rozumiem, że stoją za tym dziesiątki lat tradycji, ale czy jest jakieś praktyczne zastosowanie tego miernika 1-2-3 vs. czerwona lampka "awaryjna"?

Pozdrawiam

_________________
W114 280C 1974 "Esther"


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl